Alerten presència de listèria en diversos lots de botifarra distribuïda a València

 

Les autoritats sanitàries de Catalunya han avisat a l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) de la presència del bacteri listèria monocytogenes en diferents lots de botifarra i «bull de llengua» que, no han provocat afectació sanitària.

 

Segons el comunicat emés per Aesan, es tracta dels productes ‘Botifarra negra’, ‘Botifarra negra Tradicional’ i ‘Bull de llengua’ de la marca Salgot, amb dates de caducitat 07.08.2021 i 23.08.2021 (Botifarra negra), 24.08.2021 (Botifarra negra tradicional) i 16.08.2021 (Bull de llengua).

 

Els nombres de lots afectats són Botifarra negra: 211804 i 212019; Botifarra negra Tradicional: 211804 i Bull de llengua: 212017. La seua distribució s’ha realitzat a Catalunya, Aragó, Illes Balears, Madrid i València.

 

L’alerta s’ha generat després d’haver detectat la presència del bacteri en un autocontrol realitzat per un client en un dels productes. L’establiment fabricador s’ha posat en contacte amb els seus clients i està gestionant la retirada dels productes.

 

Les comunitats autònomes ja han sigut informades d’aquest succés a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (Sciri) perquè verifiquen la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització.

 

Aesan recomana a les persones que hagen comprat els productes afectats per aquesta alerta que s’abstinguen de consumir-los i els retornen al punt de compra. En el cas d’haver-los consumit i presentar alguna simptomatologia compatible amb listeriosis (vòmits, diarrea o febre), es recomana acudir a un centre de salut.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.