Ricard Camarena repartirà 500 quilos de carxofes i cuinarà en directe en defensa del producte de proximitat

Ejemplo de shortcode con estilo
Camarena repartirà 500 quilos de carxofes per al seu directe d’Instagram | Ricard Camarena   Ricard Camarena i el seu agricultor, Toni Misiano, repartiran gratuïtament 500 quilos de carxofes entre les poblacions d’Albalat dels Sorells, en l’Horta Nord (València) i Barx, en la Safor (València) per a que, les persones que ho desitgen, cuinen al […]
El xef valencià Ricard Camarena

Camarena repartirà 500 quilos de carxofes per al seu directe d’Instagram | Ricard Camarena

 

Ricard Camarena i el seu agricultor, Toni Misiano, repartiran gratuïtament 500 quilos de carxofes entre les poblacions d’Albalat dels Sorells, en l’Horta Nord (València) i Barx, en la Safor (València) per a que, les persones que ho desitgen, cuinen al costat del prestigiós xef en temps real, en el directe que oferirà dissabte que ve, 2 de maig, a les 18.00 hores, a través de la plataforma Instagram.

 

Amb esta acció, el cuiner vol «posar en valor els entorns rurals dels pobles, el producte de temporada i de proximitat, i als productors que el fan possible». Per a això ha coordinat esta acció culinària en la que ha involucrat als ajuntaments valencians d’Albalat dels Sorells i de Barx, que seran els encarregats de repartir les carxofes entre els seus veïns durant el dimecres i dijous d’esta setmana.

 

«Nosaltres defensem el producte de proximitat i de temporada, i considerem que ara és un moment difícil en el que hem de redoblar esforços per a intentar fer costat a tots els productors locals», explica el xef dos estrelles Michelin en un comunicat. «Amb tota l’hostaleria tancada, la gent cuina molt més en casa «i hauria de fer-ho amb productes de temporada», afegix.

 

Fa molts anys que Ricard Camarena treballa, braç a braç, amb Toni Misiano, un agricultor que cultiva en exclusiva per a ell i amb el que ha establit un diàleg continu per a planificar plantacions i collites.

 

«El camp, en l’ADN de la nostra cuina»

«El camp està en l’ADN de la nostra cuina, ja no entenem les diferents propostes sense el producte que ens arriba de les parcel·les d’Albalat del Sorells o de la pedania de Mahuella, de l’horta a la cuina», ha indicat.

 

Per tot això, Camarena ha ideat una acció singular en la que moltes persones tindran la possibilitat de cuinar, en temps real, un plat, amb la mateixa matèria primera amb què el farà ell: les mateixes carxofes dels camps que Misiano cultiva en Albalat i Mahuella.

 

El cuiner compartirà la recepta i totes les ferramentes necessàries dies abans del directe en Instagram, a través dels seus perfils en xarxes socials. «Volem que, tota aquella persona que tinga carxofes en casa, encara que no siguen les nostres, estiga preparada per a cuinar la recepta el dissabte a les 18.00 hores», apunta.

 

Camarena ha apuntat que «hi haurà unes quantes persones que tindran el privilegi de cuinar amb carxofes que han viatjat de l’horta a la seua cuina». Però de totes maneres, «més allà de la carxofa, l’important és que hi haja consciència a l’hora de consumir productes de temporada, i en la mesura que siga possible, que siguen de proximitat. Cal donar suport al món rural i el treball que es fa en el camp», conclou.

Últimes notícies

L’escriptor valencià Sergio Hernández, finalista del Planeta amb una novel·la que rescata Machado

L’escriptor valencià Sergio Hernández ha resultat finalista del Premi Planeta 2026 amb La añoranza, una ficció històrica que ret homenatge a Antonio Machado i revisita les ferides de la Guerra Civil des de la Barcelona de 1959.

El Valencia Basket cau davant el Maccabi en un final ajustat al Roig Arena

El Valencia Basket ha perdut 88-91 contra el Maccabi Tel Aviv en un duel marcat per la falta de duresa defensiva i l’herència anímica de la derrota prèvia davant l’Olympiacos, segons ha admés Xavi Albert.

Cal un nou decàleg pel valencià, però transversal

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana reclama més compromís dels polítics amb l’ús del valencià, ja que considera que els representants públics haurien de donar exemple parlant-lo i escrivint-lo habitualment

Les pluges més adverses es preveuen el 18 i 19 d’octubre, sobretot a Alacant

El Centre de Coordinació d’Emergències alerta que diumenge 18 i dilluns 19 d’octubre poden ser els dies de més afectació del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència al litoral nord d’Alacant i l’entorn del cap de la Nau.

La jutgessa del cas Les Naus manté la investigació i rebutja arxivar la causa de 3 encausats

La magistrada que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha denegat el sobreseïment lliure per a tres investigats, entre ells una arquitecta municipal, en considerar que la petició és prematura perquè queden diligències clau, com un informe de la UDEF.

Paiporta acull la mostra fotogràfica dels 21 anys de la UME

La UME porta al Museu de la Rajoleria de Paiporta la mostra fotogràfica 'InvencibleS', que repassa 21 anys d’actuacions en emergències i ret homenatge tant als equips d’intervenció com a les víctimes.

Deting a la platja del Cabanyal després d’estar una hora amagat darrere d’una boia

La Policia Local de València ha detingut un home que havia passat una hora amagat darrere d’una boia, després de ser acusat de sostraure diversos telèfons mòbils a les platges del Cabanyal i la Malva-rosa.

Un home detingut després d’estar una hora amagat darrere d’una boia a València

La Policia Local de València ha detingut un home relacionat amb el robatori de telèfons mòbils al Cabanyal i la Malva-rosa després d’estar una hora amagat darrere d’una boia per evitar els agents.