Mor Carmelo Santana, un nadador amb discapacitat, mentres feia la volta a Gran Canaria

Carmelo Santana

Carmelo Santana abans d’afrontar un dels seus reptes | València Diari

 

El nadador canari amb discapacitat Carmelo Santana va morir este dimecres mentres estava disputant el seu últim repte, fer la volta nadant a l’illa de Gran Canària. Santana, de 50 anys, va ser localitzat sense vida en un apartament de la població de La Aldea de San Nicolás, a on va passar la nit una volta va acabar l’etapa de dimarts entre Mogán i La Aldea, de 25 kilòmetres. 

 

Un repte pel que feia mesos que es preparava

Justet es trobava a la mitat del seu objectiu, les 102 milles nàutiques que té el perímetre de l’illa i que volia recórrer en 11 etapes, entre l’1 i el 12 d’octubre. Després d’uns inicis prometedors en la natació i el waterpolo, un accident de trànsit li va provocar la pèrdua de la seua cama esquerra amb 19 anys

 

Va estar molts anys sense nadar, però va decidir reprendre la seua passió amb 50 anys, quan li van diagnosticar una diabetis. Va tornar a guanyar proves com la travessia en aigües obertes de Maspalomas, de la seua categoria. Desgraciadament, no va poder acabar el seu últim i gran repte, per al que s’havia estat preparant durant 15 mesos.   

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.