Convocat el concurs d’idees per al disseny artístic de les carrosses de la Batalla de Flors 2025

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS) –
L’Ajuntament de València ha convocat un concurs d’idees que busca seleccionar els dissenys artístics per a les 30 carrosses que participaran en la tradicional desfilada de la Batalla de Flors, que forma part de la programació de la Gran Fira de València 2025. Aquesta iniciativa ha estat aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la Regidoria de Falles.

Com es destaca en la moció del regidor de Falles, Santiago Ballester, les carrosses decorades amb flors han estat protagonistes des de la seua implantació, el 1891. A més, pot rebre diversos premis atorgats per un jurat especialitzat el mateix dia de la Batalla, reconeixent el treball dels artistes participants.

Les bases aprovades regulen les condicions del concurs, incloent la intervenció d’un comitè de selecció que valorarà les propostes en funció de la seua adequació, qualitat, i els valors culturals i mediambientals. Les carrosses seran exhibides el diumenge 27 de juliol del 2025 al Passeig de l’Albereda.

El concurs és obert a tots els artistes amb experiència anterior en disseny de carrosses, així com a professionals de les arts plàstiques o constructives. També podran participar aquells que posseeixin un Cicle Superior en Artista Faller i Construcció d’Escenografies.

Els interessats hauran de presentar un escrit establint la categoria del projecte, un esbós o foto del disseny, dades tècniques i informació sobre el nombre d’ocupants de la carrossa. El termini de presentació és de 10 dies hàbils a partir de la publicació de les bases.

Tota la documentació es pot presentar al Servici de Festes i Tradicions, ubicat a la Casa Consistorial de la plaça de l’Ajuntament, en horari de 09.00 a 14.00 hores. El comitè de selecció, presidit pel regidor de Falles, inclourà tres representants qualificats del món artístic buscant la paritat de gèneres.

La valoració de les idees es farà seguint criteris específics: l’originalitat i creativitat representaran un 40% de la puntuació final, el disseny d’acord amb l’esdeveniment també un 40%, i la qualitat del disseny en esdeveniments festius un 20%.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’atur juvenil baixa en la Comunitat Valenciana al 28,59% però seguix per damunt de la mitjana

La taxa de desocupació entre els menors de 25 anys en la Comunitat Valenciana descendix 0,63 punts en el primer trimestre de 2026 i se situa en el 28,59%, encara quatre punts per damunt de la mitjana nacional.

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.