12.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Mor Carmelo Santana, un nadador amb discapacitat, mentres feia la volta a Gran Canaria

Carmelo Santana

Carmelo Santana abans d’afrontar un dels seus reptes | València Diari

 

El nadador canari amb discapacitat Carmelo Santana va morir este dimecres mentres estava disputant el seu últim repte, fer la volta nadant a l’illa de Gran Canària. Santana, de 50 anys, va ser localitzat sense vida en un apartament de la població de La Aldea de San Nicolás, a on va passar la nit una volta va acabar l’etapa de dimarts entre Mogán i La Aldea, de 25 kilòmetres. 

 

Un repte pel que feia mesos que es preparava

Justet es trobava a la mitat del seu objectiu, les 102 milles nàutiques que té el perímetre de l’illa i que volia recórrer en 11 etapes, entre l’1 i el 12 d’octubre. Després d’uns inicis prometedors en la natació i el waterpolo, un accident de trànsit li va provocar la pèrdua de la seua cama esquerra amb 19 anys

 

Va estar molts anys sense nadar, però va decidir reprendre la seua passió amb 50 anys, quan li van diagnosticar una diabetis. Va tornar a guanyar proves com la travessia en aigües obertes de Maspalomas, de la seua categoria. Desgraciadament, no va poder acabar el seu últim i gran repte, per al que s’havia estat preparant durant 15 mesos.   

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.