Ricard Camarena repartirà 500 quilos de carxofes i cuinarà en directe en defensa del producte de proximitat

El xef valencià Ricard Camarena

Camarena repartirà 500 quilos de carxofes per al seu directe d’Instagram | Ricard Camarena

 

Ricard Camarena i el seu agricultor, Toni Misiano, repartiran gratuïtament 500 quilos de carxofes entre les poblacions d’Albalat dels Sorells, en l’Horta Nord (València) i Barx, en la Safor (València) per a que, les persones que ho desitgen, cuinen al costat del prestigiós xef en temps real, en el directe que oferirà dissabte que ve, 2 de maig, a les 18.00 hores, a través de la plataforma Instagram.

 

Amb esta acció, el cuiner vol «posar en valor els entorns rurals dels pobles, el producte de temporada i de proximitat, i als productors que el fan possible». Per a això ha coordinat esta acció culinària en la que ha involucrat als ajuntaments valencians d’Albalat dels Sorells i de Barx, que seran els encarregats de repartir les carxofes entre els seus veïns durant el dimecres i dijous d’esta setmana.

 

«Nosaltres defensem el producte de proximitat i de temporada, i considerem que ara és un moment difícil en el que hem de redoblar esforços per a intentar fer costat a tots els productors locals», explica el xef dos estrelles Michelin en un comunicat. «Amb tota l’hostaleria tancada, la gent cuina molt més en casa «i hauria de fer-ho amb productes de temporada», afegix.

 

Fa molts anys que Ricard Camarena treballa, braç a braç, amb Toni Misiano, un agricultor que cultiva en exclusiva per a ell i amb el que ha establit un diàleg continu per a planificar plantacions i collites.

 

«El camp, en l’ADN de la nostra cuina»

«El camp està en l’ADN de la nostra cuina, ja no entenem les diferents propostes sense el producte que ens arriba de les parcel·les d’Albalat del Sorells o de la pedania de Mahuella, de l’horta a la cuina», ha indicat.

 

Per tot això, Camarena ha ideat una acció singular en la que moltes persones tindran la possibilitat de cuinar, en temps real, un plat, amb la mateixa matèria primera amb què el farà ell: les mateixes carxofes dels camps que Misiano cultiva en Albalat i Mahuella.

 

El cuiner compartirà la recepta i totes les ferramentes necessàries dies abans del directe en Instagram, a través dels seus perfils en xarxes socials. «Volem que, tota aquella persona que tinga carxofes en casa, encara que no siguen les nostres, estiga preparada per a cuinar la recepta el dissabte a les 18.00 hores», apunta.

 

Camarena ha apuntat que «hi haurà unes quantes persones que tindran el privilegi de cuinar amb carxofes que han viatjat de l’horta a la seua cuina». Però de totes maneres, «més allà de la carxofa, l’important és que hi haja consciència a l’hora de consumir productes de temporada, i en la mesura que siga possible, que siguen de proximitat. Cal donar suport al món rural i el treball que es fa en el camp», conclou.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Llevant es torna a quedar a un només partit de la permanència en LaLiga

El Llevant, encara penúltim amb 26 punts, se situa de nou a només tres punts de la permanència en LaLiga EA Sports després d'enllaçar quatre jornades sense perdre, la seua millor ratxa del curs.

Juí a un home acusat d’agredir sexualment a una menor que caminava amb la seua mare a Alacant

La fiscalia sol·licita dos anys i mig de presó per a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 15 anys que passejava al costat de la seua mare per un carrer d'Alacant.

Desarticulat un punt de venda de cocaïna a la menuda a Carcaixent amb dos detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat un punt de venda de cocaïna a la menuda en una vivenda de Carcaixent i ha detingut a un home de 63 anys i a una dona amb una orde d'ingrés a la presó.

Descens de les temperatures i núvols dispersos a l’inici de setmana en la Comunitat Valenciana

La setmana comença en la Comunitat Valenciana amb més núvols, un descens de les temperatures màximes en la major part del territori i possibilitat de pluges febles i disperses.

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.