9.7 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Mercadona anuncia canvis importants per a anar a comprar

L'entrada d'un Mercadona

Mercadona ha anunciat nous canvis importants per als clients a causa de la crisi del coronavirus | Cedida

 

Mercadona ha emès un comunicat en què informen sobre una sèrie de canvis en el mètode de compra durant les setmanes de quarantena pel coronavirus.

 

«Amb l’objectiu de protegir la salut i seguretat dels nostres clients i treballadors, a demés d’assegurar el proveïment de les nostres tendes, Mercadona informa que procedix a actualitzar les mesures adoptades els passats dies 16, 19 i 23 de març, completant-les amb altres mesures addicionals que entraran en vigor este dijous 26 de març», ha avançat la cadena valenciana.

 

De la mateixa manera recomanen:

  • Que només vaja una persona a fer la compra (no en família, o amb xiquets o grups).
  • Que persones que formen part dels grups de risc no vajen a fer la compra; ancians, persones amb malalties cròniques
  • Persones que tindran preferència per a fer a les seues compres a les nostres tendes: persones majors, persones amb discapacitat, amb mobilitat reduïda, embarassades, i els acompanyants necessaris.
  • A demés dels col·lectius anteriors, també tindran preferència el personal sanitari, forces de seguretat, bombers i personal d’atenció social, degudament acreditats.
  • Fer la compra al llarg del dia i no a l’hora d’obertura del supermercat. Amb això, hi ha garantia de poder atendre a tots els clients cada dia. 
  • Per solidaritat, fer la compra amb agilitat i rapidesa.
  • No emmagatzemar innecessàriament productes: el subministrament de productes de primera necessitat està més que garantit.
  • Pagar preferentment amb targeta i evitar l’ús de diners en efectiu.
  • La responsabilitat de complir les recomanacions de distància, aforament màxim, etc. implantades recau en les mateixes persones que han de respectar-les. A demés d’utilitzar guants per a manipular els productes peribles i que estan a la seua disposició en el centre.

 

Aforament limitat

Paral·lelament, es controlarà l’aforament dels supermercats i se senyalitzarà la distància mínima exigida entre els clients.

  • La responsabilitat d’ordenar l’aforament interior de la botiga serà del responsable de l’establiment i, si cal, de la persona o de l’agent de seguretat privada designat per ell.

  • Cada supermercat tindrà concretat l’aforament màxim que assegure la distància preventiva d’1 metre entre qualsevol persona. De la mateixa manera, comptarà amb l’aforament màxim permès, complint amb la normativa de manera que no es permetrà l’accés una volta  complet aquest complet, mentres no abandonen el supermercat altres clients.

  • En la via pública d’accés a cada supermercat es marcarà una distància mínima d’1 metre per a les persones que esperen el seu torn d’entrada a les portes dels supermercats, que haurà de respectar-se per a poder accedir.

 

L’ús de guants, obligatori a partir de dijous

Dins del local es garantirà també la separació mínima d’1 metre entre els clients amb les diferents recomanacions del personal del supermercat, «amb el suport de cartells reforçant les mesures».

 

L’horari d’apertura serà de 09.00 a 19.00 hores. A pesar d’això, Mercadona informa que, tant en matèria d’horari com altres, podria haver canvis adaptant les mesures; estes es faran públic al moment quan s’apliquen. Paral·lelament, la cadena de supermercats ha informat que s’ha procedit a la instal·lació de gel desinfectant i paper en els supermercats per a garantir la higiene dels clients. A partir d’ara, a demés, és obligatori per a TOT EL MÓN l’ús de guants. 

 

«Amb l’objectiu de protegir la seguretat alimentària, no s’admetran, en cap cas i en cap concepte, devolucions de producte», assenyalen. 

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.