Rafa Lomana, de ‘Supervivientes’, és el candidat de VOX per Albacete

Rafa Lomana, el candidat de Vox per Albacete

Rafa Lomana és el nou candidat de Vox per Albacete | INSTAGRAM

VOX no només està a l’ordre del dia en referència a declaracions polèmiques, també en nous fitxatges de cara a les eleccions generals del pròxim 28 d’abril. Rafa Lomana és una de les últimes incorporacions a la formació, en aquest cas, per a representar-los des d’Albacete. Lomana, a més a més de ser conegut pel seu cognom —que el relaciona directament amb la seua popular germana, Carmen Lomana—, també ho és per haver format part de l’edició de l’any 2014 de ‘Supervivientes’, tal com explica ‘La Coctelera.

 

Va ser aleshores quan l’ara polític es va donar a conéixer i va demostrar que, almenys en termes de supervivència, és un gran expert, ja que va quedar el segon finalista de la seua edició. En el programa, Lomana va demostrar estar en una bona forma física a causa de dedicar-se professionalment als entrenaments personals. Cal recordar, també, que l’ex concursant del programa de Telecinco també va formar part de ‘Desafío Extremo’, un programa d’aventures junt amb Jesús Calleja.

 

Els entrenaments personals, per la política

Ara bé, la vida dóna moltes voltes i, ara, Lomana ha decidit deixar el gimnàs per a passar a ser una de les cares més conegudes del panorama polític. La seua incorporació arriba després que Fernando Paz, el candidat per Albacete fins aleshores, haja deixat el seu lloc en el partit. En aquest sentit, cal recordar que Paz va fer esclatar la polèmica per realitzar diversos comentaris homòfobs en diverses intervencions públiques.

 

Relacionar l’homosexualitat amb una malaltia o relativitzar l’holocaust nazi, van ser algunes de les declaracions que va fer Paz i que van obligar a VOX a prendre mesures davant l’allau de crítiques que es van generar al respecte.

 

La reacció de la seua germana, Carmen Lomana

Finalment i de forma inevitable, el nom de Rafa Lomana, crea quasi una relació directa amb el de Carmen Lomana, la seua germana, que ha manifestat en multitud d’ocasions que no tenen cap classe de relació entre ells dos. No obstant això, la popular germana ha volgut fer-se també ressò de l’aparició en el panorama polític del seu germà a través de Twitter, amb missatges com: «Em fa molta llàstima que el meu nom isca junt amb el d’una altra persona vinculada a VOX que fa molt temps que no té res a veure amb mi».

 

Paral·lelament, Lomana va respondre als comentaris que li recordaven que ella mateixa es va presentar a les llistes del Senat amb el mateix partit l’any 2015, tot dient que: «I, per favor, demande a la premsa i a tots els que em seguiu que ningú em vincule a Vox. Per favor, em vaig equivocar».

Carmen Lomana

Rafa Lomana manté una mala relació amb la seua popular germana, Carmen Lomana | INSTAGRAM

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.