Suplanten a Endesa a través de factures falses

Ejemplo de shortcode con estilo
Les víctimes reben un correu en el qual se'ls avisa que tenen pagaments pendents la quantitat dels quals podria augmentar de no ser abonada

L’Institut Nacional de Ciberseguretat (Incibe) ha alertat d’una campanya de distribució de malware a través d’una factura falsa que simula ser d’Endesa, informen des de FACUA.

Les víctimes reben un correu amb l’assumpte «s’adjunta factura electrònica per al mes de maig/juny» -encara que no es descarten assumptes similars- en el qual se’ls avisa que tenen pagaments pendents la quantitat dels quals podria augmentar de no ser abonada.

En accedir a l’enllaç inserit en el cos del correu, es descarrega un arxiu .msi dins d’un .zip. En ser executat, es descarrega automàticament un altre arxiu maliciós comprimit en .zip.

L’Incibe assenyala que aquests arxius estan infectats amb el Troia bancari Grandoreiro, que permetria als ciberdelinqüents realitzar accions com manipular finestres, registrar pulsacions de teclat i obtindre direccions del navegador de la víctima, entre altres.

Últimes notícies

Les infeccions respiratòries es disparen a la Comunitat Valenciana per la grip i la covid

La grip ha multiplicat per quasi tres la seua incidència en una setmana a la Comunitat Valenciana i la covid-19 l ha duplicada, mentre les infeccions respiratòries agudes greus han augmentat lleugerament.

Pérez Llorca reclama que els plans antiriades incloguen la neteja de canyars als barrancs

Juanfran Pérez Llorca defensa en la Marina Alta que els plans de prevenció davant pluges torrencials incorporen la neteja de canyars en rius i barrancs per evitar desbordaments, després dels danys provocats per la dana Adam. El Consell ha anunciat ajudes urgents per a municipis, veïns, ramaders, agricultors i comerços afectats, amb especial incidència en zones com Oliva i la depuradora de Sanet i Negrals.

PP i Vox reclamen certificats del Museu de Villena i el PSOE defensa la seguretat

La comissió municipal sobre el robatori del Tresor de Villena ha tancat les compareixences amb el PSPV-PSOE defensant la seguretat del museu i PP i Vox exigint certificats que acrediten el blindatge de la vitrina i el servici de vigilància.

L’alcalde de Picanya assegura que el 29-O van fer vida normal perquè no van rebre cap avís

Josep Almenar ha declarat davant la jutgessa que ni ell ni l’Ajuntament ni la Policia Local van rebre avisos del Centre de Coordinació d’Emergències abans de la dana del 29 d’octubre de 2024. Segons ha relatat, al municipi van mantindre la normalitat fins que el barranc del Poyo quasi es va desbordar a última hora de la vesprada.

El Elx perd Marc Aguado entre quatre i sis setmanes per una lesió de turmell

El migcampista de l’Elx Marc Aguado estarà entre quatre i sis setmanes de baixa per una lesió als lligaments del turmell dret i es perdrà diversos partits de Lliga i Copa del Rei.

L’Elx viatja a Vallecas amb la baixa de Marc Aguado per lesió de turmell

L’Elx ha completat una nova sessió d’entrenament per al duel de dissabte al camp del Rayo Vallecano, amb la única absència del migcampista Marc Aguado, lesionat en un turmell.

Les obres nocturnes que renovaran la pista de l’Aeroport de València fins a 2029

Aena ha licitat per 41,6 milions la renovació integral de la pista 12-30 de l’Aeroport de València, amb obres nocturnes entre 2027 i 2029. Els treballs inclouen millores en carrers de rodatge, balises, drenatge i camí perimetral.

Aimar i Riquelme, icones argentines del cartell del València-Villarreal

Els argentins Pablo Aimar i Juan Román Riquelme protagonitzen el cartell del derbi Valencia-Villarreal en l’última temporada de Mestalla. El club blanquinegre els homenatja com a figures clau de la història recent dels dos equips.