Dos empresaris valencians creen una cervesa amb llevat autòcton, sabor a taronja i aroma a arròs

 

Dos empreses valencianes, la biotecnològica Darwin i Antiga Artesana, llancen una cervesa, que eixirà a la venda a finals de juliol amb el nom ‘Torna a València!’, amb un llevat autòcton, sabor de taronja i aroma a arròs.

 

Darwin Bioprospecting Excellence, empresa instal·lada en el Parc Científic de la Universitat de València, és especialista en bioprospecció, és a dir, en l’obtenció de microorganismes naturals que per la seua excel·lent activitat biològica resulten d’interés en processos industrials o biomèdics. I este és precisament el treball que ha fet per a la cervesera Antiga Artesana: la busca d’un llevat que donara a esta beguda propietats organolèptiques arrelades a València.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Per a fer un símil, en les cerveses passa com amb els mobles barats, tots acaben sent iguals, i no és fàcil distingir quin és quin. Per això, vam proposar a Antiga Artesana donar a la seua cervesa un perfil més complex, més aromàtic. Ells saben fer cerveses i nosaltres seleccionar llevats autòctons, portar avant proves de fermentació a xicoteta escala i fabricar la seleccionada en el nostre laboratori», ha explicat Manel Porcar, president de Darwin Bioprospecting Excellence.

 

No han revelat quin és l’origen del llevat salvatge finalment seleccionat en el laboratori de Darwin Bioprospecting Excellence en el Parc Científic de la Universitat de València, però si que han avançat que li dona un perfil organolèptic que recorda a la ciutat. «Pot sonar a tòpic, però reflexa el nostre caràcter, reconeixes que és de València perquè s’identifica amb aromes i sabors nostres. En sabor s’aprecia la taronja natural i en aroma el de l’arròs i la terra humida dels camps de tarongers», ha subratllat Antonio Burguet, director cerveser d’Antiga Artesana.

 

‘Torna a València’ és el nom de la cervesa

Arribar fins al llevat definitiu ha costat dos anys i en este procés han participat tant mestres cervesers com l’equip complet de Darwin, format per especialistes en biotecnologia i microbiologia.

 

‘Torna a València!’, com l’han batejada, eixirà a la venda a finals des de la fàbrica d’Antiga Artesana en Catarroja, en la comarca de l’Horta Sud (València). Es podrà adquirir per internet, botigues especialitzades i el restaurant Barbacana de València.

 

Darwin Bioprospecting Excellence es dedica a la bioprospecció microbiana, i el seu rang d’acció inclou l’aplicació de microorganismes naturals en la indústria alimentària. Entre altres especialitats, són experts en l’aïllament i producció de llevats salvatges per a elaborar pa o begudes fermentades. Per part seua, Antiga Artesana porta creant cervesa artesanal des de 2014 i té diferents premis nacionals i internacionals en certàmens especialitzats.

Últimes notícies

Traslladen al quarter de la Guàrdia Civil l’home detingut per l’assassinat masclista de la seua dona i filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per l’assassinat a ganivetades de la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar ha rebut l’alta mèdica i ha sigut traslladat al quarter de la Guàrdia Civil, mentres continua la investigació com a possible crim masclista.

Una directora de centre de dia conta com va decidir evacuar 35 majors abans de la dana

La responsable del centre de dia Lloc del Major de Picanya ha explicat a la jutgessa de Catarroja que va tancar per decisió pròpia i va avisar les famílies per a arreplegar 35 residents hores abans que la riada arrasara l’edifici.

Quatre detinguts per una sèrie d’atracaments violents en gasolineres d’Alacant i Múrcia

Quatre hòmens d’entre 28 i 38 anys han sigut detinguts per dos robatoris amb violència consumats i un tercer en grau de temptativa en gasolineres de Biar, Villena i Yecla.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 graus este dissabte a l’interior sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor a l’interior sud de València, on s’esperen fins a 38 graus, i en altres zones de la província per màximes de 36 graus.

Detenen a Alacant un jove per apunyalar un home en un autobús de Palma

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un dels dos joves que presumptament van apunyalar un home després d’una discussió per la música en un autobús de Palma. La víctima va patir ferides greus i continua oberta la cerca del segon implicat.

Un detingut a Almassora per estafar més de 20.000 euros en la venda de vehicles industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a Almassora un treballador d’una empresa de compravenda de vehicles industrials acusat d’estafar huit clients i defraudar més de 20.000 euros. L’home presumptament alterava la documentació i desviava els pagaments a comptes bancaris sota el seu control.

Guido Rodríguez continuarà al València fins 2028 amb una temporada opcional

El migcampista argentí Guido Rodríguez ha signat un nou contracte amb el València fins juny de 2028, amb una temporada addicional opcional, després de mitja campanya al club.

Juny tanca amb un 87% d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana i Benidorm supera el 90%

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat juny amb un 87,1% d’ocupació, mig punt més que fa un any, amb Benidorm per damunt del 90% i un fort creixement a Castelló.