Alerta sanitària després de trobar la toxina botulínica en la tonyina de DIA

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) ha activat una alerta sanitària per un brot d’intoxicació alimentària provocat per la toxina botulínica detectada en la tonyina en conserva en oli de gira-sol de la marca DIA.

 

El brot s’ha detectat després de què quatre persones es posaren malaltes. D’elles, tres ja han sigut donades d’alta, que van menjar una ensaladilla russa casolana elaborada amb eixa tonyina. El producte afectat és una conserva de tonyina en oli de gira-sol format RO 900, de la marca DIA, amb lot 19/154 023 02587 elaborat en Frinsa del Noroeste SA amb data de consum preferent 31/12/2022.

 

 

El producte ha sigut distribuït per la plataforma DIA en establiments de la València, Astúries, Castella i Lleó, Catalunya, Aragó, la Rioja, Múrcia, Navarra, Castella-la Manxa, a on s’ha procedit a la immobilització i retirada dels productes afectats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.