La Comunitat comptarà amb 450 noves places assistencials en 18 hospitals de dia de salut mental

El Consell ha autoritzat la contractació de 450 places assistencials en 18 hospitals de dia de salut mental per a adults. Es tracta d’un tràmit preceptiu per a la pròxima publicació de la licitació anunciada per la Conselleria de Sanitat, en el marc del Pla valencià de salut mental i addiccions 2024-2027, per a crear estos nous recursos, als quals se sumaran altres 18 hospitals de dia de salut mental per a població infantil i adolescents.

La duració inicial del contracte és de 24 mesos, prorrogable per altres 36 mesos i el seu valor estimat ascendix a 56,1 milions d’euros. L’objecte del contracte s’ha dividit en 18 lots i s’ha assignat un total de 25 places per lot.

Actualment, la Comunitat Valenciana només disposa d’11 hospitals de dia per a adults i únicament dos per a menors, i és la quarta comunitat autònoma amb menys nombre de places per habitants. La creació d’estos 18 nous recursos triplicarà la disponibilitat actual i situarà la Comunitat Valenciana com la tercera amb més taxa de places per habitants, en l’àmbit nacional.

Este impuls permetrà que la Comunitat Valenciana passe d’estar a la cua en recursos destinats a salut mental, a situar-se molt per damunt de la majoria de les comunitats autònomes. Només Navarra té taxes superiors per nombre d’habitants i així la Comunitat Valenciana se situarà al mateix nivell que Catalunya. A més, se solucionarà un dels problemes fonamentals que es produïx en l’àmbit de la salut mental, que és la falta de continuïtat en les cures i l’atenció als casos de més gravetat clínica.

D’esta manera, amb els nous hospitals de dia es pretén aconseguir eixa estabilitat en l’àmbit assistencial per als pacients. L’obertura d’estos 18 hospitals de dia està prevista en l’any que ve, una vegada es concloga el procés de licitació pública.

Així mateix, entre les actuacions orientades a millorar l’atenció a la salut mental, Sanitat ampliarà el nombre de places d’hospitalització breu per a pacients infantils i adolescents.

De fet, actualment ja s’han tancat els projectes per a crear unitats d’hospitalització infantojuvenils en el Departament de Salut d’Elx, a Sant Joan i a Alcoi. A més, estan en fase d’estudi les unitats d’hospitalització en els departaments de València-Doctor Peset i Gandia.

Esta mesura s’emmarca dins de les actuacions contemplades en el Pla valencià de salut mental i addiccions 2024-2027, per a l’execució de les quals la Generalitat destinarà una inversió total de 724 milions d’euros en la present legislatura.

Entre els principis rectors del Pla es troba el d’establir un equilibri realista entre les necessitats detectades i la disponibilitat i capacitat de generació de recursos; l’equitat territorial en la distribució de recursos; i aconseguir un model comunitari d’atenció als problemes de salut mental.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.

Unai Núñez serà baixa en el Valencia CF per al partit contra l’Elx

Unai Núñez no arriba al duel entre l’Elx i el Valencia CF per unes molèsties del últim partit i es confirma com a baixa per a dissabte.

Les VTC reclamen seguretat jurídica per a operar en serveis urbans a la Comunitat Valenciana

Les patronals de les VTC demanen un nou decret amb seguretat jurídica que garantisca els serveis urbans a la Comunitat Valenciana.

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.