Nou de cada 10 famílies valencianes donen el seu consentiment a la donació d’òrgans

L’activitat de donació als hospitals de la Comunitat Valenciana ha augmentat un 9% en el que va d’any (fins al 22 de maig), respecte als mateixos mesos de 2021. En el mateix període, la donació en vida també ha experimentat un creixement, en aquest cas del 25%. Són xifres esperançadores que s’associen amb el fet que nou de cada 10 famílies valencianes (el 89% exactament) donen el seu consentiment a la donació i amb el seu gest altruista brinden a altres persones l’oportunitat de continuar vivint.

Les dades s’han donat a conéixer en la vespra de l’1 de juny, data en què es commemora el Dia Nacional del Donant d’Òrgans. En concret, en el que portem d’any (sempre fins al 22 de maig), s’han registrat en la Comunitat Valenciana 94 donacions d’òrgans enfront de les 87 del mateix període de l’any anterior; a més de 5 donacions en vida (en 2021, van anar 4).

Els hospitals que major nombre de donacions han registrat durant aquest exercici han sigut l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València (19), l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant (14), l’Hospital General Universitari de Castelló (14) i l’Hospital Clínic Universitari de València (11).

A més, és significatiu l’augment de donants en asistòlia controlada respecte al 2021 (+35%), xifres que consoliden aquest tipus de donació en la Comunitat Valenciana.

L’activitat de trasplantament òrgans i teixits també DONACIÓ ÒRGANS: respecte al 2021. En concret, s’han realitzat 209 trasplantaments aquest exercici, enfront dels 172 del mateix període de l’any passat. Per tipologia, els trasplantaments cardíacs han augmentat un 75% (14 enfront de 8), el renal un 24,4% (66,7% entre vius) i els pulmonars, 41,2% (24 enfront de 17).

Últimes notícies

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.