Confiscats 561 quilos de cocaïna ocults en contenidors de ferralla procedents de Panamà

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb funcionaris de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària, han confiscat 561 quilos de cocaïna ocults en contenidors de ferralla procedents de Panamà. Els agents han detingut a les quatre persones encarregades de la recepció, extracció i distribució de la substància estupefaent, en una nau del Polígon Industrial d’Almassora (Castelló). La droga s’ocultava a l’interior de sis cilindres metàl·lics de grans dimensions, entre milers de quilos de ferralla. L’operació ha permés desarticular per complet l’organització criminal investigada i intervindre 23.315 euros en efectiu, un vehicle de gran cilindrada, i eines emprades en l’extracció de la droga -com ara radials i 75 discos de tall-, entre altres efectes.

La investigació es va iniciar el mes d’octubre passat quan els agents van tindre coneixement de l’arribada de quatre contenidors sospitosos, al port de València, a bord d’un vaixell procedent de Panamà. Havent declarat com a mercaderia legal ferralla, els contenidors van arribar al nostre país a principis del mes de novembre, amb adreça de lliurament en una empresa de desballestaments situada en el Polígon Industrial d’Almassora (Castelló).

Sis grans cilindres metàl·lics entre milers de quilos de ferralla

En una primera inspecció dels contenidors en el Port de València, els investigadors van detectar que entre la morralla de ferralla metàl·lica es trobaven sis grans cilindres metàl·lics aparentment massissos. Amb un pes de centenars de quilos, resultaven anòmals en relació amb la resta de mercaderia transportada (milers de quilos de ferralla).

Davant la dificultat de dur a terme una inspecció més exhaustiva de la mercaderia –a causa de les grans dimensions i pesatge dels cilindres sospitosos-, els agents van realitzar un seguiment dels mateixos amb l’objectiu d’identificar als seus destinataris i confirmar si portaven substancia estupefaent.

Una vegada que els contenidors van eixir del Port de València van ser traslladats fins a una nau, pertanyent a una empresa de desballestaments, situada en el Polígon Industrial d’Almassora (Castelló). Allí, els agents van observar com el responsable de la mateixa -acompanyat d’altres dues persones- inspeccionava i controlava les operacions de descàrrega, al mateix temps que examinava la mercaderia, prestant especial atenció als sis cilindres metàl·lics. D’altra banda, van constatar la presència d’una quarta persona en la nau la missió de la qual seria la de dur a terme les operacions d’extracció de cocaïna de l’interior dels cilindres.

561 paquets de cocaïna intervinguts i 4 persones detingudes

Finalment, els investigadors van irrompre en l’empresa i van realitzar una incisió amb una radial en un dels cilindres, confirmant que efectivament ocultava cocaïna en el seu interior. Així mateix, els agents van detindre a les quatre persones que es trobaven allí i van intervindre la furgoneta d’un dels arrestats, en l’interior dels quals es van trobar 5.750 euros i nombroses eines –una radial, 75 discos de tall, broques i una màscara de protecció respiratòria- destinades a facilitar l’extracció de la droga.

L’operació ha permés confiscar 561 paquets de cocaïna, d’un quilo cadascun, amb diferents logotips. D’altra banda, els agents també han intervingut un vehicle de gran cilindrada, en el maleter de la qual van localitzar 12.000 euros en efectiu ocults en una bossa de plàstic segellada, 150 euros més en la guantera, un ordinador portàtil i un dispositiu de geolocalització (balisa).

Finalment, en els registres realitzats en els domicilis de dos dels arrestats –situats a Madrid i València- els agents han localitzat més diners en efectiu i documentació relacionada amb els fets investigats.

Últimes notícies

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.

1,6 milions per a recuperar l’entorn cremat a la Vall d’Uixó

La Generalitat ha demanat al Govern reorientar 1,64 milions de fons europeus destinats a plans turístics de Castelló per a actuacions de prevenció, mitigació i restauració de l’entorn afectat per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha cremat 9.568 hectàrees, part d’elles al parc natural de la Serra d’Espadà. La petició inclou mesures com plans d’adaptació climàtica, sistemes d’alerta, cortafocs verds, restauració de senderes i reforestació.

Ferran Torres serà imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana

Ferran Torres signarà este divendres al Palau de la Generalitat un protocol per a exercir com a imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana després del gol que ha donat a Espanya el Mundial.

València es prepara per a estrenar el Spain Sail Grand Prix en només un mes

València acollirà per primera vegada el Spain Sail Grand Prix els dies 5 i 6 de setembre, amb 13 equips internacionals competint amb catamarans F50 d’alta velocitat. La ciutat ultima la logística i estrenarà condició de seu de SailGP durant almenys tres temporades.

Un home de 62 anys mata un jove en un local de València i truca a la Policia per a confessar-ho

Un home de 62 anys ha matat este dimecres un jove de 20 en un local de València amb un objecte metàl·lic i ha telefonat ell mateix al 091 per a confessar el crim, segons la Policia Nacional.

La gasolina frega el màxim de 2026 i Vinaròs marca el litre més barat d’Espanya

La gasolina ha tornat a pujar fins als 1,716 euros per litre, molt a prop del màxim de 2026, mentres el litre més barat d’Espanya es troba a Vinaròs, amb 1,429 euros. El dièsel també s’ha encarit amb força i omplir el dipòsit costa ja fins a 17 euros més que fa un mes.

Aemet activa avís groc per fortes tempestes i granís a l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dijous un avís groc a l’interior de Castelló per pluges intenses, tempestes, granís i ratxes de vent molt fortes, i manté també una alerta similar per a este dimecres a la vesprada a l’interior nord.
FILMOTECA D'ESTIU