Retiren del mercat un lot de formatge de cabra venut per Lidl en el territori valencià

 

La cadena de supermercats Lidl ha retirat de la venda un lot de formatge de cabra procedent de Països Baixos amb presència del bacteri listèria monocytogenes i, de moment, no s’ha confirmat en Espanya cap cas associat a esta alerta.

 

Els productes són d’un lot (412 i amb data de caducitat 6.11.2020) i van arribar a supermercats del territori valencià, d’Andalusia, Catalunya, País Basc, Galícia, Madrid i Múrcia, segons ha informat l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (Aesan) en un comunicat.

 

El formatge va ser elaborat en Països Baixos, però comercialitzat des d’Alemanya per l’empresa Jermi. Tota la informació ha sigut traslladada per Aesan a les comunitats autònomes a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (Sciri).

 

Recomanen que no es consumisca

L’agència ha recomanat a les persones que tinguen en sa casa productes inclosos en esta alerta que s’abstinguen de consumirlos i els retornen al punt de compra. En el cas d’estar embarassada, es recomana consultar les recomanacions de consum durant l’embaràs fetes per Aesan.

 

Des de Lidl, han detallat en un comunicat que la presència del bacteri es va detectar en controls interns del proveïdor Brasserie Licorne SAS. Segons la companyia, cap altre producte venut per Lidl España, ni del fabricant Jermi, està afectat per esta campanya de devolució. En el comunicat, Lidl, el proveïdor i el fabricant demanen disculpes «a tots els clients afectats pels inconvenients causats».

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.