El 40% dels municipis del territori valencià ha tingut brots de coronavirus

 

El 39,9% dels municipis del territori valencià ha tingut brots de coronavirus des de la finalització de l’estat d’alarma, mentres que totes les localitats amb més de 20.000 habitants, a excepció de cinc, han patit rebrots de Covid-19.

 

Des del 24 de juny, quan es va registrar el primer rebrot de coronavirus en el territori valencià, en la localitat de Rafelbunyol, en l’Horta Nord, i fins al 17 d’octubre, són ja 216 dels 542 municipis que han comptabilitzat com a mínim un brot, segons les dades de la Conselleria de Sanitat recopilats per EFE.

 

De les 65 localitats valencianes que tenen més de 20.000 habitants, només cinc se salven d’haver tingut algun brot de coronavirus, de les quatre pertanyen a la província d’Alacant (el Campello, Mutxamel, Sant Vicent del Raspeig i Xàbia) i una a la de València (Alaquàs).

 

Província de València

La província de València és la que té el major número de municipis en els quals hi ha hagut algun brot de Covid en eixos 115 dies, perquè 126 de les seues 266 localitats han tingut rebrots, el que suposa el 47,4% del total.

 

Els municipis que han tingut brots són Aielo de Malferit, Albaida, Albal, Albalat dels Sorells, Albalat de la Ribera, Alberic, Alboraia, Albuixech, Alcàntera, Alcàsser, Alcúdia de Crespins, Aldaia, Alfafar, Alfara del Patriarca, Alfarp, Algemesí, Alginet, Almussafes, Alzira, Ayora, Benaguasil, Benetússer, Beniarjó, Benifairó de la Valldigna i Benifairó de les Valls.

 

Benifaió, Benigànim, Benimodo, Beniparrell, Bétera, Bolbaite, Bugarra, Buñol, Burjassot, Canals, Canet d’en Berenguer, Carcaixent, Càrcer, Carlet, Catadau, Catarroja, Caudet, Chera, Cheste, Chiva, Corbera, Cullera, Daimús, Enguera, Faura, Foios, La Font de la Figuera, Fortaleny, Fuenterrobles, Gandia, Godella, Godelleta i Guadassuar també han tingut brots.

 

Altres localitats afectades són l’Alcúdia, l’Eliana, Llíria, Llocnou de Fenollet, Llutxent, Loriguilla, Macastre, Manises, Manuel, Marines, Massalavés, Massamagrell, Massanassa, Meliana, Miramar, Mislata, Moixent, Moncada, Montroi , Museros, Navarrés, Oliva, l’Olleria, Olocau, Ontinyent, Paiporta, Paterna, Picassent, Pobla del Duc i Pobla de Farnals.

 

La Pobla Llarga, Pobla de Vallbona, Potries, Puçol, El Puig, Quart de Poblet, Quatretonda, Rafelbunyol, Rafelcofer, Rafelguaraf, Requena, Riba-roja de Túria, Rocafort, Rótova, San Antonio de Benagéber, Sagunt, Sedaví també han tingut brots. Completen el llistat Senyera, Silla, Sollana, Sueca, Sumacàrcer, Tavernes Blanques, Tavernes de Valldigna, Torrebaja, Torrent, Utiel, València, Vallada, Venta del Moro, Vilamarxant, Vilallonga, Villanueva de Castellón, Villar del Arzobispo, Vinalesa, Xàtiva i Xirivella.

 

Província d’Alacant

En la província d’Alacant s’han notificat en estes setze setmanes rebrots en un total de 57 municipis, sobre els 141 que componen la província, el que suposa que el 40,4% del total de localitats alacantines han tingut algun rebrot.

 

Són els municipis d’Albatera, Alcoi, Alfàs del Pi, Algorfa, Alacant, Almoradí, Altea, Aspe, Banyeres, Benejúzar, Beniarrés, Benidorm, Benijófar, Benilloba, el Poble Nou de Benitatxell, Bigastro, Busot, Callosa, Calp, Castalla, Catral, Cocentaina, Cox i Crevillent.

 

També han tingut brots Dénia, Dolores, Elx, Elda, Finestrat , Gata de Gorgos, Guardamar, el Fondó de les Neus, Ibi, Monforte del Cid, Montesinos, Muro d’Alcoi, Novelda, La Nucia, Ondara, Onil, Orihuela, Petrer, Pilar de la Horadada i el Pinós.

 

Redován, Rojales, San Isidro, Sant Joan, Santa Pola, Sax, Teulada, Tibi, Torrevieja, Vila-joiosa, Villena, Xaló i Xixona completen la llista de localitats alacantines que han patit brots de coronavirus.

 

Província de Castelló

Pel que respecta a la província de Castelló, s’han comptabilitzat en els quatre mesos brots de Covid en 33 dels 135 municipis que la conformen, el que suposa el 24,4% del total i situa per tant a esta província com la de menor percentatge de municipis afectats de tot el territori.

 

Els brots s’han notificat en Albocàsser, l’Alcora, Almassora, les Alqueries, Altura, Benicarló, Benicàssim, Betxí, Borriana, Borriol, Càlig, Castelló, Coves de Vinromà, Fanzara, Moncofa, Morella, Nules, Onda, Orpesa, Peníscola, Ribera de Cabanes, Ribesalbes, Sant Mateu, Segorbe, Teresa, La Vall d’Alba, La Vall d’Uixò, Vallat, Vilafamés, Vila-real, Vinaròs, Vistabella del Maestrat i Xilxes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa envia a Fiscalia i UDEF la documentació sobre les 140 vivendes públiques dels Naus a Alacant

La jutgessa ha enviat a Fiscalia i UDEF la documentació de l'ajuntament sobre l'adjudicació de les 140 vivendes públiques dels Naus. Els informes arrepleguen indicis com a llars sense empadronats, familiars beneficiats i no adjudicataris residint, en un cas que ja té conseqüències polítiques i dimissions.

Pérez Llorca defén a Roig i retrau a Belarra: ‘Ja m’agradaria que anara tan productiva per a la societat’

Pérez Llorca ha elogiat la contribució de Juan Roig i ha enlletgit a Ione Belarra les seues paraules en el Congrés. Vicente Boluda ha recolzat a l'empresari.

Boluda, sobre el finançament autonòmic, apunta que a vegades cal dir que sí

Boluda ha plantejat que, davant la proposta del Govern, a vegades cal dir que sí, encara que ha recalcat que és una opinió personal i AVE no ha fixat postura. El pla preveu 3.670 milions més per a la Comunitat en 2027, prop d'un 18% sobre el model actual.

Les estreles de l’atletisme espanyol se citen a València amb la vista posada en els Mundials de Torun

El Lluís Puig acull del 27 de febrer a l'1 de març la 62a edició sota sostre, amb 26 títols en joc i una novetat: el 4x400 mixt per clubs tancarà el programa.

Detingut a Alacant per estafar 900 euros a un veí de Lleó amb un SMS que imitava a la DGT

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant a un sospitós d'estafar 900 euros a un veí de La Bañeza mitjançant un SMS que imitava a la DGT. La víctima va introduir les seues dades en una web falsa després d'un avís de 20 euros i després es va executar una compra a Torrevieja.

Gran expectació mediàtica i només la família en la vetla de Tejero a Xàtiva

La capella ardent a Xàtiva ha reunit nombrosos mitjans i a alguns curiosos, però l'accés s'ha limitat a la família i al cercle més pròxim. El funeral se celebra a les 19 hores.

Pérez Llorca condiciona el futur de Mazón a la decisió del TSJCV

Pérez Llorca ha assenyalat que la postura del TSJCV sobre la causa penal per la gestió de la DANA serà decisiva per al futur de Carlos Mazón. Ha demanat esperar abans de prendre decisions.

Ryanair augmentarà un 10% la seua capacitat este estiu a Alacant i obrirà tres noves rutes

Ryanair incrementarà un 10% la seua capacitat este estiu en l'aeroport d'Alacant-Elx, amb 89 rutes i tres noves connexions a Friedrichshafen, Saarbrücken i Bratislava. Operarà amb 20 avions basats, oferirà 6,6 milions de seients i preveu fregar els nou milions de passatgers en 2026, mentres rebutja la pujada de taxes d'Aena.