La Comunitat guanya 21.495 afiliats a la Seguretat Social al març i tanca el mes amb 2.129.577

La Seguretat Social registra 2.129.577 d’afiliats a la Comunitat Valenciana al març, la qual cosa suposa 21.495 més que en el mes anterior, un 1,02% més, segons dades publicades aquest dimarts pel Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

L’afiliació a la Seguretat Social al març ha pujat a les tres províncies de la Comunitat Valenciana. Alacant encapçala l’ascens amb 10.985 cotitzadors més (1,52%), València ha guanyat 8.809 afiliats (0,78%) i Castelló 1.0701 (0,68%).

En termes interanuals, l’afiliació a la Seguretat Social s’ha incrementat en 61.039 persones (+2,95%).

Del total d’afiliats a la Seguretat Social a la Comunitat Valenciana, la majoria –1.752.920– pertanyen al Règim General, dels quals 46.171 s’inclouen en el sistema especial del sector agrari i 30.134 en el de la llar. Hi ha 369.714 són autònoms i 6.943 treballadors del mar.

En el conjunt d’Espanya, la Seguretat Social va guanyar una mèdia de 193.585 cotitzadores al març respecte al mes anterior (+0,9%), la seua segona major alça en esta mes de tota la sèrie històrica, gràcies a l’impuls de l’hostaleria, que va sumar més de 81.000 afiliats per les contractacions associades a la Setmana Santa.

Després de l’increment de març, superior a la mèdia de 150.000 nous ocupats del període 2017-2019, el nombre d’afiliats mitjans es va situar en finalitzar el primer trimestre de l’any en la xifra rècord de 20.901.967 ocupats.

L’augment d’afiliats de març és el segon més elevat de la sèrie en un mes de març, només superat pel del 2023, quan el sistema va sumar més de 200.000 ocupats.

En l’últim any, de març de 2023 a març del 2024, la Seguretat Social ha guanyat 525.414 afiliats en valors mitjans, amb un creixement interanual del 2,6%.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.