La Comunitat comptarà amb 450 noves places assistencials en 18 hospitals de dia de salut mental

El Consell ha autoritzat la contractació de 450 places assistencials en 18 hospitals de dia de salut mental per a adults. Es tracta d’un tràmit preceptiu per a la pròxima publicació de la licitació anunciada per la Conselleria de Sanitat, en el marc del Pla valencià de salut mental i addiccions 2024-2027, per a crear estos nous recursos, als quals se sumaran altres 18 hospitals de dia de salut mental per a població infantil i adolescents.

La duració inicial del contracte és de 24 mesos, prorrogable per altres 36 mesos i el seu valor estimat ascendix a 56,1 milions d’euros. L’objecte del contracte s’ha dividit en 18 lots i s’ha assignat un total de 25 places per lot.

Actualment, la Comunitat Valenciana només disposa d’11 hospitals de dia per a adults i únicament dos per a menors, i és la quarta comunitat autònoma amb menys nombre de places per habitants. La creació d’estos 18 nous recursos triplicarà la disponibilitat actual i situarà la Comunitat Valenciana com la tercera amb més taxa de places per habitants, en l’àmbit nacional.

Este impuls permetrà que la Comunitat Valenciana passe d’estar a la cua en recursos destinats a salut mental, a situar-se molt per damunt de la majoria de les comunitats autònomes. Només Navarra té taxes superiors per nombre d’habitants i així la Comunitat Valenciana se situarà al mateix nivell que Catalunya. A més, se solucionarà un dels problemes fonamentals que es produïx en l’àmbit de la salut mental, que és la falta de continuïtat en les cures i l’atenció als casos de més gravetat clínica.

D’esta manera, amb els nous hospitals de dia es pretén aconseguir eixa estabilitat en l’àmbit assistencial per als pacients. L’obertura d’estos 18 hospitals de dia està prevista en l’any que ve, una vegada es concloga el procés de licitació pública.

Així mateix, entre les actuacions orientades a millorar l’atenció a la salut mental, Sanitat ampliarà el nombre de places d’hospitalització breu per a pacients infantils i adolescents.

De fet, actualment ja s’han tancat els projectes per a crear unitats d’hospitalització infantojuvenils en el Departament de Salut d’Elx, a Sant Joan i a Alcoi. A més, estan en fase d’estudi les unitats d’hospitalització en els departaments de València-Doctor Peset i Gandia.

Esta mesura s’emmarca dins de les actuacions contemplades en el Pla valencià de salut mental i addiccions 2024-2027, per a l’execució de les quals la Generalitat destinarà una inversió total de 724 milions d’euros en la present legislatura.

Entre els principis rectors del Pla es troba el d’establir un equilibri realista entre les necessitats detectades i la disponibilitat i capacitat de generació de recursos; l’equitat territorial en la distribució de recursos; i aconseguir un model comunitari d’atenció als problemes de salut mental.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.