Consell sol·licita al Govern un pla Renove per a l’automoció i rebaixes fiscals per a la compra de vehicles

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha sol·licitat al Govern d’Espanya activar «de manera immediata» un pla Renove de suport al sector de l’automoció, amb uns 137.600 vehicles afectats per la DANA a la província de Valencia, incloent els que es trobaven en tallers, exposicions i com a estoc en concessionaris. A més, ha instat a l’Executiu central a estudiar altres «mesures addicionals» com la possibilitat d’establir rebaixes fiscals a l’hora d’adquirir un vehicle.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha mantingut este dimecres una reunió telemàtica amb Faconauto, la patronal que integra a totas les associacions de concessionaris oficials d’automòbils, vehicles industrials i maquinària agrícola de tota Espanya, l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (ANFAC) i el Clúster d’Automoció i Mobilitat de la Comunitat Valenciana (AVIA).

En esta trobada ha pogut les necessitats del sector i plantejar un programa d’ajudes que permeta recuperar l’activitat en «la menor quantitat de temps possible».

Així, el Consell demanda que les ajudes del pla Renove que engegue el Govern siguen de 10.000 euros per vehicle, i de 14.000 en el cas d’elèctrics i híbrids endollables, amb el que el total de la dotació econòmica del pla hauria de ser d’uns 1.900 milions d’euros, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Esta quantitat està inclosa dins del paquet de més de 10.000 milions d’euros que la Generalitat ha sol·licitat al Govern d’Espanya per a recuperar el sector industrial danyat per la DANA.

La major part d’estos diners serviria per a la reconstrucció dels polígons industrials (7.000 milions), encara que també contempla partides per a automoció (1.900 milions), comerç (1.500 milions), energia (200 milions) i hostaleria (180 milions).

La consellera Montes ha destacat la necessitat de treballar de forma coordinada amb el Govern d’Espanya per a canalitzar les necessitats del sector de l’automoció, així com la urgència d’engegar les ajudes a l’automoció perquè són «una primera necessitat per a molts dels afectats per les inundacions».

En este sentit, s’ha emplaçat a una reunió la setmana vinent amb el sector i amb el Govern per a poder començar a concretar estes ajudes.

Últimes notícies

Fora el burka de la Comissió Europea

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana critica que la Comissió Europea s’haja reunit amb representants del règim talibà d’Afganistan per tractar la deportació de ciutadans afganesos des d’Europa

Vuit quilòmetres d’aturades a l’A-7 a Torrent per unes obres en plena hora punta

Unes obres a l’A-7 en el terme de Torrent han provocat este dilluns al matí vuit quilòmetres de retencions en sentit Barcelona, mentres la resta d’accessos a València registren el trànsit dens habitual.

Calor intens i ruixats puntuals al nord d’Alacant mentre pugen les màximes a València

La Comunitat Valenciana tindrà hui un oratge estable i majoritàriament solejat, amb més calor a València i ruixats aïllats amb tronada al nord d’Alacant a la vesprada.

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.