11.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Cinc consells per a planificar unes vacances segures

 

Encara que la progressiva vacunació dels espanyols contra el coronavirus està afavorint unes vacances més segures, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda que esta circumstància no ha de suposar una relaxació de les mesures de protecció, ni una desatenció dels drets. OCU planteja sis consells per a planificar unes vacances tranquil·les, tant a nivell sanitari com econòmic.

1.- Llevat que es dispose de flexibilitat de dates i destins, és recomanable reservar allotjament al més prompte possible per a beneficiar-se d’ofertes i descomptes. Sempre prioritzant reserves amb cancel·lació flexible, perquè, encara que la llei garantisca el reembossament per motiu del coronavirus, s’assegura un reembossament més ràpid sense importar el motiu de l’anul·lació.

2.- En el cas que necessite llogar un cotxe, no tarde a fer la reserva: moltes agències van reduir les seues flotes amb motiu de la pandèmia (i els preus enguany són molt alts). Si viatjarà amb avió amb una companyia low cost, comprove abans que la tarifa inclou el transport de la maleta de cabina: Easyjet, Norwegian, Ryanair o Wiza Air poden cobrar un suplement.

3.- Si viatjarà a l’estranger, a Balears o a Canàries i no s’està vacunat, és molt probable que haja de realitzar dos proves d’antígens: una a l’entrada i una altra a l’hora de retornar a la península, la qual cosa suma un cost mínim de 200 euros. Si ja es va completar la pauta de vacunació, haurà d’acreditar-se amb el corresponent certificat; pot sol·licitar-se en la web del Ministeri de Sanitat o en la de la seua Comunitat Autònoma.

4.- En viatges per Espanya no és necessari contractar una assegurança amb assistència sanitària. I si és per la Unió Europea, n’hi ha prou amb la Targeta Sanitària Europea. Però fora del continent és molt recomanable contractar una assegurança de viatge amb la cobertura més alta possible: n’hi ha de fins a 5 milions d’euros per assistència sanitària i fins a 2 milions per responsabilitat civil.

5.- Pese al descens de contagis, és aconsellable ser previngut, sobretot en interiors, en espais tancats compartits i en el transport públic, però també en espais oberts on no siga possible mantindre una distància mínima de seguretat. Porte sempre amb vosté una mascareta i recorde que pagar amb targeta continua sent més segur que fer-ho amb efectiu.

 

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.