Conclou la restauració de la ‘icònica’ i ‘rebel’ escultura de bronze del Palleter

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La Delegació de Cultura de l’Ajuntament de València ha conclòs la restauració de l’escultura de bronze del Palleter, erigida als peus de les Torres de Quart.

Gràcies a les labors dutes a terme per l’empresa Noema Restauradores, la “icònica” figura de bronze de Vicente Doménech “manté viu l’aspecte contra les tropes de Napoleó”, destaca el consistori en un comunicat.

La intervenció s’ha centrat, fonamentalment, en la restauració de la totalitat del bronze i pedra que conformen l’obra, amb l’objectiu de restituir la seua integritat i estabilitat, d’una banda, i aconseguir una òptima conservació i la recuperació de l’aspecte original del conjunt, d’altra.

Els tècnics municipals havien detectat que el pal que sosté el Palleter a la mà dreta estava clivellat i s’havia trencat el revestiment de planxa de bronze que el recobrix.

A més, la peça escultòrica presentava detritus d’aus en escultura i pedestal, a més de brutícia depositada a conseqüència de l’acumulació de partícules ambientals, de les inclemències del temps i de la contaminació del trànsit rodat.

En el rostre de la figura, per exemple, s’havia detectat una coloració marró vermellosa deguda a òxids de coure generats per la humitat ambiental de l’entorn.

La rehabilitació de l’escultura ha consistit en la neteja de brutícia superficial, en l’eliminació de pàtines inestables i en l’estabilització i protecció de la superfície amb la finalitat de detindre els processos corrosius. Així mateix s’ha dut a terme la restauració del pedestal de pedra. Tot això per un import total de 15.826,80 euros.

L’obra de l’escultor Emilio Calandín va ser erigida a petició de 110 ciutadans que en 1906 volien rememorar la figura de l’humil llaurador veí de Patraix i nascut a Paiporta, en vespres del centenari de la invasió napoleònica. En 1966, la corporació municipal va prendre la decisió de derrocar uns locals que estaven al costat de les Torres de Quart i ampliar els jardins de Cervantes situats al carrer de Guillem de Castro.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.

El Llevant es juga la permanència davant el Getafe i busca el seu primer doble triomf a casa

El Llevant rep al Getafe en un dol clau per la permanència en el qual intentarà encadenar per primera vegada en la temporada dos victòries seguides en el Ciutat de València.

Morant reivindica la reconstrucció de Benetússer i avisa al Consell que no acaba al juny

Diana Morant destaca que el Govern destina més de 40 milions a la reconstrucció de Benetússer i retrau al Consell que parle d'una recuperació que acaba al juny.

Morant acusa a Pérez Llorca d’obstaculitzar la investigació de la dana i exigix retornar els reforços al jutjat

Diana Morant acusa a Juanfran Pérez Llorca d'obstruir la justícia en retirar reforços del jutjat que investiga la dana i reclama retornar immediatament tots els mitjans.

La primera setmana del juí a Ábalos destapa l’anomenada Espanya dels endolls

La primera setmana del juí a José Luis Ábalos ha girat més entorn de presumptes endolls i pagaments opacs que al tripijoc de contractes de màscares, amb testimoniatges que dibuixen una xarxa de favors, ocupacions arbitràries i suposades mossegades.

El Consell rebutja acollir 1.900 menors migrants més per considerar-ho un repartiment injust

La Generalitat Valenciana es nega a acceptar el nou repartiment estatal de prop de 1.900 menors migrants no acompanyats en considerar-ho arbitrari, insostenible i una imposició del Govern central.

Pérez Llorca nega retallades en el jutjat de la dana després de les crítiques de Compromís

Juanfran Pérez Llorca rebutja que el Consell haja retallat mitjans en el jutjat de Catarroja que investiga la dana i atribuïx la situació a un canvi de personal temporal a fix.

Thirty Seconds to Mars confirma dos concerts a Madrid i València a l’abril de 2027

Thirty Seconds to Mars actuarà en 2027 a Madrid i València dins del seu gira europea A Beautiful Lie vs This Is War, amb la reunió en l'escenari de Tom Milicevic al costat de Jared i Shannon Leto.