Alerten presència de listèria en diversos lots de botifarra distribuïda a València

 

Les autoritats sanitàries de Catalunya han avisat a l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) de la presència del bacteri listèria monocytogenes en diferents lots de botifarra i “bull de llengua” que, no han provocat afectació sanitària.

 

Segons el comunicat emés per Aesan, es tracta dels productes ‘Botifarra negra’, ‘Botifarra negra Tradicional’ i ‘Bull de llengua’ de la marca Salgot, amb dates de caducitat 07.08.2021 i 23.08.2021 (Botifarra negra), 24.08.2021 (Botifarra negra tradicional) i 16.08.2021 (Bull de llengua).

 

Els nombres de lots afectats són Botifarra negra: 211804 i 212019; Botifarra negra Tradicional: 211804 i Bull de llengua: 212017. La seua distribució s’ha realitzat a Catalunya, Aragó, Illes Balears, Madrid i València.

 

L’alerta s’ha generat després d’haver detectat la presència del bacteri en un autocontrol realitzat per un client en un dels productes. L’establiment fabricador s’ha posat en contacte amb els seus clients i està gestionant la retirada dels productes.

 

Les comunitats autònomes ja han sigut informades d’aquest succés a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (Sciri) perquè verifiquen la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització.

 

Aesan recomana a les persones que hagen comprat els productes afectats per aquesta alerta que s’abstinguen de consumir-los i els retornen al punt de compra. En el cas d’haver-los consumit i presentar alguna simptomatologia compatible amb listeriosis (vòmits, diarrea o febre), es recomana acudir a un centre de salut.

Últimes notícies

La Diputació obri la porta a vendre, comprar o compartir l’edifici d’Hisenda a València

La Diputació de València es mostra oberta a vendre, comprar o compartir l'antic edifici d'Hisenda de Guillem de Castro i emplaça a l'Ajuntament a concretar l'ús futur de l'immoble.

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.

Els taxistes convoquen una altra manifestació el divendres i advertixen de nous escarnis a València

Les set organitzacions del taxi de València convoquen per a este divendres una marxa lenta i una concentració davant la Conselleria d'Infraestructures i anuncien un calendari d'escarnis si no es regula l'activitat dels VTC.

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.