12.9 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Conclou la restauració de la ‘icònica’ i ‘rebel’ escultura de bronze del Palleter

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La Delegació de Cultura de l’Ajuntament de València ha conclòs la restauració de l’escultura de bronze del Palleter, erigida als peus de les Torres de Quart.

Gràcies a les labors dutes a terme per l’empresa Noema Restauradores, la “icònica” figura de bronze de Vicente Doménech “manté viu l’aspecte contra les tropes de Napoleó”, destaca el consistori en un comunicat.

La intervenció s’ha centrat, fonamentalment, en la restauració de la totalitat del bronze i pedra que conformen l’obra, amb l’objectiu de restituir la seua integritat i estabilitat, d’una banda, i aconseguir una òptima conservació i la recuperació de l’aspecte original del conjunt, d’altra.

Els tècnics municipals havien detectat que el pal que sosté el Palleter a la mà dreta estava clivellat i s’havia trencat el revestiment de planxa de bronze que el recobrix.

A més, la peça escultòrica presentava detritus d’aus en escultura i pedestal, a més de brutícia depositada a conseqüència de l’acumulació de partícules ambientals, de les inclemències del temps i de la contaminació del trànsit rodat.

En el rostre de la figura, per exemple, s’havia detectat una coloració marró vermellosa deguda a òxids de coure generats per la humitat ambiental de l’entorn.

La rehabilitació de l’escultura ha consistit en la neteja de brutícia superficial, en l’eliminació de pàtines inestables i en l’estabilització i protecció de la superfície amb la finalitat de detindre els processos corrosius. Així mateix s’ha dut a terme la restauració del pedestal de pedra. Tot això per un import total de 15.826,80 euros.

L’obra de l’escultor Emilio Calandín va ser erigida a petició de 110 ciutadans que en 1906 volien rememorar la figura de l’humil llaurador veí de Patraix i nascut a Paiporta, en vespres del centenari de la invasió napoleònica. En 1966, la corporació municipal va prendre la decisió de derrocar uns locals que estaven al costat de les Torres de Quart i ampliar els jardins de Cervantes situats al carrer de Guillem de Castro.

Últimes notícies

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.

La jutgessa manté en 230 les víctimes mortals de la dana i rebutja sumar dos morts

La instructora ha denegat incorporar com a víctimes mortals a un home i a una dona al no veure nexe causal amb la dana. També descarta una víctima per lesions psicològiques i ordena recuperar missatges sobre la gestió de l'emergència.