Consell sol·licita al Govern un pla Renove per a l’automoció i rebaixes fiscals per a la compra de vehicles

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha sol·licitat al Govern d’Espanya activar “de manera immediata” un pla Renove de suport al sector de l’automoció, amb uns 137.600 vehicles afectats per la DANA a la província de Valencia, incloent els que es trobaven en tallers, exposicions i com a estoc en concessionaris. A més, ha instat a l’Executiu central a estudiar altres “mesures addicionals” com la possibilitat d’establir rebaixes fiscals a l’hora d’adquirir un vehicle.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha mantingut este dimecres una reunió telemàtica amb Faconauto, la patronal que integra a totas les associacions de concessionaris oficials d’automòbils, vehicles industrials i maquinària agrícola de tota Espanya, l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (ANFAC) i el Clúster d’Automoció i Mobilitat de la Comunitat Valenciana (AVIA).

En esta trobada ha pogut les necessitats del sector i plantejar un programa d’ajudes que permeta recuperar l’activitat en “la menor quantitat de temps possible”.

Així, el Consell demanda que les ajudes del pla Renove que engegue el Govern siguen de 10.000 euros per vehicle, i de 14.000 en el cas d’elèctrics i híbrids endollables, amb el que el total de la dotació econòmica del pla hauria de ser d’uns 1.900 milions d’euros, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Esta quantitat està inclosa dins del paquet de més de 10.000 milions d’euros que la Generalitat ha sol·licitat al Govern d’Espanya per a recuperar el sector industrial danyat per la DANA.

La major part d’estos diners serviria per a la reconstrucció dels polígons industrials (7.000 milions), encara que també contempla partides per a automoció (1.900 milions), comerç (1.500 milions), energia (200 milions) i hostaleria (180 milions).

La consellera Montes ha destacat la necessitat de treballar de forma coordinada amb el Govern d’Espanya per a canalitzar les necessitats del sector de l’automoció, així com la urgència d’engegar les ajudes a l’automoció perquè són “una primera necessitat per a molts dels afectats per les inundacions”.

En este sentit, s’ha emplaçat a una reunió la setmana vinent amb el sector i amb el Govern per a poder començar a concretar estes ajudes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.