Consell sol·licita al Govern un pla Renove per a l’automoció i rebaixes fiscals per a la compra de vehicles

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha sol·licitat al Govern d’Espanya activar “de manera immediata” un pla Renove de suport al sector de l’automoció, amb uns 137.600 vehicles afectats per la DANA a la província de Valencia, incloent els que es trobaven en tallers, exposicions i com a estoc en concessionaris. A més, ha instat a l’Executiu central a estudiar altres “mesures addicionals” com la possibilitat d’establir rebaixes fiscals a l’hora d’adquirir un vehicle.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha mantingut este dimecres una reunió telemàtica amb Faconauto, la patronal que integra a totas les associacions de concessionaris oficials d’automòbils, vehicles industrials i maquinària agrícola de tota Espanya, l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (ANFAC) i el Clúster d’Automoció i Mobilitat de la Comunitat Valenciana (AVIA).

En esta trobada ha pogut les necessitats del sector i plantejar un programa d’ajudes que permeta recuperar l’activitat en “la menor quantitat de temps possible”.

Així, el Consell demanda que les ajudes del pla Renove que engegue el Govern siguen de 10.000 euros per vehicle, i de 14.000 en el cas d’elèctrics i híbrids endollables, amb el que el total de la dotació econòmica del pla hauria de ser d’uns 1.900 milions d’euros, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Esta quantitat està inclosa dins del paquet de més de 10.000 milions d’euros que la Generalitat ha sol·licitat al Govern d’Espanya per a recuperar el sector industrial danyat per la DANA.

La major part d’estos diners serviria per a la reconstrucció dels polígons industrials (7.000 milions), encara que també contempla partides per a automoció (1.900 milions), comerç (1.500 milions), energia (200 milions) i hostaleria (180 milions).

La consellera Montes ha destacat la necessitat de treballar de forma coordinada amb el Govern d’Espanya per a canalitzar les necessitats del sector de l’automoció, així com la urgència d’engegar les ajudes a l’automoció perquè són “una primera necessitat per a molts dels afectats per les inundacions”.

En este sentit, s’ha emplaçat a una reunió la setmana vinent amb el sector i amb el Govern per a poder començar a concretar estes ajudes.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.