12.4 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

La Comunitat guanya 21.495 afiliats a la Seguretat Social al març i tanca el mes amb 2.129.577

La Seguretat Social registra 2.129.577 d’afiliats a la Comunitat Valenciana al març, la qual cosa suposa 21.495 més que en el mes anterior, un 1,02% més, segons dades publicades aquest dimarts pel Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

L’afiliació a la Seguretat Social al març ha pujat a les tres províncies de la Comunitat Valenciana. Alacant encapçala l’ascens amb 10.985 cotitzadors més (1,52%), València ha guanyat 8.809 afiliats (0,78%) i Castelló 1.0701 (0,68%).

En termes interanuals, l’afiliació a la Seguretat Social s’ha incrementat en 61.039 persones (+2,95%).

Del total d’afiliats a la Seguretat Social a la Comunitat Valenciana, la majoria –1.752.920– pertanyen al Règim General, dels quals 46.171 s’inclouen en el sistema especial del sector agrari i 30.134 en el de la llar. Hi ha 369.714 són autònoms i 6.943 treballadors del mar.

En el conjunt d’Espanya, la Seguretat Social va guanyar una mèdia de 193.585 cotitzadores al març respecte al mes anterior (+0,9%), la seua segona major alça en esta mes de tota la sèrie històrica, gràcies a l’impuls de l’hostaleria, que va sumar més de 81.000 afiliats per les contractacions associades a la Setmana Santa.

Després de l’increment de març, superior a la mèdia de 150.000 nous ocupats del període 2017-2019, el nombre d’afiliats mitjans es va situar en finalitzar el primer trimestre de l’any en la xifra rècord de 20.901.967 ocupats.

L’augment d’afiliats de març és el segon més elevat de la sèrie en un mes de març, només superat pel del 2023, quan el sistema va sumar més de 200.000 ocupats.

En l’últim any, de març de 2023 a març del 2024, la Seguretat Social ha guanyat 525.414 afiliats en valors mitjans, amb un creixement interanual del 2,6%.

Últimes notícies

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.

Almgren i McColgan baten els rècords europeus de 10K a València i Mechaal firma el d’Espanya

Edició històrica en la 10K València Ibercaja: Andreas Almgren (26:45) i Eilish McColgan (30:08) van batre els rècords d'Europa i Said Mechaal va fixar el d'Espanya amb 27:21.

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.

Les temperatures pugen a l’interior i el vent amaina a Castelló

Aemet preveu cels poc nuvolosos, mínimes a la baixa en el litoral i màximes a l'alça a l'interior. El vent d'oest afluixa i gira a sud en la costa; Emergències alça l'alerta a l'interior nord de Castelló.

Quelton, bikinis exclusius nascuts en pandèmia que conquisten les xarxes socials

Les germanes Queralton convertixen un projecte nascut en pandèmia en una marca de bikinis metal·litzats i col·leccions limitades amb tracció en Instagram i TikTok.