Sanitat advertix de les perles de plata de la marca Dr. Oetker comercialitzades en tot el territori valencià

Dr. Oetker

El producte afectat | ValènciaDiari

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan) ha publicat una alerta en la que advertix sobre la presència d’una proteïna làctia no declarada en unes perles de xocolate de plata de la marca alemanya Dr. Oetker que han sigut venudes en tot el territori valencià. 

 

Les Autoritats Sanitàries de Suècia van donar la veu d’alarma en trobar caseïna en el producte i no trobar este component entre els ingredients que figuren en l’etiquetatge. Les perles de xocolate havien sigut elaborades en Alemanya i entregades en diversos països de la Unió Europea. Entre ells, Espanya i, en concret, en la Comunitat Valenciana i Andalusia. 

 

Aecosan va rebre la notícia a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF) i, posteriorment, les comunitats autònomes han sigut alertades de la situació en la Xarxa d’Alerta Alimentària nacional (Sciri). 

 

  

L’organisme, dependent del Ministeri de Sanitat, ha demanat als consumidors al·lèrgics a les proteïnes de la llet que no el consumisquen, però sosté que el consum d’este producte no comporta cap risc per a la resta de consumidors. El producte es comercialitzat en pots de 52 grams amb codi de referència 5701073061060.

 

Què és la caseïna?

La caseïna és una proteïna que es troba en la llet en forma de complex soluble de calci i fòsfor. Forma el 80% de la llet de vaca. Es tracta d’un compost molt important per a l’assimilació del calci i del fosfat en el cos humà. Alguns esportistes la prenen aïllada com a complement esportiu. 

 

Es tracta d’una proteïna d’alt valor biològic, és a dir, rica en aminoàcids essencials, que no són produïts pel mateix cos. Algunes persones poden ser intolerants a este compost. Quan es qualla la llet per a produir formatge, la caseïna queda concentrada en la part sòlida. Existixen fórmules per a trencar estes proteïnes. És el que es coneix com hidrolizació i pot reduir el rebuig de les persones intolerants.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La protesta mensual per la DANA ix de València i arribarà a Alacant el 26 de setembre

La mobilització mensual per la gestió de la DANA de 2024 i contra l’expresident Carlos Mazón se celebrarà el 26 de setembre a Alacant, la primera vegada fora de la província de València. Les entitats reclamen que l’exdirigent deixe l’escó i declare davant la jutgessa de Catarroja.

El Valencia CF encadena el pitjor inici golejador de la seua història

El Valencia CF només ha marcat un gol en les quatre primeres jornades de Lliga, el seu pitjor inici anotador històric, tot i sumar un punt i no signar el seu peor registre quant a punts.

Nit sufocant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa valenciana

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, en una nova nit tòrrida al conjunt del litoral valencià, on moltes localitats no han baixat dels 25 graus.

Setmana de cel ras i calor intensa a València i al sud d’Alacant

Les màximes han baixat a Castelló però es manté la calor intensa a València i al sud d’Alacant, amb cels rasos i avisos de temperatures elevades també per a dimarts.

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.