11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Shakira, a un pas d’anar a judici per frau a Hisenda

 

La cantant colombiana Shakira, resident a Barcelona haurà d’enfrontar una altra situació d’última hora. L’artista és troba a punt d’anar a judici per un presumpte frau de 15 milions d’euros, que es corresponen a l’IRPF —12,4 milions— i l’impost de societats —2,19—, i que Shakira no hauria pagat entre 2012 i 2014. 

 

Després de tres anys d’investigació, el jutge del jutjat d’instrucció 2 d’Esplugues de Llobregat ha conclòs que existeixen «indicis suficients» per citar a judici a la cantant, de nom Isabel Mebarak Ripoll. De moment, tan sols s’assenyalen els indicis i l’acusació de sis possibles delictes fiscals, la qual cosa, en cas de condemna, podria portar l’artista a la presó. No obstant això, encara no s’està discutint sobre cap classe de culpabilitat.

 

Tal com pareix, l’artista «hauria deixat de tributar presumptament a Espanya els exercicis 2012, 2013 i 2014, tot i tenir l’obligació de fer-ho per tenir aquí la seua residència habitual». En aquest sentit, la cantant ha mantingut que durant els últims anys havia residit a Bahames i que només va visitar Espanya de manera «esporàdica».

 

17 milions d’euros abonats a l’Agència Tributària

El jutge ha donat suport als arguments de l’administració tributària espanyola i la fiscalia, i a més, ha indicat que aquesta fase del procés ha sigut simplement per a determinar si existien o no proves suficients d’evasió fiscal, i no “innocència o culpabilitat” de Shakira. Les posicions de l’Agència Tributària i de l’equip de defensa del cantant són “oposades”, segons documents judicials, i només un judici pot determinar qui té la raó.

 

La fallada és un gran revés per a Shakira, qui ha fet tot el possible per a evitar que el cas arribe als tribunals. Aquesta batalla legal s’ha centrat en el lloc de residència del cantant. Segons la legislació espanyola, una persona es considera resident fiscal del país si ha passat 183 dies al país. L’administració tributària espanyola reconeix que Shakira va viatjar amb freqüència pel seu treball durant els anys en qüestió, però considera aquests viatges com a “absències esporàdiques” atès que la seua residència, a la qual va tornar després del treball, era Barcelona.

 

El jutge també va trobar proves suficients contra un altre acusat en el cas, l’advocat i assessor fiscal de Shakira en aqueix moment. No obstant això, el fiscal va demanar que es retiraren els càrrecs en contra seua, argumentant que no havia comés cap delicte. El fiscal i els altres càrrecs en el cas, el fiscal i el govern regional català, ara han de presentar un informe escrit en el qual descriguen la sentència que desitgen que s’impose a Shakira. Cal destacar que, la cantant, que ha negat els càrrecs i afirma la seua innocència, ja ha pagat 17 milions d’euros a l’Agència Tributària.

Últimes notícies

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.