Mercadona anuncia canvis importants per a anar a comprar

L'entrada d'un Mercadona

Mercadona ha anunciat nous canvis importants per als clients a causa de la crisi del coronavirus | Cedida

 

Mercadona ha emès un comunicat en què informen sobre una sèrie de canvis en el mètode de compra durant les setmanes de quarantena pel coronavirus.

 

«Amb l’objectiu de protegir la salut i seguretat dels nostres clients i treballadors, a demés d’assegurar el proveïment de les nostres tendes, Mercadona informa que procedix a actualitzar les mesures adoptades els passats dies 16, 19 i 23 de març, completant-les amb altres mesures addicionals que entraran en vigor este dijous 26 de març», ha avançat la cadena valenciana.

 

De la mateixa manera recomanen:

  • Que només vaja una persona a fer la compra (no en família, o amb xiquets o grups).
  • Que persones que formen part dels grups de risc no vajen a fer la compra; ancians, persones amb malalties cròniques
  • Persones que tindran preferència per a fer a les seues compres a les nostres tendes: persones majors, persones amb discapacitat, amb mobilitat reduïda, embarassades, i els acompanyants necessaris.
  • A demés dels col·lectius anteriors, també tindran preferència el personal sanitari, forces de seguretat, bombers i personal d’atenció social, degudament acreditats.
  • Fer la compra al llarg del dia i no a l’hora d’obertura del supermercat. Amb això, hi ha garantia de poder atendre a tots els clients cada dia. 
  • Per solidaritat, fer la compra amb agilitat i rapidesa.
  • No emmagatzemar innecessàriament productes: el subministrament de productes de primera necessitat està més que garantit.
  • Pagar preferentment amb targeta i evitar l’ús de diners en efectiu.
  • La responsabilitat de complir les recomanacions de distància, aforament màxim, etc. implantades recau en les mateixes persones que han de respectar-les. A demés d’utilitzar guants per a manipular els productes peribles i que estan a la seua disposició en el centre.

 

Aforament limitat

Paral·lelament, es controlarà l’aforament dels supermercats i se senyalitzarà la distància mínima exigida entre els clients.

  • La responsabilitat d’ordenar l’aforament interior de la botiga serà del responsable de l’establiment i, si cal, de la persona o de l’agent de seguretat privada designat per ell.

  • Cada supermercat tindrà concretat l’aforament màxim que assegure la distància preventiva d’1 metre entre qualsevol persona. De la mateixa manera, comptarà amb l’aforament màxim permès, complint amb la normativa de manera que no es permetrà l’accés una volta  complet aquest complet, mentres no abandonen el supermercat altres clients.

  • En la via pública d’accés a cada supermercat es marcarà una distància mínima d’1 metre per a les persones que esperen el seu torn d’entrada a les portes dels supermercats, que haurà de respectar-se per a poder accedir.

 

L’ús de guants, obligatori a partir de dijous

Dins del local es garantirà també la separació mínima d’1 metre entre els clients amb les diferents recomanacions del personal del supermercat, «amb el suport de cartells reforçant les mesures».

 

L’horari d’apertura serà de 09.00 a 19.00 hores. A pesar d’això, Mercadona informa que, tant en matèria d’horari com altres, podria haver canvis adaptant les mesures; estes es faran públic al moment quan s’apliquen. Paral·lelament, la cadena de supermercats ha informat que s’ha procedit a la instal·lació de gel desinfectant i paper en els supermercats per a garantir la higiene dels clients. A partir d’ara, a demés, és obligatori per a TOT EL MÓN l’ús de guants. 

 

«Amb l’objectiu de protegir la seguretat alimentària, no s’admetran, en cap cas i en cap concepte, devolucions de producte», assenyalen. 

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.