Detecten pujades de preu en quatre productes del supermercat durant la quarantena

Una dona amb mascareta comprant en un supermercat

Detecten pujades de preu en quatre productes del supermercat durant la quarantena | Cedida

 

La crisi del coronavirus va comportar l’escassetat d’alguns productes de primera necessitat, tot i que molts de manera temporal, i la reducció en l’oferta d’altres productes concrets.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Això últim ha passat en cadenes de supermercats com Mercadona, a on han reduït el número de referències amb què treballen i han suspés la producció de productes molt específics.

 

A demés, les associacions de consum de tot el món també han detectat una disminució dels descomptes i les promocions en la gran majoria de productes a la venda en els supermercats.

 

Segons els experts, això es deu a tres motius principals: els fabricants prioritzen garantir l’abastiment d’aliments en detriment d’augmentar les seues vendes, els supermercats opten per simplificar les operacions en les botigues i, alhora, els consumidors no busquen ara ofertes, sinó proveir-se de productes de primera necessitat.

 

Pujades moderades en quatre productes

A pesar d’això, estos no són els únics canvis que hem notat a l’hora d’omplir la cistella de la compra. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha detectat les primeres pujades generalitzades dels preus d’alguns articles en els supermercats.

 

Encara que l’organització reconeix que es tracta d’un augment «moderat» que no afecta a tots els establiments de la mateixa manera, sí que ha assenyalat la detecció d’una pujada en quatre productes després de fer el tercer control de preus des de l’inici de l’estat d’alarma.

 

Els productes que han experimentat esta pujada moderada són les taronges, les creïlles, la llet i les llaunes de conserves. L’increment dels dos primers productes és generalitzat en tots els supermercats a causa de la fi de temporada i la finalització de les promocions. 

 

A pesar d’això, els altres dos productes que han registrat pujades, la llet i les llaunes de conserves, es limita a alguns supermercats. I la seua explicació podria estar en l’augment de la demanda.

 

Denunciar les pujades de preu

L’OCU no descarta que en altra classe d’establiments o amb altres productes es puguen produir pujades de preus i fa una crida als ciutadans per a que denuncien increments detectats tant en els establiments físics com en els comerços en línia.

 

Per a denunciar les possibles alces, l’organització ha habilitat una bústia específica per a això: controlprecios@ocu.org. L’objectiu de l’entitat és controlar esta classe de comportaments i traslladar-los al Ministeri de Consum i a la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.