Ricard Camarena repartirà 500 quilos de carxofes i cuinarà en directe en defensa del producte de proximitat

El xef valencià Ricard Camarena

Camarena repartirà 500 quilos de carxofes per al seu directe d’Instagram | Ricard Camarena

 

Ricard Camarena i el seu agricultor, Toni Misiano, repartiran gratuïtament 500 quilos de carxofes entre les poblacions d’Albalat dels Sorells, en l’Horta Nord (València) i Barx, en la Safor (València) per a que, les persones que ho desitgen, cuinen al costat del prestigiós xef en temps real, en el directe que oferirà dissabte que ve, 2 de maig, a les 18.00 hores, a través de la plataforma Instagram.

 

Amb esta acció, el cuiner vol «posar en valor els entorns rurals dels pobles, el producte de temporada i de proximitat, i als productors que el fan possible». Per a això ha coordinat esta acció culinària en la que ha involucrat als ajuntaments valencians d’Albalat dels Sorells i de Barx, que seran els encarregats de repartir les carxofes entre els seus veïns durant el dimecres i dijous d’esta setmana.

 

«Nosaltres defensem el producte de proximitat i de temporada, i considerem que ara és un moment difícil en el que hem de redoblar esforços per a intentar fer costat a tots els productors locals», explica el xef dos estrelles Michelin en un comunicat. «Amb tota l’hostaleria tancada, la gent cuina molt més en casa «i hauria de fer-ho amb productes de temporada», afegix.

 

Fa molts anys que Ricard Camarena treballa, braç a braç, amb Toni Misiano, un agricultor que cultiva en exclusiva per a ell i amb el que ha establit un diàleg continu per a planificar plantacions i collites.

 

«El camp, en l’ADN de la nostra cuina»

«El camp està en l’ADN de la nostra cuina, ja no entenem les diferents propostes sense el producte que ens arriba de les parcel·les d’Albalat del Sorells o de la pedania de Mahuella, de l’horta a la cuina», ha indicat.

 

Per tot això, Camarena ha ideat una acció singular en la que moltes persones tindran la possibilitat de cuinar, en temps real, un plat, amb la mateixa matèria primera amb què el farà ell: les mateixes carxofes dels camps que Misiano cultiva en Albalat i Mahuella.

 

El cuiner compartirà la recepta i totes les ferramentes necessàries dies abans del directe en Instagram, a través dels seus perfils en xarxes socials. «Volem que, tota aquella persona que tinga carxofes en casa, encara que no siguen les nostres, estiga preparada per a cuinar la recepta el dissabte a les 18.00 hores», apunta.

 

Camarena ha apuntat que «hi haurà unes quantes persones que tindran el privilegi de cuinar amb carxofes que han viatjat de l’horta a la seua cuina». Però de totes maneres, «més allà de la carxofa, l’important és que hi haja consciència a l’hora de consumir productes de temporada, i en la mesura que siga possible, que siguen de proximitat. Cal donar suport al món rural i el treball que es fa en el camp», conclou.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.