Un oli valencià per primera volta entre els deu millors del món

 

Un oli fet en el territori valencià forma part, per primera volta, dels deu millors del món. Este oli, elaborat concretament en la localitat de Sant Mateu, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), en la Finca Varona la Vella, ha obtingut 93 punts sobre 100 en els ‘V Premis Internacionals a la Qualitat de l’Oli d’Oliva Verge Extra Evooleum Awards 2020’, en els que ha competit amb més de 700 varietats d’este producte fabricats en tot el món. 

 

Segons explica ‘Información’, este oli, de la varietat Picual, conseguix amb este premi entrar en la guia més influent del món en este sector: ‘EVOOLEUM World’s TOP 100 Extra Virgin Olive Oils’. D’esta forma, l’oli castellonenc rebrà el premi el pròxim mes d’octubre i apareixerà en l’edició de 2021.

 

El que més sorprén és que esta finca familiar només produïx este oli des de 2019, però afegix unes herbes aromàtiques a la mescla que donen una gran personalitat de la zona al producte final. Pablo Pascual, l’autor d’este oli i enginyer agrònom amb llarga tradició familiar, afirma que la zona del Maestrat és la principal productora d’oli de tot el territori valencià. 

 

I és que esta passió dels valencians per l’oli ha posicionat este producte de Castelló com un dels 10 millors del món, per davant de competidors procedents d’Itàlia, l’Argentina, Àustria, Croàcia, els EUA, França, Grècia, Israel, Itàlia, el Japó, el Marroc, Portugal, Eslovènia, Tunísia, Turquia i la Xina. També per davant d’altres olis espanyols, especialment d’Andalusia, que és a on es produïx el 50% de l’oli en Espanya.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.