El Consell en funcions aprova una nova declaració institucional perquè es respecten els drets LGTBI

El Consell en funcions ha aprovat este dijous una nova declaració institucional sobre drets LGTBI, després de conéixer-se fa dos dies que a Náquera, el nou Ajuntament format pel Partit Popular i Vox, va prohibir les banderes d’este col·lectiu a balcons i façanes d’edificis. Un fet que Aitana Mas, vicepresidenta en funcions del Consell, qualifica de “preocupant” assegurant que en les pròximes setmanes es puguen fer “passos enrere” en relació a qüestions que garanteixen i defensen “drets que són constitucionals”.

De fet, esta mesura ja ha arribat fins i tot en forma de pregunta a la Comissió Europea, per part dels socialistes, perquè esta institució es posicione sobre la legitimitat o no que un ajuntament puga dur a terme este tipus de prohibició.

Així mateix, Mas ha afirmat que les administracions democràtiques “han d’actuar sempre com a tal, siguen del partit que siguen” i que han d’estar “sempre al costat dels problemes que pateix la societat”. En esta línia afirma que el 8M o el Dia de l’Orgull LGTBI no són més que “concentracions pacífiques” que es fan per “mantindre i reivindicar uns drets que tants anys han costat aconseguir” i que per tant “no hi ha cap campanya electoral al darrere”. 

La denúncia del PP contra Mas i l’última declaració

Pel que fa a les preguntes dels mitjans, sobre les possibles objeccions que pot presentar també el Partit Popular davant esta nova declaració institucional, Mas ha detallat que “no el preocupa”, ja que este document “es fa cada any al voltant del Dia de l’Orgull LGTBI, el qual és este dissabte”. En este sentit, incideix que “ens estem comprometent amb els problemes del present i no amb els del futur com han dit”, per tant, “no tenim por d’expressar com a Govern que estem al costat de la igualtat i del respecte”. 

Pel que fa a la decisió del PP de denunciar davant la Junta Electoral, la declaració institucional aprovada pel Consell fa una setmana sobre la violència de gènere i que demanaran que se sancione a més Aitana Mas, la vicepresidenta en funcions, ha afirmat que “continuaran malgrat tot reivindicant els drets de totes les persones, sense distinció” i que si els populars utilitzen les denúncies per “defensar-se i acovardir-nos, no ho aconseguirà”.

Recordem que els populars han justificat esta decisió de portar el document davant la Junta Electoral perquè creuen que el seu únic propòsit va ser “atacar els populars” arran de la signatura de l’acord entre esta coalició i Vox. A més, el PP assegura que Mas va utilitzar el fòrum i la seua posició institucional per “beneficiar-se i abocar missatges de marcat caràcter electoralista amb atacs directe al partit”, fet que els populars asseguren que “vulnera la prohibició continguda a l’article 50.2 de la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG)”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.