13.5 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Prohibida la venda de tònica Schweppes de Coca-Cola en Espanya

 

Ben pocs saben l’entramat de propietats i drets de venda que s’amaguen darrere de les grans marques de begudes, com Schweppes. L’Audiència de Barcelona acaba d’atorgar a la japonesa Suntory, propietària de TriNa i La Casera, el dret exclusiu sobre la marca en Espanya. Això significa que està prohibida la comercialització de la tònica Schweppes de Coca-Cola, que es produïx en el Regne Unit i que la firma espanyola Red Paralela s’encarregava d’importar i de vendre en el país.

 

Així, segons el jutjat, la marca Schweppes en Espanya és titularitat només de Suntory, deixant fora d’Espanya la tònica Schweppes britànica, propietat de Coca-Cola, després de què l’empresa original, Cadbury, li venguera a la multinacional nord-americana. Es tracta d’un encreuament de titularitats al que finalment un jutge dona resposta, diferenciant clarament les dos empreses i el seu àmbit de comercialització, tot i distribuir la mateixa marca.

 

Multa per valor de 293.480 euros a la distribuïdora espanyola

El cas és que a Red Paralela, empresa que fins ara distribuïa la Schweppes de Coca-Cola en Espanya, li eixirà cara la guerra de mercat. El jutjat l’ha condemnat a pagar una multa per valor del 5% de tota la facturació de cinc anys, des de 2009 a 2014. Ni més ni menys que 293.480 euros, d’un total facturat de 5,9 milions d’euros durant este període, producte de 17,3 milions de botelles britàniques de tònica Schweppes venudes en Espanya.

 

L’origen del conflicte

Tot va començar l’any 2014. Suntory demandava a Red Paralela per vendre tònica Schweppes britànica en Espanya. Però la firma espanyola es defensava baix l’argument de què a Suntory se li havia acabat el dret d’ús exclusiu de la marca. I ho feia baix la protecció d’una normativa europea, que afirmava que la japonesa no podia impedir-li la venda de tònica britànica en Espanya perquè tenia el permís del titular de la marca, en este cas, Coca-Cola.

 

De fet, el Tribunal de Justícia de la UE intervindria al·legant que el titular d’una marca en un país, referint-se a Suntory, no podia oposar-se a la importació de productes idèntics de la mateixa marca per part d’una altra distribuïdora, en este cas, Red Paralela, tot i procedir d’altres estats membre de la Unió Europea, sempre que es conservara per part de les dos una imatge corporativa unitària del producte Schweppes i no hi haguera vincles econòmics més enllà de la pura distribució entre el titular i la comercialitzadora.

 

Els japonesos celebren el veredicte de l’Audiència 

L’Audiència de Barcelona desestima ara l’argument del tribunal europeu, al·legant, primer, que les dos distribuïdores no tenen coordinades les estratègies per promoure una imatge única i global de la marca i, segon, que les dos no tenen dret a explotar-la, adjudicant l’exclusivitat a Suntory.

 

En concret, el jutjat condemna a l’espanyola Red Paralela a parar la importació i comercialització de Schweppes britànica en Espanya, a retirar tota la publicitat de què dispose sobre la marca i a «destruir» els productes que tinga en el magatzem.

 

Per la seua banda, els japonesos s’han felicitat per una sentència que els adjudica la totalitat de la venda de Schweppes, podent comercialitzar-se només les ampolles que isquen de les fàbriques i filials de Suntory. A l’espera de si Red Paralela recorre la sentència al Suprem, els japonesos es queden amb tots els drets de la marca en Espanya.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.