Retiren llavadores per un error de seguretat que posa en risc els usuaris

Rentadora amb una tovallola

El fabricant calcula que hi ha unes 2.000 unitats afectades | Pixabay

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha anunciat l’error de seguretat d’algunes rentadores de càrrega frontal de les marques Bosch, Siemens, Neff i Balay. Es tracta d’un error en el tambor que les convertix en electrodomèstics perillosos que poden posar en risc la seguretat de l’usuari.

 

Els models afectats són aquells que es van fabricar el febrer del 2019 i que tenen el número de lot FD 9902. En ells els controls de qualitat de les empreses fabricants han detectat un error potencial en la unió del tambor metàl·lic interior. Un problema que pot causar que la unió es desfaja durant el centrifugat tot suposant un risc de lesions considerables per a l’usuari.

 

Com comprovar si la teua rentadora és una de les afectades?

Per poder comprovar si el teu electrodomèstic és un dels afectats, els fabricants han explicat totes les instruccions, que ha recollit l’OCU. En primer lloc, s’ha de localitzar la placa d’identificació de l’electrodomèstic. Esta acostuma a estar a la part interior de la porta o bé a la part posterior de la rentadora. Tot seguit s’han d’anotar tres números: el número del model (E-Nr), el del lot de quatre dígits (FD) i el número Z, que apareix en la mateixa placa.

 

BSH Electrodomésticos ha habilitat una pàgina perquè els clients afectats puguen registrar la seua rentadora i comprovar si és una de les 2.000 unitats afectades. El fabricant ha anunciat que els afectats rebran una rentadora nova i gratis que s’enviarà fins a sa casa. També ha indicat que si s’utilitza l’electrodomèstic abans que sigasubstituït, es recomana no superar les 800 revolucions per minut durant el procés de centrifugat.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.