21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Concedixen la beca ‘Vamos’ a la història de superació d’Ivan, ballarí valencià amb sordera

Iván, ballarí valencià amb sordera

Iván, ballarí valencià amb sordera | València Diari

 

El Consell Superior d’Esports (CSD), ColaCao i la Fundació Esport Jove han entregat una de les seues Beques ‘Vamos’, una ajuda emmarcada en el programa ADB2020, al ballarí valencià amb sordera Iván Navarro i a tot el seu equip del Club Ball Esportiu Hermanos Agramunt.  Este jove, de 16 anys, s’ha proclamat subcampió de ball esportiu de tot el territori valencià en 2018.

 

Ivan ha aconseguit, tot i les dificultats, estar a l’altura dels millors ballarins del país. Per això, es traslladarà uns dies a Madrid per a entrenar amb els protagonistes del musical d’èxit del moment, Billy Elliot, en les classes de preparació prèvies a l’espectacle.

 

Una història de superació

La d’Iván és una història marcada per la constància, l’esforç i l’esperit de superació. I és que este jove de 16 anys va nàixer amb sordera total, un cas que es diagnostica a 3 de cada 1.000 xiquets. Després de diferents operacions per a col·locar-li uns implants coclears i anys de logopedes, el jove va conseguir escoltar i va aprendre a parlar amb fluïdesa.

 

L’haver nascut sense les mateixes possibilitats que un xiquet amb capacitat auditiva plena no va suposar cap fre per a desenvolupar la seua gran passió, el ball. D’esta forma, als 9 anys, els seus pares van decidir apuntar-lo a classes, a on ràpidament va saber que havia trobat el seu lloc. L’autoestima d’Iván va millorar notablement i va conseguir formar un grup d’amics que l’admiren i el consideren un exemple a seguir perquè saben que el camí no ha sigut gens fàcil. 

 

Aida, fundadora del club, ha explicat que «el ball és un esport universal a on tot el món és benvingut. És un llenguatge que ens unix a tots, siguen quines siguen les nostres qualitats. Per això, encara que Iván porte implants, ningú l’ha vist diferent, sinó un company més i un ballarí amb un talent i un esperit únics».

 

Amb l’entrega d’esta beca no només es beneficiarà Iván, sinó als 17 membres de l’equip de competició que obtindran vestits nous per a les actuacions.  El ball és un esport que requerix una renovació constant del vestuari, viatges i desplaçaments, motius per els què moltes famílies es veuen obligades a plantejar-se la continuïtat dels seus fills en el club per falta de recursos.

 

Esta beca és la forma d’Iván d’agrair al club tot el suport i la seguretat que li han donat i també de lluitar per continuar sent un equip unit. Com diu ell, «no hi ha major victòria que haver trobat el meu lloc, els meus amics i la meua passió».

 

«Mai em vaig imaginar que podria arribar a conseguir una d’estes beques i que arribaria a viure una experiència tan emocionant com esta. I tot gràcies al meu equip i als meus companys, que m’han donat suport en tot moment fins a arribar a convertir-me en qui soc hui». El Jurat de les Beques ‘Vamos’ ha seleccionat esta candidatura perquè «representa l’esperit de superació i la perseverança no entén de límits».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana encadena 20 dies seguits de temporal de ponent, el tram més persistent des de 1981-82

La Comunitat Valenciana suma 20 dies consecutius amb temporal de ponent impulsat per sis borrasques. Aemet mesura 10.867 km de recorregut del vent, el màxim per a 20 dies des de 1981-82.

El Ciutat apunta a la millor entrada de la temporada en el derbi

El derbi entre Llevant i València podria deixar la millor entrada del curs en el Ciutat, fregant els 24.000 espectadors. Queden unes 800 entrades a la venda.

Pepelu torna al Ciutat amb una recepció adversa en un derbi clau

El primer retorn de Pepelu al Ciutat de València com a rival arriba en un ambient hostil. El Llevant és penúltim i el València marca la permanència amb cinc punts més.

Detinguts dos hòmens per atracar gasolineres a València amb cotxes robats, escopeta i ganivets

La Policia ha detingut a dos hòmens, de 46 i 47 anys, per diversos atracaments a gasolineres a la província de València. Operaven amb vehicles robats i amenaçaven amb una escopeta i armes blanques; un està a la presó provisional.

Espanya en alerta per vent, pluges i onatge: nou comunitats en taronja

La borrasca Nils manté actives alertes en tota Espanya excepte Canàries per vent, pluges i onatge. Nou comunitats estan en nivell taronja i la resta, en groc.

Detinguts dos hòmens per una cadena d’atracaments a gasolineres a València amb escopeta i ganivets

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens, un a la presó provisional, per diversos assalts a gasolineres a la província de València. Actuaven amb vehicles robats i amenaçaven a empleats i clients amb una escopeta i armes blanques.

L’esquerra porta al ple la reprovació de Barcala per les vivendes públiques

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han registrat una declaració institucional per a reprovar a Luis Barcala per la polèmica adjudicació de VPP. El debat se celebrarà el 26 de febrer.

Gener deixa en la Comunitat Valenciana un mes càlid i humit, amb pluges un 22% per damunt de la mitjana

Gener de 2026 ha sigut càlid i humit en la Comunitat Valenciana: 8,6 °C de mitjana, 0,5 °C sobre la referència, i 53,3 l/m², un 22% més de pluja. Dos temporals van concentrar els majors acumulats i va haver-hi menys hores de sol.