Cinc consells per a planificar unes vacances segures

 

Encara que la progressiva vacunació dels espanyols contra el coronavirus està afavorint unes vacances més segures, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda que esta circumstància no ha de suposar una relaxació de les mesures de protecció, ni una desatenció dels drets. OCU planteja sis consells per a planificar unes vacances tranquil·les, tant a nivell sanitari com econòmic.

1.- Llevat que es dispose de flexibilitat de dates i destins, és recomanable reservar allotjament al més prompte possible per a beneficiar-se d’ofertes i descomptes. Sempre prioritzant reserves amb cancel·lació flexible, perquè, encara que la llei garantisca el reembossament per motiu del coronavirus, s’assegura un reembossament més ràpid sense importar el motiu de l’anul·lació.

2.- En el cas que necessite llogar un cotxe, no tarde a fer la reserva: moltes agències van reduir les seues flotes amb motiu de la pandèmia (i els preus enguany són molt alts). Si viatjarà amb avió amb una companyia low cost, comprove abans que la tarifa inclou el transport de la maleta de cabina: Easyjet, Norwegian, Ryanair o Wiza Air poden cobrar un suplement.

3.- Si viatjarà a l’estranger, a Balears o a Canàries i no s’està vacunat, és molt probable que haja de realitzar dos proves d’antígens: una a l’entrada i una altra a l’hora de retornar a la península, la qual cosa suma un cost mínim de 200 euros. Si ja es va completar la pauta de vacunació, haurà d’acreditar-se amb el corresponent certificat; pot sol·licitar-se en la web del Ministeri de Sanitat o en la de la seua Comunitat Autònoma.

4.- En viatges per Espanya no és necessari contractar una assegurança amb assistència sanitària. I si és per la Unió Europea, n’hi ha prou amb la Targeta Sanitària Europea. Però fora del continent és molt recomanable contractar una assegurança de viatge amb la cobertura més alta possible: n’hi ha de fins a 5 milions d’euros per assistència sanitària i fins a 2 milions per responsabilitat civil.

5.- Pese al descens de contagis, és aconsellable ser previngut, sobretot en interiors, en espais tancats compartits i en el transport públic, però també en espais oberts on no siga possible mantindre una distància mínima de seguretat. Porte sempre amb vosté una mascareta i recorde que pagar amb targeta continua sent més segur que fer-ho amb efectiu.

 

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.