La Comunitat comptarà amb 450 noves places assistencials en 18 hospitals de dia de salut mental

El Consell ha autoritzat la contractació de 450 places assistencials en 18 hospitals de dia de salut mental per a adults. Es tracta d’un tràmit preceptiu per a la pròxima publicació de la licitació anunciada per la Conselleria de Sanitat, en el marc del Pla valencià de salut mental i addiccions 2024-2027, per a crear estos nous recursos, als quals se sumaran altres 18 hospitals de dia de salut mental per a població infantil i adolescents.

La duració inicial del contracte és de 24 mesos, prorrogable per altres 36 mesos i el seu valor estimat ascendix a 56,1 milions d’euros. L’objecte del contracte s’ha dividit en 18 lots i s’ha assignat un total de 25 places per lot.

Actualment, la Comunitat Valenciana només disposa d’11 hospitals de dia per a adults i únicament dos per a menors, i és la quarta comunitat autònoma amb menys nombre de places per habitants. La creació d’estos 18 nous recursos triplicarà la disponibilitat actual i situarà la Comunitat Valenciana com la tercera amb més taxa de places per habitants, en l’àmbit nacional.

Este impuls permetrà que la Comunitat Valenciana passe d’estar a la cua en recursos destinats a salut mental, a situar-se molt per damunt de la majoria de les comunitats autònomes. Només Navarra té taxes superiors per nombre d’habitants i així la Comunitat Valenciana se situarà al mateix nivell que Catalunya. A més, se solucionarà un dels problemes fonamentals que es produïx en l’àmbit de la salut mental, que és la falta de continuïtat en les cures i l’atenció als casos de més gravetat clínica.

D’esta manera, amb els nous hospitals de dia es pretén aconseguir eixa estabilitat en l’àmbit assistencial per als pacients. L’obertura d’estos 18 hospitals de dia està prevista en l’any que ve, una vegada es concloga el procés de licitació pública.

Així mateix, entre les actuacions orientades a millorar l’atenció a la salut mental, Sanitat ampliarà el nombre de places d’hospitalització breu per a pacients infantils i adolescents.

De fet, actualment ja s’han tancat els projectes per a crear unitats d’hospitalització infantojuvenils en el Departament de Salut d’Elx, a Sant Joan i a Alcoi. A més, estan en fase d’estudi les unitats d’hospitalització en els departaments de València-Doctor Peset i Gandia.

Esta mesura s’emmarca dins de les actuacions contemplades en el Pla valencià de salut mental i addiccions 2024-2027, per a l’execució de les quals la Generalitat destinarà una inversió total de 724 milions d’euros en la present legislatura.

Entre els principis rectors del Pla es troba el d’establir un equilibri realista entre les necessitats detectades i la disponibilitat i capacitat de generació de recursos; l’equitat territorial en la distribució de recursos; i aconseguir un model comunitari d’atenció als problemes de salut mental.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU