Juan Roig admet haver apujat els preus ‘una burrada’ per evitar ‘un desastre’

Fa només un any, en la presentació de resultats anual, Juan Roig confessava que el que més preocupava Mercadona de cara al 2022 eren el covid, la “tempesta perfecta” macroeconòmica i una inflació que començava a anar cap amunt.

Un any després, l’alimentació està un 16,6% més cara i els supermercats són al centre de la diana pel seu paper potencial a l’hora de resoldre el problema.

L’IPC puja al 6% al febrer i els aliments es disparen un 16,6%

Però Roig ho té clar: “la solució no passa en cap cas per topar els preus de l’alimentació amb una cistella de la compra rebaixada” com s’ha acordat a França o fixant els preus per dalt com es discuteix a Portugal. “És una il·lusió, és impossible: això funciona amb oferta i demanda, i la resta són brindis al sol«, ha sentenciat.

El directiu reconeix que “hem apujat una burrada els preus, però cal fer sostenible tota la cadena de producció. Si no ho haguérem fet, hauria estat un desastre«.

Pel que fa a les iniciatives plantejades pel Govern espanyol o la iniciativa acordada per l’executiu francés amb les cadenes de distribució, afirma que “voler topar els preus és com demanar que l’aigua no mulle, “és a dir, seria intentar anar contra una llei universal, que és que, si es redueix l’oferta, apugen els preus.

Roig considera que una part important de la inflació de l’any passat ha estat perquè no es va deflactar l’IVA i que tant este impost com l’IRPF són inflacionistes. “Després el 31 de desembre, a correcuita, vam baixar l’IVA, i va estar molt bé«.

«Podem fer coses perquè els preus baixen, però si topem caldria compensar-ho amb altres productes, o disminuir la qualitat“, ha afirmat el president de Mercadona, Juan Roig, durant la presentació de resultats anual de la cadena de supermercats.

Afegeix que tots els que siguen apujar impostos es reflecteixen en inflació. “Si poseu l’impost al plàstic, apugeu els preus; si apliques el benestar animal, ha apujat el preu dels ous«.

En este sentit, el president de Mercadona ha confessat que la cadena de supermercats ha tensat “com mai” la relació amb els proveïdors, tant, ha dit, que alguns fins i tot van deixar de produir. “Tu intentes no apujar preus, però si no apuges preus, et quedes sense producte”, ha conclòs el directiu, mostrant-se igualment convençut que amb estes pujades han aconseguit evitar un “desastre” a la cadena de producció alimentària.

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.