10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Retiren llavadores per un error de seguretat que posa en risc els usuaris

Rentadora amb una tovallola

El fabricant calcula que hi ha unes 2.000 unitats afectades | Pixabay

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha anunciat l’error de seguretat d’algunes rentadores de càrrega frontal de les marques Bosch, Siemens, Neff i Balay. Es tracta d’un error en el tambor que les convertix en electrodomèstics perillosos que poden posar en risc la seguretat de l’usuari.

 

Els models afectats són aquells que es van fabricar el febrer del 2019 i que tenen el número de lot FD 9902. En ells els controls de qualitat de les empreses fabricants han detectat un error potencial en la unió del tambor metàl·lic interior. Un problema que pot causar que la unió es desfaja durant el centrifugat tot suposant un risc de lesions considerables per a l’usuari.

 

Com comprovar si la teua rentadora és una de les afectades?

Per poder comprovar si el teu electrodomèstic és un dels afectats, els fabricants han explicat totes les instruccions, que ha recollit l’OCU. En primer lloc, s’ha de localitzar la placa d’identificació de l’electrodomèstic. Esta acostuma a estar a la part interior de la porta o bé a la part posterior de la rentadora. Tot seguit s’han d’anotar tres números: el número del model (E-Nr), el del lot de quatre dígits (FD) i el número Z, que apareix en la mateixa placa.

 

BSH Electrodomésticos ha habilitat una pàgina perquè els clients afectats puguen registrar la seua rentadora i comprovar si és una de les 2.000 unitats afectades. El fabricant ha anunciat que els afectats rebran una rentadora nova i gratis que s’enviarà fins a sa casa. També ha indicat que si s’utilitza l’electrodomèstic abans que sigasubstituït, es recomana no superar les 800 revolucions per minut durant el procés de centrifugat.

Últimes notícies

L’ex secretari de Presidència nega que informara a Mazón sobre un confinament per la DANA

L'ex secretari de Presidència ha negat que informara a Carlos Mazón sobre la consulta de Salomé Pradas per a confinar la província durant la DANA. L'Advocacia va veure encaix legal, però no va haver-hi sol·licitud formal d'informe.

El PP demana en Les Corts declarar zona catastròfica els municipis danyats per la borrasca Harry

El PP ha presentat en Les Corts una proposició no de llei perquè el Govern declare zona catastròfica als municipis afectats per la borrasca Harry. La iniciativa inclou ajudes, obres de protecció i la paralització de partions de costes.

Detingut un home per tràfic de drogues en un local d’oci nocturn de Vinaròs

Un operatiu conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local en la matinada del 19 de gener va acabar amb la detenció d'un home de 42 anys en un bar de copes. Li van intervindre 14,5 grams de cocaïna, diners fraccionats i deu bitllets falsos de 50 euros.

Més de 30.000 visitants han passat per l’expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR

Més de 30.000 professionals i institucionals han passat per l'expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR. L'estratègia ha combinat agenda, tecnologia i gastronomia per a guanyar visibilitat i negoci.

La Generalitat intensifica les negociacions per a obrir vols directes als Estats Units i mira a la Xina i el Japó

La Generalitat ha intensificat contactes amb aerolínies per a obrir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana als Estats Units i avançar a Àsia. A més, urgix més capacitat en els aeroports amb una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises

Adif manté nou punts amb limitacions de velocitat en la línia Madrid-València

Adif manté quatre trams a 160 km/h i cinc a 200 km/h en la línia Madrid-València. A Madrid-Barcelona només queden sis punts a 230 km/h després de les revisions.

Els britànics compensen l’alentiment del turista nacional en la Costa Blanca

La Costa Blanca arriba a Fitur decidida a consolidar el seu lideratge entre els britànics i a esmorteir la menor demanda i gasto del mercat nacional, amb focus en sostenibilitat i connectivitat.

Acaba l’avís costaner a Alacant, però seguix l’alerta groga per vent

Emergències ha alçat l'alerta groga per fenòmens costaners en la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent a Castelló, València i Alacant.