Les 210.000 persones vacunades amb Janssen podran demanar cita a partir d’este dilluns per a rebre una dosi

Les persones immunitzades amb la vacuna de Janssen en la Comunitat Valenciana podran sol·licitar cita en els centres de salut per a rebre una dosi de record per a optimitzar la protecció contra el coronavirus a partir d’este dilluns 15 de novembre.

L’administració d’esta dosi addicional de la vacuna contra el coronavirus es farà en Atenció Primària. Les persones interessades podran demanar cita cridant o acudint al centre de salut, a través de l’APP GVA+Salut o de la web de Sanitat (http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_cas.html). Addicionalment, els equips de vacunació dels centres de salut realitzaran campanyes de captació.

Amb la cita prèvia podem programar la vacunació en els centres, evitem les aglomeracions i facilitem que es puga seguir de manera paral·lela amb altres processos de vacunació, com la grip o les dosis de reforç per a grups de risc“, ha assenyalat la consellera de Sanitat, Ana Barceló.

La Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut va acordar el 26 d’octubre incorporar una dosi de record amb les vacunes de Pfizer o Moderna a aquelles persones que havien estat immunitzades amb Janssen. Esta recomanació se sumava a la d’administrar també una dosi de record a partir dels 70 anys, a persones de grups de risc i a residents en centres de persones majors.

En total, 210.886 persones van rebre la vacuna de Janssen en la Comunitat Valenciana. Per províncies, són 76.873 a Alacant, 36.866 a Castelló i 97.147 a València. La dosi de record s’administrarà almenys tres mesos després d’haver rebut la vacuna de Janssen. A més, es podrà simultanejar amb l’administració de la vacuna de la grip, sempre que la persona complesca els requisits per a rebre també la vacuna antigripal.

Els col·lectius per als quals està indicada la vacuna contra la grip són: persones de 65 anys o més, els qui poden sofrir complicacions derivades de la grip o els qui poden contagiar-la a persones amb alt risc de complicacions, persones institucionalitzades, embarassades i treballadors/as de serveis públics essencials.

Tercera dosi

Respecte a la vacunació de la dosi de reforç enfront de la Covid-19, en la Comunitat Valenciana han rebut esta dosi un total de 332.301 persones. Fins al moment se’ls ha administrat ja a 279.275 persones majors de 70 anys.

La dosi de reforç s’està administrant també a la població amb patologia de risc (de les quals ja s’han vacunat 33.170) i persones que viuen en residències (19.856 persones).

Punt mòbil de vacunació el ‘Black Friday’ enfront de la plaça de toros

La consellera de Sanitat ha insistit en la importància que es vacune qui encara no s’haja immunitzat, i ha recordat que la Conselleria manté actives diferents estratègies per a continuar vacunant: tant en els centres de salut com en punts mòbils.

“M’agradaria recordar que continuem vacunant a tots aquells que encara no tenen coberta la pauta. Hi ha un 10% de població que encara no s’ha protegit i és fonamental que continue augmentant la cobertura; per ells, les seues persones pròximes i per tots nosaltres“, ha assenyalat Ana Barceló.

Com a part d’estos esforços, la Conselleria de Sanitat instal·larà divendres que ve, 26 de novembre, en ocasió del Black Friday, un punt mòbil de vacunació al carrer Xàtiva de València, enfront de la plaça de toros, per a aquelles persones que per qualsevol motiu tenen pendent la seua immunització contra el coronavirus.

El punt de vacunació se situarà en una zona cèntrica de la ciutat plena de comerços on es preveu una elevada afluència de públic. Tot això amb l’objectiu d’acostar i facilitar la vacunació a la població amb l’objectiu últim d’ampliar la cobertura vacunal contra el coronavirus.

Esta iniciativa se suma a les ja desplegades per la Conselleria de Sanitat en altres enclavaments com Benidorm, ciutat en la qual es manté el dispositiu d’immunització mòbil instal·lat durant esta setmana en el Museu L’Hort de Colón, al carrer Tomas Ortuño, coincidint amb les festes patronals, i que romandrà obert fins a este dilluns, entre les 11 i les 17 hores.

Este punt es traslladarà el dimarts al Servei d’Atenció al Turista Estranger, en el Racó de Loix, també amb horari d’11 a 17 hores, i es mantindrà obert en funció de la demanda existent.

A estes iniciatives se sumen els punts oberts este cap de setmana a Alacant, Elx i Castelló en grans superfícies comercials, així com altres mesures posades en marxa després de la finalització de la vacunació massiva en els 133 punts distribuïts per la Comunitat Valenciana: immunització en festivals de música com Els Arts de València, esdeveniments esportius (estadis Martínez Valero, Mestalla, Ciutat de València o La Ceràmica amb motiu de partits de Lliga) o als campus en col·laboració amb les universitats de la Comunitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Borriana activa un cens genètic caní per a identificar als amos per ADN

Borriana posa en marxa un cens genètic caní que permetrà identificar als propietaris a partir de l'ADN dels seus gossos i sancionar els excrements abandonats en la via pública.

Immobilitzats 105 joguets a Borriol per incomplir la normativa de seguretat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 105 joguets en un comerç de Borriol en detectar greus irregularitats en matèria de seguretat i etiquetatge dirigides a productes per a menors.

La dieta mediterrània i la microbiota vaginal s’associen a major èxit en la inseminació artificial

Un estudi del CSIC relaciona una major adherència a la dieta mediterrània amb una microbiota vaginal dominada per Lactobacillus i millors taxes d'embaràs en inseminació artificial.

Detinguda una alumna de 14 anys per vendre cocaïna rosa en un institut d’Alacant

Una estudiant de 14 anys ha sigut detinguda en un institut d'Alacant per vendre presumptament cocaïna i tusi a altres menors, la qual cosa ha permés destapar una xicoteta xarxa de distribució entre adolescents.

Wizz Air reforçarà en 2026 les seues rutes a València i obrirà una connexió directa amb Torí

Wizz Air incrementarà un 43% la seua capacitat de places en l'aeroport de València en 2026 i llançarà una nova ruta directa amb Torí a partir d'octubre, reforçant la connexió amb el mercat italià.

L’atur juvenil baixa en la Comunitat Valenciana al 28,59% però seguix per damunt de la mitjana

La taxa de desocupació entre els menors de 25 anys en la Comunitat Valenciana descendix 0,63 punts en el primer trimestre de 2026 i se situa en el 28,59%, encara quatre punts per damunt de la mitjana nacional.

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.