Detecten pujades de preu en quatre productes del supermercat durant la quarantena

Una dona amb mascareta comprant en un supermercat

Detecten pujades de preu en quatre productes del supermercat durant la quarantena | Cedida

 

La crisi del coronavirus va comportar l’escassetat d’alguns productes de primera necessitat, tot i que molts de manera temporal, i la reducció en l’oferta d’altres productes concrets.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Això últim ha passat en cadenes de supermercats com Mercadona, a on han reduït el número de referències amb què treballen i han suspés la producció de productes molt específics.

 

A demés, les associacions de consum de tot el món també han detectat una disminució dels descomptes i les promocions en la gran majoria de productes a la venda en els supermercats.

 

Segons els experts, això es deu a tres motius principals: els fabricants prioritzen garantir l’abastiment d’aliments en detriment d’augmentar les seues vendes, els supermercats opten per simplificar les operacions en les botigues i, alhora, els consumidors no busquen ara ofertes, sinó proveir-se de productes de primera necessitat.

 

Pujades moderades en quatre productes

A pesar d’això, estos no són els únics canvis que hem notat a l’hora d’omplir la cistella de la compra. L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha detectat les primeres pujades generalitzades dels preus d’alguns articles en els supermercats.

 

Encara que l’organització reconeix que es tracta d’un augment «moderat» que no afecta a tots els establiments de la mateixa manera, sí que ha assenyalat la detecció d’una pujada en quatre productes després de fer el tercer control de preus des de l’inici de l’estat d’alarma.

 

Els productes que han experimentat esta pujada moderada són les taronges, les creïlles, la llet i les llaunes de conserves. L’increment dels dos primers productes és generalitzat en tots els supermercats a causa de la fi de temporada i la finalització de les promocions. 

 

A pesar d’això, els altres dos productes que han registrat pujades, la llet i les llaunes de conserves, es limita a alguns supermercats. I la seua explicació podria estar en l’augment de la demanda.

 

Denunciar les pujades de preu

L’OCU no descarta que en altra classe d’establiments o amb altres productes es puguen produir pujades de preus i fa una crida als ciutadans per a que denuncien increments detectats tant en els establiments físics com en els comerços en línia.

 

Per a denunciar les possibles alces, l’organització ha habilitat una bústia específica per a això: controlprecios@ocu.org. L’objectiu de l’entitat és controlar esta classe de comportaments i traslladar-los al Ministeri de Consum i a la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.