Com estalviar 250 euros a l’any en gasolina?

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha dut a terme un estudi sobre els preus en les gasolineres de tota Espanya. La principal conclusió és que és possible estalviar fins a 250 € triant les gasolineres més barates, si bé esta tasca no resulta fàcil, ja que només 1 de cada 6 gasolineres té preus barats. L’estudi es publica en el número de juliol-agost de la seua revista OCU-Compra Mestra.

Per a la realització d’este estudi OCU ha analitzat els preus de més de 10.000 gasolineres de tota Espanya, entre els mesos de febrer i maig. Amb les dades obtingudes ha calculat un índex amb els preus mitjans de cada gasolinera en el període per a cada tipus de combustible, la qual cosa permet elaborar un índex per a facilitar als consumidors la comparació de preus entre les diferents gasolineres pertanyents a cada cadena.

De les dades de l’estudi es desprén que les diferències de preus entre diferents cadenes són notables. Les cadenes BONAREA, GM OIL, GAS EXPRES, PETROPRIX i E. LECLERC són les més barates. Per contra, CEPSA, REPSOL, BP i IDS són les més cares. OCU destaca que són precisament les cadenes amb major implantació i les que té una major xarxa a nivell nacional les que tenen un nivell de preus més elevat. A més, les diferències entre elles són mínimes.

Les diferències de preus entre les cadenes més barates i les més cares són notables. En el cas del dièsel, fins ara el combustible de major consum al nostre país, la diferència entre BONAREA, la cadena més barata i la cadena més cara, IDS, és de mitjana 21,5 cèntims per litre. En el cas de la gasolina de 95, la diferència és de 20,2 cèntims.

Estes diferències suposen per a un vehicle amb un ús i consum estàndard, una diferència de més de 250 € per a tots dos combustibles, pel menor consum del dièsel i el major preu de la gasolina. Les cadenes més barates són les que pertanyen a cadenes de distribució que busquen mitjançant preus baixos atraure clients als seus establiments. També figuren entre les més barates, les cadenes de baix cost amb un model d’autoservei o directament automàtiques.

L’estudi d’OCU també permet elaborar un rànquing dels preus del combustible per províncies. Dels resultats es dedueix que Almeria, Lleida, Múrcia, València, Terol, Saragossa, Osca, Sòria i Navarra són les províncies de la península més barates. Per contra, Balears, Madrid i Guipúscoa són les més cares. Les zones agràries i les províncies per les quals discorren grans vies de comunicació són les que tenen preus més baixos.

No obstant això, resulta difícil per als consumidors localitzar les gasolineres barates, ja que només una de cada 6 té uns nivells de preus baixos. En algunes ciutats xicotetes com Pontevedra, Huelva, Terol, Orense i Oviedo les diferències són molt xicotetes.

En Gran Canària, València i Madrid, el percentatge de gasolineres amb preus baixos és el menor i resulta més difícil trobar estos assortidors. Per això, si els consumidors volen estalviar, resulten indispensables eines que permeten comparar preus i localitzar les estacions de servei més barates. OCU posa a la disposició dels consumidors el seu comparador de preus de gasolineres per a ajudar-los en esta tasca.

L’estudi d’OCU, reflecteix la important concentració que presenta a Espanya el mercat de distribució de carburants. Es tracta d’un clar oligopoli dominat per tres grans empreses que tenen, amb diferència, els preus més alts del mercat.

La falta de competència permet situacions com la viscuda en l’últim any, amb un clar efecte ploma i coet en els preus dels carburants. Les gasolineres no van traslladar en la seua integritat l’acusada baixada del preu del petroli durant el confinament, i per contra des del mes de novembre els consumidors pateixen immediatament l’increment del preu dels carburants, que provocarà un sobrecost anual de 250 € en el cas del dièsel i de 300 € en el cas de les gasolines.

Per a evitar estos increments de preus la recomanació d’OCU és triar i repostar sempre en les gasolineres més barates.

Últimes notícies

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.