Un nadal amb baixos subministraments: les claus per a afrontar-la

 

Amb el Nadal molt a prop, la temporada de compres està arribant al seu punt àlgid i així la necessitat d’augmentar l’eficiència operativa i les vendes reduint els costos i millorant l’experiència del client a les botigues. No obstant això, la crisi mundial de proveïment està provocant retards de fins a 20 dies per les dificultats que experimenten els transports i la falta d’espai de magatzematge en els contenidors.

Les dades sobre una possible falta de productes en aquestes dates, sumats al desafiament que ha suposat la pandèmia en termes de recuperació del sector logístic estan provocant un augment en costos del transport marítim i dels productes acuitat per l’alta demanda.

Segons dades de l’onada de l’estudi Essentials d’Ipsos, a Espanya és un 57% de la ciutadania la que declara haver tingut algun repte a abordar en les seues compres, situant-se en aquest cas en la primera posició la falta d’estoc (16%).

Amb tot, la campanya de Nadal ve acompanyada de dades interessants per a les companyies i que és important tindre en compte. Segons l’estudi d’Ipsos un 40% de la ciutadania espanyola pensa que la pandèmia continua sent una preocupació a l’hora de comprar i encara que el percentatge ha disminuït respecte a l’any passat, un 30% declara que comprarà més en línia que en 2020 encara que el mateix percentatge de persones afirma que passarà més temps realitzant compres en botigues físiques.

Tres claus per a potenciar l’organització de subministraments de les companyies i que puguen enfrontar-se als reptes que amenacen al sector durant la campanya de Nadal:

Considerar nous proveïdors

 

Entre els motius pels quals s’està produint la crisi de proveïment està l’enfonsament que estan travessant els ports xinesos i l’escassetat de contenidors que s’usen per a transportar els productes d’Àsia a Occident. Sent la Xina el principal proveïdor del nostre país, les empreses han de plantejar-se buscar proveïdors més pròxims.

 

Apostar per un programari innovador

 

És important augmentar l’eficiència de les botigues mitjançant una solució que oferisca la velocitat tant per al servei al client com per a les decisions comercials dels detallistes. Aquest tipus de solució permet una comunicació clara amb tots els canals de punt de venda, optimitza l’experiència de compra del client i fomenta la lleialtat del client, al mateix temps que augmenta la motivació dels empleats i la satisfacció del client. És la solució omnicanal que redueix les cues a la botiga i promou una major eficiència operativa en el taulell de caixa. 

 

Invertir en solucions mòbils

 

Amb l’augment de les compres en línia i la necessitat d’una millora en l’organització de les botigues, les solucions per a administrar el funcionament de la seua botiga juguen un paper fonamental. Una solució mòbil no sols facilita el treball de la gestió, sinó també el seguiment de les botigues, que proporciona una visió general de la botiga i garanteix informació en temps real. 

Últimes notícies

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.

Dissabte amb calor extrema i tempestes fortes a la vesprada a l’interior de València

Les màximes tornen a ser molt altes a l’interior de València i sud d’Alacant este dissabte, amb tempestes fortes de vesprada i pols en suspensió. Diumenge s’esperen ruixats i tronades fortes o molt fortes a la província de València.

El FIB aguanta la calor i es rendix a l’indie amb The Kooks i Kaiser Chiefs

La segona jornada del FIB 2026 ha omplit Benicàssim d’indie britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs, i ha confirmat l’empenta de les bandes estatals malgrat la forta calor.

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.