Compromís recolzarà a les entitats que recorreran la sentència que anul·la la retirada de la Creu del Ribalta

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

Compromís ha manifestat el seu suport a Intersindical Valenciana i Grup de recerca per la Memòria Històrica de Castelló, entitats que han ratificat la seua intenció de recórrer al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana la sentència que anul·la la resolució per la qual es va ordenar la retirada de la Creu del parc Ribalta, segons ha informat la formació política en un comunicat.

Este matí ha tingut lloc la reunió entre Verònica Ruiz, la diputada a Les Corts Valencianes de Compromís i exregidora de Memòria Democràtica a l’Ajuntament de Castelló, acompanyada per l’actual regidor Pau Sancho, amb Beatriu Cardona i Pau Pons d’Intersindical Valenciana i Maribel Peris i Francesc Mezquita per part del Grup de recerca per la Memòria Històrica de Castelló.

Verònica Ruiz ha afirmat que «la sentència fa cas omís de la llei actual de qualitat democràtica i del catàleg de vestigis que encara i sortosament tenim en vigor a pesar que el Partit Popular la menysprea de la manera més absoluta». D’acord amb Ruiz, «la llei diu que l’única persona que és autoritat per a dir que i que no és un símbol d’exaltació de la dictadura i, per tant, contrari a la qualitat democràtica, és la Direcció general de Memòria i és qui va dir que este monument s’havia de llevar».

Per a la diputada autonòmica de Compromís, «la Direcció general de Memòria Democràtica era la responsable de fer un catàleg de vestigis franquistes que encara està en vigor, un catàleg en el qual està el monument d’exaltació franquista de la creu als caiguts que hi havia en el parc Ribalta i de qui, a més, tenim una comunicació, que forma part de l’expedient, evidenciant que aquest monument estava en el catàleg i que havíem de retirar-ho de la via pública».

«Assistir a aquest menyspreu d’una llei que està en vigor és vergonyós», ha lamentat Verònica Ruiz. «El Partit Popular sempre ha qualificat les lleis de qualitat democràtica com a lleis ideològiques i quan han governat en l’Estat no han posat cap euro per a complir-la i això és una absoluta vergonya i un absolut despropòsit que en plena democràcia haja partits que blanquegen el franquisme i això és una anomalia democràtica en tota regla que no ens podem permetre», ha conclòs.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.