21.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

5 municipis de l’Horta afectats pel tancament perimetral acorden també el de les seues zones comercials

 

Els 5 municipis de l’Horta de València afectats pel tancament perimetral decretat des d’este mateix dijous per la Generalitat davant de l’evolució del coronavirus han acordat que este tancament no solament afecte el nucli poblacional sinó també a les seues zones industrials i comercials, segons una reunió mantinguda durant este dimecres entre els responsables de les localitats d‘Alfafar, Massanassa, Llocnou de la Corona, Benetússer i Sedaví.

 

En un comunicat conjunt, els alcaldes de les cinc localitats, dos d’elles, Sedaví i Massanassa amb tancament perimetral per la seua situació epidemiològica i altres tres, Alfafar, Llocnou de la Corona i Benetússer, confinades «per la vinculació de la trama urbanística» amb els anteriors, expliquen les decisions d’una reunió telemàtica conjunta amb les seues respectives Policies Locals i Guàrdia Civil d’Alfafar, per a coordinar l’operatiu amb motiu del tancament.

 

Els cinc alcaldes i alcaldesses han acordat a partir d’esta mateixa nit tancar els accessos a cada nucli poblacional «incloses les zones industrials i comercials», a on només es permetrà l’accés o eixida del nucli «per les causes justificades que establix el nou decret de la Generalitat, com ara desplaçaments per motius laborals, educatius, sanitaris o altres causes degudament justificades».

 

Situació en Alfafar

Des de l’Ajuntament d’Alfafar, a on està situat Ikea, han remés un altre comunicat en el que assenyalen que davant del «descontrol de la Generalitat Valenciana», ha decidit aplicar «les mateixes restriccions comercials que té el municipi a la seua zona comercial».

 

«La imposició del tancament perimetral del municipi no estava prevista en la roda de premsa del president de la Generalitat i la seua decisió d’incloure-la va ser posterior», assenyala el consistori, que afig que «aplicarà la mateixa norma a tot el municipi, sense diferenciació territorial o de zona».

 

En esta línia, insistix que «contràriament a la informació que ha pogut ser publicada no existix resolució per part de la Conselleria de Sanitat que supose un afectament diferenciat de la zona comercial respecte a la de la resta del municipi, pel que el consistori procedirà a aplicar i vigilar l’aplicació de la mateixa normativa en tot el municipi, amb l’ajuda de Guàrdia Civil i Policia Local».

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.

L’Hèrcules i la seua Fundació van anunciar recurs de cassació després de la sentència del cas Abde

L'Hèrcules i la seua Fundació van comunicar que presentaran un recurs de cassació davant el Suprem després de la condemna del TSJCV en el cas Abde. L'entitat defén la legalitat de les seues actuacions i el seu bon nom.

La jutgessa que investiga la DANA cita a 39 agents mediambientals i bombers forestals com a testimonis

La magistrada que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat citar a 39 nous testimonis. Entre ells hi ha personal de la CHJ, de la Conselleria i bombers forestals.

El València Basket rep a un ASVEL combatiu després de l’avís de l’EFES

El València Basket rep al cuer ASVEL amb el record recent del colp de l'EFES i el Top 6 en joc. Pedro Martínez alerta d'un rival físic i competitiu.

Arranca l’últim tram per a reforçar el subministrament d’aigua en l’àrea de València

La EMSHI ha iniciat este dimecres l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón, amb 13,5 milions d'inversió. La connexió garantirà el servici a 1,7 milions d'habitants davant incidències com a apagades o inundacions.

Presó provisional per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja. La investigació seguix oberta per homicidi o assassinat.

Pérez Llorca mostra el seu cabreig per les irregularitats en les vivendes protegides d’Alacant

Pérez Llorca ha expressat el seu cabreig i indignació per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan i ha anunciat una revisió exhaustiva.