18.9 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Compromís recolzarà a les entitats que recorreran la sentència que anul·la la retirada de la Creu del Ribalta

CASTELLÓ, 14 (EUROPA PRESS)-

Compromís ha manifestat el seu suport a Intersindical Valenciana i Grup de recerca per la Memòria Històrica de Castelló, entitats que han ratificat la seua intenció de recórrer al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana la sentència que anul·la la resolució per la qual es va ordenar la retirada de la Creu del parc Ribalta, segons ha informat la formació política en un comunicat.

Este matí ha tingut lloc la reunió entre Verònica Ruiz, la diputada a Les Corts Valencianes de Compromís i exregidora de Memòria Democràtica a l’Ajuntament de Castelló, acompanyada per l’actual regidor Pau Sancho, amb Beatriu Cardona i Pau Pons d’Intersindical Valenciana i Maribel Peris i Francesc Mezquita per part del Grup de recerca per la Memòria Històrica de Castelló.

Verònica Ruiz ha afirmat que “la sentència fa cas omís de la llei actual de qualitat democràtica i del catàleg de vestigis que encara i sortosament tenim en vigor a pesar que el Partit Popular la menysprea de la manera més absoluta”. D’acord amb Ruiz, “la llei diu que l’única persona que és autoritat per a dir que i que no és un símbol d’exaltació de la dictadura i, per tant, contrari a la qualitat democràtica, és la Direcció general de Memòria i és qui va dir que este monument s’havia de llevar”.

Per a la diputada autonòmica de Compromís, “la Direcció general de Memòria Democràtica era la responsable de fer un catàleg de vestigis franquistes que encara està en vigor, un catàleg en el qual està el monument d’exaltació franquista de la creu als caiguts que hi havia en el parc Ribalta i de qui, a més, tenim una comunicació, que forma part de l’expedient, evidenciant que aquest monument estava en el catàleg i que havíem de retirar-ho de la via pública”.

“Assistir a aquest menyspreu d’una llei que està en vigor és vergonyós”, ha lamentat Verònica Ruiz. “El Partit Popular sempre ha qualificat les lleis de qualitat democràtica com a lleis ideològiques i quan han governat en l’Estat no han posat cap euro per a complir-la i això és una absoluta vergonya i un absolut despropòsit que en plena democràcia haja partits que blanquegen el franquisme i això és una anomalia democràtica en tota regla que no ens podem permetre”, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El levantinismo rep a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua imatge en el seu primer retorn al Ciutat de València amb el València. El migcampista és titular.

Dimitrievski frena al Llevant i manté viu al València en el derbi (0-0)

El Llevant va tindre l'ocasió més clara amb una cabotada d'Iván Romero que Stole Dimitrievski va traure en el 16; el València, sense connectar amb Pepelu i Ugrinic, a penes va inquietar a Ryan.

El vent marca l’obertura de temporada en el Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo ha obert la temporada amb nou carreres concentrades en diumenge pel fort vent. Van Langendonck, Ruta, Bearman, Kräling i els GT i GT4 repartixen triomfs; Stromsted domina en prototips.

La DGT alça les restriccions de velocitat a Castelló pel vent

La DGT ha alçat el límit de 80 km/h en l'AP-7 de Castelló pel vent. Seguixen restriccions per a pesats en l'A-33 i en l'AP-7, amb alerta groga.

El Ciutat de València va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va corejar 'Pepelu és una rata' i va mostrar bitllets amb el seu rostre en el seu retorn al Ciutat. Els càntics, amb el lema 'Pepelu judas', van començar en els limítrofs i es van repetir durant el calfament.

El Vila-real encadena tres eixides sense guanyar més d’un any després

El Vila-real va perdre 2-1 davant el Getafe i encadena tres eixides sense guanyar. L'última victòria fora va ser 1-3 davant l'Elx el 3 de gener.

Demi Vollering conquista la Setmana Ciclista de la Comunitat Valenciana amb victòria al sprint a València

Demi Vollering es va imposar en l'última etapa a València i va assegurar la general de la dècima Setmana Ciclista. Va sumar el seu segon títol i el mallot de punts.

La Generalitat destaca el Benidorm Fest com a motor de turisme i economia

La Generalitat ha reforçat el seu suport al Benidorm Fest pel seu impacte turístic i econòmic. L'esdeveniment ha mobilitzat visitants i negocis amb una setmana de gales i activitats.