El 40% dels municipis del territori valencià ha tingut brots de coronavirus

 

El 39,9% dels municipis del territori valencià ha tingut brots de coronavirus des de la finalització de l’estat d’alarma, mentres que totes les localitats amb més de 20.000 habitants, a excepció de cinc, han patit rebrots de Covid-19.

 

Des del 24 de juny, quan es va registrar el primer rebrot de coronavirus en el territori valencià, en la localitat de Rafelbunyol, en l’Horta Nord, i fins al 17 d’octubre, són ja 216 dels 542 municipis que han comptabilitzat com a mínim un brot, segons les dades de la Conselleria de Sanitat recopilats per EFE.

 

De les 65 localitats valencianes que tenen més de 20.000 habitants, només cinc se salven d’haver tingut algun brot de coronavirus, de les quatre pertanyen a la província d’Alacant (el Campello, Mutxamel, Sant Vicent del Raspeig i Xàbia) i una a la de València (Alaquàs).

 

Província de València

La província de València és la que té el major número de municipis en els quals hi ha hagut algun brot de Covid en eixos 115 dies, perquè 126 de les seues 266 localitats han tingut rebrots, el que suposa el 47,4% del total.

 

Els municipis que han tingut brots són Aielo de Malferit, Albaida, Albal, Albalat dels Sorells, Albalat de la Ribera, Alberic, Alboraia, Albuixech, Alcàntera, Alcàsser, Alcúdia de Crespins, Aldaia, Alfafar, Alfara del Patriarca, Alfarp, Algemesí, Alginet, Almussafes, Alzira, Ayora, Benaguasil, Benetússer, Beniarjó, Benifairó de la Valldigna i Benifairó de les Valls.

 

Benifaió, Benigànim, Benimodo, Beniparrell, Bétera, Bolbaite, Bugarra, Buñol, Burjassot, Canals, Canet d’en Berenguer, Carcaixent, Càrcer, Carlet, Catadau, Catarroja, Caudet, Chera, Cheste, Chiva, Corbera, Cullera, Daimús, Enguera, Faura, Foios, La Font de la Figuera, Fortaleny, Fuenterrobles, Gandia, Godella, Godelleta i Guadassuar també han tingut brots.

 

Altres localitats afectades són l’Alcúdia, l’Eliana, Llíria, Llocnou de Fenollet, Llutxent, Loriguilla, Macastre, Manises, Manuel, Marines, Massalavés, Massamagrell, Massanassa, Meliana, Miramar, Mislata, Moixent, Moncada, Montroi , Museros, Navarrés, Oliva, l’Olleria, Olocau, Ontinyent, Paiporta, Paterna, Picassent, Pobla del Duc i Pobla de Farnals.

 

La Pobla Llarga, Pobla de Vallbona, Potries, Puçol, El Puig, Quart de Poblet, Quatretonda, Rafelbunyol, Rafelcofer, Rafelguaraf, Requena, Riba-roja de Túria, Rocafort, Rótova, San Antonio de Benagéber, Sagunt, Sedaví també han tingut brots. Completen el llistat Senyera, Silla, Sollana, Sueca, Sumacàrcer, Tavernes Blanques, Tavernes de Valldigna, Torrebaja, Torrent, Utiel, València, Vallada, Venta del Moro, Vilamarxant, Vilallonga, Villanueva de Castellón, Villar del Arzobispo, Vinalesa, Xàtiva i Xirivella.

 

Província d’Alacant

En la província d’Alacant s’han notificat en estes setze setmanes rebrots en un total de 57 municipis, sobre els 141 que componen la província, el que suposa que el 40,4% del total de localitats alacantines han tingut algun rebrot.

 

Són els municipis d’Albatera, Alcoi, Alfàs del Pi, Algorfa, Alacant, Almoradí, Altea, Aspe, Banyeres, Benejúzar, Beniarrés, Benidorm, Benijófar, Benilloba, el Poble Nou de Benitatxell, Bigastro, Busot, Callosa, Calp, Castalla, Catral, Cocentaina, Cox i Crevillent.

 

També han tingut brots Dénia, Dolores, Elx, Elda, Finestrat , Gata de Gorgos, Guardamar, el Fondó de les Neus, Ibi, Monforte del Cid, Montesinos, Muro d’Alcoi, Novelda, La Nucia, Ondara, Onil, Orihuela, Petrer, Pilar de la Horadada i el Pinós.

 

Redován, Rojales, San Isidro, Sant Joan, Santa Pola, Sax, Teulada, Tibi, Torrevieja, Vila-joiosa, Villena, Xaló i Xixona completen la llista de localitats alacantines que han patit brots de coronavirus.

 

Província de Castelló

Pel que respecta a la província de Castelló, s’han comptabilitzat en els quatre mesos brots de Covid en 33 dels 135 municipis que la conformen, el que suposa el 24,4% del total i situa per tant a esta província com la de menor percentatge de municipis afectats de tot el territori.

 

Els brots s’han notificat en Albocàsser, l’Alcora, Almassora, les Alqueries, Altura, Benicarló, Benicàssim, Betxí, Borriana, Borriol, Càlig, Castelló, Coves de Vinromà, Fanzara, Moncofa, Morella, Nules, Onda, Orpesa, Peníscola, Ribera de Cabanes, Ribesalbes, Sant Mateu, Segorbe, Teresa, La Vall d’Alba, La Vall d’Uixò, Vallat, Vilafamés, Vila-real, Vinaròs, Vistabella del Maestrat i Xilxes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.