12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Shakira, a un pas d’anar a judici per frau a Hisenda

 

La cantant colombiana Shakira, resident a Barcelona haurà d’enfrontar una altra situació d’última hora. L’artista és troba a punt d’anar a judici per un presumpte frau de 15 milions d’euros, que es corresponen a l’IRPF —12,4 milions— i l’impost de societats —2,19—, i que Shakira no hauria pagat entre 2012 i 2014. 

 

Després de tres anys d’investigació, el jutge del jutjat d’instrucció 2 d’Esplugues de Llobregat ha conclòs que existeixen «indicis suficients» per citar a judici a la cantant, de nom Isabel Mebarak Ripoll. De moment, tan sols s’assenyalen els indicis i l’acusació de sis possibles delictes fiscals, la qual cosa, en cas de condemna, podria portar l’artista a la presó. No obstant això, encara no s’està discutint sobre cap classe de culpabilitat.

 

Tal com pareix, l’artista «hauria deixat de tributar presumptament a Espanya els exercicis 2012, 2013 i 2014, tot i tenir l’obligació de fer-ho per tenir aquí la seua residència habitual». En aquest sentit, la cantant ha mantingut que durant els últims anys havia residit a Bahames i que només va visitar Espanya de manera «esporàdica».

 

17 milions d’euros abonats a l’Agència Tributària

El jutge ha donat suport als arguments de l’administració tributària espanyola i la fiscalia, i a més, ha indicat que aquesta fase del procés ha sigut simplement per a determinar si existien o no proves suficients d’evasió fiscal, i no “innocència o culpabilitat” de Shakira. Les posicions de l’Agència Tributària i de l’equip de defensa del cantant són “oposades”, segons documents judicials, i només un judici pot determinar qui té la raó.

 

La fallada és un gran revés per a Shakira, qui ha fet tot el possible per a evitar que el cas arribe als tribunals. Aquesta batalla legal s’ha centrat en el lloc de residència del cantant. Segons la legislació espanyola, una persona es considera resident fiscal del país si ha passat 183 dies al país. L’administració tributària espanyola reconeix que Shakira va viatjar amb freqüència pel seu treball durant els anys en qüestió, però considera aquests viatges com a “absències esporàdiques” atès que la seua residència, a la qual va tornar després del treball, era Barcelona.

 

El jutge també va trobar proves suficients contra un altre acusat en el cas, l’advocat i assessor fiscal de Shakira en aqueix moment. No obstant això, el fiscal va demanar que es retiraren els càrrecs en contra seua, argumentant que no havia comés cap delicte. El fiscal i els altres càrrecs en el cas, el fiscal i el govern regional català, ara han de presentar un informe escrit en el qual descriguen la sentència que desitgen que s’impose a Shakira. Cal destacar que, la cantant, que ha negat els càrrecs i afirma la seua innocència, ja ha pagat 17 milions d’euros a l’Agència Tributària.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Finalitza la guerra en l’obra de teamLab en el Centre d’Art Hortensia Herrero

La instal·lació interactiva 'The World of Irreversible Change' del CAHH ha posat fi a la seua guerra interna després de més de dos dies de combats i obri una fase de regeneració lligada al clima de València.

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.

Dos actes per la unitat exhibixen les diferències a l’esquerra del PSOE

L'espai a l'esquerra del PSOE celebra dos cites per a reivindicar la unitat, però amb protagonistes i llistes de convidats diferents. Les presències i absències anticipen el pols pel lideratge i la marca.

Comença el ramadà a Espanya: dejuni diürn fins al 19 de març i ruptura amb el iftar

Més de 2,5 milions de musulmans a Espanya comencen este dimecres el ramadà, un mes d'oració, reflexió, caritat i dejuni durant les hores de sol, que es trencarà cada dia amb el iftar.