19.9 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Juan Roig admet haver apujat els preus ‘una burrada’ per evitar ‘un desastre’

Fa només un any, en la presentació de resultats anual, Juan Roig confessava que el que més preocupava Mercadona de cara al 2022 eren el covid, la “tempesta perfecta” macroeconòmica i una inflació que començava a anar cap amunt.

Un any després, l’alimentació està un 16,6% més cara i els supermercats són al centre de la diana pel seu paper potencial a l’hora de resoldre el problema.

Però Roig ho té clar: “la solució no passa en cap cas per topar els preus de l’alimentació amb una cistella de la compra rebaixada” com s’ha acordat a França o fixant els preus per dalt com es discuteix a Portugal. “És una il·lusió, és impossible: això funciona amb oferta i demanda, i la resta són brindis al sol“, ha sentenciat.

El directiu reconeix que “hem apujat una burrada els preus, però cal fer sostenible tota la cadena de producció. Si no ho haguérem fet, hauria estat un desastre“.

Pel que fa a les iniciatives plantejades pel Govern espanyol o la iniciativa acordada per l’executiu francés amb les cadenes de distribució, afirma que “voler topar els preus és com demanar que l’aigua no mulle, “és a dir, seria intentar anar contra una llei universal, que és que, si es redueix l’oferta, apugen els preus.

Roig considera que una part important de la inflació de l’any passat ha estat perquè no es va deflactar l’IVA i que tant este impost com l’IRPF són inflacionistes. “Després el 31 de desembre, a correcuita, vam baixar l’IVA, i va estar molt bé“.

Podem fer coses perquè els preus baixen, però si topem caldria compensar-ho amb altres productes, o disminuir la qualitat“, ha afirmat el president de Mercadona, Juan Roig, durant la presentació de resultats anual de la cadena de supermercats.

Afegeix que tots els que siguen apujar impostos es reflecteixen en inflació. “Si poseu l’impost al plàstic, apugeu els preus; si apliques el benestar animal, ha apujat el preu dels ous“.

En este sentit, el president de Mercadona ha confessat que la cadena de supermercats ha tensat “com mai” la relació amb els proveïdors, tant, ha dit, que alguns fins i tot van deixar de produir. “Tu intentes no apujar preus, però si no apuges preus, et quedes sense producte”, ha conclòs el directiu, mostrant-se igualment convençut que amb estes pujades han aconseguit evitar un “desastre” a la cadena de producció alimentària.

Últimes notícies

Ricardo Ten celebra el Premi Infanta Sofía i ja mira a la classificació per a Los Angeles 2028

Ricardo Ten va celebrar el Premi Infanta Sofía amb una alegria immensa i va destacar la visibilitat per a l'esport paralímpic. Després de la seua triple medalla a París 2024, fixa objectius en els mundials i la classificació per a Los Angeles 2028.

Catalá afirma que el projecte en el port no té per què ser un gratacel

L'alcaldessa ha defés que la futura construcció en la Marina no té per què ser un gratacel i que l'altura quedarà definida pels projectes. Ha retret a Compromís el seu canvi de postura i manté el diàleg amb les associacions veïnals.

Detinguda a València després de confessar que va enverinar a la seua parella amb pastilles

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona que va confessar haver introduït nombroses pastilles en el desdejuni de la seua parella. L'home, de 71 anys, tenia antecedents per agressió sexual i va estar tretze mesos a la presó provisional.

El rescat de fotos de la DANA a València retorna memòria a les famílies

El projecte 'Salvem els fotos' treballa amb 2,5 milions d'imatges danyades per la DANA de 2024 per a retornar records i alleujar l'impacte emocional. La iniciativa, impulsada per la UV, continuarà activa en 2026.

Pérez Llorca acusa el Govern de sabotatge a Alacant per no finançar l’abocat zero

El president valencià ha denunciat que l'Executiu no sufraga els 300 milions del projecte de reutilització total de l'aigua a Alacant i la Diputació se suma a les crítiques.

Ricardo Ten i Awa Fam brillen entre els guardonats dels Premis Nacionals de l’Esport

La gala del Pardo va unir els premis de 2023 i 2024 amb els Reis al capdavant. Ten i Fam van compartir focus amb Aitana Bonmatí, Rodri, María Pérez i Álvaro Martín.

Associacions de víctimes de la dana acusen el Consell d’intentar diluir la seua veu en Les Corts

Les tres associacions majoritàries denuncien que la comissió d'investigació en Les Corts les agrupa amb més entitats i limita els seus temps d'intervenció. Demanen prioritat i claredat en un procés que, asseguren, avança amb poques sessions.

Pérez Llorca destaca el nou transport de la Vega Baixa com a exemple de política útil

La Generalitat ha presentat a Orihuela el desplegament per fases de tres corredors de bus a la Vega Baixa, amb 28 línies, 10 milions i més servicis en festius. El pla connectarà 400.000 habitants i més de 80 nuclis amb aeroport, AVE i hospitals.