20.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Retiren del mercat un lot de formatge de cabra venut per Lidl en el territori valencià

 

La cadena de supermercats Lidl ha retirat de la venda un lot de formatge de cabra procedent de Països Baixos amb presència del bacteri listèria monocytogenes i, de moment, no s’ha confirmat en Espanya cap cas associat a esta alerta.

 

Els productes són d’un lot (412 i amb data de caducitat 6.11.2020) i van arribar a supermercats del territori valencià, d’Andalusia, Catalunya, País Basc, Galícia, Madrid i Múrcia, segons ha informat l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) en un comunicat.

 

El formatge va ser elaborat en Països Baixos, però comercialitzat des d’Alemanya per l’empresa Jermi. Tota la informació ha sigut traslladada per Aesan a les comunitats autònomes a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (Sciri).

 

Recomanen que no es consumisca

L’agència ha recomanat a les persones que tinguen en sa casa productes inclosos en esta alerta que s’abstinguen de consumirlos i els retornen al punt de compra. En el cas d’estar embarassada, es recomana consultar les recomanacions de consum durant l’embaràs fetes per Aesan.

 

Des de Lidl, han detallat en un comunicat que la presència del bacteri es va detectar en controls interns del proveïdor Brasserie Licorne SAS. Segons la companyia, cap altre producte venut per Lidl España, ni del fabricant Jermi, està afectat per esta campanya de devolució. En el comunicat, Lidl, el proveïdor i el fabricant demanen disculpes «a tots els clients afectats pels inconvenients causats».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El canvi climàtic augmenta la freqüència i la magnitud de les precipitacions extremes

La freqüència i la intensitat de les precipitacions extremes ha augmentat amb el calfament global, encara que de manera desigual segons la geografia. A Espanya, l'orografia, el bloqueig de tempestes i la major eficiència de les pluges tardorenques i hivernals han sigut determinants en els rècords més recents.

L’exclusió voluntària de Mazón en la dana va ser decisiva en les morts, segons la jutgessa

La magistrada que instruïx la gestió de la dana a València sosté que l'exclusió voluntària de Carlos Mazón durant l'emergència va tindre un paper decisiu en els 230 morts i en les lesions del 29 d'octubre de 2024.

El València Basket es reforça amb l’exterior francesa Kendra Chery després de la seua eixida del Jairis

El València Basket ha fitxat l'exterior francesa Kendra Chery després de rescindir amb el Jairis. Recuperada de la seua lesió de genoll, ha passat la revisió mèdica i se suma als entrenaments.

Pérez Llorca defén que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la dana

Pérez Llorca ha defés que el seu partit i Carlos Mazón ja van assumir la responsabilitat per la dana, contrastant-lo amb la de l'Estat. Ha reiterat el seu respecte a les víctimes i ha detallat disculpes i mesures de suport i coordinació.

Bustinduy denuncia una persecució insuportable contra Mónica Oltra després de l’orde de juí oral

El ministre Pablo Bustinduy ha denunciat una persecució contra Mónica Oltra després de conéixer-se l'orde d'obrir juí oral. Ha oferit el seu suport i ha emmarcat el cas en un assetjament més ampli a l'esquerra.

L’oposició insistix en la dimissió de Barcala per irregularitats en vivendes públiques d’Alacant

PSPV-PSOE i Compromís han reclamat de nou l'eixida de l'alcalde després d'una inspecció policial en les VPP de la Platja de Sant Joan que ha revelat empadronaments absents i beneficiaris repetits. Els grups qüestionen la investigació municipal i demanen apartar a funcionaris assenyalats.

Renzo Saravia es presenta al València i apunta a guanyar-se la continuïtat

El lateral argentí, fitxat fins a final de temporada, va afirmar que seria un somni quedar-se a llarg termini i que buscarà guanyar-li'l en els 13 partits de lliga restants.

La jutgessa de la DANA eleva al TSJCV una exposició perquè investigue a Carlos Mazón

La jutgessa de Catarroja ha remés al TSJCV una exposició raonada perquè investigue al expresident Carlos Mazón per la gestió de la DANA. El trasllat obeïx a la seua condició d'aforat com a diputat en Les Corts.