Sanitat advertix de les perles de plata de la marca Dr. Oetker comercialitzades en tot el territori valencià

Dr. Oetker

El producte afectat | ValènciaDiari

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan) ha publicat una alerta en la que advertix sobre la presència d’una proteïna làctia no declarada en unes perles de xocolate de plata de la marca alemanya Dr. Oetker que han sigut venudes en tot el territori valencià. 

 

Les Autoritats Sanitàries de Suècia van donar la veu d’alarma en trobar caseïna en el producte i no trobar este component entre els ingredients que figuren en l’etiquetatge. Les perles de xocolate havien sigut elaborades en Alemanya i entregades en diversos països de la Unió Europea. Entre ells, Espanya i, en concret, en la Comunitat Valenciana i Andalusia. 

 

Aecosan va rebre la notícia a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF) i, posteriorment, les comunitats autònomes han sigut alertades de la situació en la Xarxa d’Alerta Alimentària nacional (Sciri). 

 

  

L’organisme, dependent del Ministeri de Sanitat, ha demanat als consumidors al·lèrgics a les proteïnes de la llet que no el consumisquen, però sosté que el consum d’este producte no comporta cap risc per a la resta de consumidors. El producte es comercialitzat en pots de 52 grams amb codi de referència 5701073061060.

 

Què és la caseïna?

La caseïna és una proteïna que es troba en la llet en forma de complex soluble de calci i fòsfor. Forma el 80% de la llet de vaca. Es tracta d’un compost molt important per a l’assimilació del calci i del fosfat en el cos humà. Alguns esportistes la prenen aïllada com a complement esportiu. 

 

Es tracta d’una proteïna d’alt valor biològic, és a dir, rica en aminoàcids essencials, que no són produïts pel mateix cos. Algunes persones poden ser intolerants a este compost. Quan es qualla la llet per a produir formatge, la caseïna queda concentrada en la part sòlida. Existixen fórmules per a trencar estes proteïnes. És el que es coneix com hidrolizació i pot reduir el rebuig de les persones intolerants.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.