Concedixen la beca ‘Vamos’ a la història de superació d’Ivan, ballarí valencià amb sordera

Iván, ballarí valencià amb sordera

Iván, ballarí valencià amb sordera | València Diari

 

El Consell Superior d’Esports (CSD), ColaCao i la Fundació Esport Jove han entregat una de les seues Beques ‘Vamos’, una ajuda emmarcada en el programa ADB2020, al ballarí valencià amb sordera Iván Navarro i a tot el seu equip del Club Ball Esportiu Hermanos Agramunt.  Este jove, de 16 anys, s’ha proclamat subcampió de ball esportiu de tot el territori valencià en 2018.

 

Ivan ha aconseguit, tot i les dificultats, estar a l’altura dels millors ballarins del país. Per això, es traslladarà uns dies a Madrid per a entrenar amb els protagonistes del musical d’èxit del moment, Billy Elliot, en les classes de preparació prèvies a l’espectacle.

 

Una història de superació

La d’Iván és una història marcada per la constància, l’esforç i l’esperit de superació. I és que este jove de 16 anys va nàixer amb sordera total, un cas que es diagnostica a 3 de cada 1.000 xiquets. Després de diferents operacions per a col·locar-li uns implants coclears i anys de logopedes, el jove va conseguir escoltar i va aprendre a parlar amb fluïdesa.

 

L’haver nascut sense les mateixes possibilitats que un xiquet amb capacitat auditiva plena no va suposar cap fre per a desenvolupar la seua gran passió, el ball. D’esta forma, als 9 anys, els seus pares van decidir apuntar-lo a classes, a on ràpidament va saber que havia trobat el seu lloc. L’autoestima d’Iván va millorar notablement i va conseguir formar un grup d’amics que l’admiren i el consideren un exemple a seguir perquè saben que el camí no ha sigut gens fàcil. 

 

Aida, fundadora del club, ha explicat que «el ball és un esport universal a on tot el món és benvingut. És un llenguatge que ens unix a tots, siguen quines siguen les nostres qualitats. Per això, encara que Iván porte implants, ningú l’ha vist diferent, sinó un company més i un ballarí amb un talent i un esperit únics».

 

Amb l’entrega d’esta beca no només es beneficiarà Iván, sinó als 17 membres de l’equip de competició que obtindran vestits nous per a les actuacions.  El ball és un esport que requerix una renovació constant del vestuari, viatges i desplaçaments, motius per els què moltes famílies es veuen obligades a plantejar-se la continuïtat dels seus fills en el club per falta de recursos.

 

Esta beca és la forma d’Iván d’agrair al club tot el suport i la seguretat que li han donat i també de lluitar per continuar sent un equip unit. Com diu ell, «no hi ha major victòria que haver trobat el meu lloc, els meus amics i la meua passió».

 

«Mai em vaig imaginar que podria arribar a conseguir una d’estes beques i que arribaria a viure una experiència tan emocionant com esta. I tot gràcies al meu equip i als meus companys, que m’han donat suport en tot moment fins a arribar a convertir-me en qui soc hui». El Jurat de les Beques ‘Vamos’ ha seleccionat esta candidatura perquè «representa l’esperit de superació i la perseverança no entén de límits».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.