Concedixen la beca ‘Vamos’ a la història de superació d’Ivan, ballarí valencià amb sordera

Iván, ballarí valencià amb sordera

Iván, ballarí valencià amb sordera | València Diari

 

El Consell Superior d’Esports (CSD), ColaCao i la Fundació Esport Jove han entregat una de les seues Beques ‘Vamos’, una ajuda emmarcada en el programa ADB2020, al ballarí valencià amb sordera Iván Navarro i a tot el seu equip del Club Ball Esportiu Hermanos Agramunt.  Este jove, de 16 anys, s’ha proclamat subcampió de ball esportiu de tot el territori valencià en 2018.

 

Ivan ha aconseguit, tot i les dificultats, estar a l’altura dels millors ballarins del país. Per això, es traslladarà uns dies a Madrid per a entrenar amb els protagonistes del musical d’èxit del moment, Billy Elliot, en les classes de preparació prèvies a l’espectacle.

 

Una història de superació

La d’Iván és una història marcada per la constància, l’esforç i l’esperit de superació. I és que este jove de 16 anys va nàixer amb sordera total, un cas que es diagnostica a 3 de cada 1.000 xiquets. Després de diferents operacions per a col·locar-li uns implants coclears i anys de logopedes, el jove va conseguir escoltar i va aprendre a parlar amb fluïdesa.

 

L’haver nascut sense les mateixes possibilitats que un xiquet amb capacitat auditiva plena no va suposar cap fre per a desenvolupar la seua gran passió, el ball. D’esta forma, als 9 anys, els seus pares van decidir apuntar-lo a classes, a on ràpidament va saber que havia trobat el seu lloc. L’autoestima d’Iván va millorar notablement i va conseguir formar un grup d’amics que l’admiren i el consideren un exemple a seguir perquè saben que el camí no ha sigut gens fàcil. 

 

Aida, fundadora del club, ha explicat que «el ball és un esport universal a on tot el món és benvingut. És un llenguatge que ens unix a tots, siguen quines siguen les nostres qualitats. Per això, encara que Iván porte implants, ningú l’ha vist diferent, sinó un company més i un ballarí amb un talent i un esperit únics».

 

Amb l’entrega d’esta beca no només es beneficiarà Iván, sinó als 17 membres de l’equip de competició que obtindran vestits nous per a les actuacions.  El ball és un esport que requerix una renovació constant del vestuari, viatges i desplaçaments, motius per els què moltes famílies es veuen obligades a plantejar-se la continuïtat dels seus fills en el club per falta de recursos.

 

Esta beca és la forma d’Iván d’agrair al club tot el suport i la seguretat que li han donat i també de lluitar per continuar sent un equip unit. Com diu ell, «no hi ha major victòria que haver trobat el meu lloc, els meus amics i la meua passió».

 

«Mai em vaig imaginar que podria arribar a conseguir una d’estes beques i que arribaria a viure una experiència tan emocionant com esta. I tot gràcies al meu equip i als meus companys, que m’han donat suport en tot moment fins a arribar a convertir-me en qui soc hui». El Jurat de les Beques ‘Vamos’ ha seleccionat esta candidatura perquè «representa l’esperit de superació i la perseverança no entén de límits».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.