Concedixen la beca ‘Vamos’ a la història de superació d’Ivan, ballarí valencià amb sordera

Iván, ballarí valencià amb sordera

Iván, ballarí valencià amb sordera | València Diari

 

El Consell Superior d’Esports (CSD), ColaCao i la Fundació Esport Jove han entregat una de les seues Beques ‘Vamos’, una ajuda emmarcada en el programa ADB2020, al ballarí valencià amb sordera Iván Navarro i a tot el seu equip del Club Ball Esportiu Hermanos Agramunt.  Este jove, de 16 anys, s’ha proclamat subcampió de ball esportiu de tot el territori valencià en 2018.

 

Ivan ha aconseguit, tot i les dificultats, estar a l’altura dels millors ballarins del país. Per això, es traslladarà uns dies a Madrid per a entrenar amb els protagonistes del musical d’èxit del moment, Billy Elliot, en les classes de preparació prèvies a l’espectacle.

 

Una història de superació

La d’Iván és una història marcada per la constància, l’esforç i l’esperit de superació. I és que este jove de 16 anys va nàixer amb sordera total, un cas que es diagnostica a 3 de cada 1.000 xiquets. Després de diferents operacions per a col·locar-li uns implants coclears i anys de logopedes, el jove va conseguir escoltar i va aprendre a parlar amb fluïdesa.

 

L’haver nascut sense les mateixes possibilitats que un xiquet amb capacitat auditiva plena no va suposar cap fre per a desenvolupar la seua gran passió, el ball. D’esta forma, als 9 anys, els seus pares van decidir apuntar-lo a classes, a on ràpidament va saber que havia trobat el seu lloc. L’autoestima d’Iván va millorar notablement i va conseguir formar un grup d’amics que l’admiren i el consideren un exemple a seguir perquè saben que el camí no ha sigut gens fàcil. 

 

Aida, fundadora del club, ha explicat que «el ball és un esport universal a on tot el món és benvingut. És un llenguatge que ens unix a tots, siguen quines siguen les nostres qualitats. Per això, encara que Iván porte implants, ningú l’ha vist diferent, sinó un company més i un ballarí amb un talent i un esperit únics».

 

Amb l’entrega d’esta beca no només es beneficiarà Iván, sinó als 17 membres de l’equip de competició que obtindran vestits nous per a les actuacions.  El ball és un esport que requerix una renovació constant del vestuari, viatges i desplaçaments, motius per els què moltes famílies es veuen obligades a plantejar-se la continuïtat dels seus fills en el club per falta de recursos.

 

Esta beca és la forma d’Iván d’agrair al club tot el suport i la seguretat que li han donat i també de lluitar per continuar sent un equip unit. Com diu ell, «no hi ha major victòria que haver trobat el meu lloc, els meus amics i la meua passió».

 

«Mai em vaig imaginar que podria arribar a conseguir una d’estes beques i que arribaria a viure una experiència tan emocionant com esta. I tot gràcies al meu equip i als meus companys, que m’han donat suport en tot moment fins a arribar a convertir-me en qui soc hui». El Jurat de les Beques ‘Vamos’ ha seleccionat esta candidatura perquè «representa l’esperit de superació i la perseverança no entén de límits».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.