Mor Carmelo Santana, un nadador amb discapacitat, mentres feia la volta a Gran Canaria

Carmelo Santana

Carmelo Santana abans d’afrontar un dels seus reptes | València Diari

 

El nadador canari amb discapacitat Carmelo Santana va morir este dimecres mentres estava disputant el seu últim repte, fer la volta nadant a l’illa de Gran Canària. Santana, de 50 anys, va ser localitzat sense vida en un apartament de la població de La Aldea de San Nicolás, a on va passar la nit una volta va acabar l’etapa de dimarts entre Mogán i La Aldea, de 25 kilòmetres. 

 

Un repte pel que feia mesos que es preparava

Justet es trobava a la mitat del seu objectiu, les 102 milles nàutiques que té el perímetre de l’illa i que volia recórrer en 11 etapes, entre l’1 i el 12 d’octubre. Després d’uns inicis prometedors en la natació i el waterpolo, un accident de trànsit li va provocar la pèrdua de la seua cama esquerra amb 19 anys

 

Va estar molts anys sense nadar, però va decidir reprendre la seua passió amb 50 anys, quan li van diagnosticar una diabetis. Va tornar a guanyar proves com la travessia en aigües obertes de Maspalomas, de la seua categoria. Desgraciadament, no va poder acabar el seu últim i gran repte, per al que s’havia estat preparant durant 15 mesos.   

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.

Els taxistes convoquen una altra manifestació el divendres i advertixen de nous escarnis a València

Les set organitzacions del taxi de València convoquen per a este divendres una marxa lenta i una concentració davant la Conselleria d'Infraestructures i anuncien un calendari d'escarnis si no es regula l'activitat dels VTC.

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.