Conclou la restauració de la ‘icònica’ i ‘rebel’ escultura de bronze del Palleter

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La Delegació de Cultura de l’Ajuntament de València ha conclòs la restauració de l’escultura de bronze del Palleter, erigida als peus de les Torres de Quart.

Gràcies a les labors dutes a terme per l’empresa Noema Restauradores, la «icònica» figura de bronze de Vicente Doménech «manté viu l’aspecte contra les tropes de Napoleó», destaca el consistori en un comunicat.

La intervenció s’ha centrat, fonamentalment, en la restauració de la totalitat del bronze i pedra que conformen l’obra, amb l’objectiu de restituir la seua integritat i estabilitat, d’una banda, i aconseguir una òptima conservació i la recuperació de l’aspecte original del conjunt, d’altra.

Els tècnics municipals havien detectat que el pal que sosté el Palleter a la mà dreta estava clivellat i s’havia trencat el revestiment de planxa de bronze que el recobrix.

A més, la peça escultòrica presentava detritus d’aus en escultura i pedestal, a més de brutícia depositada a conseqüència de l’acumulació de partícules ambientals, de les inclemències del temps i de la contaminació del trànsit rodat.

En el rostre de la figura, per exemple, s’havia detectat una coloració marró vermellosa deguda a òxids de coure generats per la humitat ambiental de l’entorn.

La rehabilitació de l’escultura ha consistit en la neteja de brutícia superficial, en l’eliminació de pàtines inestables i en l’estabilització i protecció de la superfície amb la finalitat de detindre els processos corrosius. Així mateix s’ha dut a terme la restauració del pedestal de pedra. Tot això per un import total de 15.826,80 euros.

L’obra de l’escultor Emilio Calandín va ser erigida a petició de 110 ciutadans que en 1906 volien rememorar la figura de l’humil llaurador veí de Patraix i nascut a Paiporta, en vespres del centenari de la invasió napoleònica. En 1966, la corporació municipal va prendre la decisió de derrocar uns locals que estaven al costat de les Torres de Quart i ampliar els jardins de Cervantes situats al carrer de Guillem de Castro.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.