Compromís recolzarà a les entitats que recorreran la sentència que anul·la la retirada de la Creu del Ribalta

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

Compromís ha manifestat el seu suport a Intersindical Valenciana i Grup de recerca per la Memòria Històrica de Castelló, entitats que han ratificat la seua intenció de recórrer al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana la sentència que anul·la la resolució per la qual es va ordenar la retirada de la Creu del parc Ribalta, segons ha informat la formació política en un comunicat.

Este matí ha tingut lloc la reunió entre Verònica Ruiz, la diputada a Les Corts Valencianes de Compromís i exregidora de Memòria Democràtica a l’Ajuntament de Castelló, acompanyada per l’actual regidor Pau Sancho, amb Beatriu Cardona i Pau Pons d’Intersindical Valenciana i Maribel Peris i Francesc Mezquita per part del Grup de recerca per la Memòria Històrica de Castelló.

Verònica Ruiz ha afirmat que «la sentència fa cas omís de la llei actual de qualitat democràtica i del catàleg de vestigis que encara i sortosament tenim en vigor a pesar que el Partit Popular la menysprea de la manera més absoluta». D’acord amb Ruiz, «la llei diu que l’única persona que és autoritat per a dir que i que no és un símbol d’exaltació de la dictadura i, per tant, contrari a la qualitat democràtica, és la Direcció general de Memòria i és qui va dir que este monument s’havia de llevar».

Per a la diputada autonòmica de Compromís, «la Direcció general de Memòria Democràtica era la responsable de fer un catàleg de vestigis franquistes que encara està en vigor, un catàleg en el qual està el monument d’exaltació franquista de la creu als caiguts que hi havia en el parc Ribalta i de qui, a més, tenim una comunicació, que forma part de l’expedient, evidenciant que aquest monument estava en el catàleg i que havíem de retirar-ho de la via pública».

«Assistir a aquest menyspreu d’una llei que està en vigor és vergonyós», ha lamentat Verònica Ruiz. «El Partit Popular sempre ha qualificat les lleis de qualitat democràtica com a lleis ideològiques i quan han governat en l’Estat no han posat cap euro per a complir-la i això és una absoluta vergonya i un absolut despropòsit que en plena democràcia haja partits que blanquegen el franquisme i això és una anomalia democràtica en tota regla que no ens podem permetre», ha conclòs.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.