Compromís recolzarà a les entitats que recorreran la sentència que anul·la la retirada de la Creu del Ribalta

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

Compromís ha manifestat el seu suport a Intersindical Valenciana i Grup de recerca per la Memòria Històrica de Castelló, entitats que han ratificat la seua intenció de recórrer al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana la sentència que anul·la la resolució per la qual es va ordenar la retirada de la Creu del parc Ribalta, segons ha informat la formació política en un comunicat.

Este matí ha tingut lloc la reunió entre Verònica Ruiz, la diputada a Les Corts Valencianes de Compromís i exregidora de Memòria Democràtica a l’Ajuntament de Castelló, acompanyada per l’actual regidor Pau Sancho, amb Beatriu Cardona i Pau Pons d’Intersindical Valenciana i Maribel Peris i Francesc Mezquita per part del Grup de recerca per la Memòria Històrica de Castelló.

Verònica Ruiz ha afirmat que «la sentència fa cas omís de la llei actual de qualitat democràtica i del catàleg de vestigis que encara i sortosament tenim en vigor a pesar que el Partit Popular la menysprea de la manera més absoluta». D’acord amb Ruiz, «la llei diu que l’única persona que és autoritat per a dir que i que no és un símbol d’exaltació de la dictadura i, per tant, contrari a la qualitat democràtica, és la Direcció general de Memòria i és qui va dir que este monument s’havia de llevar».

Per a la diputada autonòmica de Compromís, «la Direcció general de Memòria Democràtica era la responsable de fer un catàleg de vestigis franquistes que encara està en vigor, un catàleg en el qual està el monument d’exaltació franquista de la creu als caiguts que hi havia en el parc Ribalta i de qui, a més, tenim una comunicació, que forma part de l’expedient, evidenciant que aquest monument estava en el catàleg i que havíem de retirar-ho de la via pública».

«Assistir a aquest menyspreu d’una llei que està en vigor és vergonyós», ha lamentat Verònica Ruiz. «El Partit Popular sempre ha qualificat les lleis de qualitat democràtica com a lleis ideològiques i quan han governat en l’Estat no han posat cap euro per a complir-la i això és una absoluta vergonya i un absolut despropòsit que en plena democràcia haja partits que blanquegen el franquisme i això és una anomalia democràtica en tota regla que no ens podem permetre», ha conclòs.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU