13.2 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Alacant suspén tots els actes i precinta els jocs infantils als parcs per l’augment de casos de coronavirus

 

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha anunciat l’adopció d’una sèrie de mesures en l’àmbit municipal per a donar compliment a l’ampliació de les restriccions per la pandèmia establides en el dia d’ahir per la Generalitat València i que entraran en vigor a partir de les 00.00 hores d’este dijous i fins al pròxim 31 de gener.

 

Barcala va convocar una reunió d’urgència amb els servicis municipals afectats en la vesprada d’ahir per a estudiar la nova situació.

 

L’alcalde ha destacat «la profunda preocupació de la situació real que ha anunciat en roda de premsa tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com la consellera de Sanitat, Ana Barceló. Per este motiu s’han analitzat amb deteniment les mesures anunciades i les seues conseqüències, així com aquelles que, dins de l’àmbit de la competència municipal, són necessàries per a donar compliment a l’ordenat per la Generalitat».

 

L’objectiu: posar fi a la pandèmia

«Per damunt de qualsevol altra consideració ens preocupa i importa la salut i la seguretat dels ciutadans, i que hi haja la màxima col·laboració i suport entre administracions perquè les mesures adoptades complisquen amb l’objectiu d’atallar els contagis i posar fi a la pandèmia. Són massa les vides ja perdudes, i massa el dolor acumulat, com per a no apel·lar a la responsabilitat de tots en un esforç més», ha afegit l’alcalde.

 

És per això que s’adopten, en principi, el següent paquet de mesures sense perjudici que puguen ser ampliades o complementades en un futur en funció de l’evolució de la pandèmia, i de la resta de resolucions que la Generalitat puga acordar.

 

Les mesures del consistori d’Alacant

 

  • Campanya de Vacunació. Màxima col·laboració per a facilitar el compliment del calendari de vacunacions previst. L’Ajuntament posa a la disposició de la Conselleria de Sanitat les dependències municipals necessàries per a servir de centres de vacunació, si els Centres de Salut foren insuficients per a atendre el compliment del calendari. 

 

  • Resposta Sanitària. S’intensifica la distribució de mitjans de protecció: nous repartiments de mascaretes a la població, començant pels grups de risc. En este sentit, l’alcalde ha anunciat dos nous repartiments programats: la setmana vinent repartiment de mascaretes gratuïtes a majors de 65 anys en els Centres Socials i, a continuació, és dura a terme un repartiment de mascaretes gratuïtes a tota la població.

 

  • Mesures de restricció: Es procedirà al tancament i precinte de les zones de jocs infantils als parcs i bulevards, es restringirà l’ús dels parcs públics a les 20.00 hores i, en particular, s’establirà un pla de xoc contra el botelló de 17.00 a 22.00 hores.

 

  • Centres Educatius: L’Ajuntament d’Alacant mantindrà el reforç de la neteja contra el Covid-19 dels centres escolars.

 

  • Instal·lacions Culturals. Les instal·lacions i esdeveniments culturals tancaran a les 21.00 hores i s’establirà una reducció dels aforaments d’exposicions, espais museístics i biblioteques municipals al 30%.

 

  • Instal·lacions i Activitats Deportives: S’avança l’horari de tancament de totes les instal·lacions deportives municipals a les 21.30 hores, de manera que els usuaris de les mateixes disposen del suficient marge per a retornar als seus domicilis abans del toc de queda de les 22.00 hores.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.

Danjuma i Thierry seguixen sense entrenar-se i són dubte per al derbi davant el Llevant

L'extrem neerlandés i el lateral portugués van treballar al marge per tercer i segon dia, respectivament, i la seua presència en el Ciutat de València va quedar en l'aire.

València suspén l’Any Nou Xinés i tanca parcs per l’avís taronja de vent

València ha suspés la celebració de l'Any Nou Xinés i ha tancat parcs i jardins per l'avís taronja de vent. L'Ajuntament reforça servicis i suspén activitats a l'aire lliure mentres dure la previsió.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi

Xàbia ha homenatjat les dos víctimes de l'incendi amb un minut de silenci i ha decretat dol oficial. L'edifici es manté estable i els veïns tornaran de manera gradual mentres s'investiga la causa.

Alacant suspén el dissabte ramblero i ajorna el Carnestoltes al divendres 20 pel vent

L'Ajuntament ha suspés el dissabte ramblero del dia 14 per l'alerta taronja de vent i trasllada la celebració del Carnestoltes a la nit del divendres 20. La mesura inclou restriccions en terrasses, esport a l'aire lliure i tancament del cementeri fins al diumenge a les 8.

Pedro Martínez alerta d’un viatge dur i de la incòmoda pista d’Andorra

El tècnic del València Basket va advertir de la dificultat del dol a Andorra pel desplaçament, la incomoditat de la pista i el canvi d'entrenador rival. També va assenyalar el desgast després de l'Eurolliga i les molèsties de Matt Costello.

La Fiscalia manté 10 anys de presó per al presumpte patró d’una pastera amb quatre morts

La Fiscalia d'Alacant ha mantingut la petició de 10 anys de presó per a un home acusat de dirigir una pastera en la qual van morir quatre tripulants. L'acusat nega ser el patró i el juí ha quedat vist per a sentència.

Luis Vázquez amenaça al Vila-real en el Coliseum

El Getafe rep a un Vila-real que ha recuperat la victòria, amb Luis Vázquez en ratxa com a focus del perill. Marcelino aconseguix 200 partits entre baixes i un calendari atapeït.