Alacant suspén tots els actes i precinta els jocs infantils als parcs per l’augment de casos de coronavirus

 

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha anunciat l’adopció d’una sèrie de mesures en l’àmbit municipal per a donar compliment a l’ampliació de les restriccions per la pandèmia establides en el dia d’ahir per la Generalitat València i que entraran en vigor a partir de les 00.00 hores d’este dijous i fins al pròxim 31 de gener.

 

Barcala va convocar una reunió d’urgència amb els servicis municipals afectats en la vesprada d’ahir per a estudiar la nova situació.

 

L’alcalde ha destacat «la profunda preocupació de la situació real que ha anunciat en roda de premsa tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com la consellera de Sanitat, Ana Barceló. Per este motiu s’han analitzat amb deteniment les mesures anunciades i les seues conseqüències, així com aquelles que, dins de l’àmbit de la competència municipal, són necessàries per a donar compliment a l’ordenat per la Generalitat».

 

L’objectiu: posar fi a la pandèmia

«Per damunt de qualsevol altra consideració ens preocupa i importa la salut i la seguretat dels ciutadans, i que hi haja la màxima col·laboració i suport entre administracions perquè les mesures adoptades complisquen amb l’objectiu d’atallar els contagis i posar fi a la pandèmia. Són massa les vides ja perdudes, i massa el dolor acumulat, com per a no apel·lar a la responsabilitat de tots en un esforç més», ha afegit l’alcalde.

 

És per això que s’adopten, en principi, el següent paquet de mesures sense perjudici que puguen ser ampliades o complementades en un futur en funció de l’evolució de la pandèmia, i de la resta de resolucions que la Generalitat puga acordar.

 

Les mesures del consistori d’Alacant

 

  • Campanya de Vacunació. Màxima col·laboració per a facilitar el compliment del calendari de vacunacions previst. L’Ajuntament posa a la disposició de la Conselleria de Sanitat les dependències municipals necessàries per a servir de centres de vacunació, si els Centres de Salut foren insuficients per a atendre el compliment del calendari. 

 

  • Resposta Sanitària. S’intensifica la distribució de mitjans de protecció: nous repartiments de mascaretes a la població, començant pels grups de risc. En este sentit, l’alcalde ha anunciat dos nous repartiments programats: la setmana vinent repartiment de mascaretes gratuïtes a majors de 65 anys en els Centres Socials i, a continuació, és dura a terme un repartiment de mascaretes gratuïtes a tota la població.

 

  • Mesures de restricció: Es procedirà al tancament i precinte de les zones de jocs infantils als parcs i bulevards, es restringirà l’ús dels parcs públics a les 20.00 hores i, en particular, s’establirà un pla de xoc contra el botelló de 17.00 a 22.00 hores.

 

  • Centres Educatius: L’Ajuntament d’Alacant mantindrà el reforç de la neteja contra el Covid-19 dels centres escolars.

 

  • Instal·lacions Culturals. Les instal·lacions i esdeveniments culturals tancaran a les 21.00 hores i s’establirà una reducció dels aforaments d’exposicions, espais museístics i biblioteques municipals al 30%.

 

  • Instal·lacions i Activitats Deportives: S’avança l’horari de tancament de totes les instal·lacions deportives municipals a les 21.30 hores, de manera que els usuaris de les mateixes disposen del suficient marge per a retornar als seus domicilis abans del toc de queda de les 22.00 hores.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.

Marcelino valora el triomf en San Mamés: juguem un partit molt complet

Marcelino destaca la mentalitat, l'encert en moments clau i l'actuació de Gerard Moreno com a claus del 1-2 del Vila-real davant l'Athletic en San Mamés.

Valverde lamenta la derrota davant el Vila-real i un ambient en San Mamés més tibant de l’esperat

Ernesto Valverde reconeix que la derrota de l'Athletic davant el Vila-real no va ser el partit esperat i admet un ambient tibant en San Mamés, marcat per la urgència de punts i la pressió de l'afició.

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.