Confiscat el major nombre de plantes de marihuana a la província de València

La Guàrdia Civil, dins de l’operació CAMPERS, ha detingut a 5 homes, de nacionalitat albanesa, per delictes de tràfic de drogues, pertinença a organització criminal i contra el medi ambient en les localitats de Requena i Yátova a València. L’operació va començar el mes de juny passat, quan la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’una possible plantació de marihuana en una pedania pertanyent al terme municipal de Requena.

 

Dos dies més tard, els agents van intervindre més de 6.500 plantes de marihuana en el llogaret d’Hortunas. La plantació estava situada en una zona de difícil accés, envoltada de mala herba i grans arbres que facilitaven la seua ocultació. La següent plantació, de similars característiques a l’anterior, va ser descoberta pels investigadors al mes següent en la localitat de Yátova

 

Es van confiscar un total de 22.000 plantes de marihuana. La Guàrdia Civil va detindre llavors a 4 homes, de nacionalitat albanesa, pels suposats delictes de tràfic de drogues, pertinença a organització criminal i contra el medi ambient.

 

600 plantes de marihuana confiscades

A més, es va realitzar un registre en la localitat d’Alborache i van requisar dos vehicles valorats en 62.000 euros, cinc mòbils, diverses plaques solars, bateries, bombes de succió, abonaments, 110 quilograms de cabdells de marihuana envasats i preparats per a la seua venda, eines i una gran quantitat de mitjans electrònics per a la cura de les plantes.

 

Posteriorment, un cinqué home va ser detingut en la pedania dels Isidros pels mateixos delictes i es va localitzar una tercera plantació a l’aire lliure amb més de 600 plantes de marihuana. Aquesta organització criminal utilitzava per a les seues plantacions uns 10.000 metres quadrats de parcel·les situades en zones allunyades dels nuclis de població i de difícil accés. Els autors no van dubtar a esbrossar la zona i talar arbres autòctons per a dur a terme els seus fins i emprar l’aigua dels rius pròxims per al reg de la plantació.

Així mateix, aquests individus havien construït campaments, pròxims a les parcel·les, per a allotjar-se. Per a cuinar usaven bombones de butà en ple terreny forestal. Els agents també van trobar grups electrògens que estaven enterrats en zulos per a evitar ser vistos des de l’aire i disminuir al mínim el soroll del motor d’aquests. Igualment, aquests generadors bombaven aigua a unes basses que van aconseguir fabricar per al proveïment de la plantació.

 

Quatre detinguts han ingressat a la presó

L’operació CAMPERS, ha sigut duta a terme per agents de l’Equip Roca i de l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Requena i per la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància de València, s’ha saldat amb un total de 5 detinguts, quatre d’ells han ingressat a la presó, més de 29.000 plantes de marihuana intervingudes amb un pes superior a 1.300 quilograms i un valor de mercat de més de 6.600.000 euros. 

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Requena. L’operació continua oberta i no es descarten més detencions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.

Detinguts a Ademuz tres hòmens amb una tona de coure robat de línies telefòniques

La Guàrdia Civil deté a Ademuz a tres hòmens que transportaven en una furgoneta una tona de cable de coure de línies telefòniques i manté la investigació oberta per a localitzar al propietari.

Ruixats i tempestes fortes a l’interior i pluges més febles en el litoral

Cels molt nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tempestes localment fortes a l'interior i pluges més febles i aïllades en el litoral hui i el dilluns.

Aemet activa l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior de València i nord de Castelló

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes a l'interior de València i el nord de Castelló, amb possible graníssol i ratxes de vent molt forts.

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.