Convocats els Premis de les Arts Escèniques Valencianes 2024, que es lliuraran al novembre a València

Incorporen com a novetat els guardons al Millor Espectacle Musical i a la Millor Proposta de Noves Aportacions Escèniques

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació convoca, a través de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), els Premis de les Arts Escèniques Valencianes 2024, la cerimònia de les quals de lliurament tindrà lloc el 4 de novembre al Teatre Principal de València.

L’objectiu d’estos premis, assenyalen, “és reconèixer i donar visibilitat als professionals de l’escena valenciana, així com incentivar la circulació de la producció escènica fóra i dins de la Comunitat Valenciana”.

Com a novetat, enguany s’inclouen dos categories a les ja existents: el Premi al Millor Espectacle Musical i a la Millor Proposta de Noves Aportacions Escèniques.

El primer d’ells respon al creixement experimentat en la quantitat de propostes d’espectacles musicals i els grans resultats tant de públic com en reconeixement quant a crítica i altres guardons.

D’altra banda, amb el Premi a la Millor Proposta de Noves Aportacions Escèniques es vol posar en valor les propostes artístiques que impacten en el públic més enllà de l’escena, bé per la seua intenció de mediació o per proposar dispositius escènics participatius i/o renovadors.

D’esta manera, els premis compten en esta edició amb 21 categories a concurs, a més del Premi d’Honor atorgat a una persona, companyia, societat, associació o institució per la seua contribució a les arts escèniques valencianes al llarg de la seua trajectòria professional. El període d’inscripció finalitza el dimarts, 6 d’agost del 2024, i la inscripció es realitzarà a través d’este formulari.

Només podran inscriure’s espectacles professionals de producció valenciana, així com els artistes vinculats als espectacles que han de ser nascuts, o residents a la Comunitat Valenciana, o bé que hagen participat en un mínim de dos espectacles de producció valenciana des de gener del 2020.

Els espectacles han d’haver sigut estrenats en qualsevol de les sales, carrers o espais de la Comunitat Valenciana entre l’1 de gener del 2023 i el 30 de juny del 2024.

En el cas de les categories de Millor Espectacle de Circ i Millor Espectacle d’Arts de Carrer s’amplia el període de temps d’estrena de l’1 de maig del 2022 al 30 de juny del 2024, per a afavorir l’augment d’inscripcions i atendre a l’especificitat respecte dels temps de producció d’espectacles propis d’estes dos especialitats.

D’altra banda, no podrà inscriure’s de nou un espectacle o un professional que ja haja estat en una convocatòria anterior dels Premis de les Arts Escèniques Valencianes, ni tampoc els espectacles de producció pròpia de les institucions públiques en les categories de millor espectacle de teatre, dansa, espectacle infantil, arts de carrer o circ. No obstant això, els artistes implicats en estes produccions sí que podran participar en la resta de les categories professionals.

JURATS ESPECÍFICS

Es configuraran dos jurats específics. El primer, serà l’encarregat de decidir els nominats o finalistes i ho formaran entre cinc i nou personalitats rellevants del món cultural valencià.

El segon, de nou compost entre cinc i nou personalitats de l’àmbit cultural valencià, serà l’encarregat de decidir els premiats entre els candidats proposats pel primer jurat.

Cal recordar que l’equip que gestionava la Conselleria de Cultura abans de l’eixida de Vox del Consell –liderat per Vicente Barrera– havia anunciat la seua intenció que els premis d’arts escèniques, audiovisual i música que atorga la Generalitat s’uniren en una sola gala perquè, en la seua opinió, seria “més vistosa”.

Sobre esta qüestió, fonts del departament han assenyalat que la gala dels premis d’arts escèniques ja s’estava treballant i han posat l’accent en què hi ha una “absoluta normalitat” i que la gala “premia el talent valencià”.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.