El Consell en funcions aprova una nova declaració institucional perquè es respecten els drets LGTBI

El Consell en funcions ha aprovat este dijous una nova declaració institucional sobre drets LGTBI, després de conéixer-se fa dos dies que a Náquera, el nou Ajuntament format pel Partit Popular i Vox, va prohibir les banderes d’este col·lectiu a balcons i façanes d’edificis. Un fet que Aitana Mas, vicepresidenta en funcions del Consell, qualifica de “preocupant” assegurant que en les pròximes setmanes es puguen fer “passos enrere” en relació a qüestions que garanteixen i defensen “drets que són constitucionals”.

De fet, esta mesura ja ha arribat fins i tot en forma de pregunta a la Comissió Europea, per part dels socialistes, perquè esta institució es posicione sobre la legitimitat o no que un ajuntament puga dur a terme este tipus de prohibició.

Així mateix, Mas ha afirmat que les administracions democràtiques “han d’actuar sempre com a tal, siguen del partit que siguen” i que han d’estar “sempre al costat dels problemes que pateix la societat”. En esta línia afirma que el 8M o el Dia de l’Orgull LGTBI no són més que “concentracions pacífiques” que es fan per “mantindre i reivindicar uns drets que tants anys han costat aconseguir” i que per tant “no hi ha cap campanya electoral al darrere”. 

La denúncia del PP contra Mas i l’última declaració

Pel que fa a les preguntes dels mitjans, sobre les possibles objeccions que pot presentar també el Partit Popular davant esta nova declaració institucional, Mas ha detallat que “no el preocupa”, ja que este document “es fa cada any al voltant del Dia de l’Orgull LGTBI, el qual és este dissabte”. En este sentit, incideix que “ens estem comprometent amb els problemes del present i no amb els del futur com han dit”, per tant, “no tenim por d’expressar com a Govern que estem al costat de la igualtat i del respecte”. 

Pel que fa a la decisió del PP de denunciar davant la Junta Electoral, la declaració institucional aprovada pel Consell fa una setmana sobre la violència de gènere i que demanaran que se sancione a més Aitana Mas, la vicepresidenta en funcions, ha afirmat que “continuaran malgrat tot reivindicant els drets de totes les persones, sense distinció” i que si els populars utilitzen les denúncies per “defensar-se i acovardir-nos, no ho aconseguirà”.

Recordem que els populars han justificat esta decisió de portar el document davant la Junta Electoral perquè creuen que el seu únic propòsit va ser “atacar els populars” arran de la signatura de l’acord entre esta coalició i Vox. A més, el PP assegura que Mas va utilitzar el fòrum i la seua posició institucional per “beneficiar-se i abocar missatges de marcat caràcter electoralista amb atacs directe al partit”, fet que els populars asseguren que “vulnera la prohibició continguda a l’article 50.2 de la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG)”.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.