Anuncios

Confisquen 420 quilos de cocaïna al Port de València

El dimarts es va procedir a la confiscació d'una partida de 420 quilos de cocaïna després de l'obertura d'un contenidor desembarcat en el port de València gràcies a una operació entre l'Agència Tributària i la Guàrdia Civil de València. La droga va arribar en un vaixell procedent del Carib i podria tindre un valor d'uns 14 milions d'euros, tal com ha pogut comprovar-se. Tota la cocaïna va ser intervinguda per la Unitat d'Anàlisi de Risc (UAR), un grup format per agents de l'Agència Tributària i guàrdies civils de l'Oficina d'Anàlisi i Recerca Fiscal (Odaifi). Així i tot, de moment no s'ha detingut a cap persona, i tampoc es coneix quin era el destí final la droga, que estava distribuïda en paquets dins d'un contenidor.

  

  

Per a introduir la cocaïna a València, els narcotraficants van ocultar la droga en un contenidor amb mercaderia legal al país d'origen, sense el coneixement ni l'acceptació de l'exportador ni de l'importador, per a després recuperar-la en el port de València abans que el carregament arribara al final de la ruta. Els agents van intervenir la droga abans que els narcos pogueren endur-se-la. Els 420 quilos de cocaïna confiscats estan valorats en 14 milions d'euros, segons l'Oficina Central d'Estupefaents, un departament de coordinació policial que realitza informes sobre la qualitat i el valor de la droga confiscada per a remetre'ls posteriorment als jutjats.

Anuncios

Tres detinguts per blanquejar més de 300.000 € de la venda de cocaïna i haixix a Alacant

Tres persones de 25 i 30 anys d'un clan familiar han sigut detingudes per, presumptament, blanquejar més de 300.000 euros provinents de la venda de cocaïna i haixix en la zona nord de la ciutat d'Alacant.

Segons la Policia Nacional, aquests individus, espanyols, van utilitzar part dels diners per a comprar diverses propietats immobiliàries en la zona nord, que usaven per a les seues activitats delictives, i huit vehicles d'alta gamma de marques 'premium' a través d'una mercantil relacionada amb la compravenda de cotxes. Aquest clan familiar operava principalment en la zona nord d'Alacant i, presumptament, havia fet del tràfic il·lícit de substàncies estupefaents (haixix i cocaïna) la seua principal forma de vida.

La investigació ha seguit la pista dels diners des de 2016 fins que es va donar amb tres propietats immobiliàries amb un preu d'adquisició superior als 68.000 euros, que eren presumptament utilitzades pel clan com a narco pisos per a la venda de droga. Els investigadors van bloquejar també quatre comptes corrents on els presumptes traficants ocultaven part dels diners obtinguts en els seus quefers delictius. Dos dels implicats van ser detinguts al juny de l'any passat en una operació contra el tràfic de drogues en la zona nord d'Alacant, en la qual es van decomissar 10 quilograms de marihuana, 5.000 euros en efectiu i dues armes de foc curtes amb 50 cartutxos 9 mil·límetres Parabellum.

Aquell entramat va adquirir una important quantitat de marihuana amb motiu de les festes de Fogueres de Sant Joan per a proveir a la seua clientela. Amb aquella operació, els agents van desmantellar dos habitatges protegits que els autors utilitzaven presumptament com a magatzem i punt negre de venda de droga. Els detinguts en aquest operatiu van ser posats a la disposició del Jutjat d'Instrucció de guàrdia d'Alacant, que va decretar la seua posada en llibertat amb càrrecs.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La primera pacient ingressada per sospita de hantavirus a Espanya continua estable a Alacant

La primera persona ingressada a Espanya per sospita de hantavirus, una dona de 32 anys, continua a l'hospital de Sant Joan d'Alacant amb un quadre lleu i tos sota estricte aïllament.

La Generalitat reforça el servici d’avisos per fauna silvestre davant l’augment d’incidències

La Generalitat ha reforçat el servici d'atenció d'avisos per fauna silvestre que es gestiona a través del 112, davant l'augment d'intervencions i el context de risc sanitari per pesta porcina africana.

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada després del tancament per la pluja

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada a les 17.00 després de la suspensió cautelar de les activitats per la pluja i reprendrà part de la seua programació cultural.

València organitza un gran dispositiu a la Malva-rosa per a seguir l’eclipsi solar d’agost

L'Ajuntament de València prepara un ampli dispositiu de mobilitat, seguretat, emergències i neteja per a l'eclipsi solar del 12 d'agost, que s'observarà de manera total des de la platja de la Malva-rosa.

Les tempestes es desplacen cap al nord i mantenen l’avís groc en quasi tota la Comunitat Valenciana

Les tempestes que afecten a Alacant es desplacen cap al nord amb intensitat forta i graníssol, mantenint activat l'avís groc per pluges en quasi tota la Comunitat Valenciana.

El Llevant encadena quatre triomfs en el Ciutat i frega la seua millor ratxa en Primera

El Llevant suma quatre victòries consecutives en el Ciutat de València i se situa a un sol triomf d'igualar la seua millor ratxa històrica com a local en Primera Divisió.

El València Basket es juga el passe a la final en Fontajau amb només un punt de renda

El València Basket defén en Fontajau el mínim avantatge reeixit en el Roig Arena per a aconseguir la final de la Lliga Femenina Endesa i assegurar bitllet europeu.

La Comunitat Valenciana aconseguix el major augment històric de professorat amb 8.082 docents més en dos anys

La Comunitat Valenciana suma 8.082 nous docents en dos anys, el major increment de plantilla de la seua història educativa, amb una inversió global de 687 milions d'euros i reforç en inclusió i cobertura de baixes.
Anuncios