11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Sanitat advertix de les perles de plata de la marca Dr. Oetker comercialitzades en tot el territori valencià

Dr. Oetker

El producte afectat | ValènciaDiari

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan) ha publicat una alerta en la que advertix sobre la presència d’una proteïna làctia no declarada en unes perles de xocolate de plata de la marca alemanya Dr. Oetker que han sigut venudes en tot el territori valencià. 

 

Les Autoritats Sanitàries de Suècia van donar la veu d’alarma en trobar caseïna en el producte i no trobar este component entre els ingredients que figuren en l’etiquetatge. Les perles de xocolate havien sigut elaborades en Alemanya i entregades en diversos països de la Unió Europea. Entre ells, Espanya i, en concret, en la Comunitat Valenciana i Andalusia. 

 

Aecosan va rebre la notícia a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF) i, posteriorment, les comunitats autònomes han sigut alertades de la situació en la Xarxa d’Alerta Alimentària nacional (Sciri). 

 

  

L’organisme, dependent del Ministeri de Sanitat, ha demanat als consumidors al·lèrgics a les proteïnes de la llet que no el consumisquen, però sosté que el consum d’este producte no comporta cap risc per a la resta de consumidors. El producte es comercialitzat en pots de 52 grams amb codi de referència 5701073061060.

 

Què és la caseïna?

La caseïna és una proteïna que es troba en la llet en forma de complex soluble de calci i fòsfor. Forma el 80% de la llet de vaca. Es tracta d’un compost molt important per a l’assimilació del calci i del fosfat en el cos humà. Alguns esportistes la prenen aïllada com a complement esportiu. 

 

Es tracta d’una proteïna d’alt valor biològic, és a dir, rica en aminoàcids essencials, que no són produïts pel mateix cos. Algunes persones poden ser intolerants a este compost. Quan es qualla la llet per a produir formatge, la caseïna queda concentrada en la part sòlida. Existixen fórmules per a trencar estes proteïnes. És el que es coneix com hidrolizació i pot reduir el rebuig de les persones intolerants.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.