Detecten pujades de preu en quatre productes del supermercat durant la quarantena

Una dona amb mascareta comprant en un supermercat

Detecten pujades de preu en quatre productes del supermercat durant la quarantena | Cedida

 

La crisi del coronavirus va comportar l’escassetat d’alguns productes de primera necessitat, tot i que molts de manera temporal, i la reducció en l’oferta d’altres productes concrets.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Això últim ha passat en cadenes de supermercats com Mercadona, a on han reduït el número de referències amb què treballen i han suspés la producció de productes molt específics.

 

A demés, les associacions de consum de tot el món també han detectat una disminució dels descomptes i les promocions en la gran majoria de productes a la venda en els supermercats.

 

Segons els experts, això es deu a tres motius principals: els fabricants prioritzen garantir l’abastiment d’aliments en detriment d’augmentar les seues vendes, els supermercats opten per simplificar les operacions en les botigues i, alhora, els consumidors no busquen ara ofertes, sinó proveir-se de productes de primera necessitat.

 

Pujades moderades en quatre productes

A pesar d’això, estos no són els únics canvis que hem notat a l’hora d’omplir la cistella de la compra. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha detectat les primeres pujades generalitzades dels preus d’alguns articles en els supermercats.

 

Encara que l’organització reconeix que es tracta d’un augment «moderat» que no afecta a tots els establiments de la mateixa manera, sí que ha assenyalat la detecció d’una pujada en quatre productes després de fer el tercer control de preus des de l’inici de l’estat d’alarma.

 

Els productes que han experimentat esta pujada moderada són les taronges, les creïlles, la llet i les llaunes de conserves. L’increment dels dos primers productes és generalitzat en tots els supermercats a causa de la fi de temporada i la finalització de les promocions. 

 

A pesar d’això, els altres dos productes que han registrat pujades, la llet i les llaunes de conserves, es limita a alguns supermercats. I la seua explicació podria estar en l’augment de la demanda.

 

Denunciar les pujades de preu

L’OCU no descarta que en altra classe d’establiments o amb altres productes es puguen produir pujades de preus i fa una crida als ciutadans per a que denuncien increments detectats tant en els establiments físics com en els comerços en línia.

 

Per a denunciar les possibles alces, l’organització ha habilitat una bústia específica per a això: controlprecios@ocu.org. L’objectiu de l’entitat és controlar esta classe de comportaments i traslladar-los al Ministeri de Consum i a la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València frustra el debut de Quique amb una remuntada agònica en el 99 (3-2)

Hugo Duro va decidir de penal en el 99 després de dos punts de Boyé i els empats de Javi Guerra i Cömert. El triomf va allunyar set punts el perill del descens.

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.