Condemnen a un jove a dos anys de presó per abusar d’una menor a través d’aplicacions de missatgeria instantània

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La secció cinquena de l’Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a una pena de presó de dos anys per un delicte continuat d’abús sexual a un jove, de 19 anys en el moment dels fets, que va mantenir relacions sexuals amb una xiqueta de 13 anys a través de converses mantingudes en aplicacions de missatgeria instantània. La Sala li absol dels delictes de corrupció de menors i exhibicionisme dels quals també li acusava la Fiscalia.

El condemnat haurà d’abonar a la víctima 5.000 euros pels danys i perjuís morals que li van causar els fets. No podrà comunicar-se amb ella per cap mitjà ni aproximar-se a menys de 500 metres de la víctima, el seu domicili o lloc d’estudis durant sis anys. La sentència li inhabilita, a més, per a l’exercici de qualsevol professió o ofici que comporte un contacte regular i directe amb menors d’edat, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

El relat de fets provats de la resolució establix que el processament i víctima es van conèixer a través de xarxes socials i, durant el mes de febrer de 2019, van entaular una relació sexoafectiva durant la qual van practicar jocs de rol de fort contingut sexual.

Durant estos jocs de rol, que es desenvolupaven en aplicacions de missatgeria instantània, tots dos realitzaven pràctiques sexuals mentre conversaven amb xarrades d’alt contingut eròtic. La sentència manté que, malgrat que la menor consentia participar en els actes sexuals, el condemnat coneixia l’edat de la xiqueta.

En almenys dos ocasions, el condemnat li va demanar a la menor que li enviara fotos i feren una videotrucada. No obstant això, la Sala no considera provat que esta petició tinguera com a fi l’obtenció de material de contingut pornogràfic ni que ell li enviara una fotografia seua de tipus sexual.

La sentència no és ferma i es pot recórrer en apel·lació davant de la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.