Confiscats 561 quilos de cocaïna ocults en contenidors de ferralla procedents de Panamà

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb funcionaris de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, han confiscat 561 quilos de cocaïna ocults en contenidors de ferralla procedents de Panamà. Els agents han detingut a les quatre persones encarregades de la recepció, extracció i distribució de la substància estupefaent, en una nau del Polígon Industrial d’Almassora (Castelló). La droga s’ocultava a l’interior de sis cilindres metàl·lics de grans dimensions, entre milers de quilos de ferralla. L’operació ha permés desarticular per complet l’organització criminal investigada i intervindre 23.315 euros en efectiu, un vehicle de gran cilindrada, i eines emprades en l’extracció de la droga -com ara radials i 75 discos de tall-, entre altres efectes.

La investigació es va iniciar el mes d’octubre passat quan els agents van tindre coneixement de l’arribada de quatre contenidors sospitosos, al port de València, a bord d’un vaixell procedent de Panamà. Havent declarat com a mercaderia legal ferralla, els contenidors van arribar al nostre país a principis del mes de novembre, amb adreça de lliurament en una empresa de desballestaments situada en el Polígon Industrial d’Almassora (Castelló).

Sis grans cilindres metàl·lics entre milers de quilos de ferralla

En una primera inspecció dels contenidors en el Port de València, els investigadors van detectar que entre la morralla de ferralla metàl·lica es trobaven sis grans cilindres metàl·lics aparentment massissos. Amb un pes de centenars de quilos, resultaven anòmals en relació amb la resta de mercaderia transportada (milers de quilos de ferralla).

Davant la dificultat de dur a terme una inspecció més exhaustiva de la mercaderia –a causa de les grans dimensions i pesatge dels cilindres sospitosos-, els agents van realitzar un seguiment dels mateixos amb l’objectiu d’identificar als seus destinataris i confirmar si portaven substancia estupefaent.

Una vegada que els contenidors van eixir del Port de València van ser traslladats fins a una nau, pertanyent a una empresa de desballestaments, situada en el Polígon Industrial d’Almassora (Castelló). Allí, els agents van observar com el responsable de la mateixa -acompanyat d’altres dues persones- inspeccionava i controlava les operacions de descàrrega, al mateix temps que examinava la mercaderia, prestant especial atenció als sis cilindres metàl·lics. D’altra banda, van constatar la presència d’una quarta persona en la nau la missió de la qual seria la de dur a terme les operacions d’extracció de cocaïna de l’interior dels cilindres.

561 paquets de cocaïna intervinguts i 4 persones detingudes

Finalment, els investigadors van irrompre en l’empresa i van realitzar una incisió amb una radial en un dels cilindres, confirmant que efectivament ocultava cocaïna en el seu interior. Així mateix, els agents van detindre a les quatre persones que es trobaven allí i van intervindre la furgoneta d’un dels arrestats, en l’interior dels quals es van trobar 5.750 euros i nombroses eines –una radial, 75 discos de tall, broques i una màscara de protecció respiratòria- destinades a facilitar l’extracció de la droga.

L’operació ha permés confiscar 561 paquets de cocaïna, d’un quilo cadascun, amb diferents logotips. D’altra banda, els agents també han intervingut un vehicle de gran cilindrada, en el maleter de la qual van localitzar 12.000 euros en efectiu ocults en una bossa de plàstic segellada, 150 euros més en la guantera, un ordinador portàtil i un dispositiu de geolocalització (balisa).

Finalment, en els registres realitzats en els domicilis de dos dels arrestats –situats a Madrid i València- els agents han localitzat més diners en efectiu i documentació relacionada amb els fets investigats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.