Alerten presència de listèria en diversos lots de botifarra distribuïda a València

 

Les autoritats sanitàries de Catalunya han avisat a l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) de la presència del bacteri listèria monocytogenes en diferents lots de botifarra i “bull de llengua” que, no han provocat afectació sanitària.

 

Segons el comunicat emés per Aesan, es tracta dels productes ‘Botifarra negra’, ‘Botifarra negra Tradicional’ i ‘Bull de llengua’ de la marca Salgot, amb dates de caducitat 07.08.2021 i 23.08.2021 (Botifarra negra), 24.08.2021 (Botifarra negra tradicional) i 16.08.2021 (Bull de llengua).

 

Els nombres de lots afectats són Botifarra negra: 211804 i 212019; Botifarra negra Tradicional: 211804 i Bull de llengua: 212017. La seua distribució s’ha realitzat a Catalunya, Aragó, Illes Balears, Madrid i València.

 

L’alerta s’ha generat després d’haver detectat la presència del bacteri en un autocontrol realitzat per un client en un dels productes. L’establiment fabricador s’ha posat en contacte amb els seus clients i està gestionant la retirada dels productes.

 

Les comunitats autònomes ja han sigut informades d’aquest succés a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (Sciri) perquè verifiquen la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització.

 

Aesan recomana a les persones que hagen comprat els productes afectats per aquesta alerta que s’abstinguen de consumir-los i els retornen al punt de compra. En el cas d’haver-los consumit i presentar alguna simptomatologia compatible amb listeriosis (vòmits, diarrea o febre), es recomana acudir a un centre de salut.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.