6.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Dos empresaris valencians creen una cervesa amb llevat autòcton, sabor a taronja i aroma a arròs

 

Dos empreses valencianes, la biotecnològica Darwin i Antiga Artesana, llancen una cervesa, que eixirà a la venda a finals de juliol amb el nom ‘Torna a València!’, amb un llevat autòcton, sabor de taronja i aroma a arròs.

 

Darwin Bioprospecting Excellence, empresa instal·lada en el Parc Científic de la Universitat de València, és especialista en bioprospecció, és a dir, en l’obtenció de microorganismes naturals que per la seua excel·lent activitat biològica resulten d’interés en processos industrials o biomèdics. I este és precisament el treball que ha fet per a la cervesera Antiga Artesana: la busca d’un llevat que donara a esta beguda propietats organolèptiques arrelades a València.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Per a fer un símil, en les cerveses passa com amb els mobles barats, tots acaben sent iguals, i no és fàcil distingir quin és quin. Per això, vam proposar a Antiga Artesana donar a la seua cervesa un perfil més complex, més aromàtic. Ells saben fer cerveses i nosaltres seleccionar llevats autòctons, portar avant proves de fermentació a xicoteta escala i fabricar la seleccionada en el nostre laboratori”, ha explicat Manel Porcar, president de Darwin Bioprospecting Excellence.

 

No han revelat quin és l’origen del llevat salvatge finalment seleccionat en el laboratori de Darwin Bioprospecting Excellence en el Parc Científic de la Universitat de València, però si que han avançat que li dona un perfil organolèptic que recorda a la ciutat. «Pot sonar a tòpic, però reflexa el nostre caràcter, reconeixes que és de València perquè s’identifica amb aromes i sabors nostres. En sabor s’aprecia la taronja natural i en aroma el de l’arròs i la terra humida dels camps de tarongers», ha subratllat Antonio Burguet, director cerveser d’Antiga Artesana.

 

‘Torna a València’ és el nom de la cervesa

Arribar fins al llevat definitiu ha costat dos anys i en este procés han participat tant mestres cervesers com l’equip complet de Darwin, format per especialistes en biotecnologia i microbiologia.

 

‘Torna a València!’, com l’han batejada, eixirà a la venda a finals des de la fàbrica d’Antiga Artesana en Catarroja, en la comarca de l’Horta Sud (València). Es podrà adquirir per internet, botigues especialitzades i el restaurant Barbacana de València.

 

Darwin Bioprospecting Excellence es dedica a la bioprospecció microbiana, i el seu rang d’acció inclou l’aplicació de microorganismes naturals en la indústria alimentària. Entre altres especialitats, són experts en l’aïllament i producció de llevats salvatges per a elaborar pa o begudes fermentades. Per part seua, Antiga Artesana porta creant cervesa artesanal des de 2014 i té diferents premis nacionals i internacionals en certàmens especialitzats.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.