El Consell en funcions aprova una nova declaració institucional perquè es respecten els drets LGTBI

El Consell en funcions ha aprovat este dijous una nova declaració institucional sobre drets LGTBI, després de conéixer-se fa dos dies que a Náquera, el nou Ajuntament format pel Partit Popular i Vox, va prohibir les banderes d’este col·lectiu a balcons i façanes d’edificis. Un fet que Aitana Mas, vicepresidenta en funcions del Consell, qualifica de “preocupant” assegurant que en les pròximes setmanes es puguen fer “passos enrere” en relació a qüestions que garanteixen i defensen “drets que són constitucionals”.

De fet, esta mesura ja ha arribat fins i tot en forma de pregunta a la Comissió Europea, per part dels socialistes, perquè esta institució es posicione sobre la legitimitat o no que un ajuntament puga dur a terme este tipus de prohibició.

Així mateix, Mas ha afirmat que les administracions democràtiques “han d’actuar sempre com a tal, siguen del partit que siguen” i que han d’estar “sempre al costat dels problemes que pateix la societat”. En esta línia afirma que el 8M o el Dia de l’Orgull LGTBI no són més que “concentracions pacífiques” que es fan per “mantindre i reivindicar uns drets que tants anys han costat aconseguir” i que per tant “no hi ha cap campanya electoral al darrere”. 

La denúncia del PP contra Mas i l’última declaració

Pel que fa a les preguntes dels mitjans, sobre les possibles objeccions que pot presentar també el Partit Popular davant esta nova declaració institucional, Mas ha detallat que “no el preocupa”, ja que este document “es fa cada any al voltant del Dia de l’Orgull LGTBI, el qual és este dissabte”. En este sentit, incideix que “ens estem comprometent amb els problemes del present i no amb els del futur com han dit”, per tant, “no tenim por d’expressar com a Govern que estem al costat de la igualtat i del respecte”. 

Pel que fa a la decisió del PP de denunciar davant la Junta Electoral, la declaració institucional aprovada pel Consell fa una setmana sobre la violència de gènere i que demanaran que se sancione a més Aitana Mas, la vicepresidenta en funcions, ha afirmat que “continuaran malgrat tot reivindicant els drets de totes les persones, sense distinció” i que si els populars utilitzen les denúncies per “defensar-se i acovardir-nos, no ho aconseguirà”.

Recordem que els populars han justificat esta decisió de portar el document davant la Junta Electoral perquè creuen que el seu únic propòsit va ser “atacar els populars” arran de la signatura de l’acord entre esta coalició i Vox. A més, el PP assegura que Mas va utilitzar el fòrum i la seua posició institucional per “beneficiar-se i abocar missatges de marcat caràcter electoralista amb atacs directe al partit”, fet que els populars asseguren que “vulnera la prohibició continguda a l’article 50.2 de la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG)”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.