Retiren llavadores per un error de seguretat que posa en risc els usuaris

Rentadora amb una tovallola

El fabricant calcula que hi ha unes 2.000 unitats afectades | Pixabay

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha anunciat l’error de seguretat d’algunes rentadores de càrrega frontal de les marques Bosch, Siemens, Neff i Balay. Es tracta d’un error en el tambor que les convertix en electrodomèstics perillosos que poden posar en risc la seguretat de l’usuari.

 

Els models afectats són aquells que es van fabricar el febrer del 2019 i que tenen el número de lot FD 9902. En ells els controls de qualitat de les empreses fabricants han detectat un error potencial en la unió del tambor metàl·lic interior. Un problema que pot causar que la unió es desfaja durant el centrifugat tot suposant un risc de lesions considerables per a l’usuari.

 

Com comprovar si la teua rentadora és una de les afectades?

Per poder comprovar si el teu electrodomèstic és un dels afectats, els fabricants han explicat totes les instruccions, que ha recollit l’OCU. En primer lloc, s’ha de localitzar la placa d’identificació de l’electrodomèstic. Esta acostuma a estar a la part interior de la porta o bé a la part posterior de la rentadora. Tot seguit s’han d’anotar tres números: el número del model (E-Nr), el del lot de quatre dígits (FD) i el número Z, que apareix en la mateixa placa.

 

BSH Electrodomésticos ha habilitat una pàgina perquè els clients afectats puguen registrar la seua rentadora i comprovar si és una de les 2.000 unitats afectades. El fabricant ha anunciat que els afectats rebran una rentadora nova i gratis que s’enviarà fins a sa casa. També ha indicat que si s’utilitza l’electrodomèstic abans que sigasubstituït, es recomana no superar les 800 revolucions per minut durant el procés de centrifugat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Els bombers de Torrent i Catarroja rescaten al conductor d'un patinet elèctric que va quedar atrapat sota un cotxe després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.