Retiren llavadores per un error de seguretat que posa en risc els usuaris

Rentadora amb una tovallola

El fabricant calcula que hi ha unes 2.000 unitats afectades | Pixabay

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha anunciat l’error de seguretat d’algunes rentadores de càrrega frontal de les marques Bosch, Siemens, Neff i Balay. Es tracta d’un error en el tambor que les convertix en electrodomèstics perillosos que poden posar en risc la seguretat de l’usuari.

 

Els models afectats són aquells que es van fabricar el febrer del 2019 i que tenen el número de lot FD 9902. En ells els controls de qualitat de les empreses fabricants han detectat un error potencial en la unió del tambor metàl·lic interior. Un problema que pot causar que la unió es desfaja durant el centrifugat tot suposant un risc de lesions considerables per a l’usuari.

 

Com comprovar si la teua rentadora és una de les afectades?

Per poder comprovar si el teu electrodomèstic és un dels afectats, els fabricants han explicat totes les instruccions, que ha recollit l’OCU. En primer lloc, s’ha de localitzar la placa d’identificació de l’electrodomèstic. Esta acostuma a estar a la part interior de la porta o bé a la part posterior de la rentadora. Tot seguit s’han d’anotar tres números: el número del model (E-Nr), el del lot de quatre dígits (FD) i el número Z, que apareix en la mateixa placa.

 

BSH Electrodomésticos ha habilitat una pàgina perquè els clients afectats puguen registrar la seua rentadora i comprovar si és una de les 2.000 unitats afectades. El fabricant ha anunciat que els afectats rebran una rentadora nova i gratis que s’enviarà fins a sa casa. També ha indicat que si s’utilitza l’electrodomèstic abans que sigasubstituït, es recomana no superar les 800 revolucions per minut durant el procés de centrifugat.

Últimes notícies

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.