Alacant suspén tots els actes i precinta els jocs infantils als parcs per l’augment de casos de coronavirus

 

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha anunciat l’adopció d’una sèrie de mesures en l’àmbit municipal per a donar compliment a l’ampliació de les restriccions per la pandèmia establides en el dia d’ahir per la Generalitat València i que entraran en vigor a partir de les 00.00 hores d’este dijous i fins al pròxim 31 de gener.

 

Barcala va convocar una reunió d’urgència amb els servicis municipals afectats en la vesprada d’ahir per a estudiar la nova situació.

 

L’alcalde ha destacat «la profunda preocupació de la situació real que ha anunciat en roda de premsa tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com la consellera de Sanitat, Ana Barceló. Per este motiu s’han analitzat amb deteniment les mesures anunciades i les seues conseqüències, així com aquelles que, dins de l’àmbit de la competència municipal, són necessàries per a donar compliment a l’ordenat per la Generalitat».

 

L’objectiu: posar fi a la pandèmia

«Per damunt de qualsevol altra consideració ens preocupa i importa la salut i la seguretat dels ciutadans, i que hi haja la màxima col·laboració i suport entre administracions perquè les mesures adoptades complisquen amb l’objectiu d’atallar els contagis i posar fi a la pandèmia. Són massa les vides ja perdudes, i massa el dolor acumulat, com per a no apel·lar a la responsabilitat de tots en un esforç més», ha afegit l’alcalde.

 

És per això que s’adopten, en principi, el següent paquet de mesures sense perjudici que puguen ser ampliades o complementades en un futur en funció de l’evolució de la pandèmia, i de la resta de resolucions que la Generalitat puga acordar.

 

Les mesures del consistori d’Alacant

 

  • Campanya de Vacunació. Màxima col·laboració per a facilitar el compliment del calendari de vacunacions previst. L’Ajuntament posa a la disposició de la Conselleria de Sanitat les dependències municipals necessàries per a servir de centres de vacunació, si els Centres de Salut foren insuficients per a atendre el compliment del calendari. 

 

  • Resposta Sanitària. S’intensifica la distribució de mitjans de protecció: nous repartiments de mascaretes a la població, començant pels grups de risc. En este sentit, l’alcalde ha anunciat dos nous repartiments programats: la setmana vinent repartiment de mascaretes gratuïtes a majors de 65 anys en els Centres Socials i, a continuació, és dura a terme un repartiment de mascaretes gratuïtes a tota la població.

 

  • Mesures de restricció: Es procedirà al tancament i precinte de les zones de jocs infantils als parcs i bulevards, es restringirà l’ús dels parcs públics a les 20.00 hores i, en particular, s’establirà un pla de xoc contra el botelló de 17.00 a 22.00 hores.

 

  • Centres Educatius: L’Ajuntament d’Alacant mantindrà el reforç de la neteja contra el Covid-19 dels centres escolars.

 

  • Instal·lacions Culturals. Les instal·lacions i esdeveniments culturals tancaran a les 21.00 hores i s’establirà una reducció dels aforaments d’exposicions, espais museístics i biblioteques municipals al 30%.

 

  • Instal·lacions i Activitats Deportives: S’avança l’horari de tancament de totes les instal·lacions deportives municipals a les 21.30 hores, de manera que els usuaris de les mateixes disposen del suficient marge per a retornar als seus domicilis abans del toc de queda de les 22.00 hores.

 

Últimes notícies

DIGI arriba a 100 botigues a Espanya amb una nova obertura a Torrent

DIGI ha inaugurat a Torrent la seua cinquena botiga pròpia a la província de València, amb la qual aconseguix les 100 tendes a tot Espanya i reforça el seu compromís amb la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana, a la cua en ús de portàtils i tauletes a les aules

La Comunitat Valenciana és, junt amb Aragó, una de les autonomies amb menor ús de portàtils i tauletes a les aules, amb un 54 %, segons el Ministeri d'Educació, malgrat l’augment generalitzat de la digitalització als centres educatius.

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a recuperar-se en el centre d’AAP

Una tigressa i els seus cinc cadells, criats en remolcs d’un polígon industrial a Saxònia, viatgen al centre de rescat d’AAP a Villena, on disposaran, per primera vegada, d’un recinte ampli i adaptat a les seues necessitats.

Detingut a Elx per amenaçar diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en locals comercials

La Policia Local d’Elx ha detingut un home que ha amenaçat diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en un bar, un camió i una autoescola, fet que ha generat una forta alarma a la zona.

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.