Un oli valencià per primera volta entre els deu millors del món

 

Un oli fet en el territori valencià forma part, per primera volta, dels deu millors del món. Este oli, elaborat concretament en la localitat de Sant Mateu, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), en la Finca Varona la Vella, ha obtingut 93 punts sobre 100 en els ‘V Premis Internacionals a la Qualitat de l’Oli d’Oliva Verge Extra Evooleum Awards 2020’, en els que ha competit amb més de 700 varietats d’este producte fabricats en tot el món. 

 

Segons explica ‘Información’, este oli, de la varietat Picual, conseguix amb este premi entrar en la guia més influent del món en este sector: ‘EVOOLEUM World’s TOP 100 Extra Virgin Olive Oils’. D’esta forma, l’oli castellonenc rebrà el premi el pròxim mes d’octubre i apareixerà en l’edició de 2021.

 

El que més sorprén és que esta finca familiar només produïx este oli des de 2019, però afegix unes herbes aromàtiques a la mescla que donen una gran personalitat de la zona al producte final. Pablo Pascual, l’autor d’este oli i enginyer agrònom amb llarga tradició familiar, afirma que la zona del Maestrat és la principal productora d’oli de tot el territori valencià. 

 

I és que esta passió dels valencians per l’oli ha posicionat este producte de Castelló com un dels 10 millors del món, per davant de competidors procedents d’Itàlia, l’Argentina, Àustria, Croàcia, els EUA, França, Grècia, Israel, Itàlia, el Japó, el Marroc, Portugal, Eslovènia, Tunísia, Turquia i la Xina. També per davant d’altres olis espanyols, especialment d’Andalusia, que és a on es produïx el 50% de l’oli en Espanya.

Últimes notícies

Patxi López acusa el PP de tindre només ansietat de poder i augura una nova derrota

El portaveu socialista en el Congrés, Patxi López, acusa el PP de no tindre propostes ni alternatives i sosté que només busca el poder, però pronostica que els socialistes tornaran a guanyar. També critica el discurs sobre el vot exterior i la gestió dels menors migrants a Ceuta per part dels populars.

Arcadi España acusa el PP de desentendre’s de la finançació i de l’estat del benestar

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, acusa el PP de desentendre’s de la reforma de la finançació autonòmica i de l’estat del benestar, i insta Juanfran Pérez Llorca a acceptar els 3.669 milions oferits a la Comunitat Valenciana.

Rescatat un ciclista després de caure per un terraplè de 20 metres a Banyeres de Mariola

Bombers del Consorci de la província d’Alacant han rescatat un ciclista de muntanya que ha caigut per un terraplè d’uns 20 metres a La Fenassosa Bike Park, a Banyeres de Mariola. L’home presentava diversos traumatismes i estava desorientat quan han arribat els equips d’emergència.

Reprén força l’incendi de Tuéjar i activen tres mitjans aeris a l’embassament de Benagéber

El Centre de Coordinació d’Emergències ha mobilitzat tres mitjans aeris per una reproducció de l’incendi forestal de Tuéjar a la zona de l’embassament de Benagéber, estabilitzat des del 16 de setembre després de cremar 835 hectàrees.

Íñigo Pérez demana al Villarreal prudència abans de rebre el Llevant

Íñigo Pérez reclama al Villarreal mantindre la calma després de la primera victòria en LALIGA i centrar-se en els aspectes bàsics abans de rebre el Llevant a l’estadi de la Ceràmica.

Més-Compromís proposa un nou model valencià d’emergències davant els episodis climàtics extrems

Més-Compromís ha defés a Albal un nou model valencià d’emergències amb un cos únic de bombers, recuperació de la UVE, gestió pública del 112 i un nou servei de meteorologia, així com més recursos per als municipis. El partit reclama reforçar el paper dels ajuntaments com a primera línia davant catàstrofes i prepara el seu curs electoral amb el focus en la gestió municipalista.

Emergències alça totes les alertes per l’oratge en la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha donat per acabats els avisos per fenòmens meteorològics després d’un matí de fortes pluges, sobretot al litoral d’Alacant. Xàbia ha registrat fins a 87,4 litres per metre quadrat en poques hores.

Carles Esteve reclama tancar ja el debat d’aliances dins de Compromís

El portaveu d’Iniciativa-Compromís, Carles Esteve, insta a posar fi de manera immediata al debat intern sobre aliances per a poder negociar acords amb altres forces progressistes i entitats socials. Defén que l’esquerra situe la seguretat i la protecció dels drets en el centre de la seua resposta política.