18.4 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

Conclou la restauració de la ‘icònica’ i ‘rebel’ escultura de bronze del Palleter

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La Delegació de Cultura de l’Ajuntament de València ha conclòs la restauració de l’escultura de bronze del Palleter, erigida als peus de les Torres de Quart.

Gràcies a les labors dutes a terme per l’empresa Noema Restauradores, la “icònica” figura de bronze de Vicente Doménech “manté viu l’aspecte contra les tropes de Napoleó”, destaca el consistori en un comunicat.

La intervenció s’ha centrat, fonamentalment, en la restauració de la totalitat del bronze i pedra que conformen l’obra, amb l’objectiu de restituir la seua integritat i estabilitat, d’una banda, i aconseguir una òptima conservació i la recuperació de l’aspecte original del conjunt, d’altra.

Els tècnics municipals havien detectat que el pal que sosté el Palleter a la mà dreta estava clivellat i s’havia trencat el revestiment de planxa de bronze que el recobrix.

A més, la peça escultòrica presentava detritus d’aus en escultura i pedestal, a més de brutícia depositada a conseqüència de l’acumulació de partícules ambientals, de les inclemències del temps i de la contaminació del trànsit rodat.

En el rostre de la figura, per exemple, s’havia detectat una coloració marró vermellosa deguda a òxids de coure generats per la humitat ambiental de l’entorn.

La rehabilitació de l’escultura ha consistit en la neteja de brutícia superficial, en l’eliminació de pàtines inestables i en l’estabilització i protecció de la superfície amb la finalitat de detindre els processos corrosius. Així mateix s’ha dut a terme la restauració del pedestal de pedra. Tot això per un import total de 15.826,80 euros.

L’obra de l’escultor Emilio Calandín va ser erigida a petició de 110 ciutadans que en 1906 volien rememorar la figura de l’humil llaurador veí de Patraix i nascut a Paiporta, en vespres del centenari de la invasió napoleònica. En 1966, la corporació municipal va prendre la decisió de derrocar uns locals que estaven al costat de les Torres de Quart i ampliar els jardins de Cervantes situats al carrer de Guillem de Castro.

Últimes notícies

Mor un conductor de 22 anys en caure-li una palmera en la CV-905 de Torrevieja

Un jove de 22 anys ha mort en la CV-905 en desplomar-se una palmera de la mitjana sobre el seu cotxe, en un tram pròxim a un centre comercial a Torrevieja.

Pérez Llorca parla de bona sintonia amb Vox després de reunir-se per al pacte d’investidura

Pérez Llorca ha mantingut una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura i parla de 'bona sintonia'. El PP requerix els vots de Vox i el termini per a registrar la candidatura venç el 19 de novembre.

La jutgessa de la DANA incorpora més gravacions de teleassistència de víctimes de les riuades

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha afegit al sumari noves converses d'usuaris de teleassistència que van morir al no poder escapar de les riuades a l'Horta Sud. Les cintes apunten a una saturació del 112 i a accessos impossibles per als equips de rescat.

Pedro ‘Tiburón’ Acosta lidera amb autoritat la pràctica de MotoGP a Cheste

Pedro 'Tiburón' Acosta va marcar un 1.29.240 i va encapçalar la pràctica que decidix la passada directa a Q2 a Cheste; Bezzecchi i Morbidelli van completar el top-3. Bagnaia i Jorge Martín van quedar fora i hauran de passar per la Q1.

El Consell critica la fi de la pròrroga nuclear i reivindica el paper clau de Cofrentes

El Consell ha criticat la decisió de no prorrogar les centrals nuclears i ha defés que Cofrentes és clau per al subministrament i la competitivitat. Ha demanat revisar l'acord de tancament de 2019.

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.

Huit pianos de cua omplin de música les places de València

Huit pianos de cua s'han instal·lat en places de València i han acostat la música a tots els públics amb la iniciativa 'La teua ciutat s'ompli de pianos', emmarcada a València Music City.

Tres detinguts per l’homicidi d’un home després de robar-li el mòbil a Torrevieja

Tres jóvens de 21 i 22 anys han sigut detinguts per la mort d'un home suec de 30 anys després del robatori del seu mòbil. La víctima va ser arrossegada amb un cotxe i va morir quatre dies després.