Un nadal amb baixos subministraments: les claus per a afrontar-la

 

Amb el Nadal molt a prop, la temporada de compres està arribant al seu punt àlgid i així la necessitat d’augmentar l’eficiència operativa i les vendes reduint els costos i millorant l’experiència del client a les botigues. No obstant això, la crisi mundial de proveïment està provocant retards de fins a 20 dies per les dificultats que experimenten els transports i la falta d’espai de magatzematge en els contenidors.

Les dades sobre una possible falta de productes en aquestes dates, sumats al desafiament que ha suposat la pandèmia en termes de recuperació del sector logístic estan provocant un augment en costos del transport marítim i dels productes acuitat per l’alta demanda.

Segons dades de l’onada de l’estudi Essentials d’Ipsos, a Espanya és un 57% de la ciutadania la que declara haver tingut algun repte a abordar en les seues compres, situant-se en aquest cas en la primera posició la falta d’estoc (16%).

Amb tot, la campanya de Nadal ve acompanyada de dades interessants per a les companyies i que és important tindre en compte. Segons l’estudi d’Ipsos un 40% de la ciutadania espanyola pensa que la pandèmia continua sent una preocupació a l’hora de comprar i encara que el percentatge ha disminuït respecte a l’any passat, un 30% declara que comprarà més en línia que en 2020 encara que el mateix percentatge de persones afirma que passarà més temps realitzant compres en botigues físiques.

Tres claus per a potenciar l’organització de subministraments de les companyies i que puguen enfrontar-se als reptes que amenacen al sector durant la campanya de Nadal:

Considerar nous proveïdors

 

Entre els motius pels quals s’està produint la crisi de proveïment està l’enfonsament que estan travessant els ports xinesos i l’escassetat de contenidors que s’usen per a transportar els productes d’Àsia a Occident. Sent la Xina el principal proveïdor del nostre país, les empreses han de plantejar-se buscar proveïdors més pròxims.

 

Apostar per un programari innovador

 

És important augmentar l’eficiència de les botigues mitjançant una solució que oferisca la velocitat tant per al servei al client com per a les decisions comercials dels detallistes. Aquest tipus de solució permet una comunicació clara amb tots els canals de punt de venda, optimitza l’experiència de compra del client i fomenta la lleialtat del client, al mateix temps que augmenta la motivació dels empleats i la satisfacció del client. És la solució omnicanal que redueix les cues a la botiga i promou una major eficiència operativa en el taulell de caixa. 

 

Invertir en solucions mòbils

 

Amb l’augment de les compres en línia i la necessitat d’una millora en l’organització de les botigues, les solucions per a administrar el funcionament de la seua botiga juguen un paper fonamental. Una solució mòbil no sols facilita el treball de la gestió, sinó també el seguiment de les botigues, que proporciona una visió general de la botiga i garanteix informació en temps real. 

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU