OCU informa que les cremes solars retirades als EUA no es comercialitzen a Espanya

Ejemplo de shortcode con estilo
OCU informa que no són productes que es comercialitzen a Espanya, encara que alguns consumidors podrien haver-los adquirit per plataformes de venda en línia. En estos casos recomana sol·licitar al venedor la devolució i el reemborsament del producte. La farmacèutica Johnson & Johnson ha retirat voluntàriament del mercat nord-americà cinc productes de protecció solar en aerosol de les marques Neutrógena i Aveeno. Les […]

OCU informa que no són productes que es comercialitzen a Espanya, encara que alguns consumidors podrien haver-los adquirit per plataformes de venda en línia. En estos casos recomana sol·licitar al venedor la devolució i el reemborsament del producte.

La farmacèutica Johnson & Johnson ha retirat voluntàriament del mercat nord-americà cinc productes de protecció solar en aerosol de les marques Neutrógena i Aveeno. Les proves de la mateixa companyia van identificar nivells baixos de benzé en algunes mostres, una substància carcinògena. Si bé els nivells detectats són mínims, s’ha considerat la seua retirada per precaució.

Es tracta, en concret, de:

– Protector solar en aerosol NEUTROGENA Beach Defense.

– Protector solar en aerosol NEUTROGENA Cool Dry Sport.

– Protector solar en aerosol NEUTROGENA Invisible Daily.

– Protector solar en aerosol NEUTROGENA Ultra Sheer.

– Protector solar en aerosol AVEENO Protect + Refresh.

OCU informa que no són productes que es comercialitzen a Espanya, encara que alguns consumidors podrien haver-los adquirit per plataformes de venda en línia. En estos casos recomana sol·licitar al venedor la devolució i el reemborsament del producte. I si algun consumidor experimentés algun problema relacionat amb l’ús d’estos productes, hauria d’acudir al metge. A més, els consumidors disposen del Sistema de Cosmetovigilancia per a notificar a l’Administració qualsevol efecte advers relacionat amb l’ús d’un producte cosmètic.

OCU posa a la disposició dels consumidors els resultats de l’última anàlisi de cremes solars en el seu comparador, productes amb un factor de protecció SPF 30 i SPF 50/50+.

Tenen un component cancerigen

Segons s’ha informat, els controls del mateix fabricant van detectar la presència de benzé en algunes mostres d’estos productes en aerosol, per la qual cosa s’ha procedit a retirar tots els lots del mercat, al mateix temps que s’està investigant el perquè de la presència de benzé en estos cosmètics, que de cap manera haurien de tenir-ho.

El benzé és una substància carcinogénica en humans, és a dir, que podria causar càncer. Encara que pel que sembla els nivells detectats no serien perillosos per a la salut, s’ha procedit a la retirada del mercat de tots els lots dels 5 productes afectats.

Tria un protector solar segur i de qualitat

En qualsevol cas, si tinguessis algun d’ells a la teua casa, deixa d’usar-lo i si notes algun problema relacionat amb el seu ús acudeix al metge. Recorda que també pots notificar qualsevol possible efecte advers a través del Sistema de Cosmetovigilancia.

 

Últimes notícies

Mor als 81 anys Miquel Navarro, referent de l’escultura valenciana

L’escultor de Mislata ha mort als 81 anys. La seua obra, present en museus internacionals, ha convertit paisatges urbans en escultures.

El PSPV-PSOE recorda les víctimes al Paredón de Paterna

Pilar Bernabé ha homenatjat a Paterna les víctimes de la repressió franquista i els militants socialistes morts, amb una ofrena floral i intervencions.

El Villarreal busca davant del PSG equilibrar el seu balanç a casa

El Villarreal ha sumat dos victòries, una derrota i un empat a casa davant d’equips francesos. El PSG visita La Cerámica este dimarts.

Manu Sánchez és dubte davant del Celta a Vigo per una lesió muscular

Manu Sánchez té una lesió lleu als isquiotibials de la cama dreta i és dubte per al pròxim partit del Levante contra el Celta, a Vigo.

Queda en llibertat el menor detingut per Blocus a València

La Fiscalia de Menors ha deixat en llibertat el jove de 16 anys arrestat al centre de València per la seua presumpta relació amb Blocus.

35 detinguts en els dispositius de Halloween a València i Alicante

La Policía Nacional ha detingut 22 persones a València i 13 a Alicante durant els dispositius de seguretat de Halloween. També ha identificat centenars de persones i ha alçat actes per drogues i armes.

Detingut al centre de València un menor de 16 anys per la seua relació amb Blocus

El jove ha sigut arrestat al centre de València per la seua relació amb el moviment Blocus. La policia ha identificat 440 persones i ha intervingut diversos objectes.

Raquel Ricart retrata la pèrdua de la innocència en una saga familiar

En 'L'estiu que vaig matar mon pare', Raquel Ricart explora l’adolescència, la memòria i els silencis que travessen una família.