Shakira, a un pas d’anar a judici per frau a Hisenda

 

La cantant colombiana Shakira, resident a Barcelona haurà d’enfrontar una altra situació d’última hora. L’artista és troba a punt d’anar a judici per un presumpte frau de 15 milions d’euros, que es corresponen a l’IRPF —12,4 milions— i l’impost de societats —2,19—, i que Shakira no hauria pagat entre 2012 i 2014. 

 

Després de tres anys d’investigació, el jutge del jutjat d’instrucció 2 d’Esplugues de Llobregat ha conclòs que existeixen «indicis suficients» per citar a judici a la cantant, de nom Isabel Mebarak Ripoll. De moment, tan sols s’assenyalen els indicis i l’acusació de sis possibles delictes fiscals, la qual cosa, en cas de condemna, podria portar l’artista a la presó. No obstant això, encara no s’està discutint sobre cap classe de culpabilitat.

 

Tal com pareix, l’artista «hauria deixat de tributar presumptament a Espanya els exercicis 2012, 2013 i 2014, tot i tenir l’obligació de fer-ho per tenir aquí la seua residència habitual». En aquest sentit, la cantant ha mantingut que durant els últims anys havia residit a Bahames i que només va visitar Espanya de manera «esporàdica».

 

17 milions d’euros abonats a l’Agència Tributària

El jutge ha donat suport als arguments de l’administració tributària espanyola i la fiscalia, i a més, ha indicat que aquesta fase del procés ha sigut simplement per a determinar si existien o no proves suficients d’evasió fiscal, i no “innocència o culpabilitat” de Shakira. Les posicions de l’Agència Tributària i de l’equip de defensa del cantant són “oposades”, segons documents judicials, i només un judici pot determinar qui té la raó.

 

La fallada és un gran revés per a Shakira, qui ha fet tot el possible per a evitar que el cas arribe als tribunals. Aquesta batalla legal s’ha centrat en el lloc de residència del cantant. Segons la legislació espanyola, una persona es considera resident fiscal del país si ha passat 183 dies al país. L’administració tributària espanyola reconeix que Shakira va viatjar amb freqüència pel seu treball durant els anys en qüestió, però considera aquests viatges com a “absències esporàdiques” atès que la seua residència, a la qual va tornar després del treball, era Barcelona.

 

El jutge també va trobar proves suficients contra un altre acusat en el cas, l’advocat i assessor fiscal de Shakira en aqueix moment. No obstant això, el fiscal va demanar que es retiraren els càrrecs en contra seua, argumentant que no havia comés cap delicte. El fiscal i els altres càrrecs en el cas, el fiscal i el govern regional català, ara han de presentar un informe escrit en el qual descriguen la sentència que desitgen que s’impose a Shakira. Cal destacar que, la cantant, que ha negat els càrrecs i afirma la seua innocència, ja ha pagat 17 milions d’euros a l’Agència Tributària.

Últimes notícies

Detingut un home per una plantació de marihuana amb més de 1.800 plantes a Picassent

La Guàrdia Civil ha desmantellat una sofisticada plantació de marihuana en un xalet d’una urbanització de Picassent i ha detingut un home de 29 anys, acusat de tràfic de drogues i defraudació de fluït elèctric, després d’intervindre 1.806 plantes.

Oratge estable a la Comunitat Valenciana amb possibles pluges febles al sud

Este dijous l’oratje es manté estable a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures quasi sense canvis i possibilitat de pluges febles en la mitat sud.

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.