Denuncian ante el Ayuntamiento de Picassent la contaminación por olores que provoca un fabricante de fertilizantes

La asociación empresarial del polígono industrial de La Coma, en Picassent, ha presentado una reclamación al Ayuntamiento de la localidad debido a los problemas de contaminación olfativa provocados por una compañía allí ubicada y especializada en la fabricación de fertilizantes.

Esta situación afecta directamente al normal funcionamiento del polígono industrial y a la salud de los trabajadores, además de incumplir la legislación vigente local, autonómica y nacional.

Este nuevo paso se produce después de que la firma que provoca estos inconvenientes no haya atendido a las múltiples indicaciones del resto de empresas y de comprobar que opera con una licencia ambiental otorgada en 2019 exclusiva para residuos vegetales cuando la asociación tiene indicios suficientes para considerar que también está tratando residuos de origen animal.

Además, desarrolla actividades de compostaje al aire libre -incumpliendo el compromiso asumido de cerrar una de las naves- y de gestión de residuos que no están amparadas por la esa licencia ni están entre los usos permitidos en el polígono, según el edicto del propio consistorio.

El Ayuntamiento ya ha recibido otras reclamaciones por esta situación. La última fue archivada sin hacer públicos ni las mediciones realizadas ni los datos recogidos. Y sin que las visitas de inspección provocaran ningún cambio en el impacto negativo que genera esta empresa.

En este último escrito presentado ahora, la asociación del Polígono Industrial de La Coma solicita que se tomen medidas cautelares como la paralización temporal de las operaciones hasta que se apliquen las medidas correctoras adecuadas, la suspensión de la parte que genera esa contaminación y la instalación de un medidor continuo de olor homologado.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.