Convocats els Premis de les Arts Escèniques Valencianes 2024, que es lliuraran al novembre a València

Incorporen com a novetat els guardons al Millor Espectacle Musical i a la Millor Proposta de Noves Aportacions Escèniques

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació convoca, a través de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), els Premis de les Arts Escèniques Valencianes 2024, la cerimònia de les quals de lliurament tindrà lloc el 4 de novembre al Teatre Principal de València.

L’objectiu d’estos premis, assenyalen, «és reconèixer i donar visibilitat als professionals de l’escena valenciana, així com incentivar la circulació de la producció escènica fóra i dins de la Comunitat Valenciana».

Com a novetat, enguany s’inclouen dos categories a les ja existents: el Premi al Millor Espectacle Musical i a la Millor Proposta de Noves Aportacions Escèniques.

El primer d’ells respon al creixement experimentat en la quantitat de propostes d’espectacles musicals i els grans resultats tant de públic com en reconeixement quant a crítica i altres guardons.

D’altra banda, amb el Premi a la Millor Proposta de Noves Aportacions Escèniques es vol posar en valor les propostes artístiques que impacten en el públic més enllà de l’escena, bé per la seua intenció de mediació o per proposar dispositius escènics participatius i/o renovadors.

D’esta manera, els premis compten en esta edició amb 21 categories a concurs, a més del Premi d’Honor atorgat a una persona, companyia, societat, associació o institució per la seua contribució a les arts escèniques valencianes al llarg de la seua trajectòria professional. El període d’inscripció finalitza el dimarts, 6 d’agost del 2024, i la inscripció es realitzarà a través d’este formulari.

Només podran inscriure’s espectacles professionals de producció valenciana, així com els artistes vinculats als espectacles que han de ser nascuts, o residents a la Comunitat Valenciana, o bé que hagen participat en un mínim de dos espectacles de producció valenciana des de gener del 2020.

Els espectacles han d’haver sigut estrenats en qualsevol de les sales, carrers o espais de la Comunitat Valenciana entre l’1 de gener del 2023 i el 30 de juny del 2024.

En el cas de les categories de Millor Espectacle de Circ i Millor Espectacle d’Arts de Carrer s’amplia el període de temps d’estrena de l’1 de maig del 2022 al 30 de juny del 2024, per a afavorir l’augment d’inscripcions i atendre a l’especificitat respecte dels temps de producció d’espectacles propis d’estes dos especialitats.

D’altra banda, no podrà inscriure’s de nou un espectacle o un professional que ja haja estat en una convocatòria anterior dels Premis de les Arts Escèniques Valencianes, ni tampoc els espectacles de producció pròpia de les institucions públiques en les categories de millor espectacle de teatre, dansa, espectacle infantil, arts de carrer o circ. No obstant això, els artistes implicats en estes produccions sí que podran participar en la resta de les categories professionals.

JURATS ESPECÍFICS

Es configuraran dos jurats específics. El primer, serà l’encarregat de decidir els nominats o finalistes i ho formaran entre cinc i nou personalitats rellevants del món cultural valencià.

El segon, de nou compost entre cinc i nou personalitats de l’àmbit cultural valencià, serà l’encarregat de decidir els premiats entre els candidats proposats pel primer jurat.

Cal recordar que l’equip que gestionava la Conselleria de Cultura abans de l’eixida de Vox del Consell –liderat per Vicente Barrera– havia anunciat la seua intenció que els premis d’arts escèniques, audiovisual i música que atorga la Generalitat s’uniren en una sola gala perquè, en la seua opinió, seria «més vistosa».

Sobre esta qüestió, fonts del departament han assenyalat que la gala dels premis d’arts escèniques ja s’estava treballant i han posat l’accent en què hi ha una «absoluta normalitat» i que la gala «premia el talent valencià».

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.