La Comunitat comptarà amb 450 noves places assistencials en 18 hospitals de dia de salut mental

El Consell ha autoritzat la contractació de 450 places assistencials en 18 hospitals de dia de salut mental per a adults. Es tracta d’un tràmit preceptiu per a la pròxima publicació de la licitació anunciada per la Conselleria de Sanitat, en el marc del Pla valencià de salut mental i addiccions 2024-2027, per a crear estos nous recursos, als quals se sumaran altres 18 hospitals de dia de salut mental per a població infantil i adolescents.

La duració inicial del contracte és de 24 mesos, prorrogable per altres 36 mesos i el seu valor estimat ascendix a 56,1 milions d’euros. L’objecte del contracte s’ha dividit en 18 lots i s’ha assignat un total de 25 places per lot.

Actualment, la Comunitat Valenciana només disposa d’11 hospitals de dia per a adults i únicament dos per a menors, i és la quarta comunitat autònoma amb menys nombre de places per habitants. La creació d’estos 18 nous recursos triplicarà la disponibilitat actual i situarà la Comunitat Valenciana com la tercera amb més taxa de places per habitants, en l’àmbit nacional.

Este impuls permetrà que la Comunitat Valenciana passe d’estar a la cua en recursos destinats a salut mental, a situar-se molt per damunt de la majoria de les comunitats autònomes. Només Navarra té taxes superiors per nombre d’habitants i així la Comunitat Valenciana se situarà al mateix nivell que Catalunya. A més, se solucionarà un dels problemes fonamentals que es produïx en l’àmbit de la salut mental, que és la falta de continuïtat en les cures i l’atenció als casos de més gravetat clínica.

D’esta manera, amb els nous hospitals de dia es pretén aconseguir eixa estabilitat en l’àmbit assistencial per als pacients. L’obertura d’estos 18 hospitals de dia està prevista en l’any que ve, una vegada es concloga el procés de licitació pública.

Així mateix, entre les actuacions orientades a millorar l’atenció a la salut mental, Sanitat ampliarà el nombre de places d’hospitalització breu per a pacients infantils i adolescents.

De fet, actualment ja s’han tancat els projectes per a crear unitats d’hospitalització infantojuvenils en el Departament de Salut d’Elx, a Sant Joan i a Alcoi. A més, estan en fase d’estudi les unitats d’hospitalització en els departaments de València-Doctor Peset i Gandia.

Esta mesura s’emmarca dins de les actuacions contemplades en el Pla valencià de salut mental i addiccions 2024-2027, per a l’execució de les quals la Generalitat destinarà una inversió total de 724 milions d’euros en la present legislatura.

Entre els principis rectors del Pla es troba el d’establir un equilibri realista entre les necessitats detectades i la disponibilitat i capacitat de generació de recursos; l’equitat territorial en la distribució de recursos; i aconseguir un model comunitari d’atenció als problemes de salut mental.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.