Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat que Les Corts Valencianes celebren este divendres un ple extraordinari. Vol que compareguen el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama. L’objectiu és que expliquen la gestió de l’incendi forestal iniciat en la Vall d’Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees i continua actiu.

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha explicat la petició davant dels periodistes en Les Corts Valencianes. Ha insistit que els màxims responsables del Consell han de detallar ‘què s’ha fet, què no s’ha fet i què s’ha deixat de fer’ en este incendi. Considera que la magnitud del foc i la seua duració fan necessari un informe clar davant del Parlament valencià.

Baldoví ha expressat el seu desig que la situació millore en les pròximes hores. Ha afirmat literalment que espera ‘de tot cor que hui les coses milloren’ i que es puga controlar prompte el foc. Ha remarcat que la prioritat és frenar l’avanç de les flames i protegir tant les persones com el patrimoni natural afectat.

Crítica al destí de fons públics

El portaveu de Compromís ha enllaçat la situació de l’incendi amb la política pressupostària del Consell. Ha denunciat que, des que governa el Partit Popular ‘amb l’esquena ampla de Vox’, s’ha destinat un milió d’euros a la Fundación Toro de Lidia. Segons ha criticat, estes quantitats ‘farien falta en emergències’, especialment davant episodis com l’actual.

Baldoví ha assegurat que Compromís ha presentat una esmena a la llei d’Acompanyament als Pressupostos de la Generalitat per a 2026. Eixa norma es debat hui en comissió parlamentària. La proposta de la coalició pretén que ‘els diners que van per a la Fundación del Toro de Lidia vagen per a emergències’. D’esta manera, volen reforçar els recursos destinats a prevenció i resposta davant incendis i altres riscos.

El síndic ha resumit la posició del seu grup amb una frase contundent. Ha reclamat ‘menys toreros i més bombers‘, en referència al canvi de prioritats pressupostàries que demana. Segons ha defensat, cal reforçar els serveis d’emergència i el dispositiu contra incendis forestals davant la realitat del territori valencià.

Últimes notícies

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.

Detinguda de nou una menor per vendre cocaïna rosa a jóvens a Torrent

La Policia Nacional ha tornat a detindre una menor a Torrent per vendre cocaïna rosa o 'tusi' a altres jóvens des d’una vivenda. La jove ja havia sigut arrestada fa poc més d’un any per facilitar la mateixa droga a una altra menor dins d’un centre educatiu.

El foc de la Vall d’Uixó es conté i s’exigix exemplaritat en la recuperació

L'incendi forestal a la Vall d'Uixó continua sent molt complicat però el front es reduïx. Les autoritats reclamen ara la mateixa exemplaritat en la fase de recuperació.