Convocats els Premis de les Arts Escèniques Valencianes 2024, que es lliuraran al novembre a València

Incorporen com a novetat els guardons al Millor Espectacle Musical i a la Millor Proposta de Noves Aportacions Escèniques

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació convoca, a través de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), els Premis de les Arts Escèniques Valencianes 2024, la cerimònia de les quals de lliurament tindrà lloc el 4 de novembre al Teatre Principal de València.

L’objectiu d’estos premis, assenyalen, «és reconèixer i donar visibilitat als professionals de l’escena valenciana, així com incentivar la circulació de la producció escènica fóra i dins de la Comunitat Valenciana».

Com a novetat, enguany s’inclouen dos categories a les ja existents: el Premi al Millor Espectacle Musical i a la Millor Proposta de Noves Aportacions Escèniques.

El primer d’ells respon al creixement experimentat en la quantitat de propostes d’espectacles musicals i els grans resultats tant de públic com en reconeixement quant a crítica i altres guardons.

D’altra banda, amb el Premi a la Millor Proposta de Noves Aportacions Escèniques es vol posar en valor les propostes artístiques que impacten en el públic més enllà de l’escena, bé per la seua intenció de mediació o per proposar dispositius escènics participatius i/o renovadors.

D’esta manera, els premis compten en esta edició amb 21 categories a concurs, a més del Premi d’Honor atorgat a una persona, companyia, societat, associació o institució per la seua contribució a les arts escèniques valencianes al llarg de la seua trajectòria professional. El període d’inscripció finalitza el dimarts, 6 d’agost del 2024, i la inscripció es realitzarà a través d’este formulari.

Només podran inscriure’s espectacles professionals de producció valenciana, així com els artistes vinculats als espectacles que han de ser nascuts, o residents a la Comunitat Valenciana, o bé que hagen participat en un mínim de dos espectacles de producció valenciana des de gener del 2020.

Els espectacles han d’haver sigut estrenats en qualsevol de les sales, carrers o espais de la Comunitat Valenciana entre l’1 de gener del 2023 i el 30 de juny del 2024.

En el cas de les categories de Millor Espectacle de Circ i Millor Espectacle d’Arts de Carrer s’amplia el període de temps d’estrena de l’1 de maig del 2022 al 30 de juny del 2024, per a afavorir l’augment d’inscripcions i atendre a l’especificitat respecte dels temps de producció d’espectacles propis d’estes dos especialitats.

D’altra banda, no podrà inscriure’s de nou un espectacle o un professional que ja haja estat en una convocatòria anterior dels Premis de les Arts Escèniques Valencianes, ni tampoc els espectacles de producció pròpia de les institucions públiques en les categories de millor espectacle de teatre, dansa, espectacle infantil, arts de carrer o circ. No obstant això, els artistes implicats en estes produccions sí que podran participar en la resta de les categories professionals.

JURATS ESPECÍFICS

Es configuraran dos jurats específics. El primer, serà l’encarregat de decidir els nominats o finalistes i ho formaran entre cinc i nou personalitats rellevants del món cultural valencià.

El segon, de nou compost entre cinc i nou personalitats de l’àmbit cultural valencià, serà l’encarregat de decidir els premiats entre els candidats proposats pel primer jurat.

Cal recordar que l’equip que gestionava la Conselleria de Cultura abans de l’eixida de Vox del Consell –liderat per Vicente Barrera– havia anunciat la seua intenció que els premis d’arts escèniques, audiovisual i música que atorga la Generalitat s’uniren en una sola gala perquè, en la seua opinió, seria «més vistosa».

Sobre esta qüestió, fonts del departament han assenyalat que la gala dels premis d’arts escèniques ja s’estava treballant i han posat l’accent en què hi ha una «absoluta normalitat» i que la gala «premia el talent valencià».

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.