El Consell en funcions aprova una nova declaració institucional perquè es respecten els drets LGTBI

El Consell en funcions ha aprovat este dijous una nova declaració institucional sobre drets LGTBI, després de conéixer-se fa dos dies que a Náquera, el nou Ajuntament format pel Partit Popular i Vox, va prohibir les banderes d’este col·lectiu a balcons i façanes d’edificis. Un fet que Aitana Mas, vicepresidenta en funcions del Consell, qualifica de “preocupant” assegurant que en les pròximes setmanes es puguen fer “passos enrere” en relació a qüestions que garanteixen i defensen “drets que són constitucionals”.

De fet, esta mesura ja ha arribat fins i tot en forma de pregunta a la Comissió Europea, per part dels socialistes, perquè esta institució es posicione sobre la legitimitat o no que un ajuntament puga dur a terme este tipus de prohibició.

Així mateix, Mas ha afirmat que les administracions democràtiques «han d’actuar sempre com a tal, siguen del partit que siguen» i que han d’estar «sempre al costat dels problemes que pateix la societat». En esta línia afirma que el 8M o el Dia de l’Orgull LGTBI no són més que “concentracions pacífiques” que es fan per “mantindre i reivindicar uns drets que tants anys han costat aconseguir” i que per tant “no hi ha cap campanya electoral al darrere”. 

La denúncia del PP contra Mas i l’última declaració

Pel que fa a les preguntes dels mitjans, sobre les possibles objeccions que pot presentar també el Partit Popular davant esta nova declaració institucional, Mas ha detallat que “no el preocupa”, ja que este document “es fa cada any al voltant del Dia de l’Orgull LGTBI, el qual és este dissabte”. En este sentit, incideix que “ens estem comprometent amb els problemes del present i no amb els del futur com han dit”, per tant, “no tenim por d’expressar com a Govern que estem al costat de la igualtat i del respecte”. 

Pel que fa a la decisió del PP de denunciar davant la Junta Electoral, la declaració institucional aprovada pel Consell fa una setmana sobre la violència de gènere i que demanaran que se sancione a més Aitana Mas, la vicepresidenta en funcions, ha afirmat que “continuaran malgrat tot reivindicant els drets de totes les persones, sense distinció” i que si els populars utilitzen les denúncies per “defensar-se i acovardir-nos, no ho aconseguirà”.

Recordem que els populars han justificat esta decisió de portar el document davant la Junta Electoral perquè creuen que el seu únic propòsit va ser “atacar els populars” arran de la signatura de l’acord entre esta coalició i Vox. A més, el PP assegura que Mas va utilitzar el fòrum i la seua posició institucional per “beneficiar-se i abocar missatges de marcat caràcter electoralista amb atacs directe al partit”, fet que els populars asseguren que “vulnera la prohibició continguda a l’article 50.2 de la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG)”.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.