L’entrevista exclusiva de Pilar Urbano al rei Felip VI

La reina Letícia va voler felicitar al rei pel seu guardó

El dimecres passat va tindre lloc el 15é aniversari del matrimoni del rei Felip i la reina Letícia  | CEDIDA

 

Amb motiu de la celebració del 15é aniversari de la boda del rei Felip i la reina Letícia, alguns mitjans de comunicació han volgut recordar l’entrevista exclusiva que el monarca va tindre amb la periodista Pilar Urbano. En este encontre, el fill de Joan Carles I va confessar que si els seus pares i les Corts no hagueren aprovat el seu matrimoni amb una persona de classe mitjana i divorciada com era Letícia, Felip no hauria continuat la seua relació amb ella.

 

Esta declaració era recordada el passat dimecres 22 de maig, el dia en què es van complir els 15 anys de matrimoni de Letícia i Felip VI, en una boda celebrada en la catedral de l’Almudena de Madrid.

 

La confessió del monarca la va fer pública Pilar Urbano a Risto Mejide en el programa de ‘Chester’. Resulta que dos dies abans de l’esdeveniment nupcial, Felip de Borbó es va posar en contacte per telèfon amb la periodista per a expressar-li la felicitat que sentia de poder casar-se per amor amb la seua promesa, Letícia. Li va comentar que tenia l’aprovació del seu entorn familiar, i Pilar Urbano va voler saber què haguera passat en cas contrari. «En eixe cas hauria renunciat a Letícia», va respondre Felip.

 

El rei Felip VI i la reina Letícia, durant un dels seus actes

El rei Felip VI i la reina Letícia, durant un dels seus actes | València Diari

 

La periodista, el treball de la qual està especialitzat en temes de famílies reials, explicava amb detalls aquell instant: «Li vaig preguntar: ‘Renunciaria al tron?’. I ell em va dir: ‘No, a Letícia, encara que s’haguera obert la terra baix els meus peus’. Em va dir que ell havia nascut amb un destí que era regnar i en això l’havien educat. Si renunciava al que era el seu destí seria traïció».

 

Pilar Urbano continuava relatant la conversa que va mantindre amb Felip VI: «Recorde la nit abans de la boda. El en aquell moment príncep Felip em va telefonar i em va fer unes confessions en la vigília. Ell em va demanar que les difonguera. Van ser 20 minuts de conversació, però ell em va dir que no li havia fet cap ultimàtum als Reis dient que o Letícia o res», assegurava la veterana periodista.

 

«També em va dir que a mesura que es va anar il·lusionant va anar fent consultes i tantejos. Primer en família, amb les seues germanes, les seues ties, personatges importants de la vida pública. I va vore que la gent ho veia bé i s’anava il·lusionant. Em va dir que ‘sóc l’home més feliç del món perquè puc fer el que més desitge que és casar-me amb Letícia’», explicava Urbano.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.