Cinc consells per a planificar unes vacances segures

 

Encara que la progressiva vacunació dels espanyols contra el coronavirus està afavorint unes vacances més segures, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda que esta circumstància no ha de suposar una relaxació de les mesures de protecció, ni una desatenció dels drets. OCU planteja sis consells per a planificar unes vacances tranquil·les, tant a nivell sanitari com econòmic.

1.- Llevat que es dispose de flexibilitat de dates i destins, és recomanable reservar allotjament al més prompte possible per a beneficiar-se d’ofertes i descomptes. Sempre prioritzant reserves amb cancel·lació flexible, perquè, encara que la llei garantisca el reembossament per motiu del coronavirus, s’assegura un reembossament més ràpid sense importar el motiu de l’anul·lació.

2.- En el cas que necessite llogar un cotxe, no tarde a fer la reserva: moltes agències van reduir les seues flotes amb motiu de la pandèmia (i els preus enguany són molt alts). Si viatjarà amb avió amb una companyia low cost, comprove abans que la tarifa inclou el transport de la maleta de cabina: Easyjet, Norwegian, Ryanair o Wiza Air poden cobrar un suplement.

3.- Si viatjarà a l’estranger, a Balears o a Canàries i no s’està vacunat, és molt probable que haja de realitzar dos proves d’antígens: una a l’entrada i una altra a l’hora de retornar a la península, la qual cosa suma un cost mínim de 200 euros. Si ja es va completar la pauta de vacunació, haurà d’acreditar-se amb el corresponent certificat; pot sol·licitar-se en la web del Ministeri de Sanitat o en la de la seua Comunitat Autònoma.

4.- En viatges per Espanya no és necessari contractar una assegurança amb assistència sanitària. I si és per la Unió Europea, n’hi ha prou amb la Targeta Sanitària Europea. Però fora del continent és molt recomanable contractar una assegurança de viatge amb la cobertura més alta possible: n’hi ha de fins a 5 milions d’euros per assistència sanitària i fins a 2 milions per responsabilitat civil.

5.- Pese al descens de contagis, és aconsellable ser previngut, sobretot en interiors, en espais tancats compartits i en el transport públic, però també en espais oberts on no siga possible mantindre una distància mínima de seguretat. Porte sempre amb vosté una mascareta i recorde que pagar amb targeta continua sent més segur que fer-ho amb efectiu.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un estudi desaconsella exposar als nounats al sol darrere de la finestra per a previndre la icterícia

Un estudi de la Universitat Politècnica de València i diversos hospitals conclou que la llum solar que entra per les finestres supera els nivells de fototeràpia recomanats i no és segura per a previndre la icterícia neonatal.

Detinguda una treballadora per robar joies i diners a ancians en un centre de majors de València

La Policia Nacional ha detingut a una dona de 53 anys per un presumpte furt continuat a residents de diversos centres de majors de València, on hauria robat joies i diners aprofitant el seu treball. Les joies s'haurien venut almenys 23 vegades en cases de compravenda, amb un benefici superior a 9.300 euros.

Detinguts dos jóvens a Elx per atacar amb un matxet a un home en la cua d’un menjador social

Dos jóvens de 23 i 24 anys han sigut detinguts a Elx acusats d'agredir amb un matxet i un pal de granera a un home de 36 anys en la cua d'un menjador social del barri de Carrús.

Un motorista mor en un accident en la V-30 a Paterna i provoca fortes retencions

Un motorista de 44 anys mor en un accident en la V-30 a l'altura de Paterna i provoca retencions de fins a 4 quilòmetres en sentit port, segons la DGT i el CICU.

El PSOE exigix sancionar al diputat de Vox expulsat del Congrés i Vox s’atrinxera en la seua defensa

El PSOE reclama a la Mesa del Congrés una sanció exemplar per al diputat de Vox José María Sánchez després de la seua expulsió del ple, mentres Vox qüestiona l'actuació de la presidència i nega errors en la conducta del seu parlamentari.

Un motorista mor en un accident en la V-30 a Paterna i provoca fins a 4 quilòmetres de retencions

Un motorista de 44 anys ha mort en un accident amb un cotxe en la V-30 a l'altura de Paterna, la qual cosa ha provocat cues de fins a 4 quilòmetres en sentit port.

Labora t’acompanya en cada pas del teu camí professional

Trobar treball i moure's en un mercat laboral en...

Un accident en l’AP-7 a la Vila Joiosa provoca retencions de fins a 9 quilòmetres

Un xoc entre dos furgonetes i un turisme en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa genera prop de nou quilòmetres de retencions en sentit València, sense danys personals.