Alerta sanitària després de trobar la toxina botulínica en la tonyina de DIA

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) ha activat una alerta sanitària per un brot d’intoxicació alimentària provocat per la toxina botulínica detectada en la tonyina en conserva en oli de gira-sol de la marca DIA.

 

El brot s’ha detectat després de què quatre persones es posaren malaltes. D’elles, tres ja han sigut donades d’alta, que van menjar una ensaladilla russa casolana elaborada amb eixa tonyina. El producte afectat és una conserva de tonyina en oli de gira-sol format RO 900, de la marca DIA, amb lot 19/154 023 02587 elaborat en Frinsa del Noroeste SA amb data de consum preferent 31/12/2022.

 

 

El producte ha sigut distribuït per la plataforma DIA en establiments de la València, Astúries, Castella i Lleó, Catalunya, Aragó, la Rioja, Múrcia, Navarra, Castella-la Manxa, a on s’ha procedit a la immobilització i retirada dels productes afectats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.

Tres detinguts a Alacant per una estafa immobiliària a estrangers de més de 1,2 milions

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal familiar acusat d'estafar més de 1,2 milions d'euros a compradors estrangers mitjançant falses operacions immobiliàries.

Quart negatiu en hantavirus de la dona aïllada en un hospital d’Alacant

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat per quarta vegada negatiu en la PCR i seguix en aïllament preventiu.

Quarta vaga mèdica de l’any pel bloqueig en la negociació amb Sanitat

Els metges encadenen la seua quarta vaga setmanal de l'any davant la falta d'avanços amb el Ministeri de Sanitat, que els acusa d'estar instrumentalitzats per la dreta.

La ciència pren els bars en l’onzena edició de Pint of Science a Espanya

Pint of Science celebra la seua onzena edició a Espanya amb més de 1.300 esdeveniments gratuïts en bars de 114 ciutats i municipis, acostant la investigació científica al públic general.