Mercadona anuncia canvis importants per a anar a comprar

L'entrada d'un Mercadona

Mercadona ha anunciat nous canvis importants per als clients a causa de la crisi del coronavirus | Cedida

 

Mercadona ha emès un comunicat en què informen sobre una sèrie de canvis en el mètode de compra durant les setmanes de quarantena pel coronavirus.

 

«Amb l’objectiu de protegir la salut i seguretat dels nostres clients i treballadors, a demés d’assegurar el proveïment de les nostres tendes, Mercadona informa que procedix a actualitzar les mesures adoptades els passats dies 16, 19 i 23 de març, completant-les amb altres mesures addicionals que entraran en vigor este dijous 26 de març», ha avançat la cadena valenciana.

 

De la mateixa manera recomanen:

  • Que només vaja una persona a fer la compra (no en família, o amb xiquets o grups).
  • Que persones que formen part dels grups de risc no vajen a fer la compra; ancians, persones amb malalties cròniques
  • Persones que tindran preferència per a fer a les seues compres a les nostres tendes: persones majors, persones amb discapacitat, amb mobilitat reduïda, embarassades, i els acompanyants necessaris.
  • A demés dels col·lectius anteriors, també tindran preferència el personal sanitari, forces de seguretat, bombers i personal d’atenció social, degudament acreditats.
  • Fer la compra al llarg del dia i no a l’hora d’obertura del supermercat. Amb això, hi ha garantia de poder atendre a tots els clients cada dia. 
  • Per solidaritat, fer la compra amb agilitat i rapidesa.
  • No emmagatzemar innecessàriament productes: el subministrament de productes de primera necessitat està més que garantit.
  • Pagar preferentment amb targeta i evitar l’ús de diners en efectiu.
  • La responsabilitat de complir les recomanacions de distància, aforament màxim, etc. implantades recau en les mateixes persones que han de respectar-les. A demés d’utilitzar guants per a manipular els productes peribles i que estan a la seua disposició en el centre.

 

Aforament limitat

Paral·lelament, es controlarà l’aforament dels supermercats i se senyalitzarà la distància mínima exigida entre els clients.

  • La responsabilitat d’ordenar l’aforament interior de la botiga serà del responsable de l’establiment i, si cal, de la persona o de l’agent de seguretat privada designat per ell.

  • Cada supermercat tindrà concretat l’aforament màxim que assegure la distància preventiva d’1 metre entre qualsevol persona. De la mateixa manera, comptarà amb l’aforament màxim permès, complint amb la normativa de manera que no es permetrà l’accés una volta  complet aquest complet, mentres no abandonen el supermercat altres clients.

  • En la via pública d’accés a cada supermercat es marcarà una distància mínima d’1 metre per a les persones que esperen el seu torn d’entrada a les portes dels supermercats, que haurà de respectar-se per a poder accedir.

 

L’ús de guants, obligatori a partir de dijous

Dins del local es garantirà també la separació mínima d’1 metre entre els clients amb les diferents recomanacions del personal del supermercat, «amb el suport de cartells reforçant les mesures».

 

L’horari d’apertura serà de 09.00 a 19.00 hores. A pesar d’això, Mercadona informa que, tant en matèria d’horari com altres, podria haver canvis adaptant les mesures; estes es faran públic al moment quan s’apliquen. Paral·lelament, la cadena de supermercats ha informat que s’ha procedit a la instal·lació de gel desinfectant i paper en els supermercats per a garantir la higiene dels clients. A partir d’ara, a demés, és obligatori per a TOT EL MÓN l’ús de guants. 

 

«Amb l’objectiu de protegir la seguretat alimentària, no s’admetran, en cap cas i en cap concepte, devolucions de producte», assenyalen. 

Últimes notícies

Educació reprén dijous la negociació amb els sindicats docents sobre inclusió

La Conselleria d'Educació ha convocat per a dijous una nova mesa sectorial amb els cinc sindicats de l'ensenyament públic per a negociar les mesures d'inclusió, després de la suspensió de la vaga indefinida docent iniciada el 11 de maig.

Les falsificacions fan perdre més de 1.200 milions d’euros cada any a Espanya

Les falsificacions en confecció, bosses, joieria i rellotgeria provoquen a Espanya pèrdues anuals de més de 1.200 milions d’euros, segons la EUIPO amb seu a Alacant.

Ferran Torres iguala Albiol com a valencianista amb més partits amb Espanya

Ferran Torres ha arribat als 58 partits amb la selecció espanyola en el debut mundialista contra Cap Verd i ha igualat així el registre de Raúl Albiol com a jugador valencià amb més internacionalitats.

La vaga en Metrovalencia i el TRAM es complix sense incidències amb el 75 % de servicis mínims

La vaga convocada per SEMAF en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant es desenvolupa este dimarts sense incidències, amb el 75 % dels servicis mínims i un seguiment del 100 %, segons el sindicat.

Cauen dos narcoplantacions amb més de 600 plantes de marihuana a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i ha desmantellat dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló, amb més de 600 plantes, una connexió il·legal a la llum i diverses armes llargues.

El PSPV reclama que Martínez Mus declare pel WhatsApp del Consell sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha demanat al jutjat de Catarroja que cite com a testimoni el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per aclarir els missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Govern valencià durant la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024.

Les víctimes del metro commemoraran 20 anys de la tragèdia junt amb les de la dana

L’associació Víctimes del metro 3 de juliol recordarà el pròxim 3 de juliol el vinté aniversari de la tragèdia de 2006 amb un acte al jardí del monument, en què també participaran les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024.

Quatre detinguts en desmantellar una doble plantació de marihuana a Oliva

La Guàrdia Civil ha desmantellat dues plantacions interiors de marihuana en vivendes d'Oliva i ha detingut quatre hòmens d'una organització criminal, un d'ells amb prohibició d'entrada a l'espai Schengen.