Nova denúncia dels agricultors a cadenes per vendre taronges per davall del seu cost

L’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA) ha interposat una denúncia davant l’Agència d’Informació i Control Alimentari (AICA), òrgan dependent del Ministeri d’Agricultura, per la campanya promocional que aquest dijous posa en vigor la cadena francesa Carrefour mitjançant la qual rebaixa un 20% el preu de taronges d’origen Espanya, passant d’1,25 a 0,99 euros per quilo.

L’organització presidida per Cristóbal Aguado sol·licita una sanció exemplar per a Carrefour de confirmar-se una presumpta destrucció del valor del producte al llarg de la cadena alimentària, és a dir, per venda a pèrdues.

Aquesta reclamació d’AVA-ASAJA se suma a la que ja va denunciar aquest mateix mes d’octubre enfront de la cadena alemanya Aldi per retallar un 25% la cotització de les mandarines espanyoles just quan començava la recol·lecció de cítrics al nostre país.

En tots dos casos es tracta, segons el parer de l’organització agrària, d’“abusos comercials que paguem els més febles de la cadena: els productors, perquè els de dalt sempre aprofitaran la seua posició de domini per a mantindre els seus marges de beneficis encara que siga a costa dels de baix”.

Uns beneficis que fan qüestionar-se l’‘abús’

Per això, AVA-ASAJA insisteix a AICA i a la classe política en general a investigar què està succeint al llarg de la cadena alimentària: “Si Carrefour lleva un 25% al preu de destí de la taronja espanyola, és perquè fins ara s’estava quedant més d’aqueix percentatge com a marge de beneficis, o és perquè ara li ho arrabassarà als altres, els obligarà a vendre per davall dels seus costos de producció i els arruïnarà?

Entén l’associació d’agricultors que no hi ha arguments objectius de mercat que expliquen una caiguda tan dràstica del valor dels cítrics en la present campanya. D’una banda, el sector pateix una escalada històrica dels costos de producció (energia elèctrica, combustibles, fertilitzants, fitosanitaris, etc.) que les estadístiques oficials xifren en un increment interanual del 40%.

D’altra banda, el Ministeri d’Agricultura preveu un descens del 15% de la collita nacional a causa de les adversitats climàtiques i els atacs de plagues i malalties. “En aquesta situació, o els preus a peu de camp pugen o els agricultors no podran compensar els seus costos de producció i continuaran abandonant els seus camps”, alerta AVA-ASAJA.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.