La Comunitat guanya 21.495 afiliats a la Seguretat Social al març i tanca el mes amb 2.129.577

La Seguretat Social registra 2.129.577 d’afiliats a la Comunitat Valenciana al març, la qual cosa suposa 21.495 més que en el mes anterior, un 1,02% més, segons dades publicades aquest dimarts pel Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

L’afiliació a la Seguretat Social al març ha pujat a les tres províncies de la Comunitat Valenciana. Alacant encapçala l’ascens amb 10.985 cotitzadors més (1,52%), València ha guanyat 8.809 afiliats (0,78%) i Castelló 1.0701 (0,68%).

En termes interanuals, l’afiliació a la Seguretat Social s’ha incrementat en 61.039 persones (+2,95%).

Del total d’afiliats a la Seguretat Social a la Comunitat Valenciana, la majoria –1.752.920– pertanyen al Règim General, dels quals 46.171 s’inclouen en el sistema especial del sector agrari i 30.134 en el de la llar. Hi ha 369.714 són autònoms i 6.943 treballadors del mar.

En el conjunt d’Espanya, la Seguretat Social va guanyar una mèdia de 193.585 cotitzadores al març respecte al mes anterior (+0,9%), la seua segona major alça en esta mes de tota la sèrie històrica, gràcies a l’impuls de l’hostaleria, que va sumar més de 81.000 afiliats per les contractacions associades a la Setmana Santa.

Després de l’increment de març, superior a la mèdia de 150.000 nous ocupats del període 2017-2019, el nombre d’afiliats mitjans es va situar en finalitzar el primer trimestre de l’any en la xifra rècord de 20.901.967 ocupats.

L’augment d’afiliats de març és el segon més elevat de la sèrie en un mes de març, només superat pel del 2023, quan el sistema va sumar més de 200.000 ocupats.

En l’últim any, de març de 2023 a març del 2024, la Seguretat Social ha guanyat 525.414 afiliats en valors mitjans, amb un creixement interanual del 2,6%.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.