Compromís recolzarà a les entitats que recorreran la sentència que anul·la la retirada de la Creu del Ribalta

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

Compromís ha manifestat el seu suport a Intersindical Valenciana i Grup de recerca per la Memòria Històrica de Castelló, entitats que han ratificat la seua intenció de recórrer al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana la sentència que anul·la la resolució per la qual es va ordenar la retirada de la Creu del parc Ribalta, segons ha informat la formació política en un comunicat.

Este matí ha tingut lloc la reunió entre Verònica Ruiz, la diputada a Les Corts Valencianes de Compromís i exregidora de Memòria Democràtica a l’Ajuntament de Castelló, acompanyada per l’actual regidor Pau Sancho, amb Beatriu Cardona i Pau Pons d’Intersindical Valenciana i Maribel Peris i Francesc Mezquita per part del Grup de recerca per la Memòria Històrica de Castelló.

Verònica Ruiz ha afirmat que “la sentència fa cas omís de la llei actual de qualitat democràtica i del catàleg de vestigis que encara i sortosament tenim en vigor a pesar que el Partit Popular la menysprea de la manera més absoluta”. D’acord amb Ruiz, “la llei diu que l’única persona que és autoritat per a dir que i que no és un símbol d’exaltació de la dictadura i, per tant, contrari a la qualitat democràtica, és la Direcció general de Memòria i és qui va dir que este monument s’havia de llevar”.

Per a la diputada autonòmica de Compromís, “la Direcció general de Memòria Democràtica era la responsable de fer un catàleg de vestigis franquistes que encara està en vigor, un catàleg en el qual està el monument d’exaltació franquista de la creu als caiguts que hi havia en el parc Ribalta i de qui, a més, tenim una comunicació, que forma part de l’expedient, evidenciant que aquest monument estava en el catàleg i que havíem de retirar-ho de la via pública”.

“Assistir a aquest menyspreu d’una llei que està en vigor és vergonyós”, ha lamentat Verònica Ruiz. “El Partit Popular sempre ha qualificat les lleis de qualitat democràtica com a lleis ideològiques i quan han governat en l’Estat no han posat cap euro per a complir-la i això és una absoluta vergonya i un absolut despropòsit que en plena democràcia haja partits que blanquegen el franquisme i això és una anomalia democràtica en tota regla que no ens podem permetre”, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real ha duplicat els gols encaixats en la segona volta

El Vila-real ha passat d'encaixar 0,8 gols per partit en la primera volta a 2 en l'arrancada de la segona. En set xocs ha rebut 14 punts, quasi tants com en les 19 jornades inicials, en un tram amb rivals exigents i baixes arrere.

El Vila-real duplica els seus gols encaixats: de 0,8 per partit en la primera volta a 2 en la segona

L'equip ha passat d'una mitjana de 0,8 punts en contra en la primera volta a 2 en l'arrancada de la segona, amb un calendari exigent i baixes en defensa.

Dituro defén a Rafa Mir: ‘Creiem en la seua paraula’ després de les acusacions de racisme

Matías Dituro va assegurar que el vestuari de l'Elx cree la versió de Rafa Mir i rebutja qualsevol acte discriminatori. L'àrbitre va detindre el joc i es va obrir un expedient disciplinari.

El Llevant homenatjarà el 45é aniversari del debut de Cruyff amb una exposició en la llotja

El Llevant aprofitarà el partit davant el Girona per a muntar en la llotja del Ciutat de València una exposició que commemora el 45é aniversari del debut de Johan Cruyff. La mostra reunirà documents originals de la seua breu etapa granota en la temporada 1980-81.

Rodríguez insistix que el Govern vetlarà perquè no hi haja desnonaments a famílies vulnerables

Isabel Rodríguez ha reiterat que l'Executiu continuarà actuant per a impedir desnonaments de famílies vulnerables, usant els instruments públics disponibles. Ha emmarcat el seu missatge després de la caiguda del decret de l'escut social en el Congrés.

Un any de Kiat Lim al València CF: avanç del Nou Mestalla i gir en la parcel·la esportiva

Kiat Lim complix un any en la presidència del València CF amb el Nou Mestalla en marxa després d'un gran préstec i una reordenació esportiva, però amb l'equip encara mirant al descens

Agirrezabala serà operat del menisc a Vitòria després de lesionar-se en un entrenament

El porter de l'Athletic cedit al València està a l'espera de ser operat del menisc del genoll esquerre a Vitòria. La lesió va arribar després d'una acció fortuïta en un entrenament i va frenar el seu retorn a una convocatòria després de superar un problema muscular previ.

Barcala s’oferix a la comissió de Les Corts i nega una cacera interna pel cas Els Naus

L'alcalde d'Alacant ha reiterat la seua plena disponibilitat per a comparéixer davant la comissió de Les Corts per les VPP de la Platja de Sant Joan i ha defés tres expedients informatius sense sancions. També ha reclamat al Govern un pla de vivenda per a la ciutat.