Ricard Camarena repartirà 500 quilos de carxofes i cuinarà en directe en defensa del producte de proximitat

El xef valencià Ricard Camarena

Camarena repartirà 500 quilos de carxofes per al seu directe d’Instagram | Ricard Camarena

 

Ricard Camarena i el seu agricultor, Toni Misiano, repartiran gratuïtament 500 quilos de carxofes entre les poblacions d’Albalat dels Sorells, en l’Horta Nord (València) i Barx, en la Safor (València) per a que, les persones que ho desitgen, cuinen al costat del prestigiós xef en temps real, en el directe que oferirà dissabte que ve, 2 de maig, a les 18.00 hores, a través de la plataforma Instagram.

 

Amb esta acció, el cuiner vol «posar en valor els entorns rurals dels pobles, el producte de temporada i de proximitat, i als productors que el fan possible». Per a això ha coordinat esta acció culinària en la que ha involucrat als ajuntaments valencians d’Albalat dels Sorells i de Barx, que seran els encarregats de repartir les carxofes entre els seus veïns durant el dimecres i dijous d’esta setmana.

 

«Nosaltres defensem el producte de proximitat i de temporada, i considerem que ara és un moment difícil en el que hem de redoblar esforços per a intentar fer costat a tots els productors locals», explica el xef dos estrelles Michelin en un comunicat. «Amb tota l’hostaleria tancada, la gent cuina molt més en casa «i hauria de fer-ho amb productes de temporada», afegix.

 

Fa molts anys que Ricard Camarena treballa, braç a braç, amb Toni Misiano, un agricultor que cultiva en exclusiva per a ell i amb el que ha establit un diàleg continu per a planificar plantacions i collites.

 

«El camp, en l’ADN de la nostra cuina»

«El camp està en l’ADN de la nostra cuina, ja no entenem les diferents propostes sense el producte que ens arriba de les parcel·les d’Albalat del Sorells o de la pedania de Mahuella, de l’horta a la cuina», ha indicat.

 

Per tot això, Camarena ha ideat una acció singular en la que moltes persones tindran la possibilitat de cuinar, en temps real, un plat, amb la mateixa matèria primera amb què el farà ell: les mateixes carxofes dels camps que Misiano cultiva en Albalat i Mahuella.

 

El cuiner compartirà la recepta i totes les ferramentes necessàries dies abans del directe en Instagram, a través dels seus perfils en xarxes socials. «Volem que, tota aquella persona que tinga carxofes en casa, encara que no siguen les nostres, estiga preparada per a cuinar la recepta el dissabte a les 18.00 hores», apunta.

 

Camarena ha apuntat que «hi haurà unes quantes persones que tindran el privilegi de cuinar amb carxofes que han viatjat de l’horta a la seua cuina». Però de totes maneres, «més allà de la carxofa, l’important és que hi haja consciència a l’hora de consumir productes de temporada, i en la mesura que siga possible, que siguen de proximitat. Cal donar suport al món rural i el treball que es fa en el camp», conclou.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els cinc funcionaris citats planten la comissió de Les Naus a Alacant

Els tècnics citats no han comparegut en la segona sessió i l’oposició reclama més documentació sobre l’adjudicació de vivendes públiques

Detinguda a València una cuidadora per vendre droga en casa d’una anciana

La dona, de 32 anys, va ser sorpresa quan intentava desfer-se de substàncies estupefaents en la vivenda on treballava com a cuidadora d’una anciana

Immobilitzen a València un autobús turístic després de donar positiu en cocaïna el conductor

El xofer havia d’arreplegar 25 turistes al centre històric després d’haver-los deixat visitant la ciutat

Detinguts dos joves per agredir persones migrants a Aldaia

Els arrestats, de 18 i 20 anys, estan acusats de delictes d’odi, lesions i contra la seguretat vial després d’atacs gravats en vídeo

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.