Ricard Camarena repartirà 500 quilos de carxofes i cuinarà en directe en defensa del producte de proximitat

Ejemplo de shortcode con estilo
Camarena repartirà 500 quilos de carxofes per al seu directe d’Instagram | Ricard Camarena   Ricard Camarena i el seu agricultor, Toni Misiano, repartiran gratuïtament 500 quilos de carxofes entre les poblacions d’Albalat dels Sorells, en l’Horta Nord (València) i Barx, en la Safor (València) per a que, les persones que ho desitgen, cuinen al […]
El xef valencià Ricard Camarena

Camarena repartirà 500 quilos de carxofes per al seu directe d’Instagram | Ricard Camarena

 

Ricard Camarena i el seu agricultor, Toni Misiano, repartiran gratuïtament 500 quilos de carxofes entre les poblacions d’Albalat dels Sorells, en l’Horta Nord (València) i Barx, en la Safor (València) per a que, les persones que ho desitgen, cuinen al costat del prestigiós xef en temps real, en el directe que oferirà dissabte que ve, 2 de maig, a les 18.00 hores, a través de la plataforma Instagram.

 

Amb esta acció, el cuiner vol «posar en valor els entorns rurals dels pobles, el producte de temporada i de proximitat, i als productors que el fan possible». Per a això ha coordinat esta acció culinària en la que ha involucrat als ajuntaments valencians d’Albalat dels Sorells i de Barx, que seran els encarregats de repartir les carxofes entre els seus veïns durant el dimecres i dijous d’esta setmana.

 

«Nosaltres defensem el producte de proximitat i de temporada, i considerem que ara és un moment difícil en el que hem de redoblar esforços per a intentar fer costat a tots els productors locals», explica el xef dos estrelles Michelin en un comunicat. «Amb tota l’hostaleria tancada, la gent cuina molt més en casa «i hauria de fer-ho amb productes de temporada», afegix.

 

Fa molts anys que Ricard Camarena treballa, braç a braç, amb Toni Misiano, un agricultor que cultiva en exclusiva per a ell i amb el que ha establit un diàleg continu per a planificar plantacions i collites.

 

«El camp, en l’ADN de la nostra cuina»

«El camp està en l’ADN de la nostra cuina, ja no entenem les diferents propostes sense el producte que ens arriba de les parcel·les d’Albalat del Sorells o de la pedania de Mahuella, de l’horta a la cuina», ha indicat.

 

Per tot això, Camarena ha ideat una acció singular en la que moltes persones tindran la possibilitat de cuinar, en temps real, un plat, amb la mateixa matèria primera amb què el farà ell: les mateixes carxofes dels camps que Misiano cultiva en Albalat i Mahuella.

 

El cuiner compartirà la recepta i totes les ferramentes necessàries dies abans del directe en Instagram, a través dels seus perfils en xarxes socials. «Volem que, tota aquella persona que tinga carxofes en casa, encara que no siguen les nostres, estiga preparada per a cuinar la recepta el dissabte a les 18.00 hores», apunta.

 

Camarena ha apuntat que «hi haurà unes quantes persones que tindran el privilegi de cuinar amb carxofes que han viatjat de l’horta a la seua cuina». Però de totes maneres, «més allà de la carxofa, l’important és que hi haja consciència a l’hora de consumir productes de temporada, i en la mesura que siga possible, que siguen de proximitat. Cal donar suport al món rural i el treball que es fa en el camp», conclou.

Últimes notícies

Trobeu sense vida la dona desapareguda mentre es banyava a la platja de Sagunt

Han localitzat el cos sense vida d’una dona que havia desaparegut este diumenge mentre es banyava a una platja de Sagunt, en una jornada marcada per l’alerta per pluges i fenòmens costaners.

Nou avís Es-Alert per risc d’inundacions al sud de València i nord d’Alacant

La Generalitat ha activat un nou Es-Alert per fortes pluges i risc d’inundacions al litoral sud de València i al litoral nord i interior d’Alacant, i demana extremar les precaucions. L’avís inclou recomanacions de seguretat com allunyar-se de rius i soterranis i telefonar al 112 en cas d’emergència.

Emergència 1 per pluges a la Marina Alta i avís en cinc comarques més

La Generalitat ha decretat l’emergència 1 per fortes pluges a la Marina Alta i la situació 0 en cinc comarques més, amb avisos d’acumulats que podrien superar els 400 litres en 24 hores. Emergències ha atés quasi 300 incidents, sobretot per inundacions i desperfectes en la via pública.

El València Basket reacciona amb una victòria sòlida davant l’UCAM Murcia

El València Basket ha tallat una dinàmica de tres derrotes seguides amb una victòria contundent contra l’UCAM Murcia, que Xavi Albert qualifica de colp sobre la taula.

Tall de les línies de Rodalia C1 i C2 des de les 20.00 hores per l’alerta roja per pluges

Adif ha suspés este divendres, des de les 20.00 hores i fins a nou avís, la circulació de les línies de Rodalia C1 i C2 entre València Estació Nord i Gandia i entre València Estació Nord i Moixent per l’alerta roja per pluges i tempesta al litoral sud de València i nord d’Alacant.

La UPV reobri dilluns tots els campus amb adaptacions per les pluges

La Universitat Politècnica de València reobrirà dilluns els campus de Vera, Alcoi i Gandia, este últim a partir de les 10 hores i amb docència en línia per l’avís roig per pluges.

El València Basket esclafa l’UCAM amb una exhibició d’intensitat (116-93)

El València Basket ha passat per damunt de l’UCAM Murcia al Roig Arena (116-93) gràcies a una intensitat defensiva constant i al lideratge ofensiu de Rivero, Brooks, Shorts i Mirotic, i suma la seua segona victòria en la Lliga Endesa.

El Valencia d’Aguirre frena la sagnia de derrotes però continua sense guanyar

Javier Aguirre ha encadenat dos empats en el seu inici al Valencia, ha reforçat la solidesa defensiva i la reacció competitiva, però l'equip continua sense trobar el gol i seguix en zona baixa.