S’acorda el calendari de diumenges i festius oberts per al 2020

Els dies autoritzats està previst un increment en l’afluència de gent   | València Diari

 

El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent, ha presidit l’Observatori Valencià del Comerç, que ha aprovat el calendari d’obertura en què els comerços podran estar oberts a nivell valencià: 2 en gener, 3 en abril, 1 en juliol, 1 en agost, 1 en octubre i 3 en desembre.

 

El calendari de diumenges o festius que s’autoritza s’ha aprovat en una votació que ha obtingut el suport de la majoria dels seus integrants i regula els dies en què poden obrir els comerços a nivell valencià, excepte en les Zones de Gran Afluència Turística –de València Ciutat i d’Alacant– que tenen 38 els diumenges i festius en què poden obrir.

 

Els dies concrets aprovats per l’observatori seran els:

Gener: 5 i 12 (diumenges).

Abril: 2, 10 i 12 (Setmana Santa).

Juliol: 5 (diumenge).

Agost: 15 (Mare de Déu d’Agost).

Octubre: 12 (Mare de Déu del Pilar).

Desembre: 6, 13, 20 (diumenges).

 

Amb tot, a este calendari general que afecta a tots els municipis valencians, cal exceptuar el 15 d’agost per a la Ciutat de València en què, per un acord previ, s’ha disposat que eixe dia serà festiu i no es podrà obrir. Tot això, sense comptar amb les Zones de Gran Afluència Turística, que tenen més festius i diumenges autoritzats a l’obertura.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alerten per un caimà menut a la vora del riu Vinalopó a Sax i activen un dispositiu de busca

La Policia Local de Sax ha alertat de l’avistament d’un caimà de menut tamany a la ladera del riu Vinalopó i ha activat el protocol per a localitzar-lo i capturar-lo, amb recomanacions clares a la ciutadania.

Detingut a València un home buscat per un homicidi a Bòsnia-Herzegovina

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 31 anys reclamat per Interpol per un homicidi comés a Sarajevo en 2020.

Morant veu molt greus els missatges entre Catalá i Mazón durant la DANA de València

Diana Morant considera molt greus els missatges de WhatsApp entre Carlos Mazón i María José Catalá el dia de la DANA, i acusa els responsables polítics de saber que hi hauria morts i de no actuar bé.

Les víctimes mortals per la DANA de València pugen a 231 en comptar un home mort per infart

La DANA de València del 29 d’octubre de 2024 suma una víctima mortal més i ja en són 231, després que el jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja incorpore el cas d’un home mort per un infart a Benetússer.

Retingut a Castelló un vaixell pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han immobilitzat al port del Grau de Castelló un vaixell pesquer italià presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció el 2025. Per alliberar-lo s’ha hagut de dipositar una fiança de 65.001 euros.

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta reobri adaptada a fortes pluges

La passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert amb una estructura nova, dissenyada per resistir episodis extrems de pluja i finançada amb 2,55 milions d’euros.

Reobri la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i criteris adaptats al canvi climàtic.

Retingut al Grau de Castelló un pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han retingut al port del Grau de Castelló un vaixell italià, presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció en aigües espanyoles en 2025.