Compromís remet al Govern prop de 4.000 denúncies veïnals contra apartaments turístics il·legals

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha decidit remetre al Govern central les prop de 4.000 denúncies veïnals que ha recopilat contra apartaments turístics il·legals en la ciutat i ha assenyalat que durà a terme esta mesura “davant de la inacció” de l’alcaldessa, María José Catalá (PP).

Així ho ha indicat la portaveu de Compromís en el consistori, Papi Robles, en la roda de premsa que ha oferit per a parlar d’este assumpte. La regidora ha acusat a la primera edil de “no aplicar la moratòria” municipal per a frenar este tipus d’allotjaments i de no actuar “davant del crit d’alerta que estan llançant els barris”.

“No anem a parar. Sabem el sofriment que existix. Sabem l’angoixa. Sabem el que implica tindre que anarte a viure a un altre lloc perquè t’expulsen i que ningú faça res”, ha assenyalat Robles respecte a les accions que la seua formació durà a terme per a evitar la proliferació dels apartaments turístics i reclamar el tancament dels il·legals.

L’edil ha insistit en les quasi 4.000 denúncies formulades per veïns que ha rebut Compromís a través del seu web quenotetiren.com, llançada al maig del 2024 i “habilitada per a fer front a la deixadesa del govern municipal –format per PP i Vox– per a atendre les queixes de la ciutadania per la proliferació descontrolada d’apartaments turístics”.

Este grup municipal ha ressaltat que esta setmana ha presentat en el registre municipal les últimes 1.500 denúncies, recopilades entre els passats mesos de setembre i desembre.

Papi Robles ha censurat que “de les denúncies prèviament registrades, 2.200, Catalá únicament ha actuat sobre un 1,5 per cent”.

“Gràcies a la col·laboració ciutadana, comptem amb el que és possiblement el registre més exhaustiu, més complet i més actualitzat de la realitat dels apartaments turístics il·legals de tots els que existixen a Espanya: amb direccions, fotografies, dates, ubicacions sobre plànol, comprovació que no consten en el registre de la Generalitat,… tot”, ha afirmat.

La portaveu de Compromís ha ressaltat que això és el que el seu grup està “presentant a l’Ajuntament”. “S’ho estem donant tot fet. Ells només han d’actuar, però no actuen”, ha asseverat respecte als integrants l’executiu local.

Robles ha anunciat que “davant d’esta desídia” el seu grup ha decidit “remetre totes estes denúncies al Ministeri de Consum, que ha obert un expedient a AirBNB per fer publicitat apartaments il·legals”.

AJUDES Al LLOGUER

Durant la seua compareixença, ha insistit en la decisió de Compromís de no “desistir en la qüestió del dret a l’habitatge” i ha al·ludit a les ajudes al lloguer atorgades per l’Ajuntament de València.

Papi Robles ha exposat que l’equip de María José Catalá ha deixat “a 262 persones sense ajudes al lloguer” i a acusat a l’alcaldessa de “actuar per l’interès dels especuladors, dels grans tenidors”.

“El PP i Vox miren sempre per les butxaques dels quals més tenen, entre els quals estan els seus. Però no s’adonen del greu que és la fractura social i la precarietat que s’està produint”, ha afegit.

Robles ha indicat que “l’alcaldessa ha deixat fora de les ajudes al lloguer” a 262 persones, “un 17 per cent dels sol·licitants, perquè no ha volgut posar més pressupost”. Compromís ha assegurat que “totes estes persones complien amb els requisits” establits per a obtenir estes ajudes.

“Des de Compromís li hem demanat reiteradament que ampliara els diners destinats a estes ajudes i només va ampliar 300.000 euros, una xifra clarament insuficient”, ha agregat la portaveu d’este grup municipal.

CANVIS EN LES NORMES URBANÍSTIQUES

Així mateix, l’edil s’ha referit “als canvis en les normes urbanístiques anunciats pel govern de PP i Vox per a adaptar-les i donar entrada al coliving i al flexliving, “dos conceptes –de nous models habitacionals– que amaguen la precarietat més absoluta”.

Papi Robles ha assenyalat que estos representen “famílies pagant 500 i 600 euros per una habitació i vivint amuntegats amb altres famílies”.

La portaveu ha afegit que fa mig any el ple de l’Ajuntament va aprovar, a proposta de Compromís, la moratòria de noves llicències d’apartaments turístics” amb la finalitat de “donar marge per a modificar la normativa urbanística”.

Robles ha apuntat que, no obstant això, “la qual cosa ens trobem és que Catalá no està complint la moratòria i que els canvis que proposa són per a beneficiar encara més als especuladors, als quals fan negoci” i “no per a protegir als veïns que no poden accedir a un habitatge digne”.

La representant de Compromís ha remarcat la proposta de topar els preus de lloguer en tota la ciutat. Ha dit que així ho “va començar a impulsar –l’anterior alcalde de València– Joan Ribó (Compromís–” i ha criticat que “Catalá ha deixat en un calaix” esta iniciativa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.