S’acorda el calendari de diumenges i festius oberts per al 2020

Els dies autoritzats està previst un increment en l’afluència de gent   | València Diari

 

El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent, ha presidit l’Observatori Valencià del Comerç, que ha aprovat el calendari d’obertura en què els comerços podran estar oberts a nivell valencià: 2 en gener, 3 en abril, 1 en juliol, 1 en agost, 1 en octubre i 3 en desembre.

 

El calendari de diumenges o festius que s’autoritza s’ha aprovat en una votació que ha obtingut el suport de la majoria dels seus integrants i regula els dies en què poden obrir els comerços a nivell valencià, excepte en les Zones de Gran Afluència Turística –de València Ciutat i d’Alacant– que tenen 38 els diumenges i festius en què poden obrir.

 

Els dies concrets aprovats per l’observatori seran els:

Gener: 5 i 12 (diumenges).

Abril: 2, 10 i 12 (Setmana Santa).

Juliol: 5 (diumenge).

Agost: 15 (Mare de Déu d’Agost).

Octubre: 12 (Mare de Déu del Pilar).

Desembre: 6, 13, 20 (diumenges).

 

Amb tot, a este calendari general que afecta a tots els municipis valencians, cal exceptuar el 15 d’agost per a la Ciutat de València en què, per un acord previ, s’ha disposat que eixe dia serà festiu i no es podrà obrir. Tot això, sense comptar amb les Zones de Gran Afluència Turística, que tenen més festius i diumenges autoritzats a l’obertura.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.

Riazor celebra el retorn del Dépor a Primera en l’estrena d’Anselmi amb l’Elche

El Deportivo torna a Primera huit anys després davant un Elche que inicia el projecte de Martín Anselmi, encara amb la plantilla per tancar.

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.

El Valencia Basket arranca la pretemporada de Xavi Albert condicionat per les seleccions

El Valencia Basket, vigent campió de la Liga Endesa, inicia esta setmana la pretemporada del nou projecte de Xavi Albert, marcat per moltes novetats en la plantilla i per les absències dels internacionals per les finestres FIBA.

Gran revolució en l’onze del València en l’estrena de Lliga

El València afrontarà el debut de Lliga contra el Celta amb entre cinc i huit canvis respecte a l’estrena de la passada temporada, inclòs un nou sistema tàctic.

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.