Confiscats 561 quilos de cocaïna ocults en contenidors de ferralla procedents de Panamà

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb funcionaris de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, han confiscat 561 quilos de cocaïna ocults en contenidors de ferralla procedents de Panamà. Els agents han detingut a les quatre persones encarregades de la recepció, extracció i distribució de la substància estupefaent, en una nau del Polígon Industrial d’Almassora (Castelló). La droga s’ocultava a l’interior de sis cilindres metàl·lics de grans dimensions, entre milers de quilos de ferralla. L’operació ha permés desarticular per complet l’organització criminal investigada i intervindre 23.315 euros en efectiu, un vehicle de gran cilindrada, i eines emprades en l’extracció de la droga -com ara radials i 75 discos de tall-, entre altres efectes.

La investigació es va iniciar el mes d’octubre passat quan els agents van tindre coneixement de l’arribada de quatre contenidors sospitosos, al port de València, a bord d’un vaixell procedent de Panamà. Havent declarat com a mercaderia legal ferralla, els contenidors van arribar al nostre país a principis del mes de novembre, amb adreça de lliurament en una empresa de desballestaments situada en el Polígon Industrial d’Almassora (Castelló).

Sis grans cilindres metàl·lics entre milers de quilos de ferralla

En una primera inspecció dels contenidors en el Port de València, els investigadors van detectar que entre la morralla de ferralla metàl·lica es trobaven sis grans cilindres metàl·lics aparentment massissos. Amb un pes de centenars de quilos, resultaven anòmals en relació amb la resta de mercaderia transportada (milers de quilos de ferralla).

Davant la dificultat de dur a terme una inspecció més exhaustiva de la mercaderia –a causa de les grans dimensions i pesatge dels cilindres sospitosos-, els agents van realitzar un seguiment dels mateixos amb l’objectiu d’identificar als seus destinataris i confirmar si portaven substancia estupefaent.

Una vegada que els contenidors van eixir del Port de València van ser traslladats fins a una nau, pertanyent a una empresa de desballestaments, situada en el Polígon Industrial d’Almassora (Castelló). Allí, els agents van observar com el responsable de la mateixa -acompanyat d’altres dues persones- inspeccionava i controlava les operacions de descàrrega, al mateix temps que examinava la mercaderia, prestant especial atenció als sis cilindres metàl·lics. D’altra banda, van constatar la presència d’una quarta persona en la nau la missió de la qual seria la de dur a terme les operacions d’extracció de cocaïna de l’interior dels cilindres.

561 paquets de cocaïna intervinguts i 4 persones detingudes

Finalment, els investigadors van irrompre en l’empresa i van realitzar una incisió amb una radial en un dels cilindres, confirmant que efectivament ocultava cocaïna en el seu interior. Així mateix, els agents van detindre a les quatre persones que es trobaven allí i van intervindre la furgoneta d’un dels arrestats, en l’interior dels quals es van trobar 5.750 euros i nombroses eines –una radial, 75 discos de tall, broques i una màscara de protecció respiratòria- destinades a facilitar l’extracció de la droga.

L’operació ha permés confiscar 561 paquets de cocaïna, d’un quilo cadascun, amb diferents logotips. D’altra banda, els agents també han intervingut un vehicle de gran cilindrada, en el maleter de la qual van localitzar 12.000 euros en efectiu ocults en una bossa de plàstic segellada, 150 euros més en la guantera, un ordinador portàtil i un dispositiu de geolocalització (balisa).

Finalment, en els registres realitzats en els domicilis de dos dels arrestats –situats a Madrid i València- els agents han localitzat més diners en efectiu i documentació relacionada amb els fets investigats.

Últimes notícies

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.