Nou de cada 10 famílies valencianes donen el seu consentiment a la donació d’òrgans

L’activitat de donació als hospitals de la Comunitat Valenciana ha augmentat un 9% en el que va d’any (fins al 22 de maig), respecte als mateixos mesos de 2021. En el mateix període, la donació en vida també ha experimentat un creixement, en aquest cas del 25%. Són xifres esperançadores que s’associen amb el fet que nou de cada 10 famílies valencianes (el 89% exactament) donen el seu consentiment a la donació i amb el seu gest altruista brinden a altres persones l’oportunitat de continuar vivint.

Les dades s’han donat a conéixer en la vespra de l’1 de juny, data en què es commemora el Dia Nacional del Donant d’Òrgans. En concret, en el que portem d’any (sempre fins al 22 de maig), s’han registrat en la Comunitat Valenciana 94 donacions d’òrgans enfront de les 87 del mateix període de l’any anterior; a més de 5 donacions en vida (en 2021, van anar 4).

Els hospitals que major nombre de donacions han registrat durant aquest exercici han sigut l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València (19), l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant (14), l’Hospital General Universitari de Castelló (14) i l’Hospital Clínic Universitari de València (11).

A més, és significatiu l’augment de donants en asistòlia controlada respecte al 2021 (+35%), xifres que consoliden aquest tipus de donació en la Comunitat Valenciana.

L’activitat de trasplantament òrgans i teixits també DONACIÓ ÒRGANS: respecte al 2021. En concret, s’han realitzat 209 trasplantaments aquest exercici, enfront dels 172 del mateix període de l’any passat. Per tipologia, els trasplantaments cardíacs han augmentat un 75% (14 enfront de 8), el renal un 24,4% (66,7% entre vius) i els pulmonars, 41,2% (24 enfront de 17).

Últimes notícies

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.

UGT denuncia manca de bombers mínims als parcs de València davant Treball

UGT Serveis Públics PV ha denunciat davant la Inspecció de Treball el Consorci Provincial de Bombers de València per incomplir, segons el sindicat, les dotacions mínimes de plantilla acordades per al període 2026-2029, en un context de risc elevat per calor extrema i possibles pluges torrencials.

Rècord històric de passatgers a l’aeroport de Castelló i nova ruta amb Eivissa en 2027

L’aeroport de Castelló ha batut el seu rècord mensual amb 52.337 passatgers en agost i preveu reforçar en 2027 la connexió amb Balears amb més vols a Palma i una nova ruta directa amb Eivissa.

Pilar Bernabé presenta el seu projecte per a ser alcaldessa dels 87 barris de València en 2027

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a encapçalar la llista a l’alcaldia de València en 2027, amb un projecte centrat en habitatge, renaturalització i atenció als 87 barris de la ciutat.