Alerten presència de listèria en diversos lots de botifarra distribuïda a València

 

Les autoritats sanitàries de Catalunya han avisat a l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) de la presència del bacteri listèria monocytogenes en diferents lots de botifarra i «bull de llengua» que, no han provocat afectació sanitària.

 

Segons el comunicat emés per Aesan, es tracta dels productes ‘Botifarra negra’, ‘Botifarra negra Tradicional’ i ‘Bull de llengua’ de la marca Salgot, amb dates de caducitat 07.08.2021 i 23.08.2021 (Botifarra negra), 24.08.2021 (Botifarra negra tradicional) i 16.08.2021 (Bull de llengua).

 

Els nombres de lots afectats són Botifarra negra: 211804 i 212019; Botifarra negra Tradicional: 211804 i Bull de llengua: 212017. La seua distribució s’ha realitzat a Catalunya, Aragó, Illes Balears, Madrid i València.

 

L’alerta s’ha generat després d’haver detectat la presència del bacteri en un autocontrol realitzat per un client en un dels productes. L’establiment fabricador s’ha posat en contacte amb els seus clients i està gestionant la retirada dels productes.

 

Les comunitats autònomes ja han sigut informades d’aquest succés a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (Sciri) perquè verifiquen la retirada dels productes afectats dels canals de comercialització.

 

Aesan recomana a les persones que hagen comprat els productes afectats per aquesta alerta que s’abstinguen de consumir-los i els retornen al punt de compra. En el cas d’haver-los consumit i presentar alguna simptomatologia compatible amb listeriosis (vòmits, diarrea o febre), es recomana acudir a un centre de salut.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.