Detecten pujades de preu en quatre productes del supermercat durant la quarantena

Una dona amb mascareta comprant en un supermercat

Detecten pujades de preu en quatre productes del supermercat durant la quarantena | Cedida

 

La crisi del coronavirus va comportar l’escassetat d’alguns productes de primera necessitat, tot i que molts de manera temporal, i la reducció en l’oferta d’altres productes concrets.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Això últim ha passat en cadenes de supermercats com Mercadona, a on han reduït el número de referències amb què treballen i han suspés la producció de productes molt específics.

 

A demés, les associacions de consum de tot el món també han detectat una disminució dels descomptes i les promocions en la gran majoria de productes a la venda en els supermercats.

 

Segons els experts, això es deu a tres motius principals: els fabricants prioritzen garantir l’abastiment d’aliments en detriment d’augmentar les seues vendes, els supermercats opten per simplificar les operacions en les botigues i, alhora, els consumidors no busquen ara ofertes, sinó proveir-se de productes de primera necessitat.

 

Pujades moderades en quatre productes

A pesar d’això, estos no són els únics canvis que hem notat a l’hora d’omplir la cistella de la compra. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha detectat les primeres pujades generalitzades dels preus d’alguns articles en els supermercats.

 

Encara que l’organització reconeix que es tracta d’un augment «moderat» que no afecta a tots els establiments de la mateixa manera, sí que ha assenyalat la detecció d’una pujada en quatre productes després de fer el tercer control de preus des de l’inici de l’estat d’alarma.

 

Els productes que han experimentat esta pujada moderada són les taronges, les creïlles, la llet i les llaunes de conserves. L’increment dels dos primers productes és generalitzat en tots els supermercats a causa de la fi de temporada i la finalització de les promocions. 

 

A pesar d’això, els altres dos productes que han registrat pujades, la llet i les llaunes de conserves, es limita a alguns supermercats. I la seua explicació podria estar en l’augment de la demanda.

 

Denunciar les pujades de preu

L’OCU no descarta que en altra classe d’establiments o amb altres productes es puguen produir pujades de preus i fa una crida als ciutadans per a que denuncien increments detectats tant en els establiments físics com en els comerços en línia.

 

Per a denunciar les possibles alces, l’organització ha habilitat una bústia específica per a això: controlprecios@ocu.org. L’objectiu de l’entitat és controlar esta classe de comportaments i traslladar-los al Ministeri de Consum i a la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU