13.3 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Sanitat advertix de les perles de plata de la marca Dr. Oetker comercialitzades en tot el territori valencià

Dr. Oetker

El producte afectat | ValènciaDiari

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan) ha publicat una alerta en la que advertix sobre la presència d’una proteïna làctia no declarada en unes perles de xocolate de plata de la marca alemanya Dr. Oetker que han sigut venudes en tot el territori valencià. 

 

Les Autoritats Sanitàries de Suècia van donar la veu d’alarma en trobar caseïna en el producte i no trobar este component entre els ingredients que figuren en l’etiquetatge. Les perles de xocolate havien sigut elaborades en Alemanya i entregades en diversos països de la Unió Europea. Entre ells, Espanya i, en concret, en la Comunitat Valenciana i Andalusia. 

 

Aecosan va rebre la notícia a través de la Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF) i, posteriorment, les comunitats autònomes han sigut alertades de la situació en la Xarxa d’Alerta Alimentària nacional (Sciri). 

 

  

L’organisme, dependent del Ministeri de Sanitat, ha demanat als consumidors al·lèrgics a les proteïnes de la llet que no el consumisquen, però sosté que el consum d’este producte no comporta cap risc per a la resta de consumidors. El producte es comercialitzat en pots de 52 grams amb codi de referència 5701073061060.

 

Què és la caseïna?

La caseïna és una proteïna que es troba en la llet en forma de complex soluble de calci i fòsfor. Forma el 80% de la llet de vaca. Es tracta d’un compost molt important per a l’assimilació del calci i del fosfat en el cos humà. Alguns esportistes la prenen aïllada com a complement esportiu. 

 

Es tracta d’una proteïna d’alt valor biològic, és a dir, rica en aminoàcids essencials, que no són produïts pel mateix cos. Algunes persones poden ser intolerants a este compost. Quan es qualla la llet per a produir formatge, la caseïna queda concentrada en la part sòlida. Existixen fórmules per a trencar estes proteïnes. És el que es coneix com hidrolizació i pot reduir el rebuig de les persones intolerants.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El derbi Llevant-València acaba en baralla i llançament de botelles després del gest de Cömert

El València va véncer 0-2 en el Ciutat de València i el final del derbi va quedar marcat per una baralla i llançament de botelles després d'una celebració de Eray Cömert.

Tárrega demana perdó i Cömert aclarix el seu gest després del derbi Llevant-València

César Tárrega va demanar perdó després de la celebració de Eray Cömert, que va originar una tangana. El suís va negar ànim d'humiliar i es va disculpar en xarxes.

Dela càrrega contra la celebració de Comert després del Llevant-València

Dela critica amb duresa la celebració del defensa valencianista, a qui acusa de falta de respecte. Reclama exemplaritat entre jugadors després del 0-2.

Tárrega demana perdó per la celebració de Cömert i mostra respecte al Llevant

César Tárrega va lamentar el succeït després del partit davant el Llevant per la celebració de Eray Cömert i va demanar perdó, subratllant el respecte al rival. El defensa va explicar que el gest no va asseure bé i que la prioritat va ser celebrar amb la seua afició.

Ramazani i Sadiq donen aire al València en el derbi i agreugen la crisi del Llevant

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf eleva als blanc-i-negres al 14é i deixa al Llevant penúltim.

El derbi Llevant-València va acabar amb baralla i botellazos després d’un gest de Cömert

El Llevant-València va acabar 0-2 en el Ciutat de València, però la victòria visitant va quedar entelada per una baralla i llançament de botelles després d'un gest de Cömert. El central suís va agitar una banderola modificada amb la seua samarreta i va encendre els ànims.

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.