Prohibida la venda de tònica Schweppes de Coca-Cola en Espanya

 

Ben pocs saben l’entramat de propietats i drets de venda que s’amaguen darrere de les grans marques de begudes, com Schweppes. L’Audiència de Barcelona acaba d’atorgar a la japonesa Suntory, propietària de TriNa i La Casera, el dret exclusiu sobre la marca en Espanya. Això significa que està prohibida la comercialització de la tònica Schweppes de Coca-Cola, que es produïx en el Regne Unit i que la firma espanyola Red Paralela s’encarregava d’importar i de vendre en el país.

 

Així, segons el jutjat, la marca Schweppes en Espanya és titularitat només de Suntory, deixant fora d’Espanya la tònica Schweppes britànica, propietat de Coca-Cola, després de què l’empresa original, Cadbury, li venguera a la multinacional nord-americana. Es tracta d’un encreuament de titularitats al que finalment un jutge dona resposta, diferenciant clarament les dos empreses i el seu àmbit de comercialització, tot i distribuir la mateixa marca.

 

Multa per valor de 293.480 euros a la distribuïdora espanyola

El cas és que a Red Paralela, empresa que fins ara distribuïa la Schweppes de Coca-Cola en Espanya, li eixirà cara la guerra de mercat. El jutjat l’ha condemnat a pagar una multa per valor del 5% de tota la facturació de cinc anys, des de 2009 a 2014. Ni més ni menys que 293.480 euros, d’un total facturat de 5,9 milions d’euros durant este període, producte de 17,3 milions de botelles britàniques de tònica Schweppes venudes en Espanya.

 

L’origen del conflicte

Tot va començar l’any 2014. Suntory demandava a Red Paralela per vendre tònica Schweppes britànica en Espanya. Però la firma espanyola es defensava baix l’argument de què a Suntory se li havia acabat el dret d’ús exclusiu de la marca. I ho feia baix la protecció d’una normativa europea, que afirmava que la japonesa no podia impedir-li la venda de tònica britànica en Espanya perquè tenia el permís del titular de la marca, en este cas, Coca-Cola.

 

De fet, el Tribunal de Justícia de la UE intervindria al·legant que el titular d’una marca en un país, referint-se a Suntory, no podia oposar-se a la importació de productes idèntics de la mateixa marca per part d’una altra distribuïdora, en este cas, Red Paralela, tot i procedir d’altres estats membre de la Unió Europea, sempre que es conservara per part de les dos una imatge corporativa unitària del producte Schweppes i no hi haguera vincles econòmics més enllà de la pura distribució entre el titular i la comercialitzadora.

 

Els japonesos celebren el veredicte de l’Audiència 

L’Audiència de Barcelona desestima ara l’argument del tribunal europeu, al·legant, primer, que les dos distribuïdores no tenen coordinades les estratègies per promoure una imatge única i global de la marca i, segon, que les dos no tenen dret a explotar-la, adjudicant l’exclusivitat a Suntory.

 

En concret, el jutjat condemna a l’espanyola Red Paralela a parar la importació i comercialització de Schweppes britànica en Espanya, a retirar tota la publicitat de què dispose sobre la marca i a «destruir» els productes que tinga en el magatzem.

 

Per la seua banda, els japonesos s’han felicitat per una sentència que els adjudica la totalitat de la venda de Schweppes, podent comercialitzar-se només les ampolles que isquen de les fàbriques i filials de Suntory. A l’espera de si Red Paralela recorre la sentència al Suprem, els japonesos es queden amb tots els drets de la marca en Espanya.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.