Dos empresaris valencians creen una cervesa amb llevat autòcton, sabor a taronja i aroma a arròs

 

Dos empreses valencianes, la biotecnològica Darwin i Antiga Artesana, llancen una cervesa, que eixirà a la venda a finals de juliol amb el nom ‘Torna a València!’, amb un llevat autòcton, sabor de taronja i aroma a arròs.

 

Darwin Bioprospecting Excellence, empresa instal·lada en el Parc Científic de la Universitat de València, és especialista en bioprospecció, és a dir, en l’obtenció de microorganismes naturals que per la seua excel·lent activitat biològica resulten d’interés en processos industrials o biomèdics. I este és precisament el treball que ha fet per a la cervesera Antiga Artesana: la busca d’un llevat que donara a esta beguda propietats organolèptiques arrelades a València.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Per a fer un símil, en les cerveses passa com amb els mobles barats, tots acaben sent iguals, i no és fàcil distingir quin és quin. Per això, vam proposar a Antiga Artesana donar a la seua cervesa un perfil més complex, més aromàtic. Ells saben fer cerveses i nosaltres seleccionar llevats autòctons, portar avant proves de fermentació a xicoteta escala i fabricar la seleccionada en el nostre laboratori», ha explicat Manel Porcar, president de Darwin Bioprospecting Excellence.

 

No han revelat quin és l’origen del llevat salvatge finalment seleccionat en el laboratori de Darwin Bioprospecting Excellence en el Parc Científic de la Universitat de València, però si que han avançat que li dona un perfil organolèptic que recorda a la ciutat. «Pot sonar a tòpic, però reflexa el nostre caràcter, reconeixes que és de València perquè s’identifica amb aromes i sabors nostres. En sabor s’aprecia la taronja natural i en aroma el de l’arròs i la terra humida dels camps de tarongers», ha subratllat Antonio Burguet, director cerveser d’Antiga Artesana.

 

‘Torna a València’ és el nom de la cervesa

Arribar fins al llevat definitiu ha costat dos anys i en este procés han participat tant mestres cervesers com l’equip complet de Darwin, format per especialistes en biotecnologia i microbiologia.

 

‘Torna a València!’, com l’han batejada, eixirà a la venda a finals des de la fàbrica d’Antiga Artesana en Catarroja, en la comarca de l’Horta Sud (València). Es podrà adquirir per internet, botigues especialitzades i el restaurant Barbacana de València.

 

Darwin Bioprospecting Excellence es dedica a la bioprospecció microbiana, i el seu rang d’acció inclou l’aplicació de microorganismes naturals en la indústria alimentària. Entre altres especialitats, són experts en l’aïllament i producció de llevats salvatges per a elaborar pa o begudes fermentades. Per part seua, Antiga Artesana porta creant cervesa artesanal des de 2014 i té diferents premis nacionals i internacionals en certàmens especialitzats.

Últimes notícies

El Medusa de Cullera arreplega 185.000 assistents i posa data a l’edició del 2027

La dotzena edició del Festival Medusa de Cullera ha congregat prop de 185.000 persones, ha superat les previsions i ha confirmat ja les dates de la 13a edició, que se celebrarà del 12 al 16 d’agost de 2027.

Tanquem Cofrents carrega contra la pròrroga de la nuclear d’Almaraz i alerta pel futur de Cofrents

La plataforma Tanquem Cofrents denuncia que la pròrroga de la central nuclear d’Almaraz trenca el pla de transició energètica del govern i alerta que Iberdrola es prepara per a allargar la vida de Cofrents més enllà de 2030.

Permesa la crema de palla d’arròs a menys de 500 metres de zona forestal des del 16 de setembre

Medi Ambient ha autoritzat de manera excepcional la crema de restolls i palla d’arròs en humedals pròxims a zona forestal des del 16 de setembre fins a final de campanya, amb condicions estrictes per a evitar incendis i problemes mediambientals.

Un estudi de la UPV alerta que les estadístiques policials amaguen zones de risc per a les dones

Un estudi internacional liderat per la UPV conclou que les dades policials sobre violència contra les dones no reflectixen totes les zones de risc i defensa combinar-les amb informació de la ciutadania i de les xarxes socials per a millorar les polítiques de seguretat urbana.

Cauen dos bandes itinerants de robatoris en vivendes amb almenys 27 assalts aclarits

La Policia Nacional ha desarticulat a Madrid i València dos grups criminals itinerants especialitzats en robatoris en vivendes, amb almenys 27 delictes aclarits i set detinguts, cinc d’ells ja en presó provisional.

Detingut a la Pobla Llarga amb una pistola amagada en una falsa targeta de crèdit

La Guàrdia Civil ha detingut a la Pobla Llarga un home de 53 anys que duia una arma de foc camuflada com una targeta de crèdit. En el seu domicili s’ha localitzat més munició, inclosa una bala de punta buida prohibida per a particulars.

Ruixats forts al nord i temperatures estables a la Comunitat Valenciana

L’Aemet preveu per a esta vesprada ruixats localment forts amb tronada al terç nord de la Comunitat Valenciana, mentre que la resta del territori mantindrà el cel poc nuvolós i temperatures sense canvis destacats.

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.