Compromís recolzarà a les entitats que recorreran la sentència que anul·la la retirada de la Creu del Ribalta

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

Compromís ha manifestat el seu suport a Intersindical Valenciana i Grup de recerca per la Memòria Històrica de Castelló, entitats que han ratificat la seua intenció de recórrer al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana la sentència que anul·la la resolució per la qual es va ordenar la retirada de la Creu del parc Ribalta, segons ha informat la formació política en un comunicat.

Este matí ha tingut lloc la reunió entre Verònica Ruiz, la diputada a Les Corts Valencianes de Compromís i exregidora de Memòria Democràtica a l’Ajuntament de Castelló, acompanyada per l’actual regidor Pau Sancho, amb Beatriu Cardona i Pau Pons d’Intersindical Valenciana i Maribel Peris i Francesc Mezquita per part del Grup de recerca per la Memòria Històrica de Castelló.

Verònica Ruiz ha afirmat que «la sentència fa cas omís de la llei actual de qualitat democràtica i del catàleg de vestigis que encara i sortosament tenim en vigor a pesar que el Partit Popular la menysprea de la manera més absoluta». D’acord amb Ruiz, «la llei diu que l’única persona que és autoritat per a dir que i que no és un símbol d’exaltació de la dictadura i, per tant, contrari a la qualitat democràtica, és la Direcció general de Memòria i és qui va dir que este monument s’havia de llevar».

Per a la diputada autonòmica de Compromís, «la Direcció general de Memòria Democràtica era la responsable de fer un catàleg de vestigis franquistes que encara està en vigor, un catàleg en el qual està el monument d’exaltació franquista de la creu als caiguts que hi havia en el parc Ribalta i de qui, a més, tenim una comunicació, que forma part de l’expedient, evidenciant que aquest monument estava en el catàleg i que havíem de retirar-ho de la via pública».

«Assistir a aquest menyspreu d’una llei que està en vigor és vergonyós», ha lamentat Verònica Ruiz. «El Partit Popular sempre ha qualificat les lleis de qualitat democràtica com a lleis ideològiques i quan han governat en l’Estat no han posat cap euro per a complir-la i això és una absoluta vergonya i un absolut despropòsit que en plena democràcia haja partits que blanquegen el franquisme i això és una anomalia democràtica en tota regla que no ens podem permetre», ha conclòs.

Últimes notícies

Oratge estable i nits un poc més suaus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta la setmana amb cel poc nuvolós, nits lleugerament més suaus, màximes quasi sense canvis i vent fluix variable, segons Aemet. Dimarts es mantindrà l’estabilitat, amb alguns bancs de boira matiners a l’interior i temperatures semblants.

Empat del València en el debut d’Aguirre a El Sardinero

Javier Aguirre ha debutat com a tècnic del València CF amb un empat 2-2 al camp del Racing de Santander, en un partit obert fins al final. L’equip ha deixat bones sensacions malgrat les alternatives en el marcador.

Xavi Albert assumix la derrota del València Basket a Barcelona després d’arribar al límit

L’entrenador del València Basket, Xavi Albert, admet que costa assumir la derrota ajustada contra el Barça després d’haver portat el rival al límit, però recorda que estos finals entren dins d’una temporada llarga.

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.