7.3 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

El 40% dels municipis del territori valencià ha tingut brots de coronavirus

 

El 39,9% dels municipis del territori valencià ha tingut brots de coronavirus des de la finalització de l’estat d’alarma, mentres que totes les localitats amb més de 20.000 habitants, a excepció de cinc, han patit rebrots de Covid-19.

 

Des del 24 de juny, quan es va registrar el primer rebrot de coronavirus en el territori valencià, en la localitat de Rafelbunyol, en l’Horta Nord, i fins al 17 d’octubre, són ja 216 dels 542 municipis que han comptabilitzat com a mínim un brot, segons les dades de la Conselleria de Sanitat recopilats per EFE.

 

De les 65 localitats valencianes que tenen més de 20.000 habitants, només cinc se salven d’haver tingut algun brot de coronavirus, de les quatre pertanyen a la província d’Alacant (el Campello, Mutxamel, Sant Vicent del Raspeig i Xàbia) i una a la de València (Alaquàs).

 

Província de València

La província de València és la que té el major número de municipis en els quals hi ha hagut algun brot de Covid en eixos 115 dies, perquè 126 de les seues 266 localitats han tingut rebrots, el que suposa el 47,4% del total.

 

Els municipis que han tingut brots són Aielo de Malferit, Albaida, Albal, Albalat dels Sorells, Albalat de la Ribera, Alberic, Alboraia, Albuixech, Alcàntera, Alcàsser, Alcúdia de Crespins, Aldaia, Alfafar, Alfara del Patriarca, Alfarp, Algemesí, Alginet, Almussafes, Alzira, Ayora, Benaguasil, Benetússer, Beniarjó, Benifairó de la Valldigna i Benifairó de les Valls.

 

Benifaió, Benigànim, Benimodo, Beniparrell, Bétera, Bolbaite, Bugarra, Buñol, Burjassot, Canals, Canet d’en Berenguer, Carcaixent, Càrcer, Carlet, Catadau, Catarroja, Caudet, Chera, Cheste, Chiva, Corbera, Cullera, Daimús, Enguera, Faura, Foios, La Font de la Figuera, Fortaleny, Fuenterrobles, Gandia, Godella, Godelleta i Guadassuar també han tingut brots.

 

Altres localitats afectades són l’Alcúdia, l’Eliana, Llíria, Llocnou de Fenollet, Llutxent, Loriguilla, Macastre, Manises, Manuel, Marines, Massalavés, Massamagrell, Massanassa, Meliana, Miramar, Mislata, Moixent, Moncada, Montroi , Museros, Navarrés, Oliva, l’Olleria, Olocau, Ontinyent, Paiporta, Paterna, Picassent, Pobla del Duc i Pobla de Farnals.

 

La Pobla Llarga, Pobla de Vallbona, Potries, Puçol, El Puig, Quart de Poblet, Quatretonda, Rafelbunyol, Rafelcofer, Rafelguaraf, Requena, Riba-roja de Túria, Rocafort, Rótova, San Antonio de Benagéber, Sagunt, Sedaví també han tingut brots. Completen el llistat Senyera, Silla, Sollana, Sueca, Sumacàrcer, Tavernes Blanques, Tavernes de Valldigna, Torrebaja, Torrent, Utiel, València, Vallada, Venta del Moro, Vilamarxant, Vilallonga, Villanueva de Castellón, Villar del Arzobispo, Vinalesa, Xàtiva i Xirivella.

 

Província d’Alacant

En la província d’Alacant s’han notificat en estes setze setmanes rebrots en un total de 57 municipis, sobre els 141 que componen la província, el que suposa que el 40,4% del total de localitats alacantines han tingut algun rebrot.

 

Són els municipis d’Albatera, Alcoi, Alfàs del Pi, Algorfa, Alacant, Almoradí, Altea, Aspe, Banyeres, Benejúzar, Beniarrés, Benidorm, Benijófar, Benilloba, el Poble Nou de Benitatxell, Bigastro, Busot, Callosa, Calp, Castalla, Catral, Cocentaina, Cox i Crevillent.

 

També han tingut brots Dénia, Dolores, Elx, Elda, Finestrat , Gata de Gorgos, Guardamar, el Fondó de les Neus, Ibi, Monforte del Cid, Montesinos, Muro d’Alcoi, Novelda, La Nucia, Ondara, Onil, Orihuela, Petrer, Pilar de la Horadada i el Pinós.

 

Redován, Rojales, San Isidro, Sant Joan, Santa Pola, Sax, Teulada, Tibi, Torrevieja, Vila-joiosa, Villena, Xaló i Xixona completen la llista de localitats alacantines que han patit brots de coronavirus.

 

Província de Castelló

Pel que respecta a la província de Castelló, s’han comptabilitzat en els quatre mesos brots de Covid en 33 dels 135 municipis que la conformen, el que suposa el 24,4% del total i situa per tant a esta província com la de menor percentatge de municipis afectats de tot el territori.

 

Els brots s’han notificat en Albocàsser, l’Alcora, Almassora, les Alqueries, Altura, Benicarló, Benicàssim, Betxí, Borriana, Borriol, Càlig, Castelló, Coves de Vinromà, Fanzara, Moncofa, Morella, Nules, Onda, Orpesa, Peníscola, Ribera de Cabanes, Ribesalbes, Sant Mateu, Segorbe, Teresa, La Vall d’Alba, La Vall d’Uixò, Vallat, Vilafamés, Vila-real, Vinaròs, Vistabella del Maestrat i Xilxes.

Últimes notícies

Els llevaneus de la Generalitat actuen en huit rutes de Castelló per la borrasca Francis

En plena borrasca Francis, la Generalitat ja va activar el pla de serveis viaris hivernals i este dilluns se centra en huit de les 28 rutes de Castelló. València i Alacant romanen en prealerta per a desplegar mitjans si feren falta.

El PSPV alerta d’una escalada històrica de queixes per brutícia i soroll a València al tancament de 2025

El PSPV ha advertit d'un augment rècord de queixes veïnals per falta de neteja i contaminació acústica a València durant 2025 i acusa el govern municipal d'inacció.

Incertesa per a les empreses valencianes per la situació a Veneçuela

Cambra València considera que la intervenció dels EUA i la captura de Nicolás Maduro obri un període d'incertesa. Veneçuela és sèptim mercat client en la zona i dotzé proveïdor de la Comunitat.

Trobats més restes del vaixell afonat en Komodo, sense rastre dels dos xiquets valencians

Els equips de rescat van trobar nous fragments del KM Putri Sakinah, però seguixen sense localitzar als dos menors de 9 i 10 anys desapareguts. L'operatiu, amb 153 persones i 17 embarcacions, es va ampliar fins al dimecres en una zona de forts corrents.

Indonèsia examina la seua seguretat marítima després del naufragi amb víctimes espanyoles en Komodo

El naufragi d'un vaixell turístic al Parc Nacional de Komodo ha deixat dos valencians morts i dos menors desapareguts. El cas ha impulsat a Indonèsia a revisar la seguretat marítima, obrir una investigació i suspendre temporalment la navegació turística.

PSPV acusa el PP de prioritzar la sanitat privada sobre la salut dels valencians

El PSPV ha acusat el PP d'anteposar la sanitat privada i de falta de transparència en les derivacions. Rafa Simó ha denunciat 56 milions i promeses incomplides.

València eleva a 400 euros per fill l’ajuda a la natalitat i obri sol·licituds

València augmenta a 400 euros l'ajuda per naixement, adopció o acolliment en 2026. La convocatòria, dotada amb 1,5 milions, pot demanar-se ja.

Una dona dona a llum a una bebé en el portal d’un edifici d’Alcoi

El Samu ha assistit a una dona de 31 anys que havia donat a llum a una xiqueta en un portal del centre d'Alcoi. Mare i filla han sigut traslladades en bon estat a l'Hospital Verge dels Lliris.