Alacant suspén tots els actes i precinta els jocs infantils als parcs per l’augment de casos de coronavirus

 

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha anunciat l’adopció d’una sèrie de mesures en l’àmbit municipal per a donar compliment a l’ampliació de les restriccions per la pandèmia establides en el dia d’ahir per la Generalitat València i que entraran en vigor a partir de les 00.00 hores d’este dijous i fins al pròxim 31 de gener.

 

Barcala va convocar una reunió d’urgència amb els servicis municipals afectats en la vesprada d’ahir per a estudiar la nova situació.

 

L’alcalde ha destacat «la profunda preocupació de la situació real que ha anunciat en roda de premsa tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com la consellera de Sanitat, Ana Barceló. Per este motiu s’han analitzat amb deteniment les mesures anunciades i les seues conseqüències, així com aquelles que, dins de l’àmbit de la competència municipal, són necessàries per a donar compliment a l’ordenat per la Generalitat».

 

L’objectiu: posar fi a la pandèmia

«Per damunt de qualsevol altra consideració ens preocupa i importa la salut i la seguretat dels ciutadans, i que hi haja la màxima col·laboració i suport entre administracions perquè les mesures adoptades complisquen amb l’objectiu d’atallar els contagis i posar fi a la pandèmia. Són massa les vides ja perdudes, i massa el dolor acumulat, com per a no apel·lar a la responsabilitat de tots en un esforç més», ha afegit l’alcalde.

 

És per això que s’adopten, en principi, el següent paquet de mesures sense perjudici que puguen ser ampliades o complementades en un futur en funció de l’evolució de la pandèmia, i de la resta de resolucions que la Generalitat puga acordar.

 

Les mesures del consistori d’Alacant

 

  • Campanya de Vacunació. Màxima col·laboració per a facilitar el compliment del calendari de vacunacions previst. L’Ajuntament posa a la disposició de la Conselleria de Sanitat les dependències municipals necessàries per a servir de centres de vacunació, si els Centres de Salut foren insuficients per a atendre el compliment del calendari. 

 

  • Resposta Sanitària. S’intensifica la distribució de mitjans de protecció: nous repartiments de mascaretes a la població, començant pels grups de risc. En este sentit, l’alcalde ha anunciat dos nous repartiments programats: la setmana vinent repartiment de mascaretes gratuïtes a majors de 65 anys en els Centres Socials i, a continuació, és dura a terme un repartiment de mascaretes gratuïtes a tota la població.

 

  • Mesures de restricció: Es procedirà al tancament i precinte de les zones de jocs infantils als parcs i bulevards, es restringirà l’ús dels parcs públics a les 20.00 hores i, en particular, s’establirà un pla de xoc contra el botelló de 17.00 a 22.00 hores.

 

  • Centres Educatius: L’Ajuntament d’Alacant mantindrà el reforç de la neteja contra el Covid-19 dels centres escolars.

 

  • Instal·lacions Culturals. Les instal·lacions i esdeveniments culturals tancaran a les 21.00 hores i s’establirà una reducció dels aforaments d’exposicions, espais museístics i biblioteques municipals al 30%.

 

  • Instal·lacions i Activitats Deportives: S’avança l’horari de tancament de totes les instal·lacions deportives municipals a les 21.30 hores, de manera que els usuaris de les mateixes disposen del suficient marge per a retornar als seus domicilis abans del toc de queda de les 22.00 hores.

 

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.