12.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Condemnen a un jove a dos anys de presó per abusar d’una menor a través d’aplicacions de missatgeria instantània

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La secció cinquena de l’Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a una pena de presó de dos anys per un delicte continuat d’abús sexual a un jove, de 19 anys en el moment dels fets, que va mantenir relacions sexuals amb una xiqueta de 13 anys a través de converses mantingudes en aplicacions de missatgeria instantània. La Sala li absol dels delictes de corrupció de menors i exhibicionisme dels quals també li acusava la Fiscalia.

El condemnat haurà d’abonar a la víctima 5.000 euros pels danys i perjuís morals que li van causar els fets. No podrà comunicar-se amb ella per cap mitjà ni aproximar-se a menys de 500 metres de la víctima, el seu domicili o lloc d’estudis durant sis anys. La sentència li inhabilita, a més, per a l’exercici de qualsevol professió o ofici que comporte un contacte regular i directe amb menors d’edat, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

El relat de fets provats de la resolució establix que el processament i víctima es van conèixer a través de xarxes socials i, durant el mes de febrer de 2019, van entaular una relació sexoafectiva durant la qual van practicar jocs de rol de fort contingut sexual.

Durant estos jocs de rol, que es desenvolupaven en aplicacions de missatgeria instantània, tots dos realitzaven pràctiques sexuals mentre conversaven amb xarrades d’alt contingut eròtic. La sentència manté que, malgrat que la menor consentia participar en els actes sexuals, el condemnat coneixia l’edat de la xiqueta.

En almenys dos ocasions, el condemnat li va demanar a la menor que li enviara fotos i feren una videotrucada. No obstant això, la Sala no considera provat que esta petició tinguera com a fi l’obtenció de material de contingut pornogràfic ni que ell li enviara una fotografia seua de tipus sexual.

La sentència no és ferma i es pot recórrer en apel·lació davant de la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

Últimes notícies

Un país de llengua. Históries de la dignificació del valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa del debat lingüístic, una reivindicació històrica del valencià i una apel·lació al consens per garantir-ne el futur com a llengua viva, digna i socialment útil

Pérez Llorca destaca que la informació sobre Emília va arribar ‘amb el temps degut’

El president s'ha felicitat per l'absència de danys greus després d'Emília i ha atribuït el bon resultat a la previsió i a la informació rebuda a temps. Vila-real i Orihuela van registrar els majors problemes, sense gravetat.

Pérez Llorca exigirà a Sánchez no mirar amb lupa a la Comunitat Valenciana

El president valencià traslladarà a la Moncloa que no es fiscalitzen les decisions de Les Corts més que les d'altres autonomies. Reivindicarà aigua per a la Vega Baixa i defendrà la col·laboració públic-privada en Sanitat.

El PSPV presenta 104 esmenes a l’avantprojecte de pressupostos de la Diputació d’Alacant

El PSPV ha presentat 104 esmenes per a corregir un pressupost que considera continuista i sense ambició social, econòmica i territorial. L'oposició planteja mesures per a reactivar l'economia, fer costat als ajuntaments i combatre la despoblació.

El 112 gestiona 50 incidents per la borrasca Emilia i manté el seguiment en la Comunitat

El 112 ha gestionat al voltant de 50 incidents per les pluges i tempestes associades a la borrasca Emilia. Les alertes s'han rebaixat a groc en tota la Comunitat i el seguiment continua.

La Comunitat Valenciana es manté com la més endeutada amb el 40,5% del PIB

La Comunitat Valenciana es va mantindre com l'autonomia més endeutada: 40,5% del PIB. En termes absoluts suma 62.424 milions, només per darrere de Catalunya.

Pluges en la Comunitat Valenciana deixen un incendi per llamp i una teulada esfondrada a Vinaròs

La borrasca ha desencadenat quatre actuacions del Consorci de Castelló, amb tres avisos a Vinaròs per acovardisques, un incendi i una solsida. Alacant no ha registrat incidents.

Avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 30 litres en una hora

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís groc en la Comunitat Valenciana per ruixats i tempestes, amb fins a 30 l/m² en una hora i 80 en 12. El risc es repartix per províncies amb franges horàries diferenciades.