Consell sol·licita al Govern un pla Renove per a l’automoció i rebaixes fiscals per a la compra de vehicles

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Generalitat ha sol·licitat al Govern d’Espanya activar “de manera immediata” un pla Renove de suport al sector de l’automoció, amb uns 137.600 vehicles afectats per la DANA a la província de Valencia, incloent els que es trobaven en tallers, exposicions i com a estoc en concessionaris. A més, ha instat a l’Executiu central a estudiar altres “mesures addicionals” com la possibilitat d’establir rebaixes fiscals a l’hora d’adquirir un vehicle.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha mantingut este dimecres una reunió telemàtica amb Faconauto, la patronal que integra a totas les associacions de concessionaris oficials d’automòbils, vehicles industrials i maquinària agrícola de tota Espanya, l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (ANFAC) i el Clúster d’Automoció i Mobilitat de la Comunitat Valenciana (AVIA).

En esta trobada ha pogut les necessitats del sector i plantejar un programa d’ajudes que permeta recuperar l’activitat en “la menor quantitat de temps possible”.

Així, el Consell demanda que les ajudes del pla Renove que engegue el Govern siguen de 10.000 euros per vehicle, i de 14.000 en el cas d’elèctrics i híbrids endollables, amb el que el total de la dotació econòmica del pla hauria de ser d’uns 1.900 milions d’euros, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Esta quantitat està inclosa dins del paquet de més de 10.000 milions d’euros que la Generalitat ha sol·licitat al Govern d’Espanya per a recuperar el sector industrial danyat per la DANA.

La major part d’estos diners serviria per a la reconstrucció dels polígons industrials (7.000 milions), encara que també contempla partides per a automoció (1.900 milions), comerç (1.500 milions), energia (200 milions) i hostaleria (180 milions).

La consellera Montes ha destacat la necessitat de treballar de forma coordinada amb el Govern d’Espanya per a canalitzar les necessitats del sector de l’automoció, així com la urgència d’engegar les ajudes a l’automoció perquè són “una primera necessitat per a molts dels afectats per les inundacions”.

En este sentit, s’ha emplaçat a una reunió la setmana vinent amb el sector i amb el Govern per a poder començar a concretar estes ajudes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El viatge de Pepet d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor falla infantil de 2026

'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil i ha firmat doblet amb el ninot indultat. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo completen el podi.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.