Mor Carmelo Santana, un nadador amb discapacitat, mentres feia la volta a Gran Canaria

Carmelo Santana

Carmelo Santana abans d’afrontar un dels seus reptes | València Diari

 

El nadador canari amb discapacitat Carmelo Santana va morir este dimecres mentres estava disputant el seu últim repte, fer la volta nadant a l’illa de Gran Canària. Santana, de 50 anys, va ser localitzat sense vida en un apartament de la població de La Aldea de San Nicolás, a on va passar la nit una volta va acabar l’etapa de dimarts entre Mogán i La Aldea, de 25 kilòmetres. 

 

Un repte pel que feia mesos que es preparava

Justet es trobava a la mitat del seu objectiu, les 102 milles nàutiques que té el perímetre de l’illa i que volia recórrer en 11 etapes, entre l’1 i el 12 d’octubre. Després d’uns inicis prometedors en la natació i el waterpolo, un accident de trànsit li va provocar la pèrdua de la seua cama esquerra amb 19 anys

 

Va estar molts anys sense nadar, però va decidir reprendre la seua passió amb 50 anys, quan li van diagnosticar una diabetis. Va tornar a guanyar proves com la travessia en aigües obertes de Maspalomas, de la seua categoria. Desgraciadament, no va poder acabar el seu últim i gran repte, per al que s’havia estat preparant durant 15 mesos.   

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.