Juan Roig admet haver apujat els preus ‘una burrada’ per evitar ‘un desastre’

Fa només un any, en la presentació de resultats anual, Juan Roig confessava que el que més preocupava Mercadona de cara al 2022 eren el covid, la “tempesta perfecta” macroeconòmica i una inflació que començava a anar cap amunt.

Un any després, l’alimentació està un 16,6% més cara i els supermercats són al centre de la diana pel seu paper potencial a l’hora de resoldre el problema.

Però Roig ho té clar: “la solució no passa en cap cas per topar els preus de l’alimentació amb una cistella de la compra rebaixada” com s’ha acordat a França o fixant els preus per dalt com es discuteix a Portugal. “És una il·lusió, és impossible: això funciona amb oferta i demanda, i la resta són brindis al sol“, ha sentenciat.

El directiu reconeix que “hem apujat una burrada els preus, però cal fer sostenible tota la cadena de producció. Si no ho haguérem fet, hauria estat un desastre“.

Pel que fa a les iniciatives plantejades pel Govern espanyol o la iniciativa acordada per l’executiu francés amb les cadenes de distribució, afirma que “voler topar els preus és com demanar que l’aigua no mulle, “és a dir, seria intentar anar contra una llei universal, que és que, si es redueix l’oferta, apugen els preus.

Roig considera que una part important de la inflació de l’any passat ha estat perquè no es va deflactar l’IVA i que tant este impost com l’IRPF són inflacionistes. “Després el 31 de desembre, a correcuita, vam baixar l’IVA, i va estar molt bé“.

Podem fer coses perquè els preus baixen, però si topem caldria compensar-ho amb altres productes, o disminuir la qualitat“, ha afirmat el president de Mercadona, Juan Roig, durant la presentació de resultats anual de la cadena de supermercats.

Afegeix que tots els que siguen apujar impostos es reflecteixen en inflació. “Si poseu l’impost al plàstic, apugeu els preus; si apliques el benestar animal, ha apujat el preu dels ous“.

En este sentit, el president de Mercadona ha confessat que la cadena de supermercats ha tensat “com mai” la relació amb els proveïdors, tant, ha dit, que alguns fins i tot van deixar de produir. “Tu intentes no apujar preus, però si no apuges preus, et quedes sense producte”, ha conclòs el directiu, mostrant-se igualment convençut que amb estes pujades han aconseguit evitar un “desastre” a la cadena de producció alimentària.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La mare detinguda per agredir una professora d’una escola infantil d’Elda queda en llibertat amb càrrecs

La dona està pendent de citació judicial després de ser arrestada per la presumpta agressió a una docent de 31 anys en un centre educatiu d’Alacant

FACUA CV impulsa una campanya per omplir de queixes la sanitat pública valenciana

L’associació anima la ciutadania a utilitzar els canals de reclamació de la Generalitat per denunciar retards, falta de personal i deteriorament assistencial

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.