Consell sol·licita al Govern un pla Renove per a l’automoció i rebaixes fiscals per a la compra de vehicles

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha sol·licitat al Govern d’Espanya activar “de manera immediata” un pla Renove de suport al sector de l’automoció, amb uns 137.600 vehicles afectats per la DANA a la província de Valencia, incloent els que es trobaven en tallers, exposicions i com a estoc en concessionaris. A més, ha instat a l’Executiu central a estudiar altres “mesures addicionals” com la possibilitat d’establir rebaixes fiscals a l’hora d’adquirir un vehicle.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha mantingut este dimecres una reunió telemàtica amb Faconauto, la patronal que integra a totas les associacions de concessionaris oficials d’automòbils, vehicles industrials i maquinària agrícola de tota Espanya, l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (ANFAC) i el Clúster d’Automoció i Mobilitat de la Comunitat Valenciana (AVIA).

En esta trobada ha pogut les necessitats del sector i plantejar un programa d’ajudes que permeta recuperar l’activitat en “la menor quantitat de temps possible”.

Així, el Consell demanda que les ajudes del pla Renove que engegue el Govern siguen de 10.000 euros per vehicle, i de 14.000 en el cas d’elèctrics i híbrids endollables, amb el que el total de la dotació econòmica del pla hauria de ser d’uns 1.900 milions d’euros, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Esta quantitat està inclosa dins del paquet de més de 10.000 milions d’euros que la Generalitat ha sol·licitat al Govern d’Espanya per a recuperar el sector industrial danyat per la DANA.

La major part d’estos diners serviria per a la reconstrucció dels polígons industrials (7.000 milions), encara que també contempla partides per a automoció (1.900 milions), comerç (1.500 milions), energia (200 milions) i hostaleria (180 milions).

La consellera Montes ha destacat la necessitat de treballar de forma coordinada amb el Govern d’Espanya per a canalitzar les necessitats del sector de l’automoció, així com la urgència d’engegar les ajudes a l’automoció perquè són “una primera necessitat per a molts dels afectats per les inundacions”.

En este sentit, s’ha emplaçat a una reunió la setmana vinent amb el sector i amb el Govern per a poder començar a concretar estes ajudes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.