Shakira, a un pas d’anar a judici per frau a Hisenda

 

La cantant colombiana Shakira, resident a Barcelona haurà d’enfrontar una altra situació d’última hora. L’artista és troba a punt d’anar a judici per un presumpte frau de 15 milions d’euros, que es corresponen a l’IRPF —12,4 milions— i l’impost de societats —2,19—, i que Shakira no hauria pagat entre 2012 i 2014. 

 

Després de tres anys d’investigació, el jutge del jutjat d’instrucció 2 d’Esplugues de Llobregat ha conclòs que existeixen «indicis suficients» per citar a judici a la cantant, de nom Isabel Mebarak Ripoll. De moment, tan sols s’assenyalen els indicis i l’acusació de sis possibles delictes fiscals, la qual cosa, en cas de condemna, podria portar l’artista a la presó. No obstant això, encara no s’està discutint sobre cap classe de culpabilitat.

 

Tal com pareix, l’artista «hauria deixat de tributar presumptament a Espanya els exercicis 2012, 2013 i 2014, tot i tenir l’obligació de fer-ho per tenir aquí la seua residència habitual». En aquest sentit, la cantant ha mantingut que durant els últims anys havia residit a Bahames i que només va visitar Espanya de manera «esporàdica».

 

17 milions d’euros abonats a l’Agència Tributària

El jutge ha donat suport als arguments de l’administració tributària espanyola i la fiscalia, i a més, ha indicat que aquesta fase del procés ha sigut simplement per a determinar si existien o no proves suficients d’evasió fiscal, i no “innocència o culpabilitat” de Shakira. Les posicions de l’Agència Tributària i de l’equip de defensa del cantant són “oposades”, segons documents judicials, i només un judici pot determinar qui té la raó.

 

La fallada és un gran revés per a Shakira, qui ha fet tot el possible per a evitar que el cas arribe als tribunals. Aquesta batalla legal s’ha centrat en el lloc de residència del cantant. Segons la legislació espanyola, una persona es considera resident fiscal del país si ha passat 183 dies al país. L’administració tributària espanyola reconeix que Shakira va viatjar amb freqüència pel seu treball durant els anys en qüestió, però considera aquests viatges com a “absències esporàdiques” atès que la seua residència, a la qual va tornar després del treball, era Barcelona.

 

El jutge també va trobar proves suficients contra un altre acusat en el cas, l’advocat i assessor fiscal de Shakira en aqueix moment. No obstant això, el fiscal va demanar que es retiraren els càrrecs en contra seua, argumentant que no havia comés cap delicte. El fiscal i els altres càrrecs en el cas, el fiscal i el govern regional català, ara han de presentar un informe escrit en el qual descriguen la sentència que desitgen que s’impose a Shakira. Cal destacar que, la cantant, que ha negat els càrrecs i afirma la seua innocència, ja ha pagat 17 milions d’euros a l’Agència Tributària.

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.