L’Ajuntament de València repartix 3.000 mascaretes gratuïtes

 

L’Ajuntament de València ha posat en marxa una campanya de conscienciació que repartirà 3.000 mascaretes de més d’un sol ús en els barris de la ciutat, amb l’objectiu de promoure el seu ús enfront de les opcions d’un sol ús i davant de l’«impacte mediambiental dels residus que s’està ara mateix generant en els embornals».

 

D’eixa manera ho ha explicat la regidora del Cicle Integral de l’Aigua, Elisa Valía, durant la presentació d’esta iniciativa, que porta per nom ‘Usa-la, cuida’ns’ i es durà a terme des d’este dissabte i durant la setmana que ve i prioritzarà el repartiment en els barris amb menor renda per càpita, a on la despesa en este material de protecció obligatori «suposa un major perjudici per a les famílies». 

 

En quines zones es repartiran

En concret, la campanya distribuirà 3.000 mascaretes certificades i reutilitzables de 88 rentades en Patraix, Cabanyal i Benicalap, una acció que respon a la «preocupació afegida» de la Regidoria «al problema que ja coneixen tots de l’ús de tovalloletes no biodegradables» i la seua presència en la xarxa.

 

L’Ajuntament ha advertit que les mascaretes d’un sol ús «acaben en la xarxa de clavegueram» i que esta situació implica «increments importants en totes les faenes de neteja dels embornals per a evitar que arriben a les depuradores i que puguen produir danys majors».

 

A demés, Vàlua ha incidit en què el repartiment de les mascaretes en barris amb menor renda, a on comptar una mascareta «que et dura 88 posades suposa un estalvi de 80 euros en despesa de mascaretes quirúrgiques». 

Últimes notícies

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.