El 40% dels municipis del territori valencià ha tingut brots de coronavirus

 

El 39,9% dels municipis del territori valencià ha tingut brots de coronavirus des de la finalització de l’estat d’alarma, mentres que totes les localitats amb més de 20.000 habitants, a excepció de cinc, han patit rebrots de Covid-19.

 

Des del 24 de juny, quan es va registrar el primer rebrot de coronavirus en el territori valencià, en la localitat de Rafelbunyol, en l’Horta Nord, i fins al 17 d’octubre, són ja 216 dels 542 municipis que han comptabilitzat com a mínim un brot, segons les dades de la Conselleria de Sanitat recopilats per EFE.

 

De les 65 localitats valencianes que tenen més de 20.000 habitants, només cinc se salven d’haver tingut algun brot de coronavirus, de les quatre pertanyen a la província d’Alacant (el Campello, Mutxamel, Sant Vicent del Raspeig i Xàbia) i una a la de València (Alaquàs).

 

Província de València

La província de València és la que té el major número de municipis en els quals hi ha hagut algun brot de Covid en eixos 115 dies, perquè 126 de les seues 266 localitats han tingut rebrots, el que suposa el 47,4% del total.

 

Els municipis que han tingut brots són Aielo de Malferit, Albaida, Albal, Albalat dels Sorells, Albalat de la Ribera, Alberic, Alboraia, Albuixech, Alcàntera, Alcàsser, Alcúdia de Crespins, Aldaia, Alfafar, Alfara del Patriarca, Alfarp, Algemesí, Alginet, Almussafes, Alzira, Ayora, Benaguasil, Benetússer, Beniarjó, Benifairó de la Valldigna i Benifairó de les Valls.

 

Benifaió, Benigànim, Benimodo, Beniparrell, Bétera, Bolbaite, Bugarra, Buñol, Burjassot, Canals, Canet d’en Berenguer, Carcaixent, Càrcer, Carlet, Catadau, Catarroja, Caudet, Chera, Cheste, Chiva, Corbera, Cullera, Daimús, Enguera, Faura, Foios, La Font de la Figuera, Fortaleny, Fuenterrobles, Gandia, Godella, Godelleta i Guadassuar també han tingut brots.

 

Altres localitats afectades són l’Alcúdia, l’Eliana, Llíria, Llocnou de Fenollet, Llutxent, Loriguilla, Macastre, Manises, Manuel, Marines, Massalavés, Massamagrell, Massanassa, Meliana, Miramar, Mislata, Moixent, Moncada, Montroi , Museros, Navarrés, Oliva, l’Olleria, Olocau, Ontinyent, Paiporta, Paterna, Picassent, Pobla del Duc i Pobla de Farnals.

 

La Pobla Llarga, Pobla de Vallbona, Potries, Puçol, El Puig, Quart de Poblet, Quatretonda, Rafelbunyol, Rafelcofer, Rafelguaraf, Requena, Riba-roja de Túria, Rocafort, Rótova, San Antonio de Benagéber, Sagunt, Sedaví també han tingut brots. Completen el llistat Senyera, Silla, Sollana, Sueca, Sumacàrcer, Tavernes Blanques, Tavernes de Valldigna, Torrebaja, Torrent, Utiel, València, Vallada, Venta del Moro, Vilamarxant, Vilallonga, Villanueva de Castellón, Villar del Arzobispo, Vinalesa, Xàtiva i Xirivella.

 

Província d’Alacant

En la província d’Alacant s’han notificat en estes setze setmanes rebrots en un total de 57 municipis, sobre els 141 que componen la província, el que suposa que el 40,4% del total de localitats alacantines han tingut algun rebrot.

 

Són els municipis d’Albatera, Alcoi, Alfàs del Pi, Algorfa, Alacant, Almoradí, Altea, Aspe, Banyeres, Benejúzar, Beniarrés, Benidorm, Benijófar, Benilloba, el Poble Nou de Benitatxell, Bigastro, Busot, Callosa, Calp, Castalla, Catral, Cocentaina, Cox i Crevillent.

 

També han tingut brots Dénia, Dolores, Elx, Elda, Finestrat , Gata de Gorgos, Guardamar, el Fondó de les Neus, Ibi, Monforte del Cid, Montesinos, Muro d’Alcoi, Novelda, La Nucia, Ondara, Onil, Orihuela, Petrer, Pilar de la Horadada i el Pinós.

 

Redován, Rojales, San Isidro, Sant Joan, Santa Pola, Sax, Teulada, Tibi, Torrevieja, Vila-joiosa, Villena, Xaló i Xixona completen la llista de localitats alacantines que han patit brots de coronavirus.

 

Província de Castelló

Pel que respecta a la província de Castelló, s’han comptabilitzat en els quatre mesos brots de Covid en 33 dels 135 municipis que la conformen, el que suposa el 24,4% del total i situa per tant a esta província com la de menor percentatge de municipis afectats de tot el territori.

 

Els brots s’han notificat en Albocàsser, l’Alcora, Almassora, les Alqueries, Altura, Benicarló, Benicàssim, Betxí, Borriana, Borriol, Càlig, Castelló, Coves de Vinromà, Fanzara, Moncofa, Morella, Nules, Onda, Orpesa, Peníscola, Ribera de Cabanes, Ribesalbes, Sant Mateu, Segorbe, Teresa, La Vall d’Alba, La Vall d’Uixò, Vallat, Vilafamés, Vila-real, Vinaròs, Vistabella del Maestrat i Xilxes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.