Convocat el concurs d’idees per al disseny artístic de les carrosses de la Batalla de Flors 2025

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS) –
L’Ajuntament de València ha convocat un concurs d’idees que busca seleccionar els dissenys artístics per a les 30 carrosses que participaran en la tradicional desfilada de la Batalla de Flors, que forma part de la programació de la Gran Fira de València 2025. Aquesta iniciativa ha estat aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la Regidoria de Falles.

Com es destaca en la moció del regidor de Falles, Santiago Ballester, les carrosses decorades amb flors han estat protagonistes des de la seua implantació, el 1891. A més, pot rebre diversos premis atorgats per un jurat especialitzat el mateix dia de la Batalla, reconeixent el treball dels artistes participants.

Les bases aprovades regulen les condicions del concurs, incloent la intervenció d’un comitè de selecció que valorarà les propostes en funció de la seua adequació, qualitat, i els valors culturals i mediambientals. Les carrosses seran exhibides el diumenge 27 de juliol del 2025 al Passeig de l’Albereda.

El concurs és obert a tots els artistes amb experiència anterior en disseny de carrosses, així com a professionals de les arts plàstiques o constructives. També podran participar aquells que posseeixin un Cicle Superior en Artista Faller i Construcció d’Escenografies.

Els interessats hauran de presentar un escrit establint la categoria del projecte, un esbós o foto del disseny, dades tècniques i informació sobre el nombre d’ocupants de la carrossa. El termini de presentació és de 10 dies hàbils a partir de la publicació de les bases.

Tota la documentació es pot presentar al Servici de Festes i Tradicions, ubicat a la Casa Consistorial de la plaça de l’Ajuntament, en horari de 09.00 a 14.00 hores. El comitè de selecció, presidit pel regidor de Falles, inclourà tres representants qualificats del món artístic buscant la paritat de gèneres.

La valoració de les idees es farà seguint criteris específics: l’originalitat i creativitat representaran un 40% de la puntuació final, el disseny d’acord amb l’esdeveniment també un 40%, i la qualitat del disseny en esdeveniments festius un 20%.

Últimes notícies

L’atur baixa en 2.445 persones al juny a la Comunitat Valenciana i se situa en 281.651 inscrits

L’atur registrat a la Comunitat Valenciana ha baixat en 2.445 persones al juny i suma 11.964 desocupats menys que fa un any. La província de València ha reduït 414 aturats i la afiliació a la Seguretat Social ha crescut en 12.374 persones.

Nits tòrrides a la Comunitat: les mínimes no baixen dels 25 graus i arriben als 26,3

Les mínimes han tornat a quedar-se esta matinada per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis valencians, amb un valor màxim de 26,3 ºC a Benidorm i nits molt càlides especialment a la província de València.

Oratge més fresc i possibles pluges febles entre el nord d’Alacant i el sud de València

La Comunitat Valenciana espera este dijous intervals de núvols, possibles pluges febles al nord d’Alacant i sud de València i un descens de les màximes, abans d’un divendres més solejat i càlid, sobretot a l’interior de la província de València.

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.