11.1 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Cinc consells per a planificar unes vacances segures

 

Encara que la progressiva vacunació dels espanyols contra el coronavirus està afavorint unes vacances més segures, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda que esta circumstància no ha de suposar una relaxació de les mesures de protecció, ni una desatenció dels drets. OCU planteja sis consells per a planificar unes vacances tranquil·les, tant a nivell sanitari com econòmic.

1.- Llevat que es dispose de flexibilitat de dates i destins, és recomanable reservar allotjament al més prompte possible per a beneficiar-se d’ofertes i descomptes. Sempre prioritzant reserves amb cancel·lació flexible, perquè, encara que la llei garantisca el reembossament per motiu del coronavirus, s’assegura un reembossament més ràpid sense importar el motiu de l’anul·lació.

2.- En el cas que necessite llogar un cotxe, no tarde a fer la reserva: moltes agències van reduir les seues flotes amb motiu de la pandèmia (i els preus enguany són molt alts). Si viatjarà amb avió amb una companyia low cost, comprove abans que la tarifa inclou el transport de la maleta de cabina: Easyjet, Norwegian, Ryanair o Wiza Air poden cobrar un suplement.

3.- Si viatjarà a l’estranger, a Balears o a Canàries i no s’està vacunat, és molt probable que haja de realitzar dos proves d’antígens: una a l’entrada i una altra a l’hora de retornar a la península, la qual cosa suma un cost mínim de 200 euros. Si ja es va completar la pauta de vacunació, haurà d’acreditar-se amb el corresponent certificat; pot sol·licitar-se en la web del Ministeri de Sanitat o en la de la seua Comunitat Autònoma.

4.- En viatges per Espanya no és necessari contractar una assegurança amb assistència sanitària. I si és per la Unió Europea, n’hi ha prou amb la Targeta Sanitària Europea. Però fora del continent és molt recomanable contractar una assegurança de viatge amb la cobertura més alta possible: n’hi ha de fins a 5 milions d’euros per assistència sanitària i fins a 2 milions per responsabilitat civil.

5.- Pese al descens de contagis, és aconsellable ser previngut, sobretot en interiors, en espais tancats compartits i en el transport públic, però també en espais oberts on no siga possible mantindre una distància mínima de seguretat. Porte sempre amb vosté una mascareta i recorde que pagar amb targeta continua sent més segur que fer-ho amb efectiu.

 

Últimes notícies

Mazón insistix que va ser a peu de l’aparcament al Palau i nega haver estat ilocalizable

Carlos Mazón ha reiterat que, després de menjar en El Ventorro, va acompanyar a Maribel Vilaplana a l'aparcament i es va dirigir a peu, sense parades, al Palau. Ha rebutjat que estiguera ilocalizable i ha precisat que a les 20.00 ja eixia cap al Centre d'Emergències de L'Eliana.

Cuenca va remenar que Mazón fora a Utiel el 29-O, però Pradas va dir que no es podia entrar

José Manuel Cuenca ha declarat que es va valorar que Carlos Mazón es desplaçara a Utiel poc abans de les 17.00 del 29 d'octubre, però Salomé Pradas va advertir que no es podia entrar. També ha assenyalat que no es va contemplar acudir al Cecopi i que va perdre mesos de missatges per un canvi de telèfon.

Espanya haurà d’invertir 104.000 milions en 10 anys per a afrontar sequeres i inundacions

Espanya haurà de destinar 103.824 milions en una dècada per a mitigar sequeres i reduir inundacions, segons un informe que desgrana prioritats i actuacions.

Ciutadans demana a la jutgessa de la DANA tornar a citar a la periodista que va menjar amb Mazón el 29-O

L'acusació popular de Ciutadans ha sol·licitat una nova declaració de Maribel Vilaplana en detectar contradiccions sobre el reservat i el temps que va passar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre.

Dos detinguts i tres investigats per robar coure en obres del canal d’accés a València

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones i ha investigat a altres tres per sostraure coure de catenària en les obres del canal d'accés ferroviari a València. Els implicats, treballadors de la UTE, han venut material per 23.000 euros i han usat documentació aliena per a ocultar la seua identitat.

Parkiduo aterra a Madrid amb el seu model de lloguer compartit de garatges

La plataforma Parkiduo ha fet el salt a Madrid amb un sistema que permet compartir una mateixa plaça de garatge per franges horàries. El model reduïx costos per a conductors i augmenta els ingressos dels propietaris mentres optimitza l'ús de l'espai.

Un incendi al costat de les vies retarda 30 minuts la línia C-6 entre Sagunt i Almenara

Un incendi pròxim a les vies està provocant retards mitjans d'uns 30 minuts en la línia C-6 entre València Nord i Castelló. La circulació es manté per una sola via entre Sagunt i Almenara.

Cel buidat, temperatures en descens i vent fort en zones de Castelló i Alacant

Este dimecres hi haurà cel poc nuvolós o buidat, baixaran les temperatures i s'esperen ratxes molt fortes del nord-oest en el nord de Castelló i en el litoral d'Alacant, que amainaran a la vesprada. El dijous seguiran els cels buidats, amb mínimes més baixes i màximes en lleuger ascens.