Convocat el concurs d’idees per al disseny artístic de les carrosses de la Batalla de Flors 2025

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS) –
L’Ajuntament de València ha convocat un concurs d’idees que busca seleccionar els dissenys artístics per a les 30 carrosses que participaran en la tradicional desfilada de la Batalla de Flors, que forma part de la programació de la Gran Fira de València 2025. Aquesta iniciativa ha estat aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la Regidoria de Falles.

Com es destaca en la moció del regidor de Falles, Santiago Ballester, les carrosses decorades amb flors han estat protagonistes des de la seua implantació, el 1891. A més, pot rebre diversos premis atorgats per un jurat especialitzat el mateix dia de la Batalla, reconeixent el treball dels artistes participants.

Les bases aprovades regulen les condicions del concurs, incloent la intervenció d’un comitè de selecció que valorarà les propostes en funció de la seua adequació, qualitat, i els valors culturals i mediambientals. Les carrosses seran exhibides el diumenge 27 de juliol del 2025 al Passeig de l’Albereda.

El concurs és obert a tots els artistes amb experiència anterior en disseny de carrosses, així com a professionals de les arts plàstiques o constructives. També podran participar aquells que posseeixin un Cicle Superior en Artista Faller i Construcció d’Escenografies.

Els interessats hauran de presentar un escrit establint la categoria del projecte, un esbós o foto del disseny, dades tècniques i informació sobre el nombre d’ocupants de la carrossa. El termini de presentació és de 10 dies hàbils a partir de la publicació de les bases.

Tota la documentació es pot presentar al Servici de Festes i Tradicions, ubicat a la Casa Consistorial de la plaça de l’Ajuntament, en horari de 09.00 a 14.00 hores. El comitè de selecció, presidit pel regidor de Falles, inclourà tres representants qualificats del món artístic buscant la paritat de gèneres.

La valoració de les idees es farà seguint criteris específics: l’originalitat i creativitat representaran un 40% de la puntuació final, el disseny d’acord amb l’esdeveniment també un 40%, i la qualitat del disseny en esdeveniments festius un 20%.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.