Un oli valencià per primera volta entre els deu millors del món

 

Un oli fet en el territori valencià forma part, per primera volta, dels deu millors del món. Este oli, elaborat concretament en la localitat de Sant Mateu, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), en la Finca Varona la Vella, ha obtingut 93 punts sobre 100 en els ‘V Premis Internacionals a la Qualitat de l’Oli d’Oliva Verge Extra Evooleum Awards 2020’, en els que ha competit amb més de 700 varietats d’este producte fabricats en tot el món. 

 

Segons explica ‘Información’, este oli, de la varietat Picual, conseguix amb este premi entrar en la guia més influent del món en este sector: ‘EVOOLEUM World’s TOP 100 Extra Virgin Olive Oils’. D’esta forma, l’oli castellonenc rebrà el premi el pròxim mes d’octubre i apareixerà en l’edició de 2021.

 

El que més sorprén és que esta finca familiar només produïx este oli des de 2019, però afegix unes herbes aromàtiques a la mescla que donen una gran personalitat de la zona al producte final. Pablo Pascual, l’autor d’este oli i enginyer agrònom amb llarga tradició familiar, afirma que la zona del Maestrat és la principal productora d’oli de tot el territori valencià. 

 

I és que esta passió dels valencians per l’oli ha posicionat este producte de Castelló com un dels 10 millors del món, per davant de competidors procedents d’Itàlia, l’Argentina, Àustria, Croàcia, els EUA, França, Grècia, Israel, Itàlia, el Japó, el Marroc, Portugal, Eslovènia, Tunísia, Turquia i la Xina. També per davant d’altres olis espanyols, especialment d’Andalusia, que és a on es produïx el 50% de l’oli en Espanya.

Últimes notícies

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa hàbitats protegits a la Serra d’Espadà

L’incendi declarat en juliol a la Vall d’Uixó ha cremat més de 9.500 hectàrees i ha afectat greument espais Red Natura 2000 i el Parc Natural de la Serra d’Espadà, segons SEO/BirdLife. L’entitat alerta del risc d’erosió, de la pèrdua d’hàbitats per a aus rapinyaires i forestals i reclama una recuperació basada en criteris científics.

Un estudi de la UPV desvela quan va començar a cremar la ‘Porta de l’Infern’ de Darvaza

Un equip del grup LARS-IIAMA de la UPV ha reconstruit per primera vegada la història del cràter de gas de Darvaza, a Turkmenistan, i ha quantificat que ha emés més de 900.000 tones de metà en cinc dècades. El treball situa l’inici del foc entre setembre de 1987 i febrer de 1988 i destaca este punt com una de les fonts persistents de metà més importants detectades des de satèl·lit.

Rototom Benicàssim es consolida com una miniciutat vacacional amb mil formes de viure el festival

El Rototom Sunsplash de Benicàssim, que se celebrarà del 16 al 22 d’agost, ha convertit el recinte en una miniciutat mediterrània on conviuen música reggae, benestar, activisme social, gastronomia del món i espais adaptats a totes les edats.

Elena Buenavida ja figura en la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA

Elena Buenavida ja apareix com a jugadora de la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA, tot i que el Valencia Basket i la Federació Espanyola de Baloncesto mantenen que el seu contracte amb la lliga nord-americana està previst per a 2027.

Onze arrestats a València per una estafa piramidal amb falses inversions

La Policia Nacional ha detingut 11 persones a València per integrar suposadament un grup criminal que ha comés una estafa piramidal amb falses inversions, amb un perjuí estimat de més de 50.000 euros i almenys 16 víctimes identificades.

La inflació puja al 3,5% en juliol a la Comunitat, per davall de la mitjana estatal

La inflació s’ha situat en el 3,5% en juliol a la Comunitat Valenciana, una dècima per davall de la mitjana estatal del 3,6%. El transport, les activitats recreatives i la vivenda han liderat les pujades, mentres que el vestit, el calçat i alguns aliments han abaratit.