Meghan Markle reapareix en el Jubileu de Platí d’Isabel II

Complir 70 anys com a cap d’Estat és una fita històrica que mereix una celebració a l’altura. Sens dubte, la protagonista del dia és la reina Isabel d’Anglaterra i tots els ulls estaven posats en ella.

La pregunta més repetida: on estava Meghan?

Ni la duquessa de Sussex ni el seu marit el príncep Harry, són considerats com a part del ‘working team’ de la família reial britànica. Perquè només han aparegut els ‘membres de la reialesa que treballen’ i els seus fills, la qual cosa exclou directament tant a Harry i Meghan com al príncep Andrés. Ja s’anunciava que podrien no ser al balcó de Buckingham i es feia amb tant de tacte que encara quedava l’esperança de poder veure’ls finalment al costat de la resta de la família reial.

No obstant això, els Sussex no semblen haver perdut el seu lloc en el cor de la reina, ja que sí que han sigut convidats a viure les celebracions a Londres, encara que fora del focus principal. Això sí, del que no hi ha hagut ni rastre és del príncep Andrés, caigut en desgràcia després de la seua implicació en el térbol cas Epstein.

Però sí que s’ha pogut veure a Meghan al costat de les filles de Zara Phillips i les de Peter Phillips, a les quals demanava silenci afectuosament mentre veien la desfilada de la Guàrdia a cavall. Ha sigut la primera imatge que ha transcendit de Meghan. La dona del príncep Harry era tot somriures mentre conversava amb Lena i Mia Tindall i Savannah i Illa Phillips.

Li la podia veure alegre malgrat ser el seu primer compromís oficial en més de dos anys. També hem pogut veure al príncep Harry al costat de la seua dona, encara que no han transcendit encara imatges dels xicotets Archie i Lilibet.

A pesar que actualment no formen part activa de la Casa Reial i viuen a Califòrnia, el príncep Harry i la seua dona no han dubtat a viatjar fins a Londres per a celebrar aquest esdeveniment tan important per a la reina Isabel. Ho han fet de manera discreta i al costat dels seus dos fills, Archie, de 3 anys, i Lilibet, d’11 mesos.

No obstant això, el seu paper no ha sigut el mateix que el dels ducs de Cambridge i altres membres actius de la Casa Reial britànica. Des que van renunciar a les seues obligacions reals, i per tant a la seua assignació, els ducs de Sussex han passat a tindre un paper secundari.

El príncep Harry i Meghan no estaven en la llista oficial dels carruatges, igual que tampoc estaven els seus fills. La resta de la família reial britànica ha arribat al palau de Buckingham en tres cotxes de cavalls diferents. Tant la duquessa de Cambridge com Camila de Cornualla arribaven al costat dels prínceps George, Louis i Charlotte.

També els Wessex i els ducs de Gloucester, però ni rastre dels Sussex en els carruatges en la seua entrada a palau. El príncep Carles i el seu fill, el duc de Cambridge, es presentaven a cavall, igual que la princesa Ana. Una imatge molt diferent de la que vam poder veure en 2018 i 2019.

Finalment, no han aparegut, encara que sí que estan veient la desfilada. «La parella té un punt de vista privilegiat des de l’antiga oficina del duc de Wellington, amb vista a Horse Guards Parade«, segons ha publicat BBC. Des d’allí poden veure al príncep Carles inspeccionar i saludar als guàrdies i oficials substituint a la reina Isabel II. Tampoc ha sigut present el príncep Andrés, els títols reals del qual van ser retornats a la Corona després de la seua demanda als Estats Units.

Potser aquesta ocasió és un moment per al retrobament entre Harry i la resta de la seua família, després de dos anys de tensions i desacords, ja que ni la reina ni el príncep Carles ni els ducs de Cambridge coneixien encara a la xicoteta Lilibet. S’espera que l’aparició d’Harry i Meghan, que és la que està despertant major expectació, siga la més discreta possible. De fet, alguns mitjans britànics com ‘The Telegraph’ asseguraven que «la parella planeja limitar-se als esdeveniments planejats com a part del jubileu i mantindre’s fora del camp de les càmeres».

La presència de Lady Di

Encara que segur que en el cor de molts britànics el record de Diana Spencer estava hui molt viu, ha sigut la duquessa de Cambridge l’encarregada de materialitzar hui aqueix record lluint unes arracades de safirs i brillants que havien pertangut a la seua sogra. No és la primera vegada que Catalina porta joies de Diana però la seua imatge somrient saludant al poble des d’una carrossa asseguda al costat d’una, també somrient i saludadora, Llitera mentre les seues orelles cridaven «Lady Di» no deixa de ser, com menys, sorprenent.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.