17.4 C
València
Divendres, 31 octubre, 2025

Concedixen la beca ‘Vamos’ a la història de superació d’Ivan, ballarí valencià amb sordera

Iván, ballarí valencià amb sordera

Iván, ballarí valencià amb sordera | València Diari

 

El Consell Superior d’Esports (CSD), ColaCao i la Fundació Esport Jove han entregat una de les seues Beques ‘Vamos’, una ajuda emmarcada en el programa ADB2020, al ballarí valencià amb sordera Iván Navarro i a tot el seu equip del Club Ball Esportiu Hermanos Agramunt.  Este jove, de 16 anys, s’ha proclamat subcampió de ball esportiu de tot el territori valencià en 2018.

 

Ivan ha aconseguit, tot i les dificultats, estar a l’altura dels millors ballarins del país. Per això, es traslladarà uns dies a Madrid per a entrenar amb els protagonistes del musical d’èxit del moment, Billy Elliot, en les classes de preparació prèvies a l’espectacle.

 

Una història de superació

La d’Iván és una història marcada per la constància, l’esforç i l’esperit de superació. I és que este jove de 16 anys va nàixer amb sordera total, un cas que es diagnostica a 3 de cada 1.000 xiquets. Després de diferents operacions per a col·locar-li uns implants coclears i anys de logopedes, el jove va conseguir escoltar i va aprendre a parlar amb fluïdesa.

 

L’haver nascut sense les mateixes possibilitats que un xiquet amb capacitat auditiva plena no va suposar cap fre per a desenvolupar la seua gran passió, el ball. D’esta forma, als 9 anys, els seus pares van decidir apuntar-lo a classes, a on ràpidament va saber que havia trobat el seu lloc. L’autoestima d’Iván va millorar notablement i va conseguir formar un grup d’amics que l’admiren i el consideren un exemple a seguir perquè saben que el camí no ha sigut gens fàcil. 

 

Aida, fundadora del club, ha explicat que «el ball és un esport universal a on tot el món és benvingut. És un llenguatge que ens unix a tots, siguen quines siguen les nostres qualitats. Per això, encara que Iván porte implants, ningú l’ha vist diferent, sinó un company més i un ballarí amb un talent i un esperit únics».

 

Amb l’entrega d’esta beca no només es beneficiarà Iván, sinó als 17 membres de l’equip de competició que obtindran vestits nous per a les actuacions.  El ball és un esport que requerix una renovació constant del vestuari, viatges i desplaçaments, motius per els què moltes famílies es veuen obligades a plantejar-se la continuïtat dels seus fills en el club per falta de recursos.

 

Esta beca és la forma d’Iván d’agrair al club tot el suport i la seguretat que li han donat i també de lluitar per continuar sent un equip unit. Com diu ell, «no hi ha major victòria que haver trobat el meu lloc, els meus amics i la meua passió».

 

«Mai em vaig imaginar que podria arribar a conseguir una d’estes beques i que arribaria a viure una experiència tan emocionant com esta. I tot gràcies al meu equip i als meus companys, que m’han donat suport en tot moment fins a arribar a convertir-me en qui soc hui». El Jurat de les Beques ‘Vamos’ ha seleccionat esta candidatura perquè «representa l’esperit de superació i la perseverança no entén de límits».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els mitjans digitals valencians col·laboraran amb Club Abierto de Editores per a reforçar la seua activitat

L’associació AMDComVal i el col·lectiu editorial han signat un acord de col·laboració que també té com a objectiu potenciar el reconeixement dels mitjans natius digitals

Mazón avança una reflexió més profunda després del funeral per les víctimes de la DANA

El president ha assumit l'ocorregut en el funeral d'Estat per les 237 víctimes de la DANA i ha avançat que en els pròxims dies farà una reflexió més profunda. També ha assenyalat que rebrà hui a una família d'afectats i que acudirà a comissions d'investigació.

Mompó acusa Moncloa d’orquestrar el funeral d’Estat i lamenta l’ús de les víctimes

El president de la Diputació de València ha atribuït a Moncloa l'organització del funeral per la DANA i ha demanat que el focus es mantinga en les víctimes. També ha qüestionat el protocol i ha defés millorar coordinació i formació davant emergències.

El vicepresident de la comissió de la DANA creu que Mazón no seguirà en el càrrec quan comparega

IU sosté que Carlos Mazón podria no continuar com a president abans de la seua cita del dia 17 en la comissió de la DANA. Exigixen la seua dimissió i respecte a les víctimes.

La dana dispara la preocupació climàtica i la ecoansiedad en la Comunitat Valenciana

Un estudi liderat des de la UCV constata que la dana d'octubre intensifica la preocupació pel canvi climàtic i eleva la ecoansiedad, sobretot en dones i jóvens.

El PSPV denuncia violència institucional de Mazón amb les víctimes de la DANA

El síndic José Muñoz ha acusat a Carlos Mazón de violència institucional amb les víctimes de la DANA després del funeral d'Estat. El PSPV ha demanat eleccions anticipades i ha assenyalat a PP i Vox com a responsables de sostindre-ho en el càrrec.

La plantilla de Mahle vota el preacord del ERE: 506 acomiadaments, 40 a Paterna

El preacord entre la direcció i CCOO i UGT fixa 506 acomiadaments, millores d'indemnització i una borsa d'ocupació. La votació en assemblees pot tancar la negociació.

Vox: el funeral per la DANA no va honrar a les víctimes i va blanquejar a Sánchez

Vox ha sostingut que el funeral per les víctimes de la DANA va servir per a blanquejar a Pedro Sánchez i no per a honrar als morts. José María Llanos ha denunciat que un any després no s'han iniciat obres i ha qüestionat el Pacte Verd.