Nou de cada 10 famílies valencianes donen el seu consentiment a la donació d’òrgans

L’activitat de donació als hospitals de la Comunitat Valenciana ha augmentat un 9% en el que va d’any (fins al 22 de maig), respecte als mateixos mesos de 2021. En el mateix període, la donació en vida també ha experimentat un creixement, en aquest cas del 25%. Són xifres esperançadores que s’associen amb el fet que nou de cada 10 famílies valencianes (el 89% exactament) donen el seu consentiment a la donació i amb el seu gest altruista brinden a altres persones l’oportunitat de continuar vivint.

Les dades s’han donat a conéixer en la vespra de l’1 de juny, data en què es commemora el Dia Nacional del Donant d’Òrgans. En concret, en el que portem d’any (sempre fins al 22 de maig), s’han registrat en la Comunitat Valenciana 94 donacions d’òrgans enfront de les 87 del mateix període de l’any anterior; a més de 5 donacions en vida (en 2021, van anar 4).

Els hospitals que major nombre de donacions han registrat durant aquest exercici han sigut l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València (19), l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant (14), l’Hospital General Universitari de Castelló (14) i l’Hospital Clínic Universitari de València (11).

A més, és significatiu l’augment de donants en asistòlia controlada respecte al 2021 (+35%), xifres que consoliden aquest tipus de donació en la Comunitat Valenciana.

L’activitat de trasplantament òrgans i teixits també DONACIÓ ÒRGANS: respecte al 2021. En concret, s’han realitzat 209 trasplantaments aquest exercici, enfront dels 172 del mateix període de l’any passat. Per tipologia, els trasplantaments cardíacs han augmentat un 75% (14 enfront de 8), el renal un 24,4% (66,7% entre vius) i els pulmonars, 41,2% (24 enfront de 17).

Últimes notícies

Toni Francés deixa l’alcaldia d’Alcoi en 2027 després de quinze anys i obri la porta a Lorena Zamorano

L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, ha anunciat que no repetirà com a candidat del PSPV-PSOE en 2027 després de quinze anys governant, i ha obert la porta perquè Lorena Zamorano encapçale la candidatura socialista.

La Justícia avala l’Ajuntament d’Alacant i permet seguir disparant mascletaes en la plaça dels Luceros

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha estimat el recurs de l’Ajuntament d’Alacant i ha conclòs que l’associació Salvem el Nostre Patrimoni no estava legitimada per a impugnar les bases del concurs de mascletaes en la plaça dels Luceros.

PP i Vox tomben les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament

La majoria de PP i Vox en Les Corts ha rebutjat les esmenes a la totalitat de PSPV i Compromís a la llei d’acompanyament dels pressupostos de la Generalitat de 2026, en un debat marcat per les acusacions creuades sobre la “prioritat nacional” i el model fiscal.

La plantilla de Lladró manté els paros contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores per oposar-se al descuelgue de la part econòmica del conveni i advertixen que les mobilitzacions seguiran si no es garantixen els drets salarials.

La plantilla de Lladró manté les aturades contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores en protesta pel descuelgue del conveni en la part econòmica i advertixen que les mobilitzacions continuaran si no es garantixen els seus drets salarials.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar en el CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ola de calor per a persones sense llar, amb 55 atesos en el CAUS i reforç d’atenció a majors i dependents.

Multes a Vila-real per usar targetes de discapacitat de persones mortes per aparcar

La Policia Local de Vila-real ha detectat en els últims quatre mesos 23 casos d’ús irregular de targetes d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda, incloses fotocòpies i targetes de persones mortes.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar al CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ona de calor per a persones sense llar, amb 55 usuaris atesos al CAUS i controls reforçats als col·lectius més vulnerables.