Un oli valencià per primera volta entre els deu millors del món

 

Un oli fet en el territori valencià forma part, per primera volta, dels deu millors del món. Este oli, elaborat concretament en la localitat de Sant Mateu, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), en la Finca Varona la Vella, ha obtingut 93 punts sobre 100 en els ‘V Premis Internacionals a la Qualitat de l’Oli d’Oliva Verge Extra Evooleum Awards 2020’, en els que ha competit amb més de 700 varietats d’este producte fabricats en tot el món. 

 

Segons explica ‘Información’, este oli, de la varietat Picual, conseguix amb este premi entrar en la guia més influent del món en este sector: ‘EVOOLEUM World’s TOP 100 Extra Virgin Olive Oils’. D’esta forma, l’oli castellonenc rebrà el premi el pròxim mes d’octubre i apareixerà en l’edició de 2021.

 

El que més sorprén és que esta finca familiar només produïx este oli des de 2019, però afegix unes herbes aromàtiques a la mescla que donen una gran personalitat de la zona al producte final. Pablo Pascual, l’autor d’este oli i enginyer agrònom amb llarga tradició familiar, afirma que la zona del Maestrat és la principal productora d’oli de tot el territori valencià. 

 

I és que esta passió dels valencians per l’oli ha posicionat este producte de Castelló com un dels 10 millors del món, per davant de competidors procedents d’Itàlia, l’Argentina, Àustria, Croàcia, els EUA, França, Grècia, Israel, Itàlia, el Japó, el Marroc, Portugal, Eslovènia, Tunísia, Turquia i la Xina. També per davant d’altres olis espanyols, especialment d’Andalusia, que és a on es produïx el 50% de l’oli en Espanya.

Últimes notícies

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.