Denuncian ante el Ayuntamiento de Picassent la contaminación por olores que provoca un fabricante de fertilizantes

La asociación empresarial del polígono industrial de La Coma, en Picassent, ha presentado una reclamación al Ayuntamiento de la localidad debido a los problemas de contaminación olfativa provocados por una compañía allí ubicada y especializada en la fabricación de fertilizantes.

Esta situación afecta directamente al normal funcionamiento del polígono industrial y a la salud de los trabajadores, además de incumplir la legislación vigente local, autonómica y nacional.

Este nuevo paso se produce después de que la firma que provoca estos inconvenientes no haya atendido a las múltiples indicaciones del resto de empresas y de comprobar que opera con una licencia ambiental otorgada en 2019 exclusiva para residuos vegetales cuando la asociación tiene indicios suficientes para considerar que también está tratando residuos de origen animal.

Además, desarrolla actividades de compostaje al aire libre -incumpliendo el compromiso asumido de cerrar una de las naves- y de gestión de residuos que no están amparadas por la esa licencia ni están entre los usos permitidos en el polígono, según el edicto del propio consistorio.

El Ayuntamiento ya ha recibido otras reclamaciones por esta situación. La última fue archivada sin hacer públicos ni las mediciones realizadas ni los datos recogidos. Y sin que las visitas de inspección provocaran ningún cambio en el impacto negativo que genera esta empresa.

En este último escrito presentado ahora, la asociación del Polígono Industrial de La Coma solicita que se tomen medidas cautelares como la paralización temporal de las operaciones hasta que se apliquen las medidas correctoras adecuadas, la suspensión de la parte que genera esa contaminación y la instalación de un medidor continuo de olor homologado.

Últimes notícies

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.

Demostren que les pedres de la Lluna poden servir per a construir carreteres i edificis lunars

Personal investigador de la UPV i la Universitat de Surrey ha confirmat que el regolita lunar es fon de manera més ràpida i eficient amb microones, fet que obri la porta a fabricar carreteres, pistes d’aterratge i edificis directament a la superfície de la Lluna.

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.