Alacant suspén tots els actes i precinta els jocs infantils als parcs per l’augment de casos de coronavirus

 

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha anunciat l’adopció d’una sèrie de mesures en l’àmbit municipal per a donar compliment a l’ampliació de les restriccions per la pandèmia establides en el dia d’ahir per la Generalitat València i que entraran en vigor a partir de les 00.00 hores d’este dijous i fins al pròxim 31 de gener.

 

Barcala va convocar una reunió d’urgència amb els servicis municipals afectats en la vesprada d’ahir per a estudiar la nova situació.

 

L’alcalde ha destacat «la profunda preocupació de la situació real que ha anunciat en roda de premsa tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com la consellera de Sanitat, Ana Barceló. Per este motiu s’han analitzat amb deteniment les mesures anunciades i les seues conseqüències, així com aquelles que, dins de l’àmbit de la competència municipal, són necessàries per a donar compliment a l’ordenat per la Generalitat».

 

L’objectiu: posar fi a la pandèmia

«Per damunt de qualsevol altra consideració ens preocupa i importa la salut i la seguretat dels ciutadans, i que hi haja la màxima col·laboració i suport entre administracions perquè les mesures adoptades complisquen amb l’objectiu d’atallar els contagis i posar fi a la pandèmia. Són massa les vides ja perdudes, i massa el dolor acumulat, com per a no apel·lar a la responsabilitat de tots en un esforç més», ha afegit l’alcalde.

 

És per això que s’adopten, en principi, el següent paquet de mesures sense perjudici que puguen ser ampliades o complementades en un futur en funció de l’evolució de la pandèmia, i de la resta de resolucions que la Generalitat puga acordar.

 

Les mesures del consistori d’Alacant

 

  • Campanya de Vacunació. Màxima col·laboració per a facilitar el compliment del calendari de vacunacions previst. L’Ajuntament posa a la disposició de la Conselleria de Sanitat les dependències municipals necessàries per a servir de centres de vacunació, si els Centres de Salut foren insuficients per a atendre el compliment del calendari. 

 

  • Resposta Sanitària. S’intensifica la distribució de mitjans de protecció: nous repartiments de mascaretes a la població, començant pels grups de risc. En este sentit, l’alcalde ha anunciat dos nous repartiments programats: la setmana vinent repartiment de mascaretes gratuïtes a majors de 65 anys en els Centres Socials i, a continuació, és dura a terme un repartiment de mascaretes gratuïtes a tota la població.

 

  • Mesures de restricció: Es procedirà al tancament i precinte de les zones de jocs infantils als parcs i bulevards, es restringirà l’ús dels parcs públics a les 20.00 hores i, en particular, s’establirà un pla de xoc contra el botelló de 17.00 a 22.00 hores.

 

  • Centres Educatius: L’Ajuntament d’Alacant mantindrà el reforç de la neteja contra el Covid-19 dels centres escolars.

 

  • Instal·lacions Culturals. Les instal·lacions i esdeveniments culturals tancaran a les 21.00 hores i s’establirà una reducció dels aforaments d’exposicions, espais museístics i biblioteques municipals al 30%.

 

  • Instal·lacions i Activitats Deportives: S’avança l’horari de tancament de totes les instal·lacions deportives municipals a les 21.30 hores, de manera que els usuaris de les mateixes disposen del suficient marge per a retornar als seus domicilis abans del toc de queda de les 22.00 hores.

 

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU