La Comunitat comptarà amb 450 noves places assistencials en 18 hospitals de dia de salut mental

El Consell ha autoritzat la contractació de 450 places assistencials en 18 hospitals de dia de salut mental per a adults. Es tracta d’un tràmit preceptiu per a la pròxima publicació de la licitació anunciada per la Conselleria de Sanitat, en el marc del Pla valencià de salut mental i addiccions 2024-2027, per a crear estos nous recursos, als quals se sumaran altres 18 hospitals de dia de salut mental per a població infantil i adolescents.

La duració inicial del contracte és de 24 mesos, prorrogable per altres 36 mesos i el seu valor estimat ascendix a 56,1 milions d’euros. L’objecte del contracte s’ha dividit en 18 lots i s’ha assignat un total de 25 places per lot.

Actualment, la Comunitat Valenciana només disposa d’11 hospitals de dia per a adults i únicament dos per a menors, i és la quarta comunitat autònoma amb menys nombre de places per habitants. La creació d’estos 18 nous recursos triplicarà la disponibilitat actual i situarà la Comunitat Valenciana com la tercera amb més taxa de places per habitants, en l’àmbit nacional.

Este impuls permetrà que la Comunitat Valenciana passe d’estar a la cua en recursos destinats a salut mental, a situar-se molt per damunt de la majoria de les comunitats autònomes. Només Navarra té taxes superiors per nombre d’habitants i així la Comunitat Valenciana se situarà al mateix nivell que Catalunya. A més, se solucionarà un dels problemes fonamentals que es produïx en l’àmbit de la salut mental, que és la falta de continuïtat en les cures i l’atenció als casos de més gravetat clínica.

D’esta manera, amb els nous hospitals de dia es pretén aconseguir eixa estabilitat en l’àmbit assistencial per als pacients. L’obertura d’estos 18 hospitals de dia està prevista en l’any que ve, una vegada es concloga el procés de licitació pública.

Així mateix, entre les actuacions orientades a millorar l’atenció a la salut mental, Sanitat ampliarà el nombre de places d’hospitalització breu per a pacients infantils i adolescents.

De fet, actualment ja s’han tancat els projectes per a crear unitats d’hospitalització infantojuvenils en el Departament de Salut d’Elx, a Sant Joan i a Alcoi. A més, estan en fase d’estudi les unitats d’hospitalització en els departaments de València-Doctor Peset i Gandia.

Esta mesura s’emmarca dins de les actuacions contemplades en el Pla valencià de salut mental i addiccions 2024-2027, per a l’execució de les quals la Generalitat destinarà una inversió total de 724 milions d’euros en la present legislatura.

Entre els principis rectors del Pla es troba el d’establir un equilibri realista entre les necessitats detectades i la disponibilitat i capacitat de generació de recursos; l’equitat territorial en la distribució de recursos; i aconseguir un model comunitari d’atenció als problemes de salut mental.

Últimes notícies

Tancats els accessos a la Devesa de El Saler i activats els canons d’aigua per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha tancat els accessos a la massa forestal de la Devesa de El Saler, ha activat els canons d’aigua i ha suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta roja per altes temperatures.

L’Elx es queda sense davanters titulars a un mes de l’inici de Lliga

L’Elx afronta el tram decisiu de la pretemporada sense els seus tres davanters més golejadors del curs passat i amb l’obligació de refer tot l’atac.

Desmantellada una xarxa que estafava amb el mètode del fill en apurs: quatre detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que estafava amb el mètode del fill en apurs, amb quatre detinguts i tres investigats a Castelló, Alacant i Granada.

La inflació puja un 3,2 % en juny a la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana d’Espanya

L’IPC ha augmentat un 3,2 % interanual en juny a la Comunitat Valenciana, igual que la mitjana estatal, amb un increment mensual del 0,8 % i una pujada acumulada del 2,4 % en el que va d’any.

Les brises marines del Mediterrani es debiliten un 17 % per l’escalfament global i les onades de calor

Un estudi del CIDE revela que les brises marines al Mediterrani occidental s’han afeblit fins a un 17 %, sobretot a Balears i a la costa mediterrània espanyola, cosa que reduïx la seua capacitat per a refrescar ciutats com València.

Les brises marines del Mediterrani es debiliten un 17 % per l’escalfament global i les onades de calor

Un estudi del CIDE amb dades de 41 anys demostra que les brises marines del Mediterrani occidental s’han debilitat fins a un 17 %, sobretot a Balears i a la costa mediterrània espanyola, cosa que reduïx el seu efecte refrescant durant les onades de calor.

Amenaça de 40 graus dijous i divendres en comarques de València i Alacant per l’ona de calor

Aemet ha activat avisos taronja i grocs dijous i divendres en zones de València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus, amb especial incidència a l’interior valencià i la Vega Baja.

Un home detingut per coaccionar menors en xarxes socials per a obtindre material íntim

La Policia Nacional ha detingut un home de 42 anys acusat d’enganar i coaccionar menors a través de perfils falsos en xarxes socials per a aconseguir imatges íntimes. La investigació, iniciada per diversos casos similars en Espanya, ha permés identificar quatre víctimes i no es descarta que n’hi haja més.