Confiscats 561 quilos de cocaïna ocults en contenidors de ferralla procedents de Panamà

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb funcionaris de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, han confiscat 561 quilos de cocaïna ocults en contenidors de ferralla procedents de Panamà. Els agents han detingut a les quatre persones encarregades de la recepció, extracció i distribució de la substància estupefaent, en una nau del Polígon Industrial d’Almassora (Castelló). La droga s’ocultava a l’interior de sis cilindres metàl·lics de grans dimensions, entre milers de quilos de ferralla. L’operació ha permés desarticular per complet l’organització criminal investigada i intervindre 23.315 euros en efectiu, un vehicle de gran cilindrada, i eines emprades en l’extracció de la droga -com ara radials i 75 discos de tall-, entre altres efectes.

La investigació es va iniciar el mes d’octubre passat quan els agents van tindre coneixement de l’arribada de quatre contenidors sospitosos, al port de València, a bord d’un vaixell procedent de Panamà. Havent declarat com a mercaderia legal ferralla, els contenidors van arribar al nostre país a principis del mes de novembre, amb adreça de lliurament en una empresa de desballestaments situada en el Polígon Industrial d’Almassora (Castelló).

Sis grans cilindres metàl·lics entre milers de quilos de ferralla

En una primera inspecció dels contenidors en el Port de València, els investigadors van detectar que entre la morralla de ferralla metàl·lica es trobaven sis grans cilindres metàl·lics aparentment massissos. Amb un pes de centenars de quilos, resultaven anòmals en relació amb la resta de mercaderia transportada (milers de quilos de ferralla).

Davant la dificultat de dur a terme una inspecció més exhaustiva de la mercaderia –a causa de les grans dimensions i pesatge dels cilindres sospitosos-, els agents van realitzar un seguiment dels mateixos amb l’objectiu d’identificar als seus destinataris i confirmar si portaven substancia estupefaent.

Una vegada que els contenidors van eixir del Port de València van ser traslladats fins a una nau, pertanyent a una empresa de desballestaments, situada en el Polígon Industrial d’Almassora (Castelló). Allí, els agents van observar com el responsable de la mateixa -acompanyat d’altres dues persones- inspeccionava i controlava les operacions de descàrrega, al mateix temps que examinava la mercaderia, prestant especial atenció als sis cilindres metàl·lics. D’altra banda, van constatar la presència d’una quarta persona en la nau la missió de la qual seria la de dur a terme les operacions d’extracció de cocaïna de l’interior dels cilindres.

561 paquets de cocaïna intervinguts i 4 persones detingudes

Finalment, els investigadors van irrompre en l’empresa i van realitzar una incisió amb una radial en un dels cilindres, confirmant que efectivament ocultava cocaïna en el seu interior. Així mateix, els agents van detindre a les quatre persones que es trobaven allí i van intervindre la furgoneta d’un dels arrestats, en l’interior dels quals es van trobar 5.750 euros i nombroses eines –una radial, 75 discos de tall, broques i una màscara de protecció respiratòria- destinades a facilitar l’extracció de la droga.

L’operació ha permés confiscar 561 paquets de cocaïna, d’un quilo cadascun, amb diferents logotips. D’altra banda, els agents també han intervingut un vehicle de gran cilindrada, en el maleter de la qual van localitzar 12.000 euros en efectiu ocults en una bossa de plàstic segellada, 150 euros més en la guantera, un ordinador portàtil i un dispositiu de geolocalització (balisa).

Finalment, en els registres realitzats en els domicilis de dos dels arrestats –situats a Madrid i València- els agents han localitzat més diners en efectiu i documentació relacionada amb els fets investigats.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.