Convocats els Premis de les Arts Escèniques Valencianes 2024, que es lliuraran al novembre a València

Incorporen com a novetat els guardons al Millor Espectacle Musical i a la Millor Proposta de Noves Aportacions Escèniques

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació convoca, a través de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), els Premis de les Arts Escèniques Valencianes 2024, la cerimònia de les quals de lliurament tindrà lloc el 4 de novembre al Teatre Principal de València.

L’objectiu d’estos premis, assenyalen, «és reconèixer i donar visibilitat als professionals de l’escena valenciana, així com incentivar la circulació de la producció escènica fóra i dins de la Comunitat Valenciana».

Com a novetat, enguany s’inclouen dos categories a les ja existents: el Premi al Millor Espectacle Musical i a la Millor Proposta de Noves Aportacions Escèniques.

El primer d’ells respon al creixement experimentat en la quantitat de propostes d’espectacles musicals i els grans resultats tant de públic com en reconeixement quant a crítica i altres guardons.

D’altra banda, amb el Premi a la Millor Proposta de Noves Aportacions Escèniques es vol posar en valor les propostes artístiques que impacten en el públic més enllà de l’escena, bé per la seua intenció de mediació o per proposar dispositius escènics participatius i/o renovadors.

D’esta manera, els premis compten en esta edició amb 21 categories a concurs, a més del Premi d’Honor atorgat a una persona, companyia, societat, associació o institució per la seua contribució a les arts escèniques valencianes al llarg de la seua trajectòria professional. El període d’inscripció finalitza el dimarts, 6 d’agost del 2024, i la inscripció es realitzarà a través d’este formulari.

Només podran inscriure’s espectacles professionals de producció valenciana, així com els artistes vinculats als espectacles que han de ser nascuts, o residents a la Comunitat Valenciana, o bé que hagen participat en un mínim de dos espectacles de producció valenciana des de gener del 2020.

Els espectacles han d’haver sigut estrenats en qualsevol de les sales, carrers o espais de la Comunitat Valenciana entre l’1 de gener del 2023 i el 30 de juny del 2024.

En el cas de les categories de Millor Espectacle de Circ i Millor Espectacle d’Arts de Carrer s’amplia el període de temps d’estrena de l’1 de maig del 2022 al 30 de juny del 2024, per a afavorir l’augment d’inscripcions i atendre a l’especificitat respecte dels temps de producció d’espectacles propis d’estes dos especialitats.

D’altra banda, no podrà inscriure’s de nou un espectacle o un professional que ja haja estat en una convocatòria anterior dels Premis de les Arts Escèniques Valencianes, ni tampoc els espectacles de producció pròpia de les institucions públiques en les categories de millor espectacle de teatre, dansa, espectacle infantil, arts de carrer o circ. No obstant això, els artistes implicats en estes produccions sí que podran participar en la resta de les categories professionals.

JURATS ESPECÍFICS

Es configuraran dos jurats específics. El primer, serà l’encarregat de decidir els nominats o finalistes i ho formaran entre cinc i nou personalitats rellevants del món cultural valencià.

El segon, de nou compost entre cinc i nou personalitats de l’àmbit cultural valencià, serà l’encarregat de decidir els premiats entre els candidats proposats pel primer jurat.

Cal recordar que l’equip que gestionava la Conselleria de Cultura abans de l’eixida de Vox del Consell –liderat per Vicente Barrera– havia anunciat la seua intenció que els premis d’arts escèniques, audiovisual i música que atorga la Generalitat s’uniren en una sola gala perquè, en la seua opinió, seria «més vistosa».

Sobre esta qüestió, fonts del departament han assenyalat que la gala dels premis d’arts escèniques ja s’estava treballant i han posat l’accent en què hi ha una «absoluta normalitat» i que la gala «premia el talent valencià».

Últimes notícies

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.