Sanitat advertix de les perles de plata de la marca Dr. Oetker comercialitzades en tot el territori valencià

Dr. Oetker

El producte afectat | ValènciaDiari

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan) ha publicat una alerta en la que advertix sobre la presència d’una proteïna làctia no declarada en unes perles de xocolate de plata de la marca alemanya Dr. Oetker que han sigut venudes en tot el territori valencià. 

 

Les Autoritats Sanitàries de Suècia van donar la veu d’alarma en trobar caseïna en el producte i no trobar este component entre els ingredients que figuren en l’etiquetatge. Les perles de xocolate havien sigut elaborades en Alemanya i entregades en diversos països de la Unió Europea. Entre ells, Espanya i, en concret, en la Comunitat Valenciana i Andalusia. 

 

Aecosan va rebre la notícia a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF) i, posteriorment, les comunitats autònomes han sigut alertades de la situació en la Xarxa d’Alerta Alimentària nacional (Sciri). 

 

  

L’organisme, dependent del Ministeri de Sanitat, ha demanat als consumidors al·lèrgics a les proteïnes de la llet que no el consumisquen, però sosté que el consum d’este producte no comporta cap risc per a la resta de consumidors. El producte es comercialitzat en pots de 52 grams amb codi de referència 5701073061060.

 

Què és la caseïna?

La caseïna és una proteïna que es troba en la llet en forma de complex soluble de calci i fòsfor. Forma el 80% de la llet de vaca. Es tracta d’un compost molt important per a l’assimilació del calci i del fosfat en el cos humà. Alguns esportistes la prenen aïllada com a complement esportiu. 

 

Es tracta d’una proteïna d’alt valor biològic, és a dir, rica en aminoàcids essencials, que no són produïts pel mateix cos. Algunes persones poden ser intolerants a este compost. Quan es qualla la llet per a produir formatge, la caseïna queda concentrada en la part sòlida. Existixen fórmules per a trencar estes proteïnes. És el que es coneix com hidrolizació i pot reduir el rebuig de les persones intolerants.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.