Prohibida la venda de tònica Schweppes de Coca-Cola en Espanya

 

Ben pocs saben l’entramat de propietats i drets de venda que s’amaguen darrere de les grans marques de begudes, com Schweppes. L’Audiència de Barcelona acaba d’atorgar a la japonesa Suntory, propietària de TriNa i La Casera, el dret exclusiu sobre la marca en Espanya. Això significa que està prohibida la comercialització de la tònica Schweppes de Coca-Cola, que es produïx en el Regne Unit i que la firma espanyola Red Paralela s’encarregava d’importar i de vendre en el país.

 

Així, segons el jutjat, la marca Schweppes en Espanya és titularitat només de Suntory, deixant fora d’Espanya la tònica Schweppes britànica, propietat de Coca-Cola, després de què l’empresa original, Cadbury, li venguera a la multinacional nord-americana. Es tracta d’un encreuament de titularitats al que finalment un jutge dona resposta, diferenciant clarament les dos empreses i el seu àmbit de comercialització, tot i distribuir la mateixa marca.

 

Multa per valor de 293.480 euros a la distribuïdora espanyola

El cas és que a Red Paralela, empresa que fins ara distribuïa la Schweppes de Coca-Cola en Espanya, li eixirà cara la guerra de mercat. El jutjat l’ha condemnat a pagar una multa per valor del 5% de tota la facturació de cinc anys, des de 2009 a 2014. Ni més ni menys que 293.480 euros, d’un total facturat de 5,9 milions d’euros durant este període, producte de 17,3 milions de botelles britàniques de tònica Schweppes venudes en Espanya.

 

L’origen del conflicte

Tot va començar l’any 2014. Suntory demandava a Red Paralela per vendre tònica Schweppes britànica en Espanya. Però la firma espanyola es defensava baix l’argument de què a Suntory se li havia acabat el dret d’ús exclusiu de la marca. I ho feia baix la protecció d’una normativa europea, que afirmava que la japonesa no podia impedir-li la venda de tònica britànica en Espanya perquè tenia el permís del titular de la marca, en este cas, Coca-Cola.

 

De fet, el Tribunal de Justícia de la UE intervindria al·legant que el titular d’una marca en un país, referint-se a Suntory, no podia oposar-se a la importació de productes idèntics de la mateixa marca per part d’una altra distribuïdora, en este cas, Red Paralela, tot i procedir d’altres estats membre de la Unió Europea, sempre que es conservara per part de les dos una imatge corporativa unitària del producte Schweppes i no hi haguera vincles econòmics més enllà de la pura distribució entre el titular i la comercialitzadora.

 

Els japonesos celebren el veredicte de l’Audiència 

L’Audiència de Barcelona desestima ara l’argument del tribunal europeu, al·legant, primer, que les dos distribuïdores no tenen coordinades les estratègies per promoure una imatge única i global de la marca i, segon, que les dos no tenen dret a explotar-la, adjudicant l’exclusivitat a Suntory.

 

En concret, el jutjat condemna a l’espanyola Red Paralela a parar la importació i comercialització de Schweppes britànica en Espanya, a retirar tota la publicitat de què dispose sobre la marca i a «destruir» els productes que tinga en el magatzem.

 

Per la seua banda, els japonesos s’han felicitat per una sentència que els adjudica la totalitat de la venda de Schweppes, podent comercialitzar-se només les ampolles que isquen de les fàbriques i filials de Suntory. A l’espera de si Red Paralela recorre la sentència al Suprem, els japonesos es queden amb tots els drets de la marca en Espanya.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.