Controlat l’incendi en un desballestament de motos d’Alboraia després d’una gran fumera

Ejemplo de shortcode con estilo
Els bombers han donat per controlat a les 12.49 l'incendi que ha afectat un desballestament de motos i a una nau contigua a Alboraia. No hi ha hagut ferits i tot apunta a un curtcircuit com a origen.

Els bombers han donat per controlat a les 12.49 d’este dissabte l’incendi que ha afectat una empresa de desballestament de motocicletes a Alboraia i a una nau contigua. El foc ha generat una densa columna de fum visible des de municipis pròxims, però no ha deixat ferits.

Operatiu i origen probable

Fins a sis dotacions del Consorci Provincial de Bombers de Paterna, Moncada, Burjassot, Catarroja, La Pobla de Farnals i Torrent han treballat en la zona, a més d’un oficial, un sergent i mitjans dels bombers municipals de València. L’ampli desplegament ha permés tallar la possible propagació a altres naus de l’entorn industrial.

Les flames s’han originat al voltant de les 9.45 i s’han donat per estabilitzades poc abans de les dotze del migdia; aproximadament una hora després s’han donat per controlades. L’estabilització ha delimitat el perímetre de l’incendi i el control ha reduït el risc d’avanç, la qual cosa ha permés retirar als equips enviats per l’ajuntament de València i mantindre únicament a les dotacions del Consorci Provincial.

Segons l’alcalde, Miguel Chavarría, tot apunta al fet que l’origen ha sigut un curtcircuit. En esta mena d’instal·lacions la presència habitual de materials molt combustibles pot afavorir una fumera densa i sostinguda mentres es treballa en l’extinció.

Els bombers han indicat que romandran almenys 24 hores en labors de vigilància per a evitar rebrots. Estes tasques inclouen la remoció de restes i el refredament de possibles punts calents que poden reactivar-se en incendis industrials com este.

Últimes notícies

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.

Pérez Llorca reivindica una intel·ligència artificial al servici de les persones

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat en un congrés a Alacant una intel·ligència artificial basada en la responsabilitat, la confiança i la supervisió humana per a millorar la sanitat, l’Administració i els servicis d’emergències.