Convocat el concurs d’idees per al disseny artístic de les carrosses de la Batalla de Flors 2025

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS) –
L’Ajuntament de València ha convocat un concurs d’idees que busca seleccionar els dissenys artístics per a les 30 carrosses que participaran en la tradicional desfilada de la Batalla de Flors, que forma part de la programació de la Gran Fira de València 2025. Aquesta iniciativa ha estat aprovada per la Junta de Govern Local, a proposta de la Regidoria de Falles.

Com es destaca en la moció del regidor de Falles, Santiago Ballester, les carrosses decorades amb flors han estat protagonistes des de la seua implantació, el 1891. A més, pot rebre diversos premis atorgats per un jurat especialitzat el mateix dia de la Batalla, reconeixent el treball dels artistes participants.

Les bases aprovades regulen les condicions del concurs, incloent la intervenció d’un comitè de selecció que valorarà les propostes en funció de la seua adequació, qualitat, i els valors culturals i mediambientals. Les carrosses seran exhibides el diumenge 27 de juliol del 2025 al Passeig de l’Albereda.

El concurs és obert a tots els artistes amb experiència anterior en disseny de carrosses, així com a professionals de les arts plàstiques o constructives. També podran participar aquells que posseeixin un Cicle Superior en Artista Faller i Construcció d’Escenografies.

Els interessats hauran de presentar un escrit establint la categoria del projecte, un esbós o foto del disseny, dades tècniques i informació sobre el nombre d’ocupants de la carrossa. El termini de presentació és de 10 dies hàbils a partir de la publicació de les bases.

Tota la documentació es pot presentar al Servici de Festes i Tradicions, ubicat a la Casa Consistorial de la plaça de l’Ajuntament, en horari de 09.00 a 14.00 hores. El comitè de selecció, presidit pel regidor de Falles, inclourà tres representants qualificats del món artístic buscant la paritat de gèneres.

La valoració de les idees es farà seguint criteris específics: l’originalitat i creativitat representaran un 40% de la puntuació final, el disseny d’acord amb l’esdeveniment també un 40%, i la qualitat del disseny en esdeveniments festius un 20%.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.