Mercadona anuncia canvis importants per a anar a comprar

L'entrada d'un Mercadona

Mercadona ha anunciat nous canvis importants per als clients a causa de la crisi del coronavirus | Cedida

 

Mercadona ha emès un comunicat en què informen sobre una sèrie de canvis en el mètode de compra durant les setmanes de quarantena pel coronavirus.

 

«Amb l’objectiu de protegir la salut i seguretat dels nostres clients i treballadors, a demés d’assegurar el proveïment de les nostres tendes, Mercadona informa que procedix a actualitzar les mesures adoptades els passats dies 16, 19 i 23 de març, completant-les amb altres mesures addicionals que entraran en vigor este dijous 26 de març», ha avançat la cadena valenciana.

 

De la mateixa manera recomanen:

  • Que només vaja una persona a fer la compra (no en família, o amb xiquets o grups).
  • Que persones que formen part dels grups de risc no vajen a fer la compra; ancians, persones amb malalties cròniques
  • Persones que tindran preferència per a fer a les seues compres a les nostres tendes: persones majors, persones amb discapacitat, amb mobilitat reduïda, embarassades, i els acompanyants necessaris.
  • A demés dels col·lectius anteriors, també tindran preferència el personal sanitari, forces de seguretat, bombers i personal d’atenció social, degudament acreditats.
  • Fer la compra al llarg del dia i no a l’hora d’obertura del supermercat. Amb això, hi ha garantia de poder atendre a tots els clients cada dia. 
  • Per solidaritat, fer la compra amb agilitat i rapidesa.
  • No emmagatzemar innecessàriament productes: el subministrament de productes de primera necessitat està més que garantit.
  • Pagar preferentment amb targeta i evitar l’ús de diners en efectiu.
  • La responsabilitat de complir les recomanacions de distància, aforament màxim, etc. implantades recau en les mateixes persones que han de respectar-les. A demés d’utilitzar guants per a manipular els productes peribles i que estan a la seua disposició en el centre.

 

Aforament limitat

Paral·lelament, es controlarà l’aforament dels supermercats i se senyalitzarà la distància mínima exigida entre els clients.

  • La responsabilitat d’ordenar l’aforament interior de la botiga serà del responsable de l’establiment i, si cal, de la persona o de l’agent de seguretat privada designat per ell.

  • Cada supermercat tindrà concretat l’aforament màxim que assegure la distància preventiva d’1 metre entre qualsevol persona. De la mateixa manera, comptarà amb l’aforament màxim permès, complint amb la normativa de manera que no es permetrà l’accés una volta  complet aquest complet, mentres no abandonen el supermercat altres clients.

  • En la via pública d’accés a cada supermercat es marcarà una distància mínima d’1 metre per a les persones que esperen el seu torn d’entrada a les portes dels supermercats, que haurà de respectar-se per a poder accedir.

 

L’ús de guants, obligatori a partir de dijous

Dins del local es garantirà també la separació mínima d’1 metre entre els clients amb les diferents recomanacions del personal del supermercat, «amb el suport de cartells reforçant les mesures».

 

L’horari d’apertura serà de 09.00 a 19.00 hores. A pesar d’això, Mercadona informa que, tant en matèria d’horari com altres, podria haver canvis adaptant les mesures; estes es faran públic al moment quan s’apliquen. Paral·lelament, la cadena de supermercats ha informat que s’ha procedit a la instal·lació de gel desinfectant i paper en els supermercats per a garantir la higiene dels clients. A partir d’ara, a demés, és obligatori per a TOT EL MÓN l’ús de guants. 

 

«Amb l’objectiu de protegir la seguretat alimentària, no s’admetran, en cap cas i en cap concepte, devolucions de producte», assenyalen. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Awa Fam reivindica l’ambició del València Basket en la Copa de la Reina

Awa Fam reconeix que el València Basket no partix com a gran favorit en la Copa de la Reina de Tarragona, però manté l'ambició de competir al màxim i barallar pel títol.

L’alta velocitat Madrid-València lidera el creixement de passatgers amb un 26% més en l’últim trimestre de 2025

La línia d'alta velocitat Madrid-València va registrar un increment del 26% de viatgers en el quart trimestre de 2025, fins a 1,5 milions, mentres el corredor Madrid-Barcelona va anotar la seua primera caiguda de demanda des de la liberalització.

Investiguen a 25 persones per alçar vivendes il·legals en sòl agrícola de Mutxamel

La Guàrdia Civil investiga a 25 copropietaris d'una finca de 12.000 metres quadrats a Mutxamel per parcel·lar el sòl rústic i instal·lar vivendes sense autorització urbanística.

Rubén Burgos afronta la Copa de la Reina amb il·lusió i sense pressió

Rubén Burgos insistix que el València Basket arriba a la Copa de la Reina amb il·lusió, però sense sentir-se favorit, i avisa del nivell i intensitat del Ensino de Lugo.

La Diputació d’Alacant impulsa una comissió per a aclarir les ajudes dels bons comercie

La Diputació d'Alacant acorda per unanimitat demanar una comissió d'investigació sobre les possibles irregularitats en l'adjudicació dels bons comercie entre 2022 i 2024, després de la detenció del president de la Cambra de Comerç, Carlos Baño.

Rafa Mir supera a Boyé i iguala a Pere Milla com a màxim golejador recent de l’Elx en Primera

Rafa Mir aconseguix els huit gols en LaLiga amb l'Elx, supera el registre de Lucas Boyé i iguala el de Pere Milla i s'acosta a les millors marques del club en Primera.

València blinda el 98% de les vivendes enfront dels pisos turístics i ultima la nova normativa

La Comissió d'Urbanisme de València aprova la normativa que protegix l'ús residencial del 98% de les vivendes per barri, limita els pisos turístics i prepara la seua aprovació definitiva en el ple del 31 de març.

El València Basket renova a Pedro Martínez fins a 2028

El València Basket amplia un any més el contracte de Pedro Martínez, artífex de la Lliga Endesa 2016-17, en plena etapa d'èxit esportiu en ACB i Eurolliga.