Nou de cada 10 famílies valencianes donen el seu consentiment a la donació d’òrgans

L’activitat de donació als hospitals de la Comunitat Valenciana ha augmentat un 9% en el que va d’any (fins al 22 de maig), respecte als mateixos mesos de 2021. En el mateix període, la donació en vida també ha experimentat un creixement, en aquest cas del 25%. Són xifres esperançadores que s’associen amb el fet que nou de cada 10 famílies valencianes (el 89% exactament) donen el seu consentiment a la donació i amb el seu gest altruista brinden a altres persones l’oportunitat de continuar vivint.

Les dades s’han donat a conéixer en la vespra de l’1 de juny, data en què es commemora el Dia Nacional del Donant d’Òrgans. En concret, en el que portem d’any (sempre fins al 22 de maig), s’han registrat en la Comunitat Valenciana 94 donacions d’òrgans enfront de les 87 del mateix període de l’any anterior; a més de 5 donacions en vida (en 2021, van anar 4).

Els hospitals que major nombre de donacions han registrat durant aquest exercici han sigut l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València (19), l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant (14), l’Hospital General Universitari de Castelló (14) i l’Hospital Clínic Universitari de València (11).

A més, és significatiu l’augment de donants en asistòlia controlada respecte al 2021 (+35%), xifres que consoliden aquest tipus de donació en la Comunitat Valenciana.

L’activitat de trasplantament òrgans i teixits també DONACIÓ ÒRGANS: respecte al 2021. En concret, s’han realitzat 209 trasplantaments aquest exercici, enfront dels 172 del mateix període de l’any passat. Per tipologia, els trasplantaments cardíacs han augmentat un 75% (14 enfront de 8), el renal un 24,4% (66,7% entre vius) i els pulmonars, 41,2% (24 enfront de 17).

Últimes notícies

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.

El Valencia Basket arranca la pretemporada de Xavi Albert condicionat per les seleccions

El Valencia Basket, vigent campió de la Liga Endesa, inicia esta setmana la pretemporada del nou projecte de Xavi Albert, marcat per moltes novetats en la plantilla i per les absències dels internacionals per les finestres FIBA.

Gran revolució en l’onze del València en l’estrena de Lliga

El València afrontarà el debut de Lliga contra el Celta amb entre cinc i huit canvis respecte a l’estrena de la passada temporada, inclòs un nou sistema tàctic.

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.

Lladró presenta una exclusiva figura de ‘Spider-Man’ en edició limitada mundial

Lladró ha llançat una figura de 'Spider-Man' en alta porcellana, una edició limitada a 500 unitats per a col·leccionistes i fans de Marvel.

La Comunitat viu la primera nit d’agost sense nits tòrrides

Per primera vegada en este mes d’agost, cap estació d’Aemet a la Comunitat Valenciana ha registrat nit tòrrida, amb mínimes que han baixat fins als 12,7 graus a Vilafranca del Cid.