Cinc consells per a planificar unes vacances segures

 

Encara que la progressiva vacunació dels espanyols contra el coronavirus està afavorint unes vacances més segures, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda que esta circumstància no ha de suposar una relaxació de les mesures de protecció, ni una desatenció dels drets. OCU planteja sis consells per a planificar unes vacances tranquil·les, tant a nivell sanitari com econòmic.

1.- Llevat que es dispose de flexibilitat de dates i destins, és recomanable reservar allotjament al més prompte possible per a beneficiar-se d’ofertes i descomptes. Sempre prioritzant reserves amb cancel·lació flexible, perquè, encara que la llei garantisca el reembossament per motiu del coronavirus, s’assegura un reembossament més ràpid sense importar el motiu de l’anul·lació.

2.- En el cas que necessite llogar un cotxe, no tarde a fer la reserva: moltes agències van reduir les seues flotes amb motiu de la pandèmia (i els preus enguany són molt alts). Si viatjarà amb avió amb una companyia low cost, comprove abans que la tarifa inclou el transport de la maleta de cabina: Easyjet, Norwegian, Ryanair o Wiza Air poden cobrar un suplement.

3.- Si viatjarà a l’estranger, a Balears o a Canàries i no s’està vacunat, és molt probable que haja de realitzar dos proves d’antígens: una a l’entrada i una altra a l’hora de retornar a la península, la qual cosa suma un cost mínim de 200 euros. Si ja es va completar la pauta de vacunació, haurà d’acreditar-se amb el corresponent certificat; pot sol·licitar-se en la web del Ministeri de Sanitat o en la de la seua Comunitat Autònoma.

4.- En viatges per Espanya no és necessari contractar una assegurança amb assistència sanitària. I si és per la Unió Europea, n’hi ha prou amb la Targeta Sanitària Europea. Però fora del continent és molt recomanable contractar una assegurança de viatge amb la cobertura més alta possible: n’hi ha de fins a 5 milions d’euros per assistència sanitària i fins a 2 milions per responsabilitat civil.

5.- Pese al descens de contagis, és aconsellable ser previngut, sobretot en interiors, en espais tancats compartits i en el transport públic, però també en espais oberts on no siga possible mantindre una distància mínima de seguretat. Porte sempre amb vosté una mascareta i recorde que pagar amb targeta continua sent més segur que fer-ho amb efectiu.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.