Retiren del mercat un lot de formatge de cabra venut per Lidl en el territori valencià

 

La cadena de supermercats Lidl ha retirat de la venda un lot de formatge de cabra procedent de Països Baixos amb presència del bacteri listèria monocytogenes i, de moment, no s’ha confirmat en Espanya cap cas associat a esta alerta.

 

Els productes són d’un lot (412 i amb data de caducitat 6.11.2020) i van arribar a supermercats del territori valencià, d’Andalusia, Catalunya, País Basc, Galícia, Madrid i Múrcia, segons ha informat l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) en un comunicat.

 

El formatge va ser elaborat en Països Baixos, però comercialitzat des d’Alemanya per l’empresa Jermi. Tota la informació ha sigut traslladada per Aesan a les comunitats autònomes a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (Sciri).

 

Recomanen que no es consumisca

L’agència ha recomanat a les persones que tinguen en sa casa productes inclosos en esta alerta que s’abstinguen de consumirlos i els retornen al punt de compra. En el cas d’estar embarassada, es recomana consultar les recomanacions de consum durant l’embaràs fetes per Aesan.

 

Des de Lidl, han detallat en un comunicat que la presència del bacteri es va detectar en controls interns del proveïdor Brasserie Licorne SAS. Segons la companyia, cap altre producte venut per Lidl España, ni del fabricant Jermi, està afectat per esta campanya de devolució. En el comunicat, Lidl, el proveïdor i el fabricant demanen disculpes «a tots els clients afectats pels inconvenients causats».

Últimes notícies

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.