11.5 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

El president de Mercadona entra al mercat del ‘delivery’ amb Glovo

 

El president de Mercadona, Juan Roig, entra al mercat del ‘delivery’ amb Glovo. Segons ha anunciat la plataforma este dimarts, Glovo i Lanzadera, l’acceleradora d’empreses de Roig, han firmat un acord per «revolucionar els sectors del ‘delivery’ i la restauració» amb l’impuls de projectes innovadors.

En concret, Glovo impulsarà el desenvolupament d’empreses innovadores a través de l’acceleradora de Roig, farà formació i oferirà condicions especials a les start-ups que col·laboren amb l’aplicació. Glovo i Roig buscaran «empreses de restauració i start-ups que desenvolupen solucions tecnològiques en el sector», que rebran suport i recursos tècnics, i podran fer visites als seus centres corporatius per validar propostes.

 

Roig s’enorgulleix dels impostos al sector públic

Roig es mostrava ara fa una setmana «orgullós» dels impostos que paga la cadena de supermercats, en 2020 un total de 1.130 milions d’euros (364 milions en Impost de Societats i 766 a la Seguretat Social). «Si volem la sanitat universal, la justícia universal i l’educació universal, cal pagar impostos», va defensar.

«Una altra cosa és com es gestionen estos impostos que paguem», va apuntar Roig durant la presentació de resultats de la cadena corresponents a l’exercici de 2020, un any marcat per la Covid. Esta crisi sanitària ha paralitzat el turisme, «principal motor de l’economia» espanyola, cosa que segons augura Roig «ens afectarà econòmicament» i portarà «grans problemes». En este escenari, l’empresari considera que la reactivació econòmica només vindrà «si es cuida l’esperit empresarial i l’agilitació de tràmits» per part en totes les administracions.

«Com a societat civil, hem d’exigir que s’agiliten els tràmits», va reivindicar. Roig va assenyalar que «per descomptat cal complir les lleis i respectar la regles del joc» però creu que s’han d’agilitar els tràmits administratius. A Mercadona, la crisi li ha sortit «cara», va admetre Roig, però encara així no demanarà ajudes a l’Administració i tirarà endavant amb els seus propis mitjans, en cas contrari, creu que «l’agilitat la perds». En tot cas, Roig va reconéixer que hi ha determinats sectors que necessiten ajuda perquè han sofert una veritable «garrotada». A parer seu, «una societat és pròspera si té més empresaris», ha conclòs.

Últimes notícies

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller defén que el camp valencià competix si se li apliquen les mateixes regles i retrau que l'acord UE-Mercosur se subscriguera sense salvaguardes inicials.

Avís groc per vent a València i fenòmens costaners a Alacant

Aemet ha establit l'avís groc per ratxes de fins a 70 km/h en el litoral nord i interior sud de València i per mala mar a Alacant. El vent del sud-oest deixarà ones de fins a 3 metres i els avisos es prolongaran del diumenge a la vesprada al dimarts de matinada segons el fenomen.

Domingo amb cels nuvolosos i possibles pluges en la Comunitat Valenciana

Este diumenge 1 de febrer es preveuen cels nuvolosos en tota la Comunitat i precipitacions més probables en la mitat sud, amb temperatures amb pocs canvis.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller d'Agricultura sosté que el camp valencià competix sense por, però reclama un marc just. Critica l'acord UE-Mercosur sense salvaguardes i demana una PAC específica.

L’IVO complix 50 anys: d’ajudar a bé morir a un referent que cura i cuida

L'Institut Valencià d'Oncologia celebra el seu 50 aniversari després de transformar-se d'un centre centrat en el final de la vida a un referent integral del càncer. La institució prepara una ampliació per a incorporar noves tecnologies i modalitats assistencials.

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.