Shakira, a un pas d’anar a judici per frau a Hisenda

 

La cantant colombiana Shakira, resident a Barcelona haurà d’enfrontar una altra situació d’última hora. L’artista és troba a punt d’anar a judici per un presumpte frau de 15 milions d’euros, que es corresponen a l’IRPF —12,4 milions— i l’impost de societats —2,19—, i que Shakira no hauria pagat entre 2012 i 2014. 

 

Després de tres anys d’investigació, el jutge del jutjat d’instrucció 2 d’Esplugues de Llobregat ha conclòs que existeixen «indicis suficients» per citar a judici a la cantant, de nom Isabel Mebarak Ripoll. De moment, tan sols s’assenyalen els indicis i l’acusació de sis possibles delictes fiscals, la qual cosa, en cas de condemna, podria portar l’artista a la presó. No obstant això, encara no s’està discutint sobre cap classe de culpabilitat.

 

Tal com pareix, l’artista «hauria deixat de tributar presumptament a Espanya els exercicis 2012, 2013 i 2014, tot i tenir l’obligació de fer-ho per tenir aquí la seua residència habitual». En aquest sentit, la cantant ha mantingut que durant els últims anys havia residit a Bahames i que només va visitar Espanya de manera «esporàdica».

 

17 milions d’euros abonats a l’Agència Tributària

El jutge ha donat suport als arguments de l’administració tributària espanyola i la fiscalia, i a més, ha indicat que aquesta fase del procés ha sigut simplement per a determinar si existien o no proves suficients d’evasió fiscal, i no “innocència o culpabilitat” de Shakira. Les posicions de l’Agència Tributària i de l’equip de defensa del cantant són “oposades”, segons documents judicials, i només un judici pot determinar qui té la raó.

 

La fallada és un gran revés per a Shakira, qui ha fet tot el possible per a evitar que el cas arribe als tribunals. Aquesta batalla legal s’ha centrat en el lloc de residència del cantant. Segons la legislació espanyola, una persona es considera resident fiscal del país si ha passat 183 dies al país. L’administració tributària espanyola reconeix que Shakira va viatjar amb freqüència pel seu treball durant els anys en qüestió, però considera aquests viatges com a “absències esporàdiques” atès que la seua residència, a la qual va tornar després del treball, era Barcelona.

 

El jutge també va trobar proves suficients contra un altre acusat en el cas, l’advocat i assessor fiscal de Shakira en aqueix moment. No obstant això, el fiscal va demanar que es retiraren els càrrecs en contra seua, argumentant que no havia comés cap delicte. El fiscal i els altres càrrecs en el cas, el fiscal i el govern regional català, ara han de presentar un informe escrit en el qual descriguen la sentència que desitgen que s’impose a Shakira. Cal destacar que, la cantant, que ha negat els càrrecs i afirma la seua innocència, ja ha pagat 17 milions d’euros a l’Agència Tributària.

Últimes notícies

Camarero atribuíx a la regularització de migrants l’aturada en la baixada de l’atur al juliol

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, assegura que la regularització extraordinària de migrants ha frenat la tendència descendent de l’atur al juliol en la Comunitat Valenciana i reclama finançament extra a l’Estat per a reforçar els serveis públics d’ocupació.

Pla de recuperació urgent després de l’incendi a la Serra d’Espadà

La Generalitat ha iniciat amb els ajuntaments un pla de recuperació de la Serra d’Espadà després de l’incendi que ha cremat 9.568 hectàrees, amb actuacions prioritàries en infraestructures, serveis municipals i entorn natural.

Autocaravana completa en la Comunitat Valenciana per a vore l’eclipsi solar

Les autocaravanes s’han convertit en una alternativa als hotels per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost, amb el parc valencià ja completament llogat.

8,7 milions per a la segona fase d’obres en la presa de Buseo després de la DANA

El Consell ha declarat d’emergència la segona fase d’obres en la presa de Buseo, amb una inversió de 8,7 milions per a reforçar-ne la seguretat després de la DANA d’octubre de 2024. Després d’una primera intervenció ja acabada, es preveu una tercera fase per a augmentar la capacitat de desguàs davant crescudes extraordinàries.

El Consell manté congelats els preus universitaris i amplia les ajudes de 500 euros per material escolar per la dana

El Consell ha aprovat mantindre congelats un any més els preus públics universitaris a la Comunitat Valenciana i ha ampliat les ajudes extraordinàries de 500 euros per a material escolar a nous col·lectius d’estudiants afectats per la dana, amb un pressupost màxim de 20 milions d’euros per a 2026.

56,4 milions per a recuperar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana

El Consell ha autoritzat una inversió de 56,4 milions en 48 mesos per a renaturalitzar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana. Els treballs arribaran a 52 municipis valencians i se centraran en previndre danys futurs i millorar la biodiversitat.

Alicant activa un ampli dispositiu de seguretat pel pròxim eclipsi solar

L’Ajuntament d’Alacant ha organitzat un operatiu especial de seguretat als principals punts d’observació de la ciutat per l’eclipsi solar del 12 d’agost, que arribarà a tapar el 99,14 % del sol. El dispositiu es reforçarà en castells i miradors, i inclou recomanacions per a una observació segura.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats, de 21 a 44 anys, estan investigats per pertinença a grup criminal, delicte contra la salut pública i altres càrrecs.
FILMOTECA D'ESTIU