Convocat el concurs d’idees per al disseny artístic de les carrosses de la Batalla de Flors 2025

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS) –
L’Ajuntament de València ha convocat un concurs d’idees que busca seleccionar els dissenys artístics per a les 30 carrosses que participaran en la tradicional desfilada de la Batalla de Flors, que forma part de la programació de la Gran Fira de València 2025. Aquesta iniciativa ha estat aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la Regidoria de Falles.

Com es destaca en la moció del regidor de Falles, Santiago Ballester, les carrosses decorades amb flors han estat protagonistes des de la seua implantació, el 1891. A més, pot rebre diversos premis atorgats per un jurat especialitzat el mateix dia de la Batalla, reconeixent el treball dels artistes participants.

Les bases aprovades regulen les condicions del concurs, incloent la intervenció d’un comitè de selecció que valorarà les propostes en funció de la seua adequació, qualitat, i els valors culturals i mediambientals. Les carrosses seran exhibides el diumenge 27 de juliol del 2025 al Passeig de l’Albereda.

El concurs és obert a tots els artistes amb experiència anterior en disseny de carrosses, així com a professionals de les arts plàstiques o constructives. També podran participar aquells que posseeixin un Cicle Superior en Artista Faller i Construcció d’Escenografies.

Els interessats hauran de presentar un escrit establint la categoria del projecte, un esbós o foto del disseny, dades tècniques i informació sobre el nombre d’ocupants de la carrossa. El termini de presentació és de 10 dies hàbils a partir de la publicació de les bases.

Tota la documentació es pot presentar al Servici de Festes i Tradicions, ubicat a la Casa Consistorial de la plaça de l’Ajuntament, en horari de 09.00 a 14.00 hores. El comitè de selecció, presidit pel regidor de Falles, inclourà tres representants qualificats del món artístic buscant la paritat de gèneres.

La valoració de les idees es farà seguint criteris específics: l’originalitat i creativitat representaran un 40% de la puntuació final, el disseny d’acord amb l’esdeveniment també un 40%, i la qualitat del disseny en esdeveniments festius un 20%.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria per les VPP de la Platja de Sant Joan

La jutgessa que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan cita com a testimonis a tres responsables de la Conselleria i reclama aclarir qui va elaborar els informes clau del cas.

Gayà passa noves proves mèdiques després d’un fort colp en el pòmul

José Luis Gayà se sotmet a noves proves mèdiques després del fort colp en el pòmul patit davant el Sevilla, mentres el València espera conéixer la seua evolució per al pròxim partit.

La DANA reobri el debat sobre un Cecopi gestionat només per tècnics

El subdirector d'Emergències de la Generalitat Valenciana defén en el Congrés que la DANA d'octubre de 2024 ha obert el debat sobre un Cecopi amb comandament estrictament tècnic i admet fallades en la percepció de la gravetat de l'episodi.

La jutgessa cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria per les VPP d’Alacant

La jutgessa que investiga les possibles irregularitats en les vivendes de protecció pública de la Platja de Sant Joan cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria i demana identificar a més tècnics implicats en els informes.

Tretze detinguts per ús indegut de pirotècnia en les Falles de València

La Policia Nacional va detindre a tretze hòmens, molts d'ells d'Alemanya i Paises Baixos, per l'ús indegut de material pirotècnic durant les Falles 2026 a València i va tramitar 60 propostes de sanció.

El València Basket es juga davant Olympiacos assegurar el play in de l’Eurolliga

El València Basket rep a Olympiacos en el Roig Arena amb l'opció de tallar la seua mala ratxa i deixar pràcticament tancat el play in, i fins i tot continuar aspirant a la passada directa a quarts.

Igualtat advertix a la confraria de Sagunt: el Govern intervindrà si s’impedix processionar a les dones

El Ministeri d'Igualtat anuncia que actuarà després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones participen en les processons de Setmana Santa.

Ampli dispositiu de busca per a localitzar a un home desaparegut a Requena

Emergències manté actiu un ampli operatiu terrestre i aeri per a localitzar a un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, en el terme municipal de Requena.