Concedixen la beca ‘Vamos’ a la història de superació d’Ivan, ballarí valencià amb sordera

Iván, ballarí valencià amb sordera

Iván, ballarí valencià amb sordera | València Diari

 

El Consell Superior d’Esports (CSD), ColaCao i la Fundació Esport Jove han entregat una de les seues Beques ‘Vamos’, una ajuda emmarcada en el programa ADB2020, al ballarí valencià amb sordera Iván Navarro i a tot el seu equip del Club Ball Esportiu Hermanos Agramunt.  Este jove, de 16 anys, s’ha proclamat subcampió de ball esportiu de tot el territori valencià en 2018.

 

Ivan ha aconseguit, tot i les dificultats, estar a l’altura dels millors ballarins del país. Per això, es traslladarà uns dies a Madrid per a entrenar amb els protagonistes del musical d’èxit del moment, Billy Elliot, en les classes de preparació prèvies a l’espectacle.

 

Una història de superació

La d’Iván és una història marcada per la constància, l’esforç i l’esperit de superació. I és que este jove de 16 anys va nàixer amb sordera total, un cas que es diagnostica a 3 de cada 1.000 xiquets. Després de diferents operacions per a col·locar-li uns implants coclears i anys de logopedes, el jove va conseguir escoltar i va aprendre a parlar amb fluïdesa.

 

L’haver nascut sense les mateixes possibilitats que un xiquet amb capacitat auditiva plena no va suposar cap fre per a desenvolupar la seua gran passió, el ball. D’esta forma, als 9 anys, els seus pares van decidir apuntar-lo a classes, a on ràpidament va saber que havia trobat el seu lloc. L’autoestima d’Iván va millorar notablement i va conseguir formar un grup d’amics que l’admiren i el consideren un exemple a seguir perquè saben que el camí no ha sigut gens fàcil. 

 

Aida, fundadora del club, ha explicat que «el ball és un esport universal a on tot el món és benvingut. És un llenguatge que ens unix a tots, siguen quines siguen les nostres qualitats. Per això, encara que Iván porte implants, ningú l’ha vist diferent, sinó un company més i un ballarí amb un talent i un esperit únics».

 

Amb l’entrega d’esta beca no només es beneficiarà Iván, sinó als 17 membres de l’equip de competició que obtindran vestits nous per a les actuacions.  El ball és un esport que requerix una renovació constant del vestuari, viatges i desplaçaments, motius per els què moltes famílies es veuen obligades a plantejar-se la continuïtat dels seus fills en el club per falta de recursos.

 

Esta beca és la forma d’Iván d’agrair al club tot el suport i la seguretat que li han donat i també de lluitar per continuar sent un equip unit. Com diu ell, «no hi ha major victòria que haver trobat el meu lloc, els meus amics i la meua passió».

 

«Mai em vaig imaginar que podria arribar a conseguir una d’estes beques i que arribaria a viure una experiència tan emocionant com esta. I tot gràcies al meu equip i als meus companys, que m’han donat suport en tot moment fins a arribar a convertir-me en qui soc hui». El Jurat de les Beques ‘Vamos’ ha seleccionat esta candidatura perquè «representa l’esperit de superació i la perseverança no entén de límits».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.