17 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Detecten pujades de preu en quatre productes del supermercat durant la quarantena

Una dona amb mascareta comprant en un supermercat

Detecten pujades de preu en quatre productes del supermercat durant la quarantena | Cedida

 

La crisi del coronavirus va comportar l’escassetat d’alguns productes de primera necessitat, tot i que molts de manera temporal, i la reducció en l’oferta d’altres productes concrets.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Això últim ha passat en cadenes de supermercats com Mercadona, a on han reduït el número de referències amb què treballen i han suspés la producció de productes molt específics.

 

A demés, les associacions de consum de tot el món també han detectat una disminució dels descomptes i les promocions en la gran majoria de productes a la venda en els supermercats.

 

Segons els experts, això es deu a tres motius principals: els fabricants prioritzen garantir l’abastiment d’aliments en detriment d’augmentar les seues vendes, els supermercats opten per simplificar les operacions en les botigues i, alhora, els consumidors no busquen ara ofertes, sinó proveir-se de productes de primera necessitat.

 

Pujades moderades en quatre productes

A pesar d’això, estos no són els únics canvis que hem notat a l’hora d’omplir la cistella de la compra. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha detectat les primeres pujades generalitzades dels preus d’alguns articles en els supermercats.

 

Encara que l’organització reconeix que es tracta d’un augment «moderat» que no afecta a tots els establiments de la mateixa manera, sí que ha assenyalat la detecció d’una pujada en quatre productes després de fer el tercer control de preus des de l’inici de l’estat d’alarma.

 

Els productes que han experimentat esta pujada moderada són les taronges, les creïlles, la llet i les llaunes de conserves. L’increment dels dos primers productes és generalitzat en tots els supermercats a causa de la fi de temporada i la finalització de les promocions. 

 

A pesar d’això, els altres dos productes que han registrat pujades, la llet i les llaunes de conserves, es limita a alguns supermercats. I la seua explicació podria estar en l’augment de la demanda.

 

Denunciar les pujades de preu

L’OCU no descarta que en altra classe d’establiments o amb altres productes es puguen produir pujades de preus i fa una crida als ciutadans per a que denuncien increments detectats tant en els establiments físics com en els comerços en línia.

 

Per a denunciar les possibles alces, l’organització ha habilitat una bústia específica per a això: controlprecios@ocu.org. L’objectiu de l’entitat és controlar esta classe de comportaments i traslladar-los al Ministeri de Consum i a la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.