Dos empresaris valencians creen una cervesa amb llevat autòcton, sabor a taronja i aroma a arròs

 

Dos empreses valencianes, la biotecnològica Darwin i Antiga Artesana, llancen una cervesa, que eixirà a la venda a finals de juliol amb el nom ‘Torna a València!’, amb un llevat autòcton, sabor de taronja i aroma a arròs.

 

Darwin Bioprospecting Excellence, empresa instal·lada en el Parc Científic de la Universitat de València, és especialista en bioprospecció, és a dir, en l’obtenció de microorganismes naturals que per la seua excel·lent activitat biològica resulten d’interés en processos industrials o biomèdics. I este és precisament el treball que ha fet per a la cervesera Antiga Artesana: la busca d’un llevat que donara a esta beguda propietats organolèptiques arrelades a València.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

«Per a fer un símil, en les cerveses passa com amb els mobles barats, tots acaben sent iguals, i no és fàcil distingir quin és quin. Per això, vam proposar a Antiga Artesana donar a la seua cervesa un perfil més complex, més aromàtic. Ells saben fer cerveses i nosaltres seleccionar llevats autòctons, portar avant proves de fermentació a xicoteta escala i fabricar la seleccionada en el nostre laboratori”, ha explicat Manel Porcar, president de Darwin Bioprospecting Excellence.

 

No han revelat quin és l’origen del llevat salvatge finalment seleccionat en el laboratori de Darwin Bioprospecting Excellence en el Parc Científic de la Universitat de València, però si que han avançat que li dona un perfil organolèptic que recorda a la ciutat. «Pot sonar a tòpic, però reflexa el nostre caràcter, reconeixes que és de València perquè s’identifica amb aromes i sabors nostres. En sabor s’aprecia la taronja natural i en aroma el de l’arròs i la terra humida dels camps de tarongers», ha subratllat Antonio Burguet, director cerveser d’Antiga Artesana.

 

‘Torna a València’ és el nom de la cervesa

Arribar fins al llevat definitiu ha costat dos anys i en este procés han participat tant mestres cervesers com l’equip complet de Darwin, format per especialistes en biotecnologia i microbiologia.

 

‘Torna a València!’, com l’han batejada, eixirà a la venda a finals des de la fàbrica d’Antiga Artesana en Catarroja, en la comarca de l’Horta Sud (València). Es podrà adquirir per internet, botigues especialitzades i el restaurant Barbacana de València.

 

Darwin Bioprospecting Excellence es dedica a la bioprospecció microbiana, i el seu rang d’acció inclou l’aplicació de microorganismes naturals en la indústria alimentària. Entre altres especialitats, són experts en l’aïllament i producció de llevats salvatges per a elaborar pa o begudes fermentades. Per part seua, Antiga Artesana porta creant cervesa artesanal des de 2014 i té diferents premis nacionals i internacionals en certàmens especialitzats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.

Acte vandàlic en la Falla Plaça Prado de Gandia: destrossen diversos ninots i roben peces

La Falla Plaça Prado de Gandia ha denunciat un acte vandàlic durant la nit de la plantà que ha deixat diversos ninots danyats i peces sostretes. La comissió ha demanat respecte i civisme.