Dos empresaris valencians creen una cervesa amb llevat autòcton, sabor a taronja i aroma a arròs

 

Dos empreses valencianes, la biotecnològica Darwin i Antiga Artesana, llancen una cervesa, que eixirà a la venda a finals de juliol amb el nom ‘Torna a València!’, amb un llevat autòcton, sabor de taronja i aroma a arròs.

 

Darwin Bioprospecting Excellence, empresa instal·lada en el Parc Científic de la Universitat de València, és especialista en bioprospecció, és a dir, en l’obtenció de microorganismes naturals que per la seua excel·lent activitat biològica resulten d’interés en processos industrials o biomèdics. I este és precisament el treball que ha fet per a la cervesera Antiga Artesana: la busca d’un llevat que donara a esta beguda propietats organolèptiques arrelades a València.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Per a fer un símil, en les cerveses passa com amb els mobles barats, tots acaben sent iguals, i no és fàcil distingir quin és quin. Per això, vam proposar a Antiga Artesana donar a la seua cervesa un perfil més complex, més aromàtic. Ells saben fer cerveses i nosaltres seleccionar llevats autòctons, portar avant proves de fermentació a xicoteta escala i fabricar la seleccionada en el nostre laboratori”, ha explicat Manel Porcar, president de Darwin Bioprospecting Excellence.

 

No han revelat quin és l’origen del llevat salvatge finalment seleccionat en el laboratori de Darwin Bioprospecting Excellence en el Parc Científic de la Universitat de València, però si que han avançat que li dona un perfil organolèptic que recorda a la ciutat. «Pot sonar a tòpic, però reflexa el nostre caràcter, reconeixes que és de València perquè s’identifica amb aromes i sabors nostres. En sabor s’aprecia la taronja natural i en aroma el de l’arròs i la terra humida dels camps de tarongers», ha subratllat Antonio Burguet, director cerveser d’Antiga Artesana.

 

‘Torna a València’ és el nom de la cervesa

Arribar fins al llevat definitiu ha costat dos anys i en este procés han participat tant mestres cervesers com l’equip complet de Darwin, format per especialistes en biotecnologia i microbiologia.

 

‘Torna a València!’, com l’han batejada, eixirà a la venda a finals des de la fàbrica d’Antiga Artesana en Catarroja, en la comarca de l’Horta Sud (València). Es podrà adquirir per internet, botigues especialitzades i el restaurant Barbacana de València.

 

Darwin Bioprospecting Excellence es dedica a la bioprospecció microbiana, i el seu rang d’acció inclou l’aplicació de microorganismes naturals en la indústria alimentària. Entre altres especialitats, són experts en l’aïllament i producció de llevats salvatges per a elaborar pa o begudes fermentades. Per part seua, Antiga Artesana porta creant cervesa artesanal des de 2014 i té diferents premis nacionals i internacionals en certàmens especialitzats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pluges intenses a Alacant i vent molt fort a Castelló este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta un dilluns amb ruixats forts a l'interior i sud d'Alacant i ratxes de vent molt forts a Castelló, seguit d'una millora notable el dimarts.

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.