Denuncian ante el Ayuntamiento de Picassent la contaminación por olores que provoca un fabricante de fertilizantes

La asociación empresarial del polígono industrial de La Coma, en Picassent, ha presentado una reclamación al Ayuntamiento de la localidad debido a los problemas de contaminación olfativa provocados por una compañía allí ubicada y especializada en la fabricación de fertilizantes.

Esta situación afecta directamente al normal funcionamiento del polígono industrial y a la salud de los trabajadores, además de incumplir la legislación vigente local, autonómica y nacional.

Este nuevo paso se produce después de que la firma que provoca estos inconvenientes no haya atendido a las múltiples indicaciones del resto de empresas y de comprobar que opera con una licencia ambiental otorgada en 2019 exclusiva para residuos vegetales cuando la asociación tiene indicios suficientes para considerar que también está tratando residuos de origen animal.

Además, desarrolla actividades de compostaje al aire libre -incumpliendo el compromiso asumido de cerrar una de las naves- y de gestión de residuos que no están amparadas por la esa licencia ni están entre los usos permitidos en el polígono, según el edicto del propio consistorio.

El Ayuntamiento ya ha recibido otras reclamaciones por esta situación. La última fue archivada sin hacer públicos ni las mediciones realizadas ni los datos recogidos. Y sin que las visitas de inspección provocaran ningún cambio en el impacto negativo que genera esta empresa.

En este último escrito presentado ahora, la asociación del Polígono Industrial de La Coma solicita que se tomen medidas cautelares como la paralización temporal de las operaciones hasta que se apliquen las medidas correctoras adecuadas, la suspensión de la parte que genera esa contaminación y la instalación de un medidor continuo de olor homologado.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.