Convocats els Premis de les Arts Escèniques Valencianes 2024, que es lliuraran al novembre a València

Incorporen com a novetat els guardons al Millor Espectacle Musical i a la Millor Proposta de Noves Aportacions Escèniques

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació convoca, a través de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), els Premis de les Arts Escèniques Valencianes 2024, la cerimònia de les quals de lliurament tindrà lloc el 4 de novembre al Teatre Principal de València.

L’objectiu d’estos premis, assenyalen, «és reconèixer i donar visibilitat als professionals de l’escena valenciana, així com incentivar la circulació de la producció escènica fóra i dins de la Comunitat Valenciana».

Com a novetat, enguany s’inclouen dos categories a les ja existents: el Premi al Millor Espectacle Musical i a la Millor Proposta de Noves Aportacions Escèniques.

El primer d’ells respon al creixement experimentat en la quantitat de propostes d’espectacles musicals i els grans resultats tant de públic com en reconeixement quant a crítica i altres guardons.

D’altra banda, amb el Premi a la Millor Proposta de Noves Aportacions Escèniques es vol posar en valor les propostes artístiques que impacten en el públic més enllà de l’escena, bé per la seua intenció de mediació o per proposar dispositius escènics participatius i/o renovadors.

D’esta manera, els premis compten en esta edició amb 21 categories a concurs, a més del Premi d’Honor atorgat a una persona, companyia, societat, associació o institució per la seua contribució a les arts escèniques valencianes al llarg de la seua trajectòria professional. El període d’inscripció finalitza el dimarts, 6 d’agost del 2024, i la inscripció es realitzarà a través d’este formulari.

Només podran inscriure’s espectacles professionals de producció valenciana, així com els artistes vinculats als espectacles que han de ser nascuts, o residents a la Comunitat Valenciana, o bé que hagen participat en un mínim de dos espectacles de producció valenciana des de gener del 2020.

Els espectacles han d’haver sigut estrenats en qualsevol de les sales, carrers o espais de la Comunitat Valenciana entre l’1 de gener del 2023 i el 30 de juny del 2024.

En el cas de les categories de Millor Espectacle de Circ i Millor Espectacle d’Arts de Carrer s’amplia el període de temps d’estrena de l’1 de maig del 2022 al 30 de juny del 2024, per a afavorir l’augment d’inscripcions i atendre a l’especificitat respecte dels temps de producció d’espectacles propis d’estes dos especialitats.

D’altra banda, no podrà inscriure’s de nou un espectacle o un professional que ja haja estat en una convocatòria anterior dels Premis de les Arts Escèniques Valencianes, ni tampoc els espectacles de producció pròpia de les institucions públiques en les categories de millor espectacle de teatre, dansa, espectacle infantil, arts de carrer o circ. No obstant això, els artistes implicats en estes produccions sí que podran participar en la resta de les categories professionals.

JURATS ESPECÍFICS

Es configuraran dos jurats específics. El primer, serà l’encarregat de decidir els nominats o finalistes i ho formaran entre cinc i nou personalitats rellevants del món cultural valencià.

El segon, de nou compost entre cinc i nou personalitats de l’àmbit cultural valencià, serà l’encarregat de decidir els premiats entre els candidats proposats pel primer jurat.

Cal recordar que l’equip que gestionava la Conselleria de Cultura abans de l’eixida de Vox del Consell –liderat per Vicente Barrera– havia anunciat la seua intenció que els premis d’arts escèniques, audiovisual i música que atorga la Generalitat s’uniren en una sola gala perquè, en la seua opinió, seria «més vistosa».

Sobre esta qüestió, fonts del departament han assenyalat que la gala dels premis d’arts escèniques ja s’estava treballant i han posat l’accent en què hi ha una «absoluta normalitat» i que la gala «premia el talent valencià».

Últimes notícies

El Villarreal se’n va del Bernabéu sense premi després d’un gran partit

El Villarreal ha perdut 1-0 davant el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’un partit seriós, cosa que Íñigo Pérez ha qualificat de frustrant. L’entrenador creu que l’equip ha merescut més però admet la manca d’encert en els metres finals.

Foyth avala l’expulsió de Vinícius per l’agressió a Saliba

Juan Foyth, defensa del Villarreal, considera correcta l’expulsió de Vinícius per agarrar del cabell Saliba en el partit de LALIGA EA Sports.

Diomande dona la victòria al Madrid i Vinícius acaba expulsat contra el Vila-real

El Real Madrid ha guanyat 1-0 al Vila-real amb un gol de Yan Diomande validat pel VAR en la segona part, en un partit marcat per l’expulsió directa de Vinícius per agarrar del cabell Saliba quan encarrilava el 2-0.

Reoberta la V-21 cap a València i Puçol després d’un dia tallada per un incendi

La V-21 ha sigut reoberta este dissabte de vesprada en els dos sentits entre València i Port Saplaya, després d’estar tallada tot el dia per la caiguda de cables elèctrics a causa d’un incendi de vegetació. El tall ha provocat retencions d’hasta cinc quilòmetres en direcció València i desviaments per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Nicolas Pepe es perd la visita al Bernabéu per una cirurgia ocular

L’extrem del Villarreal Nicolas Pepe no ha pogut jugar contra el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’haver sigut sotmés a una cirurgia ocular programada. La seua absència se suma a la de l’extrem canadenc Tajon Buchanan, lesionat després d’anar amb la seua selecció.

Diomande envia Vinícius a la banqueta en el Real Madrid-Villarreal

Vinícius Júnior ha perdut la titularitat contra el Villarreal, on Yan Diomande ocuparà l’esquerra i tornaran Valverde i Mbappé a l’onze inicial.

Tall total de la V-21 entre València i Port Saplaya fins, com a mínim, les 21.00 hores

La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de les 4.00 hores per la caiguda d’un cable d’alta tensió cremat en un incendi de vegetació a Alboraia. La reobertura està prevista cap a les 21.00 hores, mentres els vehicles es desvien per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.