Com estalviar 250 euros a l’any en gasolina?

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha dut a terme un estudi sobre els preus en les gasolineres de tota Espanya. La principal conclusió és que és possible estalviar fins a 250 € triant les gasolineres més barates, si bé esta tasca no resulta fàcil, ja que només 1 de cada 6 gasolineres té preus barats. L’estudi es publica en el número de juliol-agost de la seua revista OCU-Compra Mestra.

Per a la realització d’este estudi OCU ha analitzat els preus de més de 10.000 gasolineres de tota Espanya, entre els mesos de febrer i maig. Amb les dades obtingudes ha calculat un índex amb els preus mitjans de cada gasolinera en el període per a cada tipus de combustible, la qual cosa permet elaborar un índex per a facilitar als consumidors la comparació de preus entre les diferents gasolineres pertanyents a cada cadena.

De les dades de l’estudi es desprén que les diferències de preus entre diferents cadenes són notables. Les cadenes BONAREA, GM OIL, GAS EXPRES, PETROPRIX i E. LECLERC són les més barates. Per contra, CEPSA, REPSOL, BP i IDS són les més cares. OCU destaca que són precisament les cadenes amb major implantació i les que té una major xarxa a nivell nacional les que tenen un nivell de preus més elevat. A més, les diferències entre elles són mínimes.

Les diferències de preus entre les cadenes més barates i les més cares són notables. En el cas del dièsel, fins ara el combustible de major consum al nostre país, la diferència entre BONAREA, la cadena més barata i la cadena més cara, IDS, és de mitjana 21,5 cèntims per litre. En el cas de la gasolina de 95, la diferència és de 20,2 cèntims.

Estes diferències suposen per a un vehicle amb un ús i consum estàndard, una diferència de més de 250 € per a tots dos combustibles, pel menor consum del dièsel i el major preu de la gasolina. Les cadenes més barates són les que pertanyen a cadenes de distribució que busquen mitjançant preus baixos atraure clients als seus establiments. També figuren entre les més barates, les cadenes de baix cost amb un model d’autoservei o directament automàtiques.

L’estudi d’OCU també permet elaborar un rànquing dels preus del combustible per províncies. Dels resultats es dedueix que Almeria, Lleida, Múrcia, València, Terol, Saragossa, Osca, Sòria i Navarra són les províncies de la península més barates. Per contra, Balears, Madrid i Guipúscoa són les més cares. Les zones agràries i les províncies per les quals discorren grans vies de comunicació són les que tenen preus més baixos.

No obstant això, resulta difícil per als consumidors localitzar les gasolineres barates, ja que només una de cada 6 té uns nivells de preus baixos. En algunes ciutats xicotetes com Pontevedra, Huelva, Terol, Orense i Oviedo les diferències són molt xicotetes.

En Gran Canària, València i Madrid, el percentatge de gasolineres amb preus baixos és el menor i resulta més difícil trobar estos assortidors. Per això, si els consumidors volen estalviar, resulten indispensables eines que permeten comparar preus i localitzar les estacions de servei més barates. OCU posa a la disposició dels consumidors el seu comparador de preus de gasolineres per a ajudar-los en esta tasca.

L’estudi d’OCU, reflecteix la important concentració que presenta a Espanya el mercat de distribució de carburants. Es tracta d’un clar oligopoli dominat per tres grans empreses que tenen, amb diferència, els preus més alts del mercat.

La falta de competència permet situacions com la viscuda en l’últim any, amb un clar efecte ploma i coet en els preus dels carburants. Les gasolineres no van traslladar en la seua integritat l’acusada baixada del preu del petroli durant el confinament, i per contra des del mes de novembre els consumidors pateixen immediatament l’increment del preu dels carburants, que provocarà un sobrecost anual de 250 € en el cas del dièsel i de 300 € en el cas de les gasolines.

Per a evitar estos increments de preus la recomanació d’OCU és triar i repostar sempre en les gasolineres més barates.

Últimes notícies

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.

Cauen a Elx cinc acusats d’estafar compravendes d’or amb joies falses

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx un grup que ha col·locat com a or macís joies falses en establiments de compravenda, amb almenys nou operacions i cinc detinguts.

Tres ferits en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla

Un home de 55 anys, una dona de 24 i un jove de 19 han resultat ferits esta matinada en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla.

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.