Un oli valencià per primera volta entre els deu millors del món

 

Un oli fet en el territori valencià forma part, per primera volta, dels deu millors del món. Este oli, elaborat concretament en la localitat de Sant Mateu, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), en la Finca Varona la Vella, ha obtingut 93 punts sobre 100 en els ‘V Premis Internacionals a la Qualitat de l’Oli d’Oliva Verge Extra Evooleum Awards 2020’, en els que ha competit amb més de 700 varietats d’este producte fabricats en tot el món. 

 

Segons explica ‘Información’, este oli, de la varietat Picual, conseguix amb este premi entrar en la guia més influent del món en este sector: ‘EVOOLEUM World’s TOP 100 Extra Virgin Olive Oils’. D’esta forma, l’oli castellonenc rebrà el premi el pròxim mes d’octubre i apareixerà en l’edició de 2021.

 

El que més sorprén és que esta finca familiar només produïx este oli des de 2019, però afegix unes herbes aromàtiques a la mescla que donen una gran personalitat de la zona al producte final. Pablo Pascual, l’autor d’este oli i enginyer agrònom amb llarga tradició familiar, afirma que la zona del Maestrat és la principal productora d’oli de tot el territori valencià. 

 

I és que esta passió dels valencians per l’oli ha posicionat este producte de Castelló com un dels 10 millors del món, per davant de competidors procedents d’Itàlia, l’Argentina, Àustria, Croàcia, els EUA, França, Grècia, Israel, Itàlia, el Japó, el Marroc, Portugal, Eslovènia, Tunísia, Turquia i la Xina. També per davant d’altres olis espanyols, especialment d’Andalusia, que és a on es produïx el 50% de l’oli en Espanya.

Últimes notícies

Alicante concentra un de cada sis ucraïnesos amb residència a Espanya

Espanya compta amb 353.009 ciutadans ucraïnesos amb permís de residència, un 8,2 % més que fa un any, i la província d’Alacant en concentra 62.831, més d’un de cada sis.

Les matriculacions de turismes cauen un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana

La venda de turismes nous ha baixat un 10,9 % en juliol a la Comunitat Valenciana, fins als 8.573 vehicles, mentre que a Espanya ha pujat un 3,7 % i ha arribat a 101.949 unitats.

El PSPV exigix al Consell que accepte la nova financiació i la quita del deute

El PSPV-PSOE reclama al Consell que accepte la proposta estatal de nou model de finançament i la condonació de 11.200 milions de deute, després d’incrementar-se fins a 75.795 milions els compromisos de gasto futurs.

AVA eleva fins a 40 milions els danys agraris per l’incendi de la Vall d’Uixó

L’Associació Valenciana d’Agricultors calcula entre 35 i 40 milions en pèrdues per l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha afectat 2.000 hectàrees de cultius i ramaderia. L’entitat reclama més ajudes estatals i un canvi profund en les polítiques agràries i de prevenció d’incendis.

Busquen a Benidorm la família d’una urna amb cendres oblidada en un supermercat

La Policia Local de Benidorm busca la família d’una urna funerària amb cendres trobada en una taquilla d’un supermercat del municipi i demana col·laboració ciutadana per a identificar-ne els propietaris.

La Policia Local de Benidorm busca la família d’una urna amb cendres oblidada en un supermercat

La Policia Local de Benidorm ha demanat col·laboració ciutadana per a localitzar els familiars d’una urna funerària amb cendres trobada en una taquilla d’un supermercat. Si no apareix cap responsable, l’urna es traslladarà al cementeri municipal.

La investigació de l’incendi de la Vall d’Uixó apunta a un origen intencionat

Les perquisicions del Seprona sobre l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va arrasar 9.568 hectàrees, assenyalen causes no naturals i possiblement intencionades, segons ha explicat la delegada del Govern, Pilar Bernabé.

Preveuen controlar l’incendi de la Vall d’Uixó entre dilluns i dimarts

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó, estabilitzat des de divendres, podria quedar sota control entre dilluns i dimarts, segons Emergències.
FILMOTECA D'ESTIU