Oli de gira-sol: altres cinc supermercats denunciats per limitar la compra

FACUA-Consumidors en Acció ha denunciat a altres cinc cadenes de supermercats i hipermercats per limitar als consumidors el nombre d’unitats d’oli de gira-sol que poden adquirir en cada compra.

Els establiments són Lidl, Carrefour, El Corte Inglés, Hipercor i Gadis, que han sigut denunciats davant les autoritats competents en matèria de comerç de diferents comunitats autònomes, entre elles les de les seus socials centrals de les cadenes.

Així, les denúncies contra les quatre primeres han sigut interposades davant la Direcció General de Comerç de la Generalitat de Catalunya, la Direcció General de Comerç de la Junta d’Andalusia i la Direcció General de Comerç i Consum de la Comunitat de Madrid.

Gadis, per part seua, ha sigut denunciada davant la Direcció General de Comerç i Consum de Galícia -en tindre allí la seua seu social- i davant la Direcció General de Comerç i Consum de Castella i Lleó, ja que és l’única una altra comunitat on posseeix establiments.

L’associació ha pogut comprovar que les cinc empreses han col·locat igualment missatges en els quals avisen als seus clients d’aquesta limitació. Carrefour informa que “tots els olis de gira-sol estan limitats a 5 litres per persona i compra”. “Màxim 5 litres per client”, resa el cartell de Lidl, mentre que Gadis assenyala que la compra d’aquest producte “està limitada a 3 unitats per client i dia”.

Per part seua, en intentar realitzar una compra en la web d’El Corte Inglés es mostra un missatge que indica que “la quantitat que ens demanes és superior a la quantitat màxima permesa” si s’afigen més de 3 unitats d’1 litre en la cistella. Mateix advertiment apareix a la botiga en línia d’Hipercor -tenint en compte que totes dos cadenes formen part del mateix grup-, tant si s’afigen més de 3 unitats d’un litre com si es volen comprar dos o més unitats de 5 litres.

Es tracta de la segona bateria de denúncies interposada per FACUA contra cadenes de supermercats i hipermercats per limitar la venda d’aquest producte. Anteriorment, va denunciar a DIA, Mercadona, MAS, El Jamón i Hiperdinoper incórrer en aquesta mateixa pràctica prohibida.

Què diu la llei

En aquest sentit, l’article 9.2 de la Llei 7/1996, de 15 de gener, d’Ordenació del Comerç Minorista, estableix que “els comerciants no podran limitar la quantitat d’articles que poden ser adquirits per cada comprador ni establir preus més elevats o suprimir reduccions o incentius per a les compres que superen un determinat volum. En el cas que, en un establiment obert al públic, no es disposara d’existències suficients per a cobrir la demanda, s’atendrà la prioritat temporal en la sol·licitud”.

A més, l’article 63 de la citada llei recull com a labor de les administracions públiques comprovar “el compliment del que es disposa” en la legislació, per a “la fi de la qual podran desenvolupar les actuacions inspectores precises” i podran “sancionar les infraccions comeses“. La competència sancionadora, segons indica la norma, correspon a les comunitats autònomes.

Per això, FACUA insta les diferents autoritats de protecció autonòmiques que realitzen els esbrinaments que siguen oportunes en el seu àmbit territorial i inicien els corresponents expedients sancionadors.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.