Mercadona anuncia canvis importants per a anar a comprar

L'entrada d'un Mercadona

Mercadona ha anunciat nous canvis importants per als clients a causa de la crisi del coronavirus | Cedida

 

Mercadona ha emès un comunicat en què informen sobre una sèrie de canvis en el mètode de compra durant les setmanes de quarantena pel coronavirus.

 

«Amb l’objectiu de protegir la salut i seguretat dels nostres clients i treballadors, a demés d’assegurar el proveïment de les nostres tendes, Mercadona informa que procedix a actualitzar les mesures adoptades els passats dies 16, 19 i 23 de març, completant-les amb altres mesures addicionals que entraran en vigor este dijous 26 de març», ha avançat la cadena valenciana.

 

De la mateixa manera recomanen:

  • Que només vaja una persona a fer la compra (no en família, o amb xiquets o grups).
  • Que persones que formen part dels grups de risc no vajen a fer la compra; ancians, persones amb malalties cròniques
  • Persones que tindran preferència per a fer a les seues compres a les nostres tendes: persones majors, persones amb discapacitat, amb mobilitat reduïda, embarassades, i els acompanyants necessaris.
  • A demés dels col·lectius anteriors, també tindran preferència el personal sanitari, forces de seguretat, bombers i personal d’atenció social, degudament acreditats.
  • Fer la compra al llarg del dia i no a l’hora d’obertura del supermercat. Amb això, hi ha garantia de poder atendre a tots els clients cada dia. 
  • Per solidaritat, fer la compra amb agilitat i rapidesa.
  • No emmagatzemar innecessàriament productes: el subministrament de productes de primera necessitat està més que garantit.
  • Pagar preferentment amb targeta i evitar l’ús de diners en efectiu.
  • La responsabilitat de complir les recomanacions de distància, aforament màxim, etc. implantades recau en les mateixes persones que han de respectar-les. A demés d’utilitzar guants per a manipular els productes peribles i que estan a la seua disposició en el centre.

 

Aforament limitat

Paral·lelament, es controlarà l’aforament dels supermercats i se senyalitzarà la distància mínima exigida entre els clients.

  • La responsabilitat d’ordenar l’aforament interior de la botiga serà del responsable de l’establiment i, si cal, de la persona o de l’agent de seguretat privada designat per ell.

  • Cada supermercat tindrà concretat l’aforament màxim que assegure la distància preventiva d’1 metre entre qualsevol persona. De la mateixa manera, comptarà amb l’aforament màxim permès, complint amb la normativa de manera que no es permetrà l’accés una volta  complet aquest complet, mentres no abandonen el supermercat altres clients.

  • En la via pública d’accés a cada supermercat es marcarà una distància mínima d’1 metre per a les persones que esperen el seu torn d’entrada a les portes dels supermercats, que haurà de respectar-se per a poder accedir.

 

L’ús de guants, obligatori a partir de dijous

Dins del local es garantirà també la separació mínima d’1 metre entre els clients amb les diferents recomanacions del personal del supermercat, «amb el suport de cartells reforçant les mesures».

 

L’horari d’apertura serà de 09.00 a 19.00 hores. A pesar d’això, Mercadona informa que, tant en matèria d’horari com altres, podria haver canvis adaptant les mesures; estes es faran públic al moment quan s’apliquen. Paral·lelament, la cadena de supermercats ha informat que s’ha procedit a la instal·lació de gel desinfectant i paper en els supermercats per a garantir la higiene dels clients. A partir d’ara, a demés, és obligatori per a TOT EL MÓN l’ús de guants. 

 

«Amb l’objectiu de protegir la seguretat alimentària, no s’admetran, en cap cas i en cap concepte, devolucions de producte», assenyalen. 

Últimes notícies

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.