17.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Confiscats 561 quilos de cocaïna ocults en contenidors de ferralla procedents de Panamà

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb funcionaris de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, han confiscat 561 quilos de cocaïna ocults en contenidors de ferralla procedents de Panamà. Els agents han detingut a les quatre persones encarregades de la recepció, extracció i distribució de la substància estupefaent, en una nau del Polígon Industrial d’Almassora (Castelló). La droga s’ocultava a l’interior de sis cilindres metàl·lics de grans dimensions, entre milers de quilos de ferralla. L’operació ha permés desarticular per complet l’organització criminal investigada i intervindre 23.315 euros en efectiu, un vehicle de gran cilindrada, i eines emprades en l’extracció de la droga -com ara radials i 75 discos de tall-, entre altres efectes.

La investigació es va iniciar el mes d’octubre passat quan els agents van tindre coneixement de l’arribada de quatre contenidors sospitosos, al port de València, a bord d’un vaixell procedent de Panamà. Havent declarat com a mercaderia legal ferralla, els contenidors van arribar al nostre país a principis del mes de novembre, amb adreça de lliurament en una empresa de desballestaments situada en el Polígon Industrial d’Almassora (Castelló).

Sis grans cilindres metàl·lics entre milers de quilos de ferralla

En una primera inspecció dels contenidors en el Port de València, els investigadors van detectar que entre la morralla de ferralla metàl·lica es trobaven sis grans cilindres metàl·lics aparentment massissos. Amb un pes de centenars de quilos, resultaven anòmals en relació amb la resta de mercaderia transportada (milers de quilos de ferralla).

Davant la dificultat de dur a terme una inspecció més exhaustiva de la mercaderia –a causa de les grans dimensions i pesatge dels cilindres sospitosos-, els agents van realitzar un seguiment dels mateixos amb l’objectiu d’identificar als seus destinataris i confirmar si portaven substancia estupefaent.

Una vegada que els contenidors van eixir del Port de València van ser traslladats fins a una nau, pertanyent a una empresa de desballestaments, situada en el Polígon Industrial d’Almassora (Castelló). Allí, els agents van observar com el responsable de la mateixa -acompanyat d’altres dues persones- inspeccionava i controlava les operacions de descàrrega, al mateix temps que examinava la mercaderia, prestant especial atenció als sis cilindres metàl·lics. D’altra banda, van constatar la presència d’una quarta persona en la nau la missió de la qual seria la de dur a terme les operacions d’extracció de cocaïna de l’interior dels cilindres.

561 paquets de cocaïna intervinguts i 4 persones detingudes

Finalment, els investigadors van irrompre en l’empresa i van realitzar una incisió amb una radial en un dels cilindres, confirmant que efectivament ocultava cocaïna en el seu interior. Així mateix, els agents van detindre a les quatre persones que es trobaven allí i van intervindre la furgoneta d’un dels arrestats, en l’interior dels quals es van trobar 5.750 euros i nombroses eines –una radial, 75 discos de tall, broques i una màscara de protecció respiratòria- destinades a facilitar l’extracció de la droga.

L’operació ha permés confiscar 561 paquets de cocaïna, d’un quilo cadascun, amb diferents logotips. D’altra banda, els agents també han intervingut un vehicle de gran cilindrada, en el maleter de la qual van localitzar 12.000 euros en efectiu ocults en una bossa de plàstic segellada, 150 euros més en la guantera, un ordinador portàtil i un dispositiu de geolocalització (balisa).

Finalment, en els registres realitzats en els domicilis de dos dels arrestats –situats a Madrid i València- els agents han localitzat més diners en efectiu i documentació relacionada amb els fets investigats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

València activarà un dispositiu amb més de 6.000 efectius per a les Falles 2026. El pla reforça el control en mascletaes, estacions i accessos per a evitar embuts.