Les 210.000 persones vacunades amb Janssen podran demanar cita a partir d’este dilluns per a rebre una dosi

Les persones immunitzades amb la vacuna de Janssen en la Comunitat Valenciana podran sol·licitar cita en els centres de salut per a rebre una dosi de record per a optimitzar la protecció contra el coronavirus a partir d’este dilluns 15 de novembre.

L’administració d’esta dosi addicional de la vacuna contra el coronavirus es farà en Atenció Primària. Les persones interessades podran demanar cita cridant o acudint al centre de salut, a través de l’APP GVA+Salut o de la web de Sanitat (http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_cas.html). Addicionalment, els equips de vacunació dels centres de salut realitzaran campanyes de captació.

«Amb la cita prèvia podem programar la vacunació en els centres, evitem les aglomeracions i facilitem que es puga seguir de manera paral·lela amb altres processos de vacunació, com la grip o les dosis de reforç per a grups de risc«, ha assenyalat la consellera de Sanitat, Ana Barceló.

La Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut va acordar el 26 d’octubre incorporar una dosi de record amb les vacunes de Pfizer o Moderna a aquelles persones que havien estat immunitzades amb Janssen. Esta recomanació se sumava a la d’administrar també una dosi de record a partir dels 70 anys, a persones de grups de risc i a residents en centres de persones majors.

En total, 210.886 persones van rebre la vacuna de Janssen en la Comunitat Valenciana. Per províncies, són 76.873 a Alacant, 36.866 a Castelló i 97.147 a València. La dosi de record s’administrarà almenys tres mesos després d’haver rebut la vacuna de Janssen. A més, es podrà simultanejar amb l’administració de la vacuna de la grip, sempre que la persona complesca els requisits per a rebre també la vacuna antigripal.

Els col·lectius per als quals està indicada la vacuna contra la grip són: persones de 65 anys o més, els qui poden sofrir complicacions derivades de la grip o els qui poden contagiar-la a persones amb alt risc de complicacions, persones institucionalitzades, embarassades i treballadors/as de serveis públics essencials.

Tercera dosi

Respecte a la vacunació de la dosi de reforç enfront de la Covid-19, en la Comunitat Valenciana han rebut esta dosi un total de 332.301 persones. Fins al moment se’ls ha administrat ja a 279.275 persones majors de 70 anys.

La dosi de reforç s’està administrant també a la població amb patologia de risc (de les quals ja s’han vacunat 33.170) i persones que viuen en residències (19.856 persones).

Punt mòbil de vacunació el ‘Black Friday’ enfront de la plaça de toros

La consellera de Sanitat ha insistit en la importància que es vacune qui encara no s’haja immunitzat, i ha recordat que la Conselleria manté actives diferents estratègies per a continuar vacunant: tant en els centres de salut com en punts mòbils.

«M’agradaria recordar que continuem vacunant a tots aquells que encara no tenen coberta la pauta. Hi ha un 10% de població que encara no s’ha protegit i és fonamental que continue augmentant la cobertura; per ells, les seues persones pròximes i per tots nosaltres«, ha assenyalat Ana Barceló.

Com a part d’estos esforços, la Conselleria de Sanitat instal·larà divendres que ve, 26 de novembre, en ocasió del Black Friday, un punt mòbil de vacunació al carrer Xàtiva de València, enfront de la plaça de toros, per a aquelles persones que per qualsevol motiu tenen pendent la seua immunització contra el coronavirus.

El punt de vacunació se situarà en una zona cèntrica de la ciutat plena de comerços on es preveu una elevada afluència de públic. Tot això amb l’objectiu d’acostar i facilitar la vacunació a la població amb l’objectiu últim d’ampliar la cobertura vacunal contra el coronavirus.

Esta iniciativa se suma a les ja desplegades per la Conselleria de Sanitat en altres enclavaments com Benidorm, ciutat en la qual es manté el dispositiu d’immunització mòbil instal·lat durant esta setmana en el Museu L’Hort de Colón, al carrer Tomas Ortuño, coincidint amb les festes patronals, i que romandrà obert fins a este dilluns, entre les 11 i les 17 hores.

Este punt es traslladarà el dimarts al Servei d’Atenció al Turista Estranger, en el Racó de Loix, també amb horari d’11 a 17 hores, i es mantindrà obert en funció de la demanda existent.

A estes iniciatives se sumen els punts oberts este cap de setmana a Alacant, Elx i Castelló en grans superfícies comercials, així com altres mesures posades en marxa després de la finalització de la vacunació massiva en els 133 punts distribuïts per la Comunitat Valenciana: immunització en festivals de música com Els Arts de València, esdeveniments esportius (estadis Martínez Valero, Mestalla, Ciutat de València o La Ceràmica amb motiu de partits de Lliga) o als campus en col·laboració amb les universitats de la Comunitat.

Últimes notícies

Nous aturs en el metre de València i Alacant amb un 80% de servicis mínims per la PAU

El metre i tramvia de València i Alacant afronten nous aturs convocats pel sindicat de maquinistes coincidint amb els exàmens de la PAU, amb servicis mínims reforçats per a garantir la mobilitat de l'alumnat.

José María Ángel declararà al Senat per la seua gestió després de la dana a València

El excomisionado per a la reconstrucció després de la dana a València, José María Ángel Batalla, compareixerà el 15 de juny davant la comissió del Senat que investiga la tragèdia. El PP, amb majoria en la Cambra alta, centrarà les preguntes en la seua gestió i en la polèmica sobre el seu currículum.

Cocemfe denuncia que les persones amb discapacitat seguixen fora de les platges d’Alacant al juny

Cocemfe Alacant denuncia que les platges de la ciutat obrin l'1 de juny mentres els punts accessibles es retarden fins a juliol, deixant un mes més fora de la mar a les persones amb discapacitat.

Ryanair supera el milió de passatgers a Castelló i estrena rutes a Manchester i Bolonya

Ryanair celebra en l'aeroport de Castelló l'estrena de dos rutes estivals a Manchester i Bolonya després de superar el milió de passatgers des de 2015. L'aeròdrom aconseguix 15 connexions regulars i encara la seua major programació de vols.

El València Basket encadena dos segons llocs en la Lliga Endesa i firma el seu millor curs en Eurolliga

El València Basket assegura per segon any seguit el subcampionat de la fase regular de la Lliga Endesa i el fa per primera vegada en una temporada amb participació en l'Eurolliga i presència històrica en la Final a Quatre.

CSIF denuncia amenaces als seus delegats i demana rebaixar la tensió en la negociació educativa

CSIF denuncia agressions i amenaces contra els seus delegats en la negociació amb Educació i reclama rebaixar la tensió per a centrar el diàleg en les millores de l'educació pública valenciana.

Presó per al jove que va provocar un incendi i va amenaçar a veïns a Callosa de Segura

Un home de 26 anys ha ingressat a la presó acusat de provocar un incendi intencionat a Callosa de Segura que va calcinar vehicles, va danyar vivendes i es va sumar a diverses amenaces amb arma de foc i gossos d'atac.

Sindicats escenifiquen un funeral davant Sanitat per a denunciar el greu estat de la sanitat pública valenciana

Els principals sindicats sanitaris valencians escenifiquen un funeral simbòlic davant la Conselleria de Sanitat per a denunciar la greu deterioració de la sanitat pública, el desviament de fons a la privada i reclamar més plantilla i jornada de 35 hores.