Retiren llavadores per un error de seguretat que posa en risc els usuaris

Rentadora amb una tovallola

El fabricant calcula que hi ha unes 2.000 unitats afectades | Pixabay

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha anunciat l’error de seguretat d’algunes rentadores de càrrega frontal de les marques Bosch, Siemens, Neff i Balay. Es tracta d’un error en el tambor que les convertix en electrodomèstics perillosos que poden posar en risc la seguretat de l’usuari.

 

Els models afectats són aquells que es van fabricar el febrer del 2019 i que tenen el número de lot FD 9902. En ells els controls de qualitat de les empreses fabricants han detectat un error potencial en la unió del tambor metàl·lic interior. Un problema que pot causar que la unió es desfaja durant el centrifugat tot suposant un risc de lesions considerables per a l’usuari.

 

Com comprovar si la teua rentadora és una de les afectades?

Per poder comprovar si el teu electrodomèstic és un dels afectats, els fabricants han explicat totes les instruccions, que ha recollit l’OCU. En primer lloc, s’ha de localitzar la placa d’identificació de l’electrodomèstic. Esta acostuma a estar a la part interior de la porta o bé a la part posterior de la rentadora. Tot seguit s’han d’anotar tres números: el número del model (E-Nr), el del lot de quatre dígits (FD) i el número Z, que apareix en la mateixa placa.

 

BSH Electrodomésticos ha habilitat una pàgina perquè els clients afectats puguen registrar la seua rentadora i comprovar si és una de les 2.000 unitats afectades. El fabricant ha anunciat que els afectats rebran una rentadora nova i gratis que s’enviarà fins a sa casa. També ha indicat que si s’utilitza l’electrodomèstic abans que sigasubstituït, es recomana no superar les 800 revolucions per minut durant el procés de centrifugat.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.