Inditex apuja els preus a Espanya un 2% per la inflació

Inditex ha presentat aquest dimecres els seus resultats de 2021 amb tres qüestions com a teló de fons: la guerra a Ucraïna i l’eixida de la companyia de Rússia; l’impacte de la inflació; i l’adeu de Pablo Isla com a president de la companyia i el seu relleu com a executiu pel nou CEO,  Óscar García Maceiras.

Precisament, aquest últim ha sigut qui ha valorat l’efecte de la pujada de preus, en una compareixença conjunta davant els mitjans. “La política de la companyia és d’estabilitat i la mantenim”, ha apuntat el nou CEO.

“No obstant això, en aquells mercats amb una inflació material i de manera selectiva, no massivament, farem ajustos per a protegir els nostres marges”.  Aquests es faran “en funció dels productes i models”.

«De manera selectiva, en funció del format comercial realitzarem ajustos», comenta la companyia, que situa a Espanya en un 2% la mitjana de pujada de preus, percentatge similar al que s’està produint a Portugal. A nivell mundial aqueix increment en els preus és del 5%.

La multinacional espanyola Inditex, que engloba a marques com Zara o Pull&Bear, va guanyar 3.243 milions d’euros (uns 3.555 milions de dòlars) en el seu exercici fiscal de 2021 (tancat el gener passat), quasi el triple que en 2020, i es va quedar tan sols un 11% per davall del rècord de guanys del prepandèmic 2019.

Segons va detallar aquest dimecres el grup tèxtil al supervisor borsari a Espanya, la Comissió Nacional del Mercat de Valors, les vendes de la signatura fundada per l’espanyol Amancio Ortega es van elevar un 36% respecte de 2020 i van aconseguir els 27.716 milions d’euros (uns 30.386 milions de dòlars).

El negoci a través d’internet va créixer el 14% i ja representa el 25,5% del total en el grup, l’objectiu del qual és aconseguir el 30% en 2024.

A tipus de canvi constant, la facturació va ser un 3% superior a la de 2019, abans de la pandèmia de covid-19, malgrat comptar amb un 13% menys de botigues.

Durant 2021 la seua activitat comercial va anar reprenent la normalitat després de l’esclat de la pandèmia, fins que en el quart trimestre l’elevada incidència de la variant ómicron es va traduir de nou en una caiguda d’activitat, amb tancaments temporals en diversos països, amb un impacte extraordinari de 400 milions d’euros (uns 438,5 milions de dòlars).

Últimes notícies

Porcelanosa impulsa a Vila-real la seua major planta solar per a autoconsum

Porcelanosa ha posat en marxa a Vila-real una planta fotovoltaica de 19.000 metres quadrats, la més gran del grup, destinada a autoconsum industrial i a reduir emissions de CO₂.

L’Elx continua la pretemporada davant el Johor encara sense fitxatges

L’Elx disputa este divendres a La Nucia el segon amistós de pretemporada davant el Johor malaisi, encara sense reforços i amb una llista plena de canterans.

Valencia Basket i Casademont Zaragoza es tornaran a vore en les semifinals de la Supercopa

El Valencia Basket s’enfrontarà al Casademont Zaragoza en les semifinals de la Supercopa Endesa femenina a Torrejón de Ardoz, en una nova reedició de les últimes finals entre els dos equips.

València tanca els accessos a la Devesa de El Saler per l’alt risc d’incendis

L’Ajuntament de València ha tancat els accessos a la Devesa de El Saler i ha posat en marxa canons d’aigua per l’episodi de preemergència per incendis i l’avís taronja per calor.

Més jóvens deixen de beure alcohol en les festes populars valencianes

El percentatge d’adolescents i jóvens que afirma no consumir alcohol en les festes populars de la Comunitat Valenciana ha passat del 15,4 % en 2017 al 24,1 % en 2025, un augment del 56,49 %, segons un estudi de Controla Club.

Intent d’homicidi a Cheste: un detingut i dos investigats per apunyalar un jove i un policia

Un home ha sigut detingut i altres dos estan investigats per un intent d'homicidi a un jove de 24 anys i a un agent de la Policia Local a Cheste. Els fets van ocórrer el 20 de juny durant una agressió amb arma blanca després que la víctima es negara a comprar droga.

El pacte Ford-Geely a Almussafes blinda el futur i els llocs de treball

L’acord entre Ford i Geely per a fabricar cinc models a la planta d’Almussafes ha sigut qualificat per Juanfran Pérez Llorca com una garantia de futur, ocupació i certesa. El president de la Generalitat ha comparat el pacte amb el de 1976 que va portar la fàbrica a la localitat valenciana.

L’acord entre Ford i Geely a Almussafes referma el pes inversor d’Espanya

Pedro Sánchez ha destacat a Almussafes que l’acord entre Ford i Geely per fabricar cinc models a la planta valenciana confirma la capacitat d’Espanya per atraure grans inversions i protegir l’ocupació.