S’acorda el calendari de diumenges i festius oberts per al 2020

Els dies autoritzats està previst un increment en l’afluència de gent   | València Diari

 

El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent, ha presidit l’Observatori Valencià del Comerç, que ha aprovat el calendari d’obertura en què els comerços podran estar oberts a nivell valencià: 2 en gener, 3 en abril, 1 en juliol, 1 en agost, 1 en octubre i 3 en desembre.

 

El calendari de diumenges o festius que s’autoritza s’ha aprovat en una votació que ha obtingut el suport de la majoria dels seus integrants i regula els dies en què poden obrir els comerços a nivell valencià, excepte en les Zones de Gran Afluència Turística –de València Ciutat i d’Alacant– que tenen 38 els diumenges i festius en què poden obrir.

 

Els dies concrets aprovats per l’observatori seran els:

Gener: 5 i 12 (diumenges).

Abril: 2, 10 i 12 (Setmana Santa).

Juliol: 5 (diumenge).

Agost: 15 (Mare de Déu d’Agost).

Octubre: 12 (Mare de Déu del Pilar).

Desembre: 6, 13, 20 (diumenges).

 

Amb tot, a este calendari general que afecta a tots els municipis valencians, cal exceptuar el 15 d’agost per a la Ciutat de València en què, per un acord previ, s’ha disposat que eixe dia serà festiu i no es podrà obrir. Tot això, sense comptar amb les Zones de Gran Afluència Turística, que tenen més festius i diumenges autoritzats a l’obertura.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.