La Comunitat guanya 21.495 afiliats a la Seguretat Social al març i tanca el mes amb 2.129.577

La Seguretat Social registra 2.129.577 d’afiliats a la Comunitat Valenciana al març, la qual cosa suposa 21.495 més que en el mes anterior, un 1,02% més, segons dades publicades aquest dimarts pel Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions.

L’afiliació a la Seguretat Social al març ha pujat a les tres províncies de la Comunitat Valenciana. Alacant encapçala l’ascens amb 10.985 cotitzadors més (1,52%), València ha guanyat 8.809 afiliats (0,78%) i Castelló 1.0701 (0,68%).

En termes interanuals, l’afiliació a la Seguretat Social s’ha incrementat en 61.039 persones (+2,95%).

Del total d’afiliats a la Seguretat Social a la Comunitat Valenciana, la majoria –1.752.920– pertanyen al Règim General, dels quals 46.171 s’inclouen en el sistema especial del sector agrari i 30.134 en el de la llar. Hi ha 369.714 són autònoms i 6.943 treballadors del mar.

En el conjunt d’Espanya, la Seguretat Social va guanyar una mèdia de 193.585 cotitzadores al març respecte al mes anterior (+0,9%), la seua segona major alça en esta mes de tota la sèrie històrica, gràcies a l’impuls de l’hostaleria, que va sumar més de 81.000 afiliats per les contractacions associades a la Setmana Santa.

Després de l’increment de març, superior a la mèdia de 150.000 nous ocupats del període 2017-2019, el nombre d’afiliats mitjans es va situar en finalitzar el primer trimestre de l’any en la xifra rècord de 20.901.967 ocupats.

L’augment d’afiliats de març és el segon més elevat de la sèrie en un mes de març, només superat pel del 2023, quan el sistema va sumar més de 200.000 ocupats.

En l’últim any, de març de 2023 a març del 2024, la Seguretat Social ha guanyat 525.414 afiliats en valors mitjans, amb un creixement interanual del 2,6%.

Últimes notícies

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.