11.9 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

El Consell en funcions aprova una nova declaració institucional perquè es respecten els drets LGTBI

El Consell en funcions ha aprovat este dijous una nova declaració institucional sobre drets LGTBI, després de conéixer-se fa dos dies que a Náquera, el nou Ajuntament format pel Partit Popular i Vox, va prohibir les banderes d’este col·lectiu a balcons i façanes d’edificis. Un fet que Aitana Mas, vicepresidenta en funcions del Consell, qualifica de “preocupant” assegurant que en les pròximes setmanes es puguen fer “passos enrere” en relació a qüestions que garanteixen i defensen “drets que són constitucionals”.

De fet, esta mesura ja ha arribat fins i tot en forma de pregunta a la Comissió Europea, per part dels socialistes, perquè esta institució es posicione sobre la legitimitat o no que un ajuntament puga dur a terme este tipus de prohibició.

Així mateix, Mas ha afirmat que les administracions democràtiques “han d’actuar sempre com a tal, siguen del partit que siguen” i que han d’estar “sempre al costat dels problemes que pateix la societat”. En esta línia afirma que el 8M o el Dia de l’Orgull LGTBI no són més que “concentracions pacífiques” que es fan per “mantindre i reivindicar uns drets que tants anys han costat aconseguir” i que per tant “no hi ha cap campanya electoral al darrere”. 

La denúncia del PP contra Mas i l’última declaració

Pel que fa a les preguntes dels mitjans, sobre les possibles objeccions que pot presentar també el Partit Popular davant esta nova declaració institucional, Mas ha detallat que “no el preocupa”, ja que este document “es fa cada any al voltant del Dia de l’Orgull LGTBI, el qual és este dissabte”. En este sentit, incideix que “ens estem comprometent amb els problemes del present i no amb els del futur com han dit”, per tant, “no tenim por d’expressar com a Govern que estem al costat de la igualtat i del respecte”. 

Pel que fa a la decisió del PP de denunciar davant la Junta Electoral, la declaració institucional aprovada pel Consell fa una setmana sobre la violència de gènere i que demanaran que se sancione a més Aitana Mas, la vicepresidenta en funcions, ha afirmat que “continuaran malgrat tot reivindicant els drets de totes les persones, sense distinció” i que si els populars utilitzen les denúncies per “defensar-se i acovardir-nos, no ho aconseguirà”.

Recordem que els populars han justificat esta decisió de portar el document davant la Junta Electoral perquè creuen que el seu únic propòsit va ser “atacar els populars” arran de la signatura de l’acord entre esta coalició i Vox. A més, el PP assegura que Mas va utilitzar el fòrum i la seua posició institucional per “beneficiar-se i abocar missatges de marcat caràcter electoralista amb atacs directe al partit”, fet que els populars asseguren que “vulnera la prohibició continguda a l’article 50.2 de la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG)”.

Últimes notícies

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.