11.8 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

El 40% dels municipis del territori valencià ha tingut brots de coronavirus

 

El 39,9% dels municipis del territori valencià ha tingut brots de coronavirus des de la finalització de l’estat d’alarma, mentres que totes les localitats amb més de 20.000 habitants, a excepció de cinc, han patit rebrots de Covid-19.

 

Des del 24 de juny, quan es va registrar el primer rebrot de coronavirus en el territori valencià, en la localitat de Rafelbunyol, en l’Horta Nord, i fins al 17 d’octubre, són ja 216 dels 542 municipis que han comptabilitzat com a mínim un brot, segons les dades de la Conselleria de Sanitat recopilats per EFE.

 

De les 65 localitats valencianes que tenen més de 20.000 habitants, només cinc se salven d’haver tingut algun brot de coronavirus, de les quatre pertanyen a la província d’Alacant (el Campello, Mutxamel, Sant Vicent del Raspeig i Xàbia) i una a la de València (Alaquàs).

 

Província de València

La província de València és la que té el major número de municipis en els quals hi ha hagut algun brot de Covid en eixos 115 dies, perquè 126 de les seues 266 localitats han tingut rebrots, el que suposa el 47,4% del total.

 

Els municipis que han tingut brots són Aielo de Malferit, Albaida, Albal, Albalat dels Sorells, Albalat de la Ribera, Alberic, Alboraia, Albuixech, Alcàntera, Alcàsser, Alcúdia de Crespins, Aldaia, Alfafar, Alfara del Patriarca, Alfarp, Algemesí, Alginet, Almussafes, Alzira, Ayora, Benaguasil, Benetússer, Beniarjó, Benifairó de la Valldigna i Benifairó de les Valls.

 

Benifaió, Benigànim, Benimodo, Beniparrell, Bétera, Bolbaite, Bugarra, Buñol, Burjassot, Canals, Canet d’en Berenguer, Carcaixent, Càrcer, Carlet, Catadau, Catarroja, Caudet, Chera, Cheste, Chiva, Corbera, Cullera, Daimús, Enguera, Faura, Foios, La Font de la Figuera, Fortaleny, Fuenterrobles, Gandia, Godella, Godelleta i Guadassuar també han tingut brots.

 

Altres localitats afectades són l’Alcúdia, l’Eliana, Llíria, Llocnou de Fenollet, Llutxent, Loriguilla, Macastre, Manises, Manuel, Marines, Massalavés, Massamagrell, Massanassa, Meliana, Miramar, Mislata, Moixent, Moncada, Montroi , Museros, Navarrés, Oliva, l’Olleria, Olocau, Ontinyent, Paiporta, Paterna, Picassent, Pobla del Duc i Pobla de Farnals.

 

La Pobla Llarga, Pobla de Vallbona, Potries, Puçol, El Puig, Quart de Poblet, Quatretonda, Rafelbunyol, Rafelcofer, Rafelguaraf, Requena, Riba-roja de Túria, Rocafort, Rótova, San Antonio de Benagéber, Sagunt, Sedaví també han tingut brots. Completen el llistat Senyera, Silla, Sollana, Sueca, Sumacàrcer, Tavernes Blanques, Tavernes de Valldigna, Torrebaja, Torrent, Utiel, València, Vallada, Venta del Moro, Vilamarxant, Vilallonga, Villanueva de Castellón, Villar del Arzobispo, Vinalesa, Xàtiva i Xirivella.

 

Província d’Alacant

En la província d’Alacant s’han notificat en estes setze setmanes rebrots en un total de 57 municipis, sobre els 141 que componen la província, el que suposa que el 40,4% del total de localitats alacantines han tingut algun rebrot.

 

Són els municipis d’Albatera, Alcoi, Alfàs del Pi, Algorfa, Alacant, Almoradí, Altea, Aspe, Banyeres, Benejúzar, Beniarrés, Benidorm, Benijófar, Benilloba, el Poble Nou de Benitatxell, Bigastro, Busot, Callosa, Calp, Castalla, Catral, Cocentaina, Cox i Crevillent.

 

També han tingut brots Dénia, Dolores, Elx, Elda, Finestrat , Gata de Gorgos, Guardamar, el Fondó de les Neus, Ibi, Monforte del Cid, Montesinos, Muro d’Alcoi, Novelda, La Nucia, Ondara, Onil, Orihuela, Petrer, Pilar de la Horadada i el Pinós.

 

Redován, Rojales, San Isidro, Sant Joan, Santa Pola, Sax, Teulada, Tibi, Torrevieja, Vila-joiosa, Villena, Xaló i Xixona completen la llista de localitats alacantines que han patit brots de coronavirus.

 

Província de Castelló

Pel que respecta a la província de Castelló, s’han comptabilitzat en els quatre mesos brots de Covid en 33 dels 135 municipis que la conformen, el que suposa el 24,4% del total i situa per tant a esta província com la de menor percentatge de municipis afectats de tot el territori.

 

Els brots s’han notificat en Albocàsser, l’Alcora, Almassora, les Alqueries, Altura, Benicarló, Benicàssim, Betxí, Borriana, Borriol, Càlig, Castelló, Coves de Vinromà, Fanzara, Moncofa, Morella, Nules, Onda, Orpesa, Peníscola, Ribera de Cabanes, Ribesalbes, Sant Mateu, Segorbe, Teresa, La Vall d’Alba, La Vall d’Uixò, Vallat, Vilafamés, Vila-real, Vinaròs, Vistabella del Maestrat i Xilxes.

Últimes notícies

Víctimes de la dana i entitats entreguen carbó en Les Corts i criden a la protesta contra Mazón i el seu Govern

Col·lectius de víctimes i entitats socials han entregat carbó en Les Corts per a Mazón, Pérez Llorca i el seu Govern i han anomenat a una nova manifestació a València.

Dos morts i un ferit greu després d’una pallissa en la pedania de La Marina (Elx)

Dos hòmens han mort i un tercer està greu després de ser apallissats en La Marina, pedania d'Elx. La Guàrdia Civil a prop una vivenda amb dos sospitosos dins.

Pérez Llorca demana canvis normatius per a accelerar la recuperació i avisa que la comissió mixta no bastarà sense compromís del Govern

Pérez Llorca ha reclamat canvis normatius per a agilitzar la reconstrucció després de la DANA i ha advertit que la comissió mixta serà inútil sense compromís del Govern. Ha posat com a exemple els ponts locals, que la Generalitat ha tramitat per emergència, mentres uns altres avancen a diferents velocitats.

Castelló activa un dispositiu per la previsió de baixes temperatures i nevades

La Diputació ha preparat un pla preventiu davant el descens tèrmic, amb 20 llevaneu, 300 tones de sal i 190 efectius per a mantindre la mobilitat.

Finalitza la primera fase i reobri per Nadal un tram de l’avinguda Giorgeta a València

València ha conclòs la primera fase de la reurbanització en l'avinguda Giorgeta i reobri un tram de 300 metres per Nadal; es tancarà de nou després de Reis.

Les discoteques valencianes preveuen un 4,5% més de facturació este Nadal

Les discoteques de València encaren la campanya amb optimisme i anticipen un 4,5% més de facturació. L'avançament de les celebracions i la prevenda sostenen el repunt.

Catalá defén el canvi de la titlla a València per una qüestió d’identitat

L'alcaldessa ha defés que València passe a escriure's Valéncia en valencià per a reflectir la pronunciació tancada i ha assegurat que el tràmit no tindrà dificultats.

Detingut per incendiar 18 contenidors i danyar 32 vehicles a València

La Policia Nacional ha arrestat de matinada a un home de 45 anys a València després d'una cadena d'incendis que ha calcinat 18 contenidors i danyat 32 vehicles i tres façanes. Ha ocorregut al carrer Jerònim Gal·lés, on els veïns han alertat al 091 i els bombers han sufocat els focus.