12.3 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Alerten presència de listèria en diversos lots de botifarra distribuïda a València

 

Les autoritats sanitàries de Catalunya han avisat a l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) de la presència del bacteri listèria monocytogenes en diferents lots de botifarra i “bull de llengua” que, no han provocat afectació sanitària.

 

Segons el comunicat emés per Aesan, es tracta dels productes ‘Botifarra negra’, ‘Botifarra negra Tradicional’ i ‘Bull de llengua’ de la marca Salgot, amb dates de caducitat 07.08.2021 i 23.08.2021 (Botifarra negra), 24.08.2021 (Botifarra negra tradicional) i 16.08.2021 (Bull de llengua).

 

Els nombres de lots afectats són Botifarra negra: 211804 i 212019; Botifarra negra Tradicional: 211804 i Bull de llengua: 212017. La seua distribució s’ha realitzat a Catalunya, Aragó, Illes Balears, Madrid i València.

 

L’alerta s’ha generat després d’haver detectat la presència del bacteri en un autocontrol realitzat per un client en un dels productes. L’establiment fabricador s’ha posat en contacte amb els seus clients i està gestionant la retirada dels productes.

 

Les comunitats autònomes ja han sigut informades d’aquest succés a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (Sciri) perquè verifiquen la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització.

 

Aesan recomana a les persones que hagen comprat els productes afectats per aquesta alerta que s’abstinguen de consumir-los i els retornen al punt de compra. En el cas d’haver-los consumit i presentar alguna simptomatologia compatible amb listeriosis (vòmits, diarrea o febre), es recomana acudir a un centre de salut.

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.